Hatchback BMW M135i aj kupé a kabriolet BMW M235i môžu od leta ťažiť z nového motora B58 TwinPower Turbo. Už v júli totiž pod kapotu dostanú tento radový šesťvalec s objemom tri litre, ktorý poskytne vyšší výkon pri nižšej spotrebe. Zmeny sa prejavia aj v názve modelov, ktoré sa po novom budú volať M140i a M240i.
O ich pohon sa postará benzínový agregát produkujúci 250 kW (340 k). Máme tu teda zlepšenie o 10 kW. Maximálny krútiaci moment 500 Nm je dostupný medzi 1500 a 4500 ot./min.
Motor štandardne spolupracuje so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, cez ktorú smeruje sila na zadnú nápravu. Voliteľnou možnosťou je prepracovaná 8-stupňová samočinná prevodovka Steptronic Sport. Tá je súčasťou štandardnej výbavy pri verziách s pohonom všetkých kolies.
Vylepšené modely majú lepšiu akceleráciu
Modernizované modely teraz akcelerujú z 0 na 100 km/h o 0,2 až 0,3 sekundy rýchlejšie. V prípade M140i a M240i Coupé s manuálnou prevodovkou môžeme hovoriť o akcelerácii za 4,8 s, resp. 4,6 s pri využití prevodovky Steptronic Sport.

Verzie s pohonom všetkých kolies dosahujú ešte o 0,2 s lepšie časy. Kabriolet v najrýchlejšej verzii xDrive akceleruje na stovku za 4,6 s.
Pokiaľ ide o spotrebu paliva, tá sa v závislosti od typu zvolenej prevodovky a pohonu pohybuje v rozmedzí 7,1 l – 8,3 l/100 km. Došlo teda k úspore dva až sedem percent.
Bežné verzie ponúknu o 5 kW vyšší výkon
Rozšírila sa aj ponuka sériovej výbavy, ktorá zahŕňa o 10 mm znížený športový podvozok, 18-palcové kolesá z ľahkých zliatin, brzdovú sústavu M Sport, variabilné športové riadenie a aerodynamický paket M spolu so spätnými zrkadlami v šedej metalíze Ferric Grey.
Dodajme ešte, že zmenám sa nevyhli ani bežné verzie najmenších modelov automobilky. Konkrétne 120i disponuje výkonom 135 kW, čo je o 5 kW viac ako doteraz. Rovnakým zlepšením sa pýši aj BMW 125i s výkonom 165 kW, ktoré je štandardne vybavené 8-stupňovou automatickou prevodovkou.
Poslednou novinkou je dvojliter produkujúci 185 kW, ktorý sa ocitne v modeli 230i nahrádzajúcom súčasný 228i. V kombinácii so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou mu zrýchlenie trvá 5,8 s. Variant s automatom je o dve desatiny sekundy rýchlejší.