TEST: Naftová Toyota RAV4 nás šokovala spotrebou

Hľadáte rozmerné SUV a výbornou spotrebou? Odpoveďou je naftová Toyota RAV4.

(Zdroj: Ján Krošlák)

Toyotu RAV4 sme už vyskúšali v redakčnom teste, a to s hybridnou pohonnou jednotkou. Pozreli sme sa na zmeny, ktoré sa dotkli modelu po modernizácii a bližšie skontrolovali schopnosti hybridného systému.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Test Toyota RAV4: Kúpou hybridu získate viac ako len batérie

Tentokrát sa nám do rúk dostala pre tento segment a európsky trh žiadaná verzia s naftovým pohonom a v krátkom teste sme sa zamerali na vybrané vlastnosti auta.

Dvojlitrový naftový agregát spolupracoval so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a poháňal výlučne kolesá prednej nápravy. Z tohto pohľadu išlo skôr o tú jednoduchšiu a lacnejšiu koncepciu Toyoty RAV4, ale s bohatou výbavou.

Nechýba jej napríklad vyhrievanie predných sedadiel, či sedempalcový dotykový displej multimediálneho systému. Predné sedadlá sú komfortné, ale nám sa žiadalo o niečo výraznejšie bočné vedenie, najmä pri náklonoch vozidla v zákrutách.

Vzadu ostáva slušný priestor vo všetkých smeroch. Dvaja dlháni, sediaci za sebou, sa však už budú navzájom priestorovo obmedzovať. Operadlá zadných sedadiel je možné polohovať, nám najviac vyhovovala “stredná“ poloha.

Potešila aj takmer rovná podlaha bez výraznejšieho stredového tunela. Praktické riešenia sme našli v batožinovom priestore.

Sklopenie sedadiel takmer do jednej roviny s dnom kufra je dnes už štandardom. Riešenie so sieťou, zavesenou tesne pod úrovňou plata, je mimoriadne praktické. Všetky drobnosti, ktoré inak lietajú po kufri, stačí hodiť do nej. Nevypadnú ani pri ostrejšej jazde.

Pri absencii pohonu všetkých kolies je jasné, že v tomto prípade RAV4 nebude dominovať v teréne. Je to však auto, ktorému nevadí jazda po poľných cestách a slušná svetlá výška uľahčí šoférovi napríklad výjazd na chatu.

Na lesných cestách poteší komfortným odpružením, ale zároveň umožní aj vcelku rýchlu jazdu na tomto povrchu, pokiaľ to svetlá výška vzhľadom na veľkosť nerovností dovolí.

Na cestách nepatrí RAV4 s výkonom 105 kW medzi “predátorov“. Toyota je len taká, akú presne potrebujete. V praxi to znamená, že máte dostatok výkonu na požadovanú dynamickú jazdu, ale nie na predvádzanie sa.

Máte príjemný, vcelku komfortný podvozok, ktorý vás podrží v zákrute, ale nezvádza vás k pretekárskej jazde. Náklony v zákrutách šoféra limitujú skôr pocitovo.

Auto pri troche odvahy ešte aj v tejto situácii ukáže svoje dostatočné rezervy pri prejazde zákrut. Odhlučnením nás naftová verzia nesklamala.

Prejav štvorvalcového agregátu je akceptovateľný, skôr nám prekážalo čľupnutie nafty v nádrži pri zabrzdení na semafore. Podvozok nás neprekvapoval výraznejšími mechanickými zvukmi pri prejazde nerovností a radíme ho do kategórie príjemných.

Čím nám však RAV4 vyrazila dych, je spotreba. Najvýraznejšie ju dvíha podľa očakávaní diaľnica. Vďaka tomu, že tvorila viac ako polovicu z celkového počtu najazdených kilometrov, sa jej hodnota štverala niekde medzi 6 až 6,5 l.

Akonáhle sa dostanete na okresné cesty, tak spotreba výrazne klesá. Prvých 10 km po studenom štarte na okresných cestách, ale aj s prejazdom mesta nás stálo v priemere 5,1 l nafty.

Keď sme trasu predĺžili na 55 km, apetít motora sa znížil na ťažko uveriteľných 4,5 l/100 km. Niežeby to bola nedosiahnuteľná spotreba pri naftovom motore, ale vzhľadom na spôsob jazdy a veľkosť auta to bol príjemný šok.

Počas jazdy sme totiž predbehli dosť vozidiel a tachometrová rýchlosť štandardne atakovala 100 km/h. Vôbec nebolo našou snahou “spraviť“ dobrú spotrebu. Treba priznať, že na tejto trase sme išli mierne dole kopcom a klesli približne o 130 výškových metrov. 

Toyota RAV4 nás neohúrila svojou technikou, ani nám “neposkočilo“ srdce, keď sme do nej sadli, ako sa nám to stalo nedávno v prípade Hondy Civic Type R.

Hodnotíme ju bez emócií. Japonci ponúkli jednoduchšiu verziu svojho auta z hľadiska techniky a vyšlo im to na 100 percent. Zamierili na srdcia milovníkov nízkej spotreby. V tomto prípade to platí aj pri jazde, ktorou nespomaľujete a neobmedzujete premávku.

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Toyota RAV4

Verzia

Trend 2,0 D-4D

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

22 500/27 000/28 560

Motor

naftový štvorvalec; objem 1995 cm3

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

105(143)/4000

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

320/1750-2250

Typ prevodovky/počet stupňov

manuál/6

Zrýchlenie z 0-100 km/h – výrobca (s)

9,6

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

4,7/6,3

Objem palivovej nádrže (l)

60

Objem batožinového priestoru (l)

547

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2660; 4605; 1845; 1675

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  3. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  4. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  5. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  8. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  9. Kam do tepla v januári?
  10. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  4. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  5. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  6. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  7. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  8. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  9. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  10. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  1. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 6 140
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 4 877
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 3 772
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 724
  5. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 204
  6. Kam do tepla v januári? 2 537
  7. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 281
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 150
  9. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 1 379
  10. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 1 356

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Harabin má k prezidentskej petícii bližšie, ako priznáva

Harabin sa zneužitia svojich údajov nebojí.

ŠPORT

Rybáriková postúpila do osemfinále, ukázala skvelý obrat v prvom sete

Slovenka prehrávala v prvom sete už 2:5, dokázala vyhrať.

DOMOV

Dobré ráno: Prečo na olympiádu nezobrali nikoho zo Slovanu

Kto sú najväčšie slovenské nádeje?

Neprehliadnite tiež

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.

Ako James Bond. Pozrite sa, aké rôzne funkcie auta môžete ovládať cez mobil

Všetky autá musia byť pripojené do mobilnej siete, automobilky to využívajú.

Starý Land Rover Defender sa na chvíľu vráti do výroby

Za najrýchlejšiu verziu v histórii zaplatí záujemca minimálne 180-tisíc eur.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.