O autonómnych vozidlách sme sa toho napočúvali už dosť. Viaceré automobilky vo svojich vyhláseniach “tlačia na pílu“ ohľadne termínu ich nasadenia do reálnej prevádzky.
Momentálne jazdia po cestách iba testovacie autá s touto technológiou (Teslu nerátame, po prvé je to iba čiastočne autonómne auto, po druhé tiež sa jedná len o testovaciu beta verziu a zodpovednosť za prípadnú nehodu leží na pleciach šoféra).
Za novú techniku si priplatíme
Podľa najnovších vyjadrení predstaviteľov značky Volvo sa ich reálneho nasadenia do prevádzky dočkáme okolo roku 2021.
Po prvýkrát sme zaznamenali aj predbežné informácie o cene takýchto vozidiel. Autá budú vybavené až deviatimi kamerami, deviatimi radarmi a lidarom, zariadením na meranie vzdialenosti a mapovanie terénu. Okrem toho treba počítať s výkonným počítačom.
“Cena bude závisieť od objemu (výroby), ale hovoríme o drahých komponentoch, ktoré môžu stáť 10 000 libier (13 055 eur)“, nechal sa počuť Eric Coelingh, šéf Volva, zodpovedný za autonómne technológie.
Kritické systémy budú zdvojené
V autách sa navyše začnú uplatňovať aj záložné systémy podobne, ako je tomu v letectve. Príkladom sú dva samostatné elektrické systémy riadenia (natáčania volantu a tým aj kolies). V prípade výpadku jedného z nich “využije“ autopilot ten druhý.
Mozgom autonómneho riadenia je v prípade Volva platforma Drive PX, vyvinutá spoločnosťou Nvidia, ktorá dodávala hardvérové prvky do hracej konzoly Xbox. Platforma Drive PX zvládne ovládanie auta čisto na základe výstupov zo senzorov.
Volvo budúci rok nasadí dve flotily vozidiel XC90 po 100 kusov v mestách Göteborg a Londýn. Budú vybavené autonómnymi technológiami a ich úlohou je získať čo najviac informácií z reálnej premávky.