SME
Sobota, 3. december, 2022 | Meniny má Oldrich

Tesla sama naštartovala a havarovala, tvrdí majiteľ

"Môžu mi hovoriť, čo chcú, ale nezmení to nič na tom, čo sa stalo," hovorí nespokojný majiteľ.

(Zdroj: youtube)

Písal sa 29. apríl a Jared Overton zaparkoval svoju Teslu Model S v meste Lindon (štát Utah, USA). Keď sa k nemu o päť minút vrátil, bolo jeho vozidlo “zaparkované“ o niekoľko metrov ďalej. Navyše aj ľahko nabúrané do pristaveného kamiónu s návesom. Aspoň tak to tvrdí majiteľ auta Jared Overton.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tesla sa po vyšetrení prípadu voči týmto tvrdeniam ohradila. Zo záverov jej šetrenia vyplýva, že niekto aktivoval funkciu Summon tri sekundy potom, čo Overton opustil auto a zavrel dvere. Funkcia Summon umožňuje zaparkovať, vyparkovať, či posunúť auto pomocou aplikácie telefónu, alebo chytrých hodín Apple. Jeden z príkladov fungovania si môžete pozrieť v nasledujúcom videu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Načítavam video...

Tesla vo svojich vyjadreniach tvrdí, že vodič nevenoval dostatočnú pozornosť objektom v okolí vozidla pri využívaní funkcie Summon.

"Môžu mi hovoriť, čo chcú, ale nezmení to nič na tom, čo sa stalo“, povedal Overtin. Podľa jeho slov po opustení auta stál asi minútu v jeho blízkosti v rozhovore s ďalšou osobou, a potom spolu zamierili do budovy. Keď vyšli von, čakalo ich nepríjemné prekvapenie.

Prečítajte si tiež: Zaparkovali sme BMW 730d pomocou diaľkového ovládania Čítajte 

Pri hľadaní príčin Overton pripúšťa aj možnosť, že funkciu Summon inicializoval nechtiac. V tom prípade by Model S mal začať s parkovaním v čase, keď pri ňom stál. Keby aj začal parkovať akurát v momente, keď opúšťali auto, v priebehu tých 15 až 20 sekúnd, ktoré prešli, kým sa dostali do budovy, by podľa Overtona náraz určite počuli.

Funkcia Summon je stále len v testovacej beta verzii a za prípadné škody je zodpovedný šofér. Navyše systém má mnohé obmedzenia, nemusí zaregistrovať bicykel, či objekty visiace zo stropu.

SkryťVypnúť reklamu

Samotnému Overtonovi nejde o vzniknutú škodu 700 dolárov (približne 616 eur), ale o bezpečnosť. “Predstavte si, že by tam bolo dieťa. Garantujem, že by sa k tomu (Tesla) postavila úplne inak“, nechal sa počuť Overton.

Z redakcie samozrejme nemôžeme zaujať stanovisku a určiť, ktorá strana hovorí pravdu. Určite nám však príde ako rozumnejšie riešenie vybavovať autá systémami, za ktorými si automobilky stoja a berú za ne plnú zodpovednosť.

Na rozdiel od Tesly sa takto stavajú napríklad k autonómnemu riadeniu viaceré automobilky. Nedávno sa v podobnom duchu vyjadril aj Håkan Samuelsson, šéf automobilky Volvo.

Prečítajte si tiež: Volvo: Prekážkou autonómnych áut je nejednotná legislatíva Čítajte 
Načítavam video...

 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. V Danteho pekle sa našlo miesto pre každého
  2. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás
  3. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to
  4. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie
  5. Deti potrebujú rodinu na optimálny vývoj
  6. Konečne moderná životná poisťovňa bez nepríjemných prekvapení
  7. Mikuláš prinesie plné vrece prekvapení aj v novej rodinnej telke
  8. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás
  2. V Danteho pekle sa našlo miesto pre každého
  3. V dôsledku nadmerného užívania alkoholu umiera čoraz viac ľudí
  4. Ikonický projekt Metropolis vyhral CIJ Awards
  5. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to
  6. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie
  7. dm a jej zákazníci podporili inštaláciu fotovoltických panelov
  8. Zimná ríša divov Maďarska
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 10 647
  2. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás 8 813
  3. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie 5 539
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 2 820
  5. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to 2 553
  6. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 2 326
  7. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 2 251
  8. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 1 739
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.

NDS podpísala kontrakt s dodávateľom, minister dopravy uvažuje o alternatíve pre vodičov.


2. dec
Ilustračná snímka.

Európske a ázijské automobilky na politické riešenie nečakajú.


1. dec
Kia Sportage je tento rok najžiadanejším SUV na Slovensku.

Jednotkou je Kia Sportage.


2. dec
Honda Civic Type R

Hot hatche sú čoraz drahšie pre vysoké emisie.


1. dec

Blogy SME

  1. Ján Škerko: Ako by Viktor Orbán obliekol snehuliaka
  2. Štefan Vidlár: SAS THE BEST
  3. Věra Tepličková: Ako som cestovala vlakom
  4. Ľuboš Vodička: Slovenské hrady: Biely Kameň
  5. Ľubomír Maretta: Melódia
  6. Post Bellum SK: Poprava sa konala 3. decembra 1952 v ranných hodinách
  7. Tomáš Vodvářka: Výročí soudružských poprav
  8. Anton Kovalčík: Ukrajina vs. Rusko, 1 - Hladomor.
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 245 272
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 6 322
  3. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 5 972
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 4 738
  5. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 3 873
  6. Mária Križanová: Matematika a matikári. 3 629
  7. Ján Valchár: Prvý decembrový blog alebo láska je láska 2 357
  8. Post Bellum SK: Bez nohavíc, s krvavými stehnami i nosom musel šliapať po ulici k mame 2 232
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu