Lepkavá kapota prilepí chodca ako muchu a zmierni následky nehody

Google si patentoval lepkavú kapotu. Má ochrániť chodcov pred sekundárnym nárazom.

(Zdroj: Google)

Google získal v Spojených štátoch patent na lepkavú kapotu, ktorá má ochraniť chodcov pred druhotným nárazom. Americký gigant prihliada na to, že zranenia chodcov nie sú spôsobené len prvotným nárazom vozidla do chodca, ale tiež nasledujúcim, druhotným nárazom chodca s ďalším autom, prípadne s cestnou infraštruktúrou.

Pri zrážke s autom  v mnohých prípadoch vymrští chodca na prednú kapotu. Prirodzenou reakciou šoféra je dupnúť na brzdu. Zatiaľ, čo auto prudko spomaľuje, chodec zotrvačnosťou letí ďalej.

Článok pokračuje pod video reklamou

Zastaví ho až náraz do ďalšieho objektu, v lepšom prípade bolestivo zabrzdí na asfalte. Nový patent spoločnosti Google má sekundárnemu nárazu zabrániť tým, že celá predná časť auta vrátane kapoty, nárazníka a blatníkov bude pokrytá lepkavým materiálom. Ten pri náraze zachytí a udrží chodca na kapote, čím s veľkou pravdepodobnosťou zabráni ďalšiemu nárazu.

Auto s lepkavým povrchom asi nie je nič, čo by potešilo majiteľa, alebo kohokoľvek, kto sa ho pri chôdzi na parkovisku nechtiac dotkne.

Z tohto dôvodu vymyslel Google riešenie s ochranným plášťom, ktorý prekrýva lepkavú časť. Ten sa má porušiť až v prípade nárazu, a tak “prilepí“ človeka, len keď to vyžaduje situácia.

Spoločnosť ešte nepredviedla toto netradičné riešenie v praxi. Verejnosti známy nie je zatiaľ ani lepkavý materiál s týmito super schopnosťami.

Keby bol 1. apríl, vieme, do akej rubriky by sme túto správu, ktorú prebralo množstvo zahraničných webov, zaradili. Aspoň tušíme, ako sa na kapote udržia akční hrdinovia vo filmoch.

Na koľko je riešenie od americkej spoločnosti reálne, ukáže čas. Jej zameranie na bezpečnosť cestnej premávky samozrejme, nie je náhodné. Google je totiž známy aj pre vývoj autonómnych áut.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  3. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  6. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  7. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  1. Spomaľovači internetu v mobile – 5 tipov ako s nimi zatočíte
  2. Create your own map in a new museum
  3. Ako bojovať proti plesniam v interiéri
  4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  5. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  7. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  8. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  9. S dobrým pivom leto chutí
  10. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  1. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 25 205
  2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 24 477
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 22 339
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 10 764
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 168
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 578
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 993
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 270
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 004
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 948

Téma: Google


Hlavné správy zo Sme.sk

AUTORSKÁ STRANA PETRA TKAČENKA

Tri mýty o brexite

Briti už si hrozienka vyberať nebudú.

Píše Vladimír Bednár

Potrebujeme 14 strojov. Ale najmä kvalitnú diskusiu

Vôbec nejde o počet stíhačiek. Ale o to, či obranu riadia kompetentní ľudia.

Neprehliadnite tiež

Kontroverzný šéf Fiatu je vážne chorý a predčasne končí vo funkcii

Zdravotný stav Sergia Marchionneho sa rapídne zhoršil.

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.