Nemci schválili ďalšie stimuly na nákup elektromobilov

Nemecká vláda chce na cestách do roku 2020 milión elektromobilov.

Smart e.d.(Zdroj: archív SME: Tomáš Kelement)

BERLÍN. Nemecká vláda v stredu v snahe zvýšiť dopyt po elektrických autách schválila nové stimuly a daňové úľavy za približne 1 miliardu eur.

V rámci nových vládnych opatrení budú majitelia elektrických áut počas desiatich rokov oslobodení od platenia dane z motorového vozidla. Daňová úľava bude účinná so spätnou platnosťou od 1. januára 2016.

Tento stimul dopĺňa dotácie na kúpu nových elektromobilov, na ktorých sa minulý mesiac dohodla vláda so zástupcami automobilového priemyslu. Pri kúpe nového elektromobilu kupujúci dostane príspevok vo výške 4 tisíc eur a pri kúpe nového auta s hybridným motorom o niečo menej, a to 3-tisíc eur.
Celkové náklady na tieto opatrenia vo výške približne 1 miliardu eur si rovnakým dielom rozdelí vláda a automobilový priemysel.

Náklady na nové opatrenia zahŕňajú aj čiastku 300 mil. eur, ktorá sa vynaloží na výstavbu nabíjacích staníc pre elektromobily. "Celonárodná infraštruktúra nabíjacích staníc je kľúčová pre prelom v elektromobilite," povedal nemecký minister dopravy Alexander Dobrindt.

Nové opatrenia majú vláde pomôcť splniť cieľ, ktorým je, aby na nemeckých cestách do roku 2020 jazdilo milión elektrických áut.

Z celkového počtu 45 miliónov automobilov na nemeckých cestách úrady registrujú zhruba 50-tisíc hybridných a elektrických áut. Motoristov od nákupu odrádza limitovaný dojazd elektromobilov a nedostatok nabíjacích staníc.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  5. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  8. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  2. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  10. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 14 704
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 4 126
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 2 688
  4. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 2 151
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 619
  6. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 1 081
  7. Ako na refinancovanie hypotéky 900
  8. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 881
  9. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 558
  10. Splnený sen 499

Téma: Nemecko


Článok je zaradený aj do ďalších tém Elektromobily

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Anarchisti, hackeri či liberáli? Prečo Česi volili Pirátov

Pustite nás na nich, vyzývala Pirátska strana. Sťahovanie filmov teraz menia za transparentnosť.

SVET

Ak veríme politikom, v Česku vláda nevznikne. Nemá ako

S Babišom nechcú strany vládnuť. Len Okamura, ale toho nechce Babiš.

PLUS

Zázračný návod na úspech bol podvod

Chcete zvýšiť šance pred pohovorom? Už neplatí to, čo kedysi.

DOMOV

Odišiel milionár, ktorý nechal hovoriť iných

Príbeh Petra Vajdu je úzko spätý s novinami.

Neprehliadnite tiež

Prešli sme sa pohrebiskom klasických áut uprostred švédskej prírody

Vraky sú dnes spomienkou na majiteľa aj domovom lesných zvierat.

Nové Audi A7 Sportback dostane ku všetkým motorom hybrid

Predaj odštartuje so šesťvalcovým motorom 3,0 TFSI.

Takmer tretina nových áut nemá rezervné koleso

Pri defekte sa musia vodiči spoliehať na lepiacu sadu.