O Audi A7, schopnom jazdiť v niektorých situáciách autonómne, sme už písali v januári minulého roka. Pre zopakovanie pripomíname, že toto Audi s interným pomenovaním Jack zvláda autonómnu jazdu na diaľnici, teda presne tam, kde šoférovanie väčšinu vodičov najviac nudí.

V súčasnosti už Jack v autonómnom režime zvláda vyššie rýchlosti ako 110 km/h, ale v prípade vjazdu do mesta stále odovzdáva kontrolu šoférovi.
Inžinieri v Audi sa počas vývoja v uplynulých mesiacoch sústredili na úpravu správania autonómneho režimu tak, aby viac pripomínal správanie skutočných šoférov.
Napríklad pri zmene jazdného pruhu nielen zapne smerovku, ale zároveň jemným pohybom ku čiare naznačí ostatným účastníkom premávky svoj zámer.
Takisto, keď iný účastník premávky sa chce zaradiť do pruhu, Jack spolupracuje a vytvorí pre neho miesto zrýchlením, alebo jemným pribrzdením.
Rozhodnutie medzi brzdou a plynom je v tomto prípade závislé od zvoleného profilu autopilota, ako aj od okolností na ceste v záujme vyriešiť dopravnú situáciu s ohľadom na všetkých účastníkov premávky.
Ďalšou novinkou je upravenie navigácie pre lepšie využitie Jacka. Jedným z kritérií vyhľadávania trasy môže byť aj využitie autonómneho riadenia v čo najväčšej miere.
Všetky informácie zo senzorov auta sú zbierané a vyhodnocované centrálnou jednotkou. Vysokovýkonný procesor následne vytvára čo najhodnovernejší model situácie na ceste. Na základe tohto modelu kalkuluje najbližšie manévre v predstihu. Pozerá sa teda do budúcnosti, alebo v šoférskom jazyku jednoducho predvída.
Podľa očakávania aj v Audi počítajú s budúcnosťou, keď bude jedným zo základných kameňov autonómneho riadenia komunikácia medzi autami a infraštruktúrou. Informácie o dočasnom znížení maximálnej rýchlosti, či rýchlosť akou máte pokračovať k semaforu, aby ste stihli prísť na zelenú, sa tak zobrazia na displeji v aute.