V posledných rokoch si musíme pomaly zvykať na umelý zvuk motorov, znejúci z reproduktorov áut. Zážitok zo športovej jazdy tak nezvyšuje skutočný rev motora a strieľanie výfuku, ale iba umelá napodobnenina, vychádzajúca z reproduktorov.
Aj po odhliadnutí od faktu, že umelý zvuk z reproduktorov je niekedy fázovo posunutý oproti skutočnému zvuku motora, nie celkom rozumieme zmyslu tohto prvku výbavy.
Automobilky však majú pravdepodobne lepší prehľad o tom, čo zaberie na potencionálnych zákazníkov. Úplne iný zmysel našiel vo využívaní falošného zvuku motora Ford.
Namiesto toho, aby umocňoval zážitok z jazdy a provokoval k zvyšovaniu rýchlosti, chce Ford radšej šetriť palivo. Zmeneným zvukom chce motivovať šoférov k tomu, aby radili vyšší prevodový stupeň už v nižších otáčkach.
Najmä v prípade trojvalcových agregátov má šofér dojem trápiacej sa pohonnej jednotky pri nízkych otáčkach. Je to spôsobené rozdielnym akustickým a vibračným prejavom trojvalcov v porovnaní so štvorvalcami.
Umelý zvuk má vo vodičovi, spoliehajúcom sa pri radení na svoj sluch, evokovať vyššie otáčky v porovnaní s realitou. To ho zároveň motivuje k skoršiemu preradeniu a úspornejšej jazde.
Ford si dal túto technológiu podľa portálu caradvice.com.au patentovať. Či sa aj dostane do praxe, nie je v tejto chvíli jasné.