Kórejský automobilový výrobca bol pred rokmi známy najmä vďaka spolupráci s Daimlerom. Ťažil z nej dlhú dobu. Využíval dizajn a aj mechanické časti, vrátane motorov a prevodoviek zo starších Mercedesov.
V súvislosti s touto niekdajšou spoluprácou môžeme spomenúť modely ako Korando, či Rexton. Značka postupne menila majiteľov, až sa napokon po finančných problémoch dostala v roku 2011 pod krídla indickej spoločnosti Mahindra.
Prvým modelom, ktorý je výsledkom spolupráce Ssangyongu s Mahindrou, je model Tivoli. V porovnaní s minulosťou značky pôsobí Tivoli vonkajším vzhľadom veľmi dobre. Samozrejme, na ocenenie za dizajn to nestačí, ale je to značný pokrok, napríklad v porovnaní so starším modelom Actyon.
Interiér Tivoli je spracovaný na slušnej úrovni. Náš prvý dojem z neho si môžete prečítať v nasledujúcom článku.

Samozrejmosťou vo výbave je možnosť pripojenia inteligentného telefónu k multimediálnemu systému so sedempalcovou dotykovou obrazovkou prostredníctvom bluetooth, alebo USB.
HDMI rozhranie zase umožňuje prehrávanie videa zo smartfónu priamo na dotykovej obrazovke auta. Za príplatok je k dispozícii navigácia Tom Tom.
Okrem parkovacích senzorov našla svoje miesto vo výbave aj cúvacia kamera a multifunkčný volant. Keď zoberieme do úvahy ešte asistenčné systémy a bezpečnosté prvky, Tivoli možnosťami svojej výbavy určite nezaostáva za európskou konkurenciou.
Na konci reklamného videa je vyzdvihnutá cena, vzhľadom na ponuku. O tom, či je to málo, alebo veľa si môže urobiť každý svoju mienku.
Ceny Tivoli sa na rakúskej stránke automobilky pohybujú od 15 990 do 29 990 eur. Príplatková výbava môže cenu navýšiť ešte o ďalších 2400 eur.
Pripomíname, že k dispozícii sú motory s objemom 1,6 l (nafta 85 kW a benzín 94 kW), šesťstupňová manuálna aj automatická prevodovka a pohon prednej nápravy, aj pohon 4x4.