Alfa Romeo Giulia: spoznali sme základné motorizácie aj stupne výbavy

Novinku už je možné na vybraných európskych trhoch objednávať. V Nemecku štartujú ceny na sume 33 100 eur.

Alfa Romeo Giulia(Zdroj: Alfa Romeo)

Zdá sa, že sága s názvom Alfa Romeo Giulia sa pomaly dostáva k svojmu rozuzleniu. Potom, ako sme na jeseň minulého roka spoznali vrcholnú verziu modelu Quadrifoglio, sa tento rok v Ženeve predstavili aj základné varianty.

Sériová výroba sa rozbehla v priebehu apríla a na vybraných trhoch Európy je už možné novinku objednávať. Uvidíme, či sa ja jej podarí aspoň trochu podkúriť zabehnutým a populárnym sedanom ako je Audi A4 či BMW radu 3.

Alfa Romeo Giulia sa momentálne predáva s dvoma naftovými a jedným benzínovým motorom. Celohliníkový dieslový agregát 2,2 l produkuje výkon 110 kW, resp. 132 kW.

Systém využíva turbo s variabilnou geometriou lopatiek a je k dispozícii so 6-stupňovou manuálnou alebo 8-stupňovou automatickou prevodovkou. V kombinácii s manuálom sa krútiaci moment nedostane cez 380 Nm, automat je o 70 Nm veľkorysejší.

Verziu Quadrifoglio poháňa dvoma turbodúchadlami prepĺňaný benzínový šesťvalec so zdvihovým objemom 2,9 litra a výkonom 375 kW. Maximálny krútiaci moment je v tomto prípade rovných 600 Nm pri 2500 ot./min a "poputuje" na zadnú nápravu opäť cez manuálnu prevodovku alebo 8-stupňový automat.

Základná Giulia v kombinácii s manuálom zrýchli na stovku za 8,4 s, najvýkonnejší Q variant za 3,9 s. V prvom prípade očakávajte najvyššiu rýchlosť 220 km/h, v druhom 307 km/h.

Pohotovostná hmotnosť najľahšej dieslovej Giulie s manuálom je 1374 kg. Je to výsledok značného využitia hliníka a karbónových kompozitov. Karbónový je tiež spojovací hriadeľ a v prípade Giulie Q je z tohto materiálu okrem iného aj strecha či kapota.

Novinka sa už dá objednávať v Taliansku, Nemecku, Francúzsku, Španielsku, Rakúsku, Belgicku, Švajčiarsku a Holandsku. Na nemeckom trhu štartujú ceny na sume 33 100 eur. Za vrcholný variant pýta Alfa Romeo 71 800 eur.

Sedan je dostupný v troch stupňoch výbavy, ktoré sa samozrejme v niektorých detailoch trh od trhu môžu odlišovať. Základnou je Giulia, vrcholnou Quadrifoglio a medzi nimi stojí výbava Super.

Už v štandarde automobilka ponúka aktívne bezpečnostné technológie vrátane predkolízneho systému s automatickou brzdou a rozpoznávaním chodcov. Budúci majitelia sa môžu tešiť aj na varovanie pred opustením jazdných pruhov a tempomat.

Giulia v tejto verzii jazdí na 16-palcových kolesách a v interiéri je súčasťou výbavy dvojzónová klimatizácia a infotainment so 6,5-palcovým displejom, ktorý môže nahradiť voliteľný multimediálny systém s 3D navigáciou, ovládaním hlasom a 8,8-palcovou obrazovkou.

Výbava Super poskytne navyše niekoľko exkluzívnych prvkov v interiéri a exteriéri spolu so 17-palcovými kolesami. Za príplatok dostanete aj xenónové svetlomety.

Variant Quadrifoglio využíva aktívny predný spojler, adaptívny podvozok a aktívny zadný diferenciál, ktorý sa postará o rozdelenie krútiaceho momentu medzi kolesá zadnej nápravy.

V interiéri sú samozrejmosťou kožené a Alcantarou čalúnené športové sedadlá a športový volant. Z hľadiska bezpečnosti poteší monitorovanie slepého uhla či zadná kamera.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Hitparáda štiav
  2. 14. ročník AmCham „JOB FAIR“ v Košiciach
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  5. Malé knedličky, veľké dojmy
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  7. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  8. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  9. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  10. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 343
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 9 959
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 441
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 812
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 694
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 4 390
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 462
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 2 948
  9. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 176
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 145

Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

Film roka vyhlásili dvakrát, Oscara má Moonlight (minúta po minúte)

Muzikál La La Land vyhral šesť cien, ale na konci večera sa udial veľký trapas.

DOMOV

Kocáb: Kisku už dlho uznávam, ocenenie ma šokovalo

Pre SME hovorí, že je hrdý slniečkar. S tvrdou silou nemáme šancu.

KULTÚRA

Oscar nemá logiku. 5 dôvodov, prečo vyhral Moonlight

Mal šťastie, že nie je sci-fi.

TECH

Nokii sa podarilo vstať z mŕtvych. Ukázali Nokiu 3310

Majú Android, nízku cenu a dobrý hardvér.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen bol minulý rok ziskový, zarobil viac než 5 miliárd eur

Napriek emisnému škandálu sa nemeckej automobilke Volkswagen podarilo vrátiť v minulom roku do čiernych čísiel.

Porsche predstavilo svoj najvýkonnejší model, je to hybrid

Nové Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid kombinuje elektromotor so štvorlitrovým osemvalcom.

Športový Ford Fiesta ST dostal len trojvalec s výkonom 200 koní

Špecialitou motora je vypínanie jedného valca pri čiastočnom zaťažení.

VW Arteon: Nástupca modelu CC sa začína odhaľovať

Dizajnovo bude mať novinka veľmi blízko ku konceptu Sport Coupé GTE.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop