TEST: Naftová Toyota RAV4 nás šokovala spotrebou

Hľadáte rozmerné SUV a výbornou spotrebou? Odpoveďou je naftová Toyota RAV4.

(Zdroj: Ján Krošlák)

Toyotu RAV4 sme už vyskúšali v redakčnom teste, a to s hybridnou pohonnou jednotkou. Pozreli sme sa na zmeny, ktoré sa dotkli modelu po modernizácii a bližšie skontrolovali schopnosti hybridného systému.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Test Toyota RAV4: Kúpou hybridu získate viac ako len batérie

Tentokrát sa nám do rúk dostala pre tento segment a európsky trh žiadaná verzia s naftovým pohonom a v krátkom teste sme sa zamerali na vybrané vlastnosti auta.

Dvojlitrový naftový agregát spolupracoval so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a poháňal výlučne kolesá prednej nápravy. Z tohto pohľadu išlo skôr o tú jednoduchšiu a lacnejšiu koncepciu Toyoty RAV4, ale s bohatou výbavou.

Nechýba jej napríklad vyhrievanie predných sedadiel, či sedempalcový dotykový displej multimediálneho systému. Predné sedadlá sú komfortné, ale nám sa žiadalo o niečo výraznejšie bočné vedenie, najmä pri náklonoch vozidla v zákrutách.

Vzadu ostáva slušný priestor vo všetkých smeroch. Dvaja dlháni, sediaci za sebou, sa však už budú navzájom priestorovo obmedzovať. Operadlá zadných sedadiel je možné polohovať, nám najviac vyhovovala “stredná“ poloha.

Potešila aj takmer rovná podlaha bez výraznejšieho stredového tunela. Praktické riešenia sme našli v batožinovom priestore.

Sklopenie sedadiel takmer do jednej roviny s dnom kufra je dnes už štandardom. Riešenie so sieťou, zavesenou tesne pod úrovňou plata, je mimoriadne praktické. Všetky drobnosti, ktoré inak lietajú po kufri, stačí hodiť do nej. Nevypadnú ani pri ostrejšej jazde.

Pri absencii pohonu všetkých kolies je jasné, že v tomto prípade RAV4 nebude dominovať v teréne. Je to však auto, ktorému nevadí jazda po poľných cestách a slušná svetlá výška uľahčí šoférovi napríklad výjazd na chatu.

Na lesných cestách poteší komfortným odpružením, ale zároveň umožní aj vcelku rýchlu jazdu na tomto povrchu, pokiaľ to svetlá výška vzhľadom na veľkosť nerovností dovolí.

Na cestách nepatrí RAV4 s výkonom 105 kW medzi “predátorov“. Toyota je len taká, akú presne potrebujete. V praxi to znamená, že máte dostatok výkonu na požadovanú dynamickú jazdu, ale nie na predvádzanie sa.

Máte príjemný, vcelku komfortný podvozok, ktorý vás podrží v zákrute, ale nezvádza vás k pretekárskej jazde. Náklony v zákrutách šoféra limitujú skôr pocitovo.

Auto pri troche odvahy ešte aj v tejto situácii ukáže svoje dostatočné rezervy pri prejazde zákrut. Odhlučnením nás naftová verzia nesklamala.

Prejav štvorvalcového agregátu je akceptovateľný, skôr nám prekážalo čľupnutie nafty v nádrži pri zabrzdení na semafore. Podvozok nás neprekvapoval výraznejšími mechanickými zvukmi pri prejazde nerovností a radíme ho do kategórie príjemných.

Čím nám však RAV4 vyrazila dych, je spotreba. Najvýraznejšie ju dvíha podľa očakávaní diaľnica. Vďaka tomu, že tvorila viac ako polovicu z celkového počtu najazdených kilometrov, sa jej hodnota štverala niekde medzi 6 až 6,5 l.

Akonáhle sa dostanete na okresné cesty, tak spotreba výrazne klesá. Prvých 10 km po studenom štarte na okresných cestách, ale aj s prejazdom mesta nás stálo v priemere 5,1 l nafty.

