TEST: Naftová Toyota RAV4 nás šokovala spotrebou

Hľadáte rozmerné SUV a výbornou spotrebou? Odpoveďou je naftová Toyota RAV4.

(Zdroj: Ján Krošlák)

Toyotu RAV4 sme už vyskúšali v redakčnom teste, a to s hybridnou pohonnou jednotkou. Pozreli sme sa na zmeny, ktoré sa dotkli modelu po modernizácii a bližšie skontrolovali schopnosti hybridného systému.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Test Toyota RAV4: Kúpou hybridu získate viac ako len batérie

Tentokrát sa nám do rúk dostala pre tento segment a európsky trh žiadaná verzia s naftovým pohonom a v krátkom teste sme sa zamerali na vybrané vlastnosti auta.

Dvojlitrový naftový agregát spolupracoval so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a poháňal výlučne kolesá prednej nápravy. Z tohto pohľadu išlo skôr o tú jednoduchšiu a lacnejšiu koncepciu Toyoty RAV4, ale s bohatou výbavou.

Článok pokračuje pod video reklamou

Nechýba jej napríklad vyhrievanie predných sedadiel, či sedempalcový dotykový displej multimediálneho systému. Predné sedadlá sú komfortné, ale nám sa žiadalo o niečo výraznejšie bočné vedenie, najmä pri náklonoch vozidla v zákrutách.

Vzadu ostáva slušný priestor vo všetkých smeroch. Dvaja dlháni, sediaci za sebou, sa však už budú navzájom priestorovo obmedzovať. Operadlá zadných sedadiel je možné polohovať, nám najviac vyhovovala “stredná“ poloha.

Potešila aj takmer rovná podlaha bez výraznejšieho stredového tunela. Praktické riešenia sme našli v batožinovom priestore.

Sklopenie sedadiel takmer do jednej roviny s dnom kufra je dnes už štandardom. Riešenie so sieťou, zavesenou tesne pod úrovňou plata, je mimoriadne praktické. Všetky drobnosti, ktoré inak lietajú po kufri, stačí hodiť do nej. Nevypadnú ani pri ostrejšej jazde.

Pri absencii pohonu všetkých kolies je jasné, že v tomto prípade RAV4 nebude dominovať v teréne. Je to však auto, ktorému nevadí jazda po poľných cestách a slušná svetlá výška uľahčí šoférovi napríklad výjazd na chatu.

Na lesných cestách poteší komfortným odpružením, ale zároveň umožní aj vcelku rýchlu jazdu na tomto povrchu, pokiaľ to svetlá výška vzhľadom na veľkosť nerovností dovolí.

Na cestách nepatrí RAV4 s výkonom 105 kW medzi “predátorov“. Toyota je len taká, akú presne potrebujete. V praxi to znamená, že máte dostatok výkonu na požadovanú dynamickú jazdu, ale nie na predvádzanie sa.

Máte príjemný, vcelku komfortný podvozok, ktorý vás podrží v zákrute, ale nezvádza vás k pretekárskej jazde. Náklony v zákrutách šoféra limitujú skôr pocitovo.

Auto pri troche odvahy ešte aj v tejto situácii ukáže svoje dostatočné rezervy pri prejazde zákrut. Odhlučnením nás naftová verzia nesklamala.

Prejav štvorvalcového agregátu je akceptovateľný, skôr nám prekážalo čľupnutie nafty v nádrži pri zabrzdení na semafore. Podvozok nás neprekvapoval výraznejšími mechanickými zvukmi pri prejazde nerovností a radíme ho do kategórie príjemných.

Čím nám však RAV4 vyrazila dych, je spotreba. Najvýraznejšie ju dvíha podľa očakávaní diaľnica. Vďaka tomu, že tvorila viac ako polovicu z celkového počtu najazdených kilometrov, sa jej hodnota štverala niekde medzi 6 až 6,5 l.

Akonáhle sa dostanete na okresné cesty, tak spotreba výrazne klesá. Prvých 10 km po studenom štarte na okresných cestách, ale aj s prejazdom mesta nás stálo v priemere 5,1 l nafty.

Keď sme trasu predĺžili na 55 km, apetít motora sa znížil na ťažko uveriteľných 4,5 l/100 km. Niežeby to bola nedosiahnuteľná spotreba pri naftovom motore, ale vzhľadom na spôsob jazdy a veľkosť auta to bol príjemný šok.

Počas jazdy sme totiž predbehli dosť vozidiel a tachometrová rýchlosť štandardne atakovala 100 km/h. Vôbec nebolo našou snahou “spraviť“ dobrú spotrebu. Treba priznať, že na tejto trase sme išli mierne dole kopcom a klesli približne o 130 výškových metrov. 

