SME
Piatok, 27. november, 2020 | Meniny má MilanKrížovkyKrížovky

Koenigsegg vyvíja 1,6-litrový motor s výkonom 400 koní

Majiteľ automobilky zameranej predovšetkým na superšporty chce poukázať na skrytý potenciál spaľovacích motorov.

Agregát s technológiou FreeValve predstavil Koenigsegg na pekingskom autosalóne v koncepte Qoros QamfreeAgregát s technológiou FreeValve predstavil Koenigsegg na pekingskom autosalóne v koncepte Qoros Qamfree (Zdroj: Koenigsegg)

Už informácia, že Koenigsegg pracuje na výrobe štvorvalca so zdvihovým objemom 1,6 litra, vzbudzuje pozornosť. Veď švédska automobilka je známa skôr superšportmi s osemvalcami a výkonmi prevyšujúcimi tisíc koní.

Ešte zaujímavejším faktom však je, že pripravovaný motor by mal produkovať výkon 400 koní. Jeho vývoj prebieha vo Švédsku, avšak s finančnou podporou automobilky Qoros.

S čínskym výrobcom automobilov už napokon Koenigsegg spolupracuje dlhšie. Len nedávno na pekingskom autosalóne spolu predstavili v prototype Qoros Qamfree motor bez vačkového hriadeľa ventilov (tzv. systém FreeValve), ktorý by sa časom mohol objaviť aj v sériových modeloch.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Ventily sú v tomto agregáte ovládané pneumatickými motorčekmi, čo zlepšuje možnosti pre reguláciu sania a výfuku. