SME
Utorok, 11. máj, 2021 | Meniny má BlaženaKrížovkyKrížovky

TEST: Naftová Toyota RAV4 nás šokovala spotrebou

Hľadáte rozmerné SUV a výbornou spotrebou? Odpoveďou je naftová Toyota RAV4.

(Zdroj: Ján Krošlák)

Toyotu RAV4 sme už vyskúšali v redakčnom teste, a to s hybridnou pohonnou jednotkou. Pozreli sme sa na zmeny, ktoré sa dotkli modelu po modernizácii a bližšie skontrolovali schopnosti hybridného systému.

Prečítajte si tiež: Test Toyota RAV4: Kúpou hybridu získate viac ako len batérie Čítajte 

Tentokrát sa nám do rúk dostala pre tento segment a európsky trh žiadaná verzia s naftovým pohonom a v krátkom teste sme sa zamerali na vybrané vlastnosti auta.

Dvojlitrový naftový agregát spolupracoval so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a poháňal výlučne kolesá prednej nápravy. Z tohto pohľadu išlo skôr o tú jednoduchšiu a lacnejšiu koncepciu Toyoty RAV4, ale s bohatou výbavou.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Nechýba jej napríklad vyhrievanie predných sedadiel, či sedempalcový dotykový displej multimediálneho systému. Predné sedadlá sú komfortné, ale nám sa žiadalo o niečo výraznejšie bočné vedenie, najmä pri náklonoch vozidla v zákrutách.

Vzadu ostáva slušný priestor vo všetkých smeroch. Dvaja dlháni, sediaci za sebou, sa však už budú navzájom priestorovo obmedzovať. Operadlá zadných sedadiel je možné polohovať, nám najviac vyhovovala “stredná“ poloha.

Potešila aj takmer rovná podlaha bez výraznejšieho stredového tunela. Praktické riešenia sme našli v batožinovom priestore.

Sklopenie sedadiel takmer do jednej roviny s dnom kufra je dnes už štandardom. Riešenie so sieťou, zavesenou tesne pod úrovňou plata, je mimoriadne praktické. Všetky drobnosti, ktoré inak lietajú po kufri, stačí hodiť do nej. Nevypadnú ani pri ostrejšej jazde.

Skryť Vypnúť reklamu

Pri absencii pohonu všetkých kolies je jasné, že v tomto prípade RAV4 nebude dominovať v teréne. Je to však auto, ktorému nevadí jazda po poľných cestách a slušná svetlá výška uľahčí šoférovi napríklad výjazd na chatu.

Na lesných cestách poteší komfortným odpružením, ale zároveň umožní aj vcelku rýchlu jazdu na tomto povrchu, pokiaľ to svetlá výška vzhľadom na veľkosť nerovností dovolí.

Na cestách nepatrí RAV4 s výkonom 105 kW medzi “predátorov“. Toyota je len taká, akú presne potrebujete. V praxi to znamená, že máte dostatok výkonu na požadovanú dynamickú jazdu, ale nie na predvádzanie sa.

Máte príjemný, vcelku komfortný podvozok, ktorý vás podrží v zákrute, ale nezvádza vás k pretekárskej jazde. Náklony v zákrutách šoféra limitujú skôr pocitovo.

Skryť Vypnúť reklamu

Auto pri troche odvahy ešte aj v tejto situácii ukáže svoje dostatočné rezervy pri prejazde zákrut. Odhlučnením nás naftová verzia nesklamala.

Prejav štvorvalcového agregátu je akceptovateľný, skôr nám prekážalo čľupnutie nafty v nádrži pri zabrzdení na semafore. Podvozok nás neprekvapoval výraznejšími mechanickými zvukmi pri prejazde nerovností a radíme ho do kategórie príjemných.

Čím nám však RAV4 vyrazila dych, je spotreba. Najvýraznejšie ju dvíha podľa očakávaní diaľnica. Vďaka tomu, že tvorila viac ako polovicu z celkového počtu najazdených kilometrov, sa jej hodnota štverala niekde medzi 6 až 6,5 l.

Akonáhle sa dostanete na okresné cesty, tak spotreba výrazne klesá. Prvých 10 km po studenom štarte na okresných cestách, ale aj s prejazdom mesta nás stálo v priemere 5,1 l nafty.

Skryť Vypnúť reklamu

Keď sme trasu predĺžili na 55 km, apetít motora sa znížil na ťažko uveriteľných 4,5 l/100 km. Niežeby to bola nedosiahnuteľná spotreba pri naftovom motore, ale vzhľadom na spôsob jazdy a veľkosť auta to bol príjemný šok.

Počas jazdy sme totiž predbehli dosť vozidiel a tachometrová rýchlosť štandardne atakovala 100 km/h. Vôbec nebolo našou snahou “spraviť“ dobrú spotrebu. Treba priznať, že na tejto trase sme išli mierne dole kopcom a klesli približne o 130 výškových metrov. 

Toyota RAV4 nás neohúrila svojou technikou, ani nám “neposkočilo“ srdce, keď sme do nej sadli, ako sa nám to stalo nedávno v prípade Hondy Civic Type R.

Hodnotíme ju bez emócií. Japonci ponúkli jednoduchšiu verziu svojho auta z hľadiska techniky a vyšlo im to na 100 percent. Zamierili na srdcia milovníkov nízkej spotreby. V tomto prípade to platí aj pri jazde, ktorou nespomaľujete a neobmedzujete premávku.

Skryť Vypnúť reklamu

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Toyota RAV4

Verzia

Trend 2,0 D-4D

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

22 500/27 000/28 560

Motor

naftový štvorvalec; objem 1995 cm3

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

105(143)/4000

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

320/1750-2250

Typ prevodovky/počet stupňov

manuál/6

Zrýchlenie z 0-100 km/h – výrobca (s)

9,6

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

4,7/6,3

Objem palivovej nádrže (l)

60

Objem batožinového priestoru (l)

547

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2660; 4605; 1845; 1675

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poistkou dlhej životnosti kúpeľne je hydroizolácia
  2. Tatra banka ako prvá banka na Slovensku vydala zelené dlhopisy
  3. Túžite bývať vo svojom za pár mesiacov? Realita s Variant-Haus®
  4. Zhodnotenie o desiatky percent. Toto sú najlepšie investície
  5. Tip na rodinné kombi 4x4 v plnej výbave do 30 000 eur
  6. Vyhrajú elektromobily, autá na vodík alebo hybridy?
  7. Praktické rady, ako zmierniť prejavy alergií. Kľúčom je interiér
  8. S kvalitným poistením sú finančné následky vážnej choroby menšie
  9. Tepelnou izoláciou POLYFORM pohodlne ušetríte náklady
  10. Hokejové hviezdy v biznise nezažiarili. Až na jednu výnimku
  1. Najbrutálnejšie preteky sveta? Extreme E je Formulou 1 v teréne
  2. Vyhrajú elektromobily, autá na vodík alebo hybridy?
  3. Praktické rady, ako zmierniť prejavy alergií. Kľúčom je interiér
  4. Posúvajú svet k lepšiemu: Sociálni inovátori
  5. Kupujete nový spotrebič? V PLANEO Elektro naň dostanete zľavu
  6. Tip na rodinné kombi 4x4 v plnej výbave do 30 000 eur
  7. Poistkou dlhej životnosti kúpeľne je hydroizolácia
  8. New financial contribution for meals vs. meal vouchers
  9. Túžite bývať vo svojom za pár mesiacov? Realita s Variant-Haus®
  10. Tepelnou izoláciou POLYFORM pohodlne ušetríte náklady
  1. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú? 16 105
  2. Portfólio manažér: Čaká nás dobré obdobie pre ekonomiku 13 580
  3. Deti sa počas pandémie vrátili dozadu, hovorí pedagogička 12 418
  4. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku 11 080
  5. SME Elektromobilita: Ako nabíjať? Aký majú dojazd? 9 483
  6. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe 9 361
  7. Máte 30 a začínate investovať? Týchto 6 vecí potrebujete vedieť 8 579
  8. O pro-agingu so Soňou Müllerovou, Deň matiek a ekošpeciál 7 954
  9. Zaujímavé príležitosti po kríze. Analytici radia, kam investovať 6 702
  10. Hokejové hviezdy v biznise nezažiarili. Až na jednu výnimku 6 172
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Podpredseda vlády pre legislatívu a strategické plánovanie Štefan Holý (Sme rodina)

S majetkom firmy nemôže spoločník narábať ako s vlastným.

14 h
Vakcína proti koronavírusu Sputnik V.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 386-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 12 077 obetí.

7 h

Neprehliadnite tiež

Toyota Yaris Cross

Rázvor kolies sa nemenil, ale kufor má až 397 litrov.

5 h
Peugeot 508 PSE

Z nuly na sto zrýchli za 5,2 sekundy.

10. máj
Audi Q5 40 TDI

Použitá koncepcia z neho robí tú správnu prémiu.

8. máj
Na trhové pozície Tesly útočí konkurencia.

Automobilky investujú miliardy.

7. máj