Toyota RAV4 nás neohúrila svojou technikou, ani nám “neposkočilo“ srdce, keď sme do nej sadli, ako sa nám to stalo nedávno v prípade Hondy Civic Type R.

Hodnotíme ju bez emócií. Japonci ponúkli jednoduchšiu verziu svojho auta z hľadiska techniky a vyšlo im to na 100 percent. Zamierili na srdcia milovníkov nízkej spotreby. V tomto prípade to platí aj pri jazde, ktorou nespomaľujete a neobmedzujete premávku.

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Toyota RAV4

Verzia

Trend 2,0 D-4D

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

22 500/27 000/28 560

Motor

naftový štvorvalec; objem 1995 cm3

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

105(143)/4000

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

320/1750-2250

Typ prevodovky/počet stupňov

manuál/6

Zrýchlenie z 0-100 km/h – výrobca (s)

9,6

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

4,7/6,3

Objem palivovej nádrže (l)

60

Objem batožinového priestoru (l)

547

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2660; 4605; 1845; 1675

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach?
  2. Nižšie náklady vo firme? Tri tipy, kde sa dá ušetriť
  3. Ako dlho trvá vybavenie hypotéky? Zopár dní, ale aj pár týždňov
  4. Dovolenka s deťmi v Egypte a tipy na overené hotely
  5. Trpký darček od vlády: prichádza nová 8 % daň z poistiek
  6. Vynovená OMV v Košiciach ponúka príjemnú atmosféru i nové služby
  7. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti?
  8. Keď Slováci krotia morský vietor
  9. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali
  10. Máte už program pre deti na túto sobotu?
  1. OMV ponúkne svojim zákazníkom chute známeho šéfkuchára
  2. OMV ponúkne zákazníkom chute známeho šéfkuchára Braňa Križana
  3. Dovolenka s deťmi v Egypte a tipy na overené hotely
  4. Trpký darček od vlády: prichádza nová 8 % daň z poistiek
  5. Ako dlho trvá vybavenie hypotéky? Zopár dní, ale aj pár týždňov
  6. Všetko, čo rodiny milujú
  7. Bratislava má najmodernejšiu linku na triedenie surovín
  8. Vynovená OMV v Košiciach ponúka príjemnú atmosféru i nové služby
  9. Nižšie náklady vo firme? Tri tipy, kde sa dá ušetriť
  10. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti?
  1. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti? 23 677
  2. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy 19 088
  3. Trpký darček od vlády: prichádza nová 8 % daň z poistiek 12 817
  4. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky 7 979
  5. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach? 5 714
  6. Ste si istí, že máte zdravé srdce? Skontrolujte si ho zadarmo 5 194
  7. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali 4 762
  8. Dovolenka s deťmi v Egypte a tipy na overené hotely 3 902
  9. Vynovená OMV v Košiciach ponúka príjemnú atmosféru i nové služby 3 256
  10. Nižšie náklady vo firme? Tri tipy, kde sa dá ušetriť 2 825

Hlavné správy zo Sme.sk

AUTORSKÁ STRANA PETRA SCHUTZA

Trump je najškodlivejší zjav, čo Zem nosila

Výročná správa SIS je opäť raz akoby volanie po zrušení inštitúcie.

dnes píše matia lenická

O ženách chcú opäť rozhodovať muži

Naša katolícka cirkev odmieta počúvať a nasledovať vlastného pápeža.

EKONOMIKA

Most nepodporí návrh Smeru o odchodoch do dôchodku

Smer sa pri návrhu zákona o budúcich dôchodkoch obráti na opozíciu.

DOMOV

Piatkový protest za predčasné voľby organizátori zrušili

Protest organizovali z iniciatívy Hnevám sa a V teniskách.

Neprehliadnite tiež

Citroen C5 Aircross prichádza. Má byť najpohodlnejším SUV

Novinka chce zaujať aj farebnými kombináciami a kvalitným interiérom.

Ferrari SP38 je ďalším unikátom z Maranella

Pod jedinečným zovňajškom sa skrýva technika z modelu 488 GTB.

Volvo už do nových modelov nebude montovať naftové motory

Švédska automobilka sa sústredí na elektrifikáciu svojich modelov.

Pod Prístavným mostom havaroval linkový autobus

Kĺbová Karosa sa po zrážke s osobným autom skoro prevrátila do priekopy.

Peugeot Traveller Business VIP: Podarený útok na Multivan

Šesťmiestna verzia je dobrým spoločníkom na veľké výlety aj pojazdnou kanceláriou.