Alfa Romeo Giulia: spoznali sme základné motorizácie aj stupne výbavy

Novinku už je možné na vybraných európskych trhoch objednávať. V Nemecku štartujú ceny na sume 33 100 eur.

Alfa Romeo Giulia(Zdroj: Alfa Romeo)

Zdá sa, že sága s názvom Alfa Romeo Giulia sa pomaly dostáva k svojmu rozuzleniu. Potom, ako sme na jeseň minulého roka spoznali vrcholnú verziu modelu Quadrifoglio, sa tento rok v Ženeve predstavili aj základné varianty.

Sériová výroba sa rozbehla v priebehu apríla a na vybraných trhoch Európy je už možné novinku objednávať. Uvidíme, či sa ja jej podarí aspoň trochu podkúriť zabehnutým a populárnym sedanom ako je Audi A4 či BMW radu 3.

Alfa Romeo Giulia sa momentálne predáva s dvoma naftovými a jedným benzínovým motorom. Celohliníkový dieslový agregát 2,2 l produkuje výkon 110 kW, resp. 132 kW.

Systém využíva turbo s variabilnou geometriou lopatiek a je k dispozícii so 6-stupňovou manuálnou alebo 8-stupňovou automatickou prevodovkou. V kombinácii s manuálom sa krútiaci moment nedostane cez 380 Nm, automat je o 70 Nm veľkorysejší.

Verziu Quadrifoglio poháňa dvoma turbodúchadlami prepĺňaný benzínový šesťvalec so zdvihovým objemom 2,9 litra a výkonom 375 kW. Maximálny krútiaci moment je v tomto prípade rovných 600 Nm pri 2500 ot./min a "poputuje" na zadnú nápravu opäť cez manuálnu prevodovku alebo 8-stupňový automat.

Základná Giulia v kombinácii s manuálom zrýchli na stovku za 8,4 s, najvýkonnejší Q variant za 3,9 s. V prvom prípade očakávajte najvyššiu rýchlosť 220 km/h, v druhom 307 km/h.

Pohotovostná hmotnosť najľahšej dieslovej Giulie s manuálom je 1374 kg. Je to výsledok značného využitia hliníka a karbónových kompozitov. Karbónový je tiež spojovací hriadeľ a v prípade Giulie Q je z tohto materiálu okrem iného aj strecha či kapota.

Novinka sa už dá objednávať v Taliansku, Nemecku, Francúzsku, Španielsku, Rakúsku, Belgicku, Švajčiarsku a Holandsku. Na nemeckom trhu štartujú ceny na sume 33 100 eur. Za vrcholný variant pýta Alfa Romeo 71 800 eur.

Sedan je dostupný v troch stupňoch výbavy, ktoré sa samozrejme v niektorých detailoch trh od trhu môžu odlišovať. Základnou je Giulia, vrcholnou Quadrifoglio a medzi nimi stojí výbava Super.

Už v štandarde automobilka ponúka aktívne bezpečnostné technológie vrátane predkolízneho systému s automatickou brzdou a rozpoznávaním chodcov. Budúci majitelia sa môžu tešiť aj na varovanie pred opustením jazdných pruhov a tempomat.

Giulia v tejto verzii jazdí na 16-palcových kolesách a v interiéri je súčasťou výbavy dvojzónová klimatizácia a infotainment so 6,5-palcovým displejom, ktorý môže nahradiť voliteľný multimediálny systém s 3D navigáciou, ovládaním hlasom a 8,8-palcovou obrazovkou.

Výbava Super poskytne navyše niekoľko exkluzívnych prvkov v interiéri a exteriéri spolu so 17-palcovými kolesami. Za príplatok dostanete aj xenónové svetlomety.

Variant Quadrifoglio využíva aktívny predný spojler, adaptívny podvozok a aktívny zadný diferenciál, ktorý sa postará o rozdelenie krútiaceho momentu medzi kolesá zadnej nápravy.

V interiéri sú samozrejmosťou kožené a Alcantarou čalúnené športové sedadlá a športový volant. Z hľadiska bezpečnosti poteší monitorovanie slepého uhla či zadná kamera.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  2. Od septembra opäť po starom
  3. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  4. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  5. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  6. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  7. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  8. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  1. 10 vecí, ktoré môžete dostať od zdravotnej poisťovne zadarmo
  2. Úspech na Majstrovstvách sveta v Quadrathlone
  3. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  4. Od septembra opäť po starom
  5. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš?
  6. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  7. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  8. Business Smartphones Connected to Public Wi-Fi Can Be in Danger
  9. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  10. Poslanec Borguľa žiada o uvoľnenie parkoviska pre rezidentov
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 663
  2. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd 3 969
  3. Od septembra opäť po starom 2 855
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 846
  5. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 1 636
  6. Ako sme jazdili v socializme 1 634
  7. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom? 1 460
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 270
  9. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 170
  10. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 142

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Gašpar zdržuje. Kočnerovho policajta neriešia

Policajný prezident tvrdil, že požiadal o správu, aby mohol zakročiť.

SVET

Bývalý populista Fico nás zradil, znie z Poľska aj Maďarska

Fico o budúcnosti v jadre EÚ hovoril už na jar, médiá si to nevšimli.

TECH

Ako zanikla záhadná kultúra na Veľkonočnom ostrove

Prudký rozvrat alebo pomalé umieranie? Pôsobilo oboje.

Neprehliadnite tiež

Legendárny mikrobus od Volkswagenu sa vráti do výroby. Teraz už naozaj

Prví zákazníci sa ho dočkajú v roku 2022 v podobe elektromobilu.

Apple už nechce vyrobiť autonómne vozidlo

Spoločnosť sa chce sústrediť na samotnú technológiu autonómneho riadenia.

Čínska automobilka chce kúpiť americký Jeep

Great Wall má ambíciu byť najväčším výrobcom SUV na svete.

Nové BMW M5 si ako prví vyskúšajú fanúšikovia počítačových hier

Pribudol pohon všetkých kolies a výkon 600 koní.