Alfa Romeo Giulia: spoznali sme základné motorizácie aj stupne výbavy

Novinku už je možné na vybraných európskych trhoch objednávať. V Nemecku štartujú ceny na sume 33 100 eur.

Alfa Romeo Giulia(Zdroj: Alfa Romeo)

Zdá sa, že sága s názvom Alfa Romeo Giulia sa pomaly dostáva k svojmu rozuzleniu. Potom, ako sme na jeseň minulého roka spoznali vrcholnú verziu modelu Quadrifoglio, sa tento rok v Ženeve predstavili aj základné varianty.

Sériová výroba sa rozbehla v priebehu apríla a na vybraných trhoch Európy je už možné novinku objednávať. Uvidíme, či sa ja jej podarí aspoň trochu podkúriť zabehnutým a populárnym sedanom ako je Audi A4 či BMW radu 3.

Alfa Romeo Giulia sa momentálne predáva s dvoma naftovými a jedným benzínovým motorom. Celohliníkový dieslový agregát 2,2 l produkuje výkon 110 kW, resp. 132 kW.

Článok pokračuje pod video reklamou

Systém využíva turbo s variabilnou geometriou lopatiek a je k dispozícii so 6-stupňovou manuálnou alebo 8-stupňovou automatickou prevodovkou. V kombinácii s manuálom sa krútiaci moment nedostane cez 380 Nm, automat je o 70 Nm veľkorysejší.

Verziu Quadrifoglio poháňa dvoma turbodúchadlami prepĺňaný benzínový šesťvalec so zdvihovým objemom 2,9 litra a výkonom 375 kW. Maximálny krútiaci moment je v tomto prípade rovných 600 Nm pri 2500 ot./min a "poputuje" na zadnú nápravu opäť cez manuálnu prevodovku alebo 8-stupňový automat.

Základná Giulia v kombinácii s manuálom zrýchli na stovku za 8,4 s, najvýkonnejší Q variant za 3,9 s. V prvom prípade očakávajte najvyššiu rýchlosť 220 km/h, v druhom 307 km/h.

Pohotovostná hmotnosť najľahšej dieslovej Giulie s manuálom je 1374 kg. Je to výsledok značného využitia hliníka a karbónových kompozitov. Karbónový je tiež spojovací hriadeľ a v prípade Giulie Q je z tohto materiálu okrem iného aj strecha či kapota.

Novinka sa už dá objednávať v Taliansku, Nemecku, Francúzsku, Španielsku, Rakúsku, Belgicku, Švajčiarsku a Holandsku. Na nemeckom trhu štartujú ceny na sume 33 100 eur. Za vrcholný variant pýta Alfa Romeo 71 800 eur.

Sedan je dostupný v troch stupňoch výbavy, ktoré sa samozrejme v niektorých detailoch trh od trhu môžu odlišovať. Základnou je Giulia, vrcholnou Quadrifoglio a medzi nimi stojí výbava Super.

Už v štandarde automobilka ponúka aktívne bezpečnostné technológie vrátane predkolízneho systému s automatickou brzdou a rozpoznávaním chodcov. Budúci majitelia sa môžu tešiť aj na varovanie pred opustením jazdných pruhov a tempomat.

Giulia v tejto verzii jazdí na 16-palcových kolesách a v interiéri je súčasťou výbavy dvojzónová klimatizácia a infotainment so 6,5-palcovým displejom, ktorý môže nahradiť voliteľný multimediálny systém s 3D navigáciou, ovládaním hlasom a 8,8-palcovou obrazovkou.

Výbava Super poskytne navyše niekoľko exkluzívnych prvkov v interiéri a exteriéri spolu so 17-palcovými kolesami. Za príplatok dostanete aj xenónové svetlomety.

Variant Quadrifoglio využíva aktívny predný spojler, adaptívny podvozok a aktívny zadný diferenciál, ktorý sa postará o rozdelenie krútiaceho momentu medzi kolesá zadnej nápravy.

V interiéri sú samozrejmosťou kožené a Alcantarou čalúnené športové sedadlá a športový volant. Z hľadiska bezpečnosti poteší monitorovanie slepého uhla či zadná kamera.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  3. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  4. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  5. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  6. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  7. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  8. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  1. Spomaľovači internetu v mobile – 5 tipov ako s nimi zatočíte
  2. Create your own map in a new museum
  3. Ako bojovať proti plesniam v interiéri
  4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  5. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  7. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  8. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  9. S dobrým pivom leto chutí
  10. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 26 520
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 25 188
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 886
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 11 514
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 445
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 756
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 905
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 370
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 123
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 873

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Gajdoš podáva trestné oznámenie vo veci Slovenských brancov

Minister chce, aby prokuratúra preskúmala činnosť organizácie.

Autorská strana Matúša Krčmárika

K riešeniu utečencov sme neprispeli ničím a ešte sa tým chválime

Po rokoch hovoríme stále to isté.

PRIEVIDZA

V Zemianskych Kostoľanoch sa zrazil vlak s nákladiakom

Vo vlaku bolo takmer šesťdesiat cestujúcich.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.