Alfa Romeo Giulia: spoznali sme základné motorizácie aj stupne výbavy

Novinku už je možné na vybraných európskych trhoch objednávať. V Nemecku štartujú ceny na sume 33 100 eur.

Alfa Romeo Giulia(Zdroj: Alfa Romeo)

Zdá sa, že sága s názvom Alfa Romeo Giulia sa pomaly dostáva k svojmu rozuzleniu. Potom, ako sme na jeseň minulého roka spoznali vrcholnú verziu modelu Quadrifoglio, sa tento rok v Ženeve predstavili aj základné varianty.

Sériová výroba sa rozbehla v priebehu apríla a na vybraných trhoch Európy je už možné novinku objednávať. Uvidíme, či sa ja jej podarí aspoň trochu podkúriť zabehnutým a populárnym sedanom ako je Audi A4 či BMW radu 3.

Alfa Romeo Giulia sa momentálne predáva s dvoma naftovými a jedným benzínovým motorom. Celohliníkový dieslový agregát 2,2 l produkuje výkon 110 kW, resp. 132 kW.

Systém využíva turbo s variabilnou geometriou lopatiek a je k dispozícii so 6-stupňovou manuálnou alebo 8-stupňovou automatickou prevodovkou. V kombinácii s manuálom sa krútiaci moment nedostane cez 380 Nm, automat je o 70 Nm veľkorysejší.

Verziu Quadrifoglio poháňa dvoma turbodúchadlami prepĺňaný benzínový šesťvalec so zdvihovým objemom 2,9 litra a výkonom 375 kW. Maximálny krútiaci moment je v tomto prípade rovných 600 Nm pri 2500 ot./min a "poputuje" na zadnú nápravu opäť cez manuálnu prevodovku alebo 8-stupňový automat.

Základná Giulia v kombinácii s manuálom zrýchli na stovku za 8,4 s, najvýkonnejší Q variant za 3,9 s. V prvom prípade očakávajte najvyššiu rýchlosť 220 km/h, v druhom 307 km/h.

Pohotovostná hmotnosť najľahšej dieslovej Giulie s manuálom je 1374 kg. Je to výsledok značného využitia hliníka a karbónových kompozitov. Karbónový je tiež spojovací hriadeľ a v prípade Giulie Q je z tohto materiálu okrem iného aj strecha či kapota.

Novinka sa už dá objednávať v Taliansku, Nemecku, Francúzsku, Španielsku, Rakúsku, Belgicku, Švajčiarsku a Holandsku. Na nemeckom trhu štartujú ceny na sume 33 100 eur. Za vrcholný variant pýta Alfa Romeo 71 800 eur.

Sedan je dostupný v troch stupňoch výbavy, ktoré sa samozrejme v niektorých detailoch trh od trhu môžu odlišovať. Základnou je Giulia, vrcholnou Quadrifoglio a medzi nimi stojí výbava Super.

Už v štandarde automobilka ponúka aktívne bezpečnostné technológie vrátane predkolízneho systému s automatickou brzdou a rozpoznávaním chodcov. Budúci majitelia sa môžu tešiť aj na varovanie pred opustením jazdných pruhov a tempomat.

Giulia v tejto verzii jazdí na 16-palcových kolesách a v interiéri je súčasťou výbavy dvojzónová klimatizácia a infotainment so 6,5-palcovým displejom, ktorý môže nahradiť voliteľný multimediálny systém s 3D navigáciou, ovládaním hlasom a 8,8-palcovou obrazovkou.

Výbava Super poskytne navyše niekoľko exkluzívnych prvkov v interiéri a exteriéri spolu so 17-palcovými kolesami. Za príplatok dostanete aj xenónové svetlomety.

Variant Quadrifoglio využíva aktívny predný spojler, adaptívny podvozok a aktívny zadný diferenciál, ktorý sa postará o rozdelenie krútiaceho momentu medzi kolesá zadnej nápravy.

V interiéri sú samozrejmosťou kožené a Alcantarou čalúnené športové sedadlá a športový volant. Z hľadiska bezpečnosti poteší monitorovanie slepého uhla či zadná kamera.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  2. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  4. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  5. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  7. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  8. Inteligencia vo všetkom
  9. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  10. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  1. Ako efektívne využiť podlahové kúrenie?
  2. Samsung Galaxy S8: smartfón s výnimočným displejom
  3. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  6. Nové investičné projekty v Schladmingu s výhľadom na zjazdovku
  7. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  8. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  9. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  10. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  1. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 8 128
  2. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy 7 519
  3. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 7 328
  4. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 7 082
  5. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 087
  6. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 5 214
  7. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 5 090
  8. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 3 917
  9. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť 3 068
  10. 5 krokov k vlastnému bývaniu 2 998

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Kuriózny zločin spred 50 rokov ožíva vďaka novinárovi Romanovi Kaliskému

Vlastnú susedu chcela utopiť v odpadovej šachte, napokon dostala 6 rokov.

TECH

Objavili prepojenie medzi autizmom u vnúčat a fajčením v tehotenstve

Fajčenie môže ohroziť aj vaše vnúčatá.

ŠPORT

Slováci porazili Nórov, opäť im dali tri góly

Slováci si udržali čisté konto.

Neprehliadnite tiež

Peugeot zverejnil slovenské ceny sedemmiestneho SUV 5008, začína na 21 790 eurách

Automobilka sa netají tým, že 5008 ide po krku Škode Kodiaq.

AKTUALIZOVANÉ

Zápcha z Bratislavy po Blatné vodičov zdržala na skoro dve hodiny

V hlavnom meste sa stali viaceré nehody, v Čadci zalialo cesty.

Počas víkendu polícia uzavrie úsek diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou

Nad diaľnicou budú osádzať nosníky novej križovatky Blatné.

Škoda predstavuje SUV Karoq, nástupcu Yetiho

Prekapotovaný Seat Ateca dostal najmodernejšie technológie.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop