V poslednej sérii nárazových testov si organizácia Global NCAP posvietila na vozidlá predávané na indickom trhu. Výsledkami sa značky Renault, Maruti Suzuki, Mahindra a Hyundai pýšiť zrejme nebudú.
Modely Renault Kwid, Maruti Suzuki Celerio, Maruti Suzuki Eeco, Mahindra Scorpio a Hyundai Eon totiž úplne zlyhávajú v ochrane dospelých pasažierov sediacich na predných sedadlách.

Za bezpečnosť pri čelnom náraze v rýchlosti 64 km/h nezískali od nezávislej organizácie, zameriavajúcej sa na hodnotenie pasívnej bezpečnosti vozidiel z rozvojových trhov, ani jednu hviezdičku z piatich možných. A nemôže za to len absencia airbagov, ktoré v Indii nie sú povinné a v štandardnej výbave väčšinou chýbajú.
Lacný crossover Renault Kwid, ktorý sa v Indii predáva v prepočte približne za 3 500 eur, bol testovaný v troch verziách, vždy však s najhorším možným hodnotením.
Týka sa to teda aj variantu s airbagom či verzie vyrábanej od apríla s vystuženým predným stĺpikom na strane šoféra. V oblasti ochrany dieťaťa sediaceho vzadu v detskej sedačke získalo vozidlo dve hviezdičky.
Renault už prisľúbil, že automobil po stránke bezpečnosti vylepší. Či dostatočne, ukážu nasledujúce testy Global NCAP. V Indii populárny crossover sa chystá aj na juhoamerický trh, v Európe sa nad jeho predajom neuvažuje.
O nič bezpečnejšie sa však nemôže cítiť posádka ani v ostatných testovaných vozidlách. Napokon, hodnotenie nula hviezdičkami nie je v rámci automobilov predávaných na indickom trhu ničím výnimočným. V minulosti takýto výsledok dosiahli napríklad modely Hyundai i10, Ford Figo, Suzuki Maruti Alto 800, Tata Nano či VW Polo.
Mahindra Scorpio
Suzuki Maruti Eeco
Suzuki Maruti Celerio
Hyundai Eon