Android už nepotrebuje v aute dotykový displej

Aplikácia sa po novom už nemusí zrkadliť na displeji auta a spolupracuje s navigáciou Waze.

Ilustračné(Zdroj: Google)

Povinným prvkom dobre vybavených nových áut je dnes veľký displej multimediálneho systému. Či už "obmackaný" dotykmi prstov, alebo ovládaný prostredníctvom touchpadu, prípadne otočného ovládača na stredovom tuneli, vo vyšších stupňoch výbavy chýbať nemôžu.

Jednou z ich funkcií je aj možnosť prepojiť multimediálny systém s inteligentným telefónom a “zrkadliť“ aplikácie. Inými slovami vybrané aplikácie telefónu, ako napríklad navigácia, sa môžu zobrazovať na displeji auta.

Väčšina nových vozidiel dokáže spolupracovať s Apple telefónmi, ale aj s prístrojmi, využívajúcimi operačný systém Android. Majitelia starších áut bez veľkých displejov mali doteraz smolu. Android však prináša  riešenie aj pre nich.

Článok pokračuje pod video reklamou

Prichádzajúca aktualizácia aplikácie Android Auto jej umožní pracovať v zjednodušenom “auto móde“, kedy nemusí byť prepojená so systémom vozidla. Zväčšené ikony, hlasové ovládanie a rovnaké funkcie ako sa štandardne zjavujú na displeji auto, budú dostupné priamo v telefóne.

Android Auto prichádza aj s ďalšími novinkami ako používanie rečového príkazu “OK Google“ namiesto fyzického stlačenia tlačidla pre aktiváciu hlasového ovládania.

Po novom bude kompatibilná s aplikáciou aj navigácia Waze. Užívatelia si tak budú môcť vybrať medzi Waze a Google Maps. Výrobca zároveň otvoril platformu Android Auto API, čím umožnil  automobilkám vyvíjať ich vlastné aplikácie, spolupracujúce s Android Auto.

Aktualizácia systému bude pre bežných užívateľov s verziou Android Lollipop 5.0 a novšou dostupná ešte v tomto roku. Informácie priniesol portál caradvice.com.au.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  5. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  6. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  8. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 907
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 787
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 017
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 707
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 153
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 011
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 644
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 586
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 350
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 759

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňáka k únosu Vietnamca doteraz nikto nevypočul

Bývalého ministra vnútra ani nepredvolali.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Prečo sa gang financovaný Kremľom usídlil na Slovensku

Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

ŠPORT

Šliapať v úniku? Je to nudné, vraví Sagan

Cez víkend nelenil. Majster sveta najazdil za dva dni dvesto kilometrov v únikoch.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.