Volvo prezradilo, koľko si priplatíme za autonómne autá

Množstvo radarov, kamier, ale aj záložné systémy kritických častí predražia autá.

(Zdroj: Volvo)

O autonómnych vozidlách sme sa toho napočúvali už dosť. Viaceré automobilky vo svojich vyhláseniach “tlačia na pílu“ ohľadne termínu ich nasadenia do reálnej prevádzky.

Momentálne jazdia po cestách iba testovacie autá s touto technológiou (Teslu nerátame, po prvé je to iba čiastočne autonómne auto, po druhé tiež sa jedná len o testovaciu beta verziu a zodpovednosť za prípadnú nehodu leží na pleciach šoféra).

Za novú techniku si priplatíme

Podľa najnovších vyjadrení predstaviteľov značky Volvo sa ich reálneho nasadenia do prevádzky dočkáme okolo roku 2021.

Po prvýkrát sme zaznamenali aj predbežné informácie o cene takýchto vozidiel. Autá budú vybavené až deviatimi kamerami, deviatimi radarmi a lidarom, zariadením na meranie vzdialenosti a mapovanie terénu. Okrem toho treba počítať s výkonným počítačom.

“Cena bude závisieť od objemu (výroby), ale hovoríme o drahých komponentoch, ktoré môžu stáť 10 000 libier (13 055 eur)“, nechal sa počuť Eric Coelingh, šéf Volva, zodpovedný za autonómne technológie.

Kritické systémy budú zdvojené

V autách sa navyše začnú uplatňovať aj záložné systémy podobne, ako je tomu v letectve. Príkladom sú dva samostatné elektrické systémy riadenia (natáčania volantu a tým aj kolies). V prípade výpadku jedného z nich “využije“ autopilot ten druhý.

Mozgom autonómneho riadenia je v prípade Volva platforma Drive PX, vyvinutá spoločnosťou Nvidia, ktorá dodávala hardvérové prvky do hracej konzoly Xbox. Platforma Drive PX zvládne ovládanie auta čisto na základe výstupov zo senzorov.

Volvo budúci rok nasadí dve flotily vozidiel XC90 po 100 kusov v mestách Göteborg a Londýn. Budú vybavené autonómnymi technológiami a ich úlohou je získať čo najviac informácií z reálnej premávky. 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  8. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  3. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  7. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  1. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 8 001
  2. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 7 934
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 3 457
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 296
  5. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 2 236
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 115
  7. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 636
  8. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 1 345
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 196
  10. Zvládnete tento test o jablkách a cideroch? Otestujte sa 858

Téma: Umelá inteligencia


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Ako sa pije a žije v banskom kraji, keď bane miznú

Tak ich tu vnímajú. Ako náletové buriny, ktoré sa uchytili v pustnúcom baníckom kraji.

SVET

Osem otázok o tom, prečo Poľsko prichádza o slobodu, médiá aj súdy

Vládna strana Právo a spravodlivosť postupne ovládla súdnictvo či verejnoprávne médiá. Problém je, že moc už nemá kto kontrolovať.

TECH

Rozlúštili záhadu supersilného betónu starovekých Rimanov

Náš betón sa časom drobí, ten z antiky sa stáva pevnejším.

Neprehliadnite tiež

Aktivisti: Kolóne na D1 mohli zabrániť kolektory

Medzi Bratislavou a Trnavou sú ohrozené životy i majetky ľudí.