Keď sme trasu predĺžili na 55 km, apetít motora sa znížil na ťažko uveriteľných 4,5 l/100 km. Niežeby to bola nedosiahnuteľná spotreba pri naftovom motore, ale vzhľadom na spôsob jazdy a veľkosť auta to bol príjemný šok.

Počas jazdy sme totiž predbehli dosť vozidiel a tachometrová rýchlosť štandardne atakovala 100 km/h. Vôbec nebolo našou snahou “spraviť“ dobrú spotrebu. Treba priznať, že na tejto trase sme išli mierne dole kopcom a klesli približne o 130 výškových metrov. 

Toyota RAV4 nás neohúrila svojou technikou, ani nám “neposkočilo“ srdce, keď sme do nej sadli, ako sa nám to stalo nedávno v prípade Hondy Civic Type R.

Hodnotíme ju bez emócií. Japonci ponúkli jednoduchšiu verziu svojho auta z hľadiska techniky a vyšlo im to na 100 percent. Zamierili na srdcia milovníkov nízkej spotreby. V tomto prípade to platí aj pri jazde, ktorou nespomaľujete a neobmedzujete premávku.

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Toyota RAV4

Verzia

Trend 2,0 D-4D

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

22 500/27 000/28 560

Motor

naftový štvorvalec; objem 1995 cm3

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

105(143)/4000

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

320/1750-2250

Typ prevodovky/počet stupňov

manuál/6

Zrýchlenie z 0-100 km/h – výrobca (s)

9,6

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

4,7/6,3

Objem palivovej nádrže (l)

60

Objem batožinového priestoru (l)

547

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2660; 4605; 1845; 1675

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Nové komorné bývanie v Karlovke? Karlove
  2. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
  3. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
  4. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
  5. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom
  6. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
  7. Slovanet spustil LTE internet aj na juhu Tokaja
  8. Hľadá sa: Vzťah z rozumu. Darujte na Valentína predplatné SME.sk
  9. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME
  10. Slovanet spustil LTE internet aj v okolí Prešova
  1. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
  2. Hotel Devin Spa centre - relaxation in the intimate atmosphere
  3. The Horizont Resort **** - fun and wellness
  4. Nové komorné bývanie v Karlovke? Karlove
  5. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
  6. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
  7. Príbeh tradičného družstva - príbeh Alojza Kračinovského
  8. Parfum podľa zverokruhu. Zvoľte tú správnu vôňu
  9. Fascinuje ma nadšenie mladých ľudí, s akým hltajú nové trendy
  10. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
  1. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 24 786
  2. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 14 028
  3. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 10 346
  4. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 6 548
  5. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s? 6 323
  6. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 5 901
  7. Hľadá sa: Vzťah z rozumu. Darujte na Valentína predplatné SME.sk 4 843
  8. Hektická Moskva, ktorá nikdy nespí 4 657
  9. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 4 375
  10. Počet predplatiteľov SME.sk dosiahol ďalší rekord 3 679

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Drucker: Mnohým v zdravotníctve nezáleží na zmenách, len na nich samých

Necítim krivdu za to, že ma kritizujú, lebo námorník sa nemôže sťažovať na rozburené more, vraví minister zdravotníctva TOMÁŠ DRUCKER.

DOMOV

Robí zmeny a potom ich koriguje. Aké sú Druckerove plusy a mínusy

Drucker vzbudzoval veľké očakávania.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Golf Sportsvan je nenápadným autom pre rozumných ľudí (test)

Za názvom Sportsvan sa skrýva naozaj dobré a šikovné auto, na ktorom však nie je športové vôbec nič.

Tesla Model 3 mala prvú vážnu nehodu, Musk prisľúbil vylepšenie bezpečnosti

Auto pri nehode obstálo dobre, posádka vyviazla bez väčších zranení.

Enzo Ferrari sa stal legendou z donútenia

Pred 120 rokmi sa narodil zakladateľ legendárnej talianskej značky.

Dopravu v Bratislave skomplikovala poľadovica aj sneženie

Tunel Sitina priebežne uzatvárali a hromadná doprava mala v kopcoch opäť problémy.