Tesla sama naštartovala a havarovala, tvrdí majiteľ

"Môžu mi hovoriť, čo chcú, ale nezmení to nič na tom, čo sa stalo," hovorí nespokojný majiteľ.

(Zdroj: youtube)

Písal sa 29. apríl a Jared Overton zaparkoval svoju Teslu Model S v meste Lindon (štát Utah, USA). Keď sa k nemu o päť minút vrátil, bolo jeho vozidlo “zaparkované“ o niekoľko metrov ďalej. Navyše aj ľahko nabúrané do pristaveného kamiónu s návesom. Aspoň tak to tvrdí majiteľ auta Jared Overton.

Tesla sa po vyšetrení prípadu voči týmto tvrdeniam ohradila. Zo záverov jej šetrenia vyplýva, že niekto aktivoval funkciu Summon tri sekundy potom, čo Overton opustil auto a zavrel dvere. Funkcia Summon umožňuje zaparkovať, vyparkovať, či posunúť auto pomocou aplikácie telefónu, alebo chytrých hodín Apple. Jeden z príkladov fungovania si môžete pozrieť v nasledujúcom videu.

Tesla vo svojich vyjadreniach tvrdí, že vodič nevenoval dostatočnú pozornosť objektom v okolí vozidla pri využívaní funkcie Summon.

"Môžu mi hovoriť, čo chcú, ale nezmení to nič na tom, čo sa stalo“, povedal Overtin. Podľa jeho slov po opustení auta stál asi minútu v jeho blízkosti v rozhovore s ďalšou osobou, a potom spolu zamierili do budovy. Keď vyšli von, čakalo ich nepríjemné prekvapenie.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Zaparkovali sme BMW 730d pomocou diaľkového ovládania

Pri hľadaní príčin Overton pripúšťa aj možnosť, že funkciu Summon inicializoval nechtiac. V tom prípade by Model S mal začať s parkovaním v čase, keď pri ňom stál. Keby aj začal parkovať akurát v momente, keď opúšťali auto, v priebehu tých 15 až 20 sekúnd, ktoré prešli, kým sa dostali do budovy, by podľa Overtona náraz určite počuli.

Funkcia Summon je stále len v testovacej beta verzii a za prípadné škody je zodpovedný šofér. Navyše systém má mnohé obmedzenia, nemusí zaregistrovať bicykel, či objekty visiace zo stropu.

Samotnému Overtonovi nejde o vzniknutú škodu 700 dolárov (približne 616 eur), ale o bezpečnosť. “Predstavte si, že by tam bolo dieťa. Garantujem, že by sa k tomu (Tesla) postavila úplne inak“, nechal sa počuť Overton.

Z redakcie samozrejme nemôžeme zaujať stanovisku a určiť, ktorá strana hovorí pravdu. Určite nám však príde ako rozumnejšie riešenie vybavovať autá systémami, za ktorými si automobilky stoja a berú za ne plnú zodpovednosť.

Na rozdiel od Tesly sa takto stavajú napríklad k autonómnemu riadeniu viaceré automobilky. Nedávno sa v podobnom duchu vyjadril aj Håkan Samuelsson, šéf automobilky Volvo.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Volvo: Prekážkou autonómnych áut je nejednotná legislatíva

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 18 360
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 367
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 446
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 199
  5. Kam do tepla v januári? 1 772
  6. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 575
  7. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 1 527
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 432
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 1 114
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 907

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Štefunko: Nešiel by som do toho, keby som mal byť bezvýznamný hráč

Predseda novej strany Progresívne Slovensko si trúfa vo voľbách na 15 percent. Kandidátov chce nasadiť už do tohtoročných komunáliek.

ŠPORT

Nechcel som, aby Nasťa odišla. Dnes to chápem, tvrdí jej brat

Ako je možné, že Kuzminová vyhráva, a naši nie, čudujú sa Rusi.

KOMENTÁRE

Štefunkov test politických zákonitostí

Vyzerá to, ako keby cielene trolovali voličov nezaujímavými témami.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.