Koenigsegg vyvíja 1,6-litrový motor s výkonom 400 koní

Majiteľ automobilky zameranej predovšetkým na superšporty chce poukázať na skrytý potenciál spaľovacích motorov.

Agregát s technológiou FreeValve predstavil Koenigsegg na pekingskom autosalóne v koncepte Qoros Qamfree(Zdroj: Koenigsegg)

Už informácia, že Koenigsegg pracuje na výrobe štvorvalca so zdvihovým objemom 1,6 litra, vzbudzuje pozornosť. Veď švédska automobilka je známa skôr superšportmi s osemvalcami a výkonmi prevyšujúcimi tisíc koní.

Ešte zaujímavejším faktom však je, že pripravovaný motor by mal produkovať výkon 400 koní. Jeho vývoj prebieha vo Švédsku, avšak s finančnou podporou automobilky Qoros.

S čínskym výrobcom automobilov už napokon Koenigsegg spolupracuje dlhšie. Len nedávno na pekingskom autosalóne spolu predstavili v prototype Qoros Qamfree motor bez vačkového hriadeľa ventilov (tzv. systém FreeValve), ktorý by sa časom mohol objaviť aj v sériových modeloch.

Ventily sú v tomto agregáte ovládané pneumatickými motorčekmi, čo zlepšuje možnosti pre reguláciu sania a výfuku. Výsledkom má byť nižšia spotreba a až o polovicu vyšší výkon.

Ambíciu dostať sa do sériovej výroby má aj najnovšie vyvíjaná jednotka, ale o tom momentálne majiteľ spoločnosti Christian Von Koenigsegg hovoriť nechce. Podľa jeho vyjadrení pre portál carbuzz.com chce takýmto spôsobom v prvom rade poukázať na skrytý potenciál spaľovacích motorov.

Nový motor bude postavený na rovnakých princípoch ako v prípade hyperšportov. Tepelné straty má zredukovať zmenšenie vŕtania a predĺženie zdvihu. Vlastnosti agregátu zlepšia aj kované piesty a ojnice či kvalitnejšie ventily.

Pri sériovej výrobe by tieto materiály pritom nemuseli byť ani extrémne drahé. Využitie technológie FreeValve ešte zlepší efektivitu o ďalšie tri až štyri percentá.

Agregát sa pritom nezaobíde bez prepĺňania, určite však nepôjde o elektrické turbo. Túto technológiu považuje Koenigsegg za „drahú a zbytočne ťažkopádnu, keď sa to dá robiť jednoduchšie.“

Otázne je, ako sa všetky tieto úpravy prejavia na kultivovanosti chodu a životnosti motora. Ak by sa však automobilke podarilo vývoj úspešne dotiahnuť do konca, mali by sme tú česť so zaujímavým agregátom, ktorý by disponoval na jeden liter objemu výkonom 250 koní. 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  2. Od septembra opäť po starom
  3. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  4. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  5. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  6. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  7. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  8. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  1. 10 vecí, ktoré môžete dostať od zdravotnej poisťovne zadarmo
  2. Úspech na Majstrovstvách sveta v Quadrathlone
  3. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  4. Od septembra opäť po starom
  5. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš?
  6. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  7. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  8. Business Smartphones Connected to Public Wi-Fi Can Be in Danger
  9. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  10. Poslanec Borguľa žiada o uvoľnenie parkoviska pre rezidentov
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 957
  2. Od septembra opäť po starom 4 661
  3. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd 4 349
  4. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom? 2 374
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 836
  6. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 1 749
  7. Ako sme jazdili v socializme 1 384
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 276
  9. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 085
  10. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 050

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Kedy dostanete 13. a 14. plat? Fico podporil Dankov návrh

Koalícia sa zrejme dohodne na úľavách.

KOMENTÁRE

Kresťanstvo stojí v otázke homosexuality na križovatke

Neudržateľnou sa stala argumentácia Bibliou.

PLUS

Školákov učí jesť zdravo. Bez cukru či bielej múky

Niekdajší šéfkuchár v hoteli je teraz vedúcim školskej jedálne.

KOMENTÁRE

Keď si náckovia robia genetické testy. A potom sa čudujú

Zavádzanie antivedeckého konzervativizmu paralyzuje celú generáciu.

Neprehliadnite tiež

Ferrari nečakane nahrádza Californiu modelom Portofino

Maximálna rýchlosť sa zvýšila na 320 kilometrov za hodinu.

Legendárny mikrobus od Volkswagenu sa vráti do výroby

Prví zákazníci sa ho dočkajú v roku 2022 v podobe elektromobilu.

Apple už nechce vyrobiť autonómne vozidlo

Spoločnosť sa chce sústrediť na samotnú technológiu autonómneho riadenia.

Čínska automobilka chce kúpiť americký Jeep

Great Wall má ambíciu byť najväčším výrobcom SUV na svete.