V nárazových testoch Global NCAP prepadlo ďalších päť modelov

Testované automobily značiek Renault, Maruti Suzuki, Mahindra a Hyundai predávané v Indii nedostali za bezpečnosť dospelej posádky ani jednu hviezdičku.

Renault Kwid pri nárazovom teste prepadol(Zdroj: Global NCAP)

V poslednej sérii nárazových testov si organizácia Global NCAP posvietila na vozidlá predávané na indickom trhu. Výsledkami sa značky Renault, Maruti Suzuki, Mahindra a Hyundai pýšiť zrejme nebudú.

Modely Renault Kwid, Maruti Suzuki Celerio, Maruti Suzuki Eeco, Mahindra Scorpio a Hyundai Eon totiž úplne zlyhávajú v ochrane dospelých pasažierov sediacich na predných sedadlách.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Renault predstavil malé SUV s názvom Kwid za päťtisíc eur

Za bezpečnosť pri čelnom náraze v rýchlosti 64 km/h nezískali od nezávislej organizácie, zameriavajúcej sa na hodnotenie pasívnej bezpečnosti vozidiel z rozvojových trhov, ani jednu hviezdičku z piatich možných. A nemôže za to len absencia airbagov, ktoré v Indii nie sú povinné a v štandardnej výbave väčšinou chýbajú.

Článok pokračuje pod video reklamou

Lacný crossover Renault Kwid, ktorý sa v Indii predáva v prepočte približne za 3 500 eur, bol testovaný v troch verziách, vždy však s najhorším možným hodnotením.

Týka sa to teda aj variantu s airbagom či verzie vyrábanej od apríla s vystuženým predným stĺpikom na strane šoféra. V oblasti ochrany dieťaťa sediaceho vzadu v detskej sedačke získalo vozidlo dve hviezdičky.

Renault už prisľúbil, že automobil po stránke bezpečnosti vylepší. Či dostatočne, ukážu nasledujúce testy Global NCAP. V Indii populárny crossover sa chystá aj na juhoamerický trh, v Európe sa nad jeho predajom neuvažuje.

O nič bezpečnejšie sa však nemôže cítiť posádka ani v ostatných testovaných vozidlách. Napokon, hodnotenie nula hviezdičkami nie je v rámci automobilov predávaných na indickom trhu ničím výnimočným. V minulosti takýto výsledok dosiahli napríklad modely Hyundai i10, Ford Figo, Suzuki Maruti Alto 800, Tata Nano či VW Polo.

Mahindra Scorpio

Suzuki Maruti Eeco

Suzuki Maruti Celerio

Hyundai Eon

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú
  2. Bývanie v Jarabinkách teraz s kuchynskou linkou v cene bytu
  3. Bayer posilňuje svoju značku
  4. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike
  5. Nový rekord SME.sk: Za 2 roky takmer 2-krát viac predplatiteľov
  6. Ružička Csekes je už po šiesty krát Právnickou firmou roka
  7. Zákazníkom sme vďaka našim službám ušetrili viac ako milión eur
  8. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť
  9. Zelené Grunty pripravujú nové byty do predaja
  10. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  1. Navštívte OMV na bratislavskom Autosalóne
  2. Za katastrofálny stav chodníkov je zodpovedný starosta Števčík
  3. BILLA štartuje spoluprácu s lyžiarmi Žampovcami
  4. Bieloruský veľvyslanec sa stretol s rektorom SPU v Nitre
  5. Navštívte OMV na bratislavskom Autosalóne
  6. Ružička Csekes je už po šiesty krát Právnickou firmou roka
  7. Bayer posilňuje svoju značku
  8. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike
  9. Nový rekord SME.sk: Za 2 roky takmer 2-krát viac predplatiteľov
  10. O2 a Matej Tóth otvárajú druhý ročník O2 Športovej akadémie
  1. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť 15 987
  2. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 15 955
  3. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike 14 288
  4. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 14 045
  5. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 11 330
  6. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 9 038
  7. Toto sú zdravotné problémy, o ktorých muži nehovoria 6 801
  8. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi 6 130
  9. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“! 4 320
  10. Vieme, čo môže spôsobovať neplodnosť u mužov a žien 3 260

Téma: Renault


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Zdravotný pohár vína je mýtus. Ako a prečo vznikol

Vedecké poznatky pribúdajú rýchlejšie, ako ich kultúra dokáže vstrebať alebo zahodiť.

DOMOV

Kritizoval ma Fico, kritizoval ma aj Dzurinda

Diskusia NAŽIVO o slobode, médiách a ich kvalite.

Neprehliadnite tiež

Začína sa bratislavský autosalón. Čo sa oplatí vidieť?

Okrem noviniek vyrábaných na Slovensku zaujme aj výkonnými športiakmi a elektromobilmi.

Elektrický Volkswagen I.D. R zrýchľuje lepšie ako Formula

Špeciál sa dostane na stovku za 2,25 sekundy, chystá sa pokoriť legendárne preteky do vrchu v rekordnom čase.

Odborníci: Tesla spravila rovnaké chyby ako automobilky v osemdesiatych rokoch

Tesla sa nepoučila a príliš sa spoliehala na robotov.

Kupujeme ojazdené auto: Na čo si dať pozor, aby ste neskončili pri opravenom vraku?

Celý proces si vyžaduje dostatok času, bystré oko a radu odborníka.

Škoda Kodiaq Sportline a Scout: Keď obyčajné SUV nestačí (test)

Záujemcovia o Kodiaq dostali šancu sa viac odlíšiť, športové ani terénne vlastnosti sa však nezmenili.