SME
Utorok, 25. február, 2020 | Meniny má Frederik(a)

Tesla sama naštartovala a havarovala, tvrdí majiteľ

"Môžu mi hovoriť, čo chcú, ale nezmení to nič na tom, čo sa stalo," hovorí nespokojný majiteľ.

(Zdroj: youtube)

Písal sa 29. apríl a Jared Overton zaparkoval svoju Teslu Model S v meste Lindon (štát Utah, USA). Keď sa k nemu o päť minút vrátil, bolo jeho vozidlo “zaparkované“ o niekoľko metrov ďalej. Navyše aj ľahko nabúrané do pristaveného kamiónu s návesom. Aspoň tak to tvrdí majiteľ auta Jared Overton.

Tesla sa po vyšetrení prípadu voči týmto tvrdeniam ohradila. Zo záverov jej šetrenia vyplýva, že niekto aktivoval funkciu Summon tri sekundy potom, čo Overton opustil auto a zavrel dvere. Funkcia Summon umožňuje zaparkovať, vyparkovať, či posunúť auto pomocou aplikácie telefónu, alebo chytrých hodín Apple. Jeden z príkladov fungovania si môžete pozrieť v nasledujúcom videu.

Článok pokračuje pod video reklamou
Načítavám video...

Tesla vo svojich vyjadreniach tvrdí, že vodič nevenoval dostatočnú pozornosť objektom v okolí vozidla pri využívaní funkcie Summon.

"Môžu mi hovoriť, čo chcú, ale nezmení to nič na tom, čo sa stalo“, povedal Overtin. Podľa jeho slov po opustení auta stál asi minútu v jeho blízkosti v rozhovore s ďalšou osobou, a potom spolu zamierili do budovy. Keď vyšli von, čakalo ich nepríjemné prekvapenie.

Prečítajte si tiež: Zaparkovali sme BMW 730d pomocou diaľkového ovládania Čítajte 

Pri hľadaní príčin Overton pripúšťa aj možnosť, že funkciu Summon inicializoval nechtiac. V tom prípade by Model S mal začať s parkovaním v čase, keď pri ňom stál. Keby aj začal parkovať akurát v momente, keď opúšťali auto, v priebehu tých 15 až 20 sekúnd, ktoré prešli, kým sa dostali do budovy, by podľa Overtona náraz určite počuli.

Funkcia Summon je stále len v testovacej beta verzii a za prípadné škody je zodpovedný šofér. Navyše systém má mnohé obmedzenia, nemusí zaregistrovať bicykel, či objekty visiace zo stropu.

Samotnému Overtonovi nejde o vzniknutú škodu 700 dolárov (približne 616 eur), ale o bezpečnosť. “Predstavte si, že by tam bolo dieťa. Garantujem, že by sa k tomu (Tesla) postavila úplne inak“, nechal sa počuť Overton.

Z redakcie samozrejme nemôžeme zaujať stanovisku a určiť, ktorá strana hovorí pravdu. Určite nám však príde ako rozumnejšie riešenie vybavovať autá systémami, za ktorými si automobilky stoja a berú za ne plnú zodpovednosť.

Na rozdiel od Tesly sa takto stavajú napríklad k autonómnemu riadeniu viaceré automobilky. Nedávno sa v podobnom duchu vyjadril aj Håkan Samuelsson, šéf automobilky Volvo.

Prečítajte si tiež: Volvo: Prekážkou autonómnych áut je nejednotná legislatíva Čítajte 
Načítavám video...

 

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Veľa šťastia s Kollárom

Boris Kollár nebude verný ani v koalícii.

Peter Tkačenko
Policajt pred hotelom na Tenerife.

Neprehliadnite tiež

Renault Twingo Z.E.

Francúzi predstavili luxusný sedan, ide o návrat do vyššej triedy

Tentokrát padla voľba na konzervatívnu eleganciu.

DS9

Nová Škoda Octavia je už v predaji. Koľko stojí?

Automat pre benzínovú verziu zatiaľ v ponuke nie je.

Škoda Octavia

Tatra okolo sveta vyštartovala z Bratislavy na trojročnú expedíciu

Cestovateľom na palube špeciálu môže byť ktokoľvek.

Tatra okolo sveta 2