TEST: Naftová Toyota RAV4 nás šokovala spotrebou

Hľadáte rozmerné SUV a výbornou spotrebou? Odpoveďou je naftová Toyota RAV4.

(Zdroj: Ján Krošlák)

Toyotu RAV4 sme už vyskúšali v redakčnom teste, a to s hybridnou pohonnou jednotkou. Pozreli sme sa na zmeny, ktoré sa dotkli modelu po modernizácii a bližšie skontrolovali schopnosti hybridného systému.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Test Toyota RAV4: Kúpou hybridu získate viac ako len batérie

Tentokrát sa nám do rúk dostala pre tento segment a európsky trh žiadaná verzia s naftovým pohonom a v krátkom teste sme sa zamerali na vybrané vlastnosti auta.

Dvojlitrový naftový agregát spolupracoval so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a poháňal výlučne kolesá prednej nápravy. Z tohto pohľadu išlo skôr o tú jednoduchšiu a lacnejšiu koncepciu Toyoty RAV4, ale s bohatou výbavou.

Článok pokračuje pod video reklamou

Nechýba jej napríklad vyhrievanie predných sedadiel, či sedempalcový dotykový displej multimediálneho systému. Predné sedadlá sú komfortné, ale nám sa žiadalo o niečo výraznejšie bočné vedenie, najmä pri náklonoch vozidla v zákrutách.

Vzadu ostáva slušný priestor vo všetkých smeroch. Dvaja dlháni, sediaci za sebou, sa však už budú navzájom priestorovo obmedzovať. Operadlá zadných sedadiel je možné polohovať, nám najviac vyhovovala “stredná“ poloha.

Potešila aj takmer rovná podlaha bez výraznejšieho stredového tunela. Praktické riešenia sme našli v batožinovom priestore.

Sklopenie sedadiel takmer do jednej roviny s dnom kufra je dnes už štandardom. Riešenie so sieťou, zavesenou tesne pod úrovňou plata, je mimoriadne praktické. Všetky drobnosti, ktoré inak lietajú po kufri, stačí hodiť do nej. Nevypadnú ani pri ostrejšej jazde.

Pri absencii pohonu všetkých kolies je jasné, že v tomto prípade RAV4 nebude dominovať v teréne. Je to však auto, ktorému nevadí jazda po poľných cestách a slušná svetlá výška uľahčí šoférovi napríklad výjazd na chatu.

Na lesných cestách poteší komfortným odpružením, ale zároveň umožní aj vcelku rýchlu jazdu na tomto povrchu, pokiaľ to svetlá výška vzhľadom na veľkosť nerovností dovolí.

Na cestách nepatrí RAV4 s výkonom 105 kW medzi “predátorov“. Toyota je len taká, akú presne potrebujete. V praxi to znamená, že máte dostatok výkonu na požadovanú dynamickú jazdu, ale nie na predvádzanie sa.

Máte príjemný, vcelku komfortný podvozok, ktorý vás podrží v zákrute, ale nezvádza vás k pretekárskej jazde. Náklony v zákrutách šoféra limitujú skôr pocitovo.

Auto pri troche odvahy ešte aj v tejto situácii ukáže svoje dostatočné rezervy pri prejazde zákrut. Odhlučnením nás naftová verzia nesklamala.

Prejav štvorvalcového agregátu je akceptovateľný, skôr nám prekážalo čľupnutie nafty v nádrži pri zabrzdení na semafore. Podvozok nás neprekvapoval výraznejšími mechanickými zvukmi pri prejazde nerovností a radíme ho do kategórie príjemných.

Čím nám však RAV4 vyrazila dych, je spotreba. Najvýraznejšie ju dvíha podľa očakávaní diaľnica. Vďaka tomu, že tvorila viac ako polovicu z celkového počtu najazdených kilometrov, sa jej hodnota štverala niekde medzi 6 až 6,5 l.

Akonáhle sa dostanete na okresné cesty, tak spotreba výrazne klesá. Prvých 10 km po studenom štarte na okresných cestách, ale aj s prejazdom mesta nás stálo v priemere 5,1 l nafty.

Keď sme trasu predĺžili na 55 km, apetít motora sa znížil na ťažko uveriteľných 4,5 l/100 km. Niežeby to bola nedosiahnuteľná spotreba pri naftovom motore, ale vzhľadom na spôsob jazdy a veľkosť auta to bol príjemný šok.

Počas jazdy sme totiž predbehli dosť vozidiel a tachometrová rýchlosť štandardne atakovala 100 km/h. Vôbec nebolo našou snahou “spraviť“ dobrú spotrebu. Treba priznať, že na tejto trase sme išli mierne dole kopcom a klesli približne o 130 výškových metrov. 

Toyota RAV4 nás neohúrila svojou technikou, ani nám “neposkočilo“ srdce, keď sme do nej sadli, ako sa nám to stalo nedávno v prípade Hondy Civic Type R.

Hodnotíme ju bez emócií. Japonci ponúkli jednoduchšiu verziu svojho auta z hľadiska techniky a vyšlo im to na 100 percent. Zamierili na srdcia milovníkov nízkej spotreby. V tomto prípade to platí aj pri jazde, ktorou nespomaľujete a neobmedzujete premávku.

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Toyota RAV4

Verzia

Trend 2,0 D-4D

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

22 500/27 000/28 560

Motor

naftový štvorvalec; objem 1995 cm3

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

105(143)/4000

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

320/1750-2250

Typ prevodovky/počet stupňov

manuál/6

Zrýchlenie z 0-100 km/h – výrobca (s)

9,6

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

4,7/6,3

Objem palivovej nádrže (l)

60

Objem batožinového priestoru (l)

547

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2660; 4605; 1845; 1675

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Čerešne dozreli: Aj po zmenách na hypotekárnom trhu chutia!
  2. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  3. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  4. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  5. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  6. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  7. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  8. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  9. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  10. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie
  1. Will Slovakia stay at the forefront of a technology?
  2. Digitalizácia dokumentov firmám ušetrí nielen peniaze
  3. Intenzívne sa rozvíjajúca spolupráca s čínskymi univerzitami
  4. Šariš obliekol svoje pivá do unikátneho šatu
  5. Chcete zažiť skvelú dovolenku 2018? Na toto netreba zabudnúť!
  6. Events you should not miss during your visit in Bratislava
  7. Modernizácia rozvodov tepla v Medzeve, Slavošovciach a Plešivci
  8. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  9. Čerešne dozreli: Aj po zmenách na hypotekárnom trhu chutia!
  10. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  1. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 49 488
  2. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 22 184
  3. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 16 579
  4. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 16 316
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 11 055
  6. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 7 693
  7. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 6 300
  8. Máte nad 40? Skontrolujte si, či je Vaše srdce skutočne zdravé 6 215
  9. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 5 540
  10. Ostrov Ischia sa stáva top európskou letnou destináciou 4 318

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Petra Fukatscha

Futbalová bitka? Vraj je to neodolateľné vzrušenie

Prečo sa futbaloví fanúšikovia bijú a hokejoví spoločne zabávajú.

KULTÚRA

Mal len dvadsať. Talentovaného rapera XXXTentaciona zastrelili

Zmenil by som niečo vo svojom živote? Ani náhodou, hovoril ešte nedávno.

EKONOMIKA

Chýba desaťtisíc itečkárov. Vykryť to majú aj Ukrajinci

Dopyt po informatikoch rastie a Slovensko ho nedokáže zasýtiť.

ŽENA

Etnologička: Aj na slovenskej dedine boli panny len na oko

O predstieraných, posvätných aj starých pannách rozpráva Tatiana Bužeková.

Neprehliadnite tiež

Aké chyby robíte pri parkovaní? Pozrite si deväť najčastejších

Niektoré chyby predlžujú manéver, iné porušujú zákon.

Hyundaie a Kie horia pričasto, upozorňuje watchdogová organizácia

Centrum bezpečnosti áut žiada o prešetrenie, čo sa deje pod kapotou.

Nemá strechu ani rádio. Tak si Porsche predstavuje 911

Odľahčený kabriolet je darčekom k sedemdesiatemu výročiu automobilky.