Alfa Romeo Giulia: spoznali sme základné motorizácie aj stupne výbavy

Novinku už je možné na vybraných európskych trhoch objednávať. V Nemecku štartujú ceny na sume 33 100 eur.

Alfa Romeo Giulia(Zdroj: Alfa Romeo)

Zdá sa, že sága s názvom Alfa Romeo Giulia sa pomaly dostáva k svojmu rozuzleniu. Potom, ako sme na jeseň minulého roka spoznali vrcholnú verziu modelu Quadrifoglio, sa tento rok v Ženeve predstavili aj základné varianty.

Sériová výroba sa rozbehla v priebehu apríla a na vybraných trhoch Európy je už možné novinku objednávať. Uvidíme, či sa ja jej podarí aspoň trochu podkúriť zabehnutým a populárnym sedanom ako je Audi A4 či BMW radu 3.

Alfa Romeo Giulia sa momentálne predáva s dvoma naftovými a jedným benzínovým motorom. Celohliníkový dieslový agregát 2,2 l produkuje výkon 110 kW, resp. 132 kW.

Systém využíva turbo s variabilnou geometriou lopatiek a je k dispozícii so 6-stupňovou manuálnou alebo 8-stupňovou automatickou prevodovkou. V kombinácii s manuálom sa krútiaci moment nedostane cez 380 Nm, automat je o 70 Nm veľkorysejší.

Verziu Quadrifoglio poháňa dvoma turbodúchadlami prepĺňaný benzínový šesťvalec so zdvihovým objemom 2,9 litra a výkonom 375 kW. Maximálny krútiaci moment je v tomto prípade rovných 600 Nm pri 2500 ot./min a "poputuje" na zadnú nápravu opäť cez manuálnu prevodovku alebo 8-stupňový automat.

Základná Giulia v kombinácii s manuálom zrýchli na stovku za 8,4 s, najvýkonnejší Q variant za 3,9 s. V prvom prípade očakávajte najvyššiu rýchlosť 220 km/h, v druhom 307 km/h.

Pohotovostná hmotnosť najľahšej dieslovej Giulie s manuálom je 1374 kg. Je to výsledok značného využitia hliníka a karbónových kompozitov. Karbónový je tiež spojovací hriadeľ a v prípade Giulie Q je z tohto materiálu okrem iného aj strecha či kapota.

Novinka sa už dá objednávať v Taliansku, Nemecku, Francúzsku, Španielsku, Rakúsku, Belgicku, Švajčiarsku a Holandsku. Na nemeckom trhu štartujú ceny na sume 33 100 eur. Za vrcholný variant pýta Alfa Romeo 71 800 eur.

Sedan je dostupný v troch stupňoch výbavy, ktoré sa samozrejme v niektorých detailoch trh od trhu môžu odlišovať. Základnou je Giulia, vrcholnou Quadrifoglio a medzi nimi stojí výbava Super.

Už v štandarde automobilka ponúka aktívne bezpečnostné technológie vrátane predkolízneho systému s automatickou brzdou a rozpoznávaním chodcov. Budúci majitelia sa môžu tešiť aj na varovanie pred opustením jazdných pruhov a tempomat.

Giulia v tejto verzii jazdí na 16-palcových kolesách a v interiéri je súčasťou výbavy dvojzónová klimatizácia a infotainment so 6,5-palcovým displejom, ktorý môže nahradiť voliteľný multimediálny systém s 3D navigáciou, ovládaním hlasom a 8,8-palcovou obrazovkou.

Výbava Super poskytne navyše niekoľko exkluzívnych prvkov v interiéri a exteriéri spolu so 17-palcovými kolesami. Za príplatok dostanete aj xenónové svetlomety.

Variant Quadrifoglio využíva aktívny predný spojler, adaptívny podvozok a aktívny zadný diferenciál, ktorý sa postará o rozdelenie krútiaceho momentu medzi kolesá zadnej nápravy.

V interiéri sú samozrejmosťou kožené a Alcantarou čalúnené športové sedadlá a športový volant. Z hľadiska bezpečnosti poteší monitorovanie slepého uhla či zadná kamera.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  4. Moskva alebo Petrohrad?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nový Jaguar XF Sportbrake
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  10. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  1. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  2. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  3. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  4. Modern luxury next to the Blue Church
  5. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  6. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  9. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  10. HB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 299
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 225
  3. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 2 664
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 182
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 546
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 390
  7. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 323
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 118
  9. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 090
  10. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 018

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Slovensko neuspelo v boji o sídlo Európskej liekovej agentúry

Bratislava nezískala sídlo EMA, bola na štvrtej nepostupovej pozícii.

KOMENTÁRE

Prečo by sa mali Slováci začať báť Čechov

Slovensko bude musieť vynaložiť viac úsilia a vynaliezavosti, aby ho Brusel v zhluku „podivných“ demokracií na východ od Nemecka rozpoznal

KOMENTÁRE

Fico útokom na Kisku škodí hlavne sebe

Všetky pokusy o priamu konfrontáciu sa doteraz vždy skončili porážkou Fica.

Neprehliadnite tiež

Renault po cestách už jazdí s autom pre rok 2023

Experimentálny koncept ukazuje, ako budú vyzerať Renaulty o niekoľko rokov.

Londýnske autobusy budú jazdiť na kávu

Už dnes jazdia na použitý olej na varenie či loj zo spracovaného mäsa.

Ford predstavil šiltovku pre kamionistov, ktorá má zachraňovať životy

Keď je vodič unavený, šiltovka zabliká a zavibruje.

Britskí vodiči sa neboja šoférovať so zhoršeným zrakom

Oční lekári navrhujú povinné vyšetrenia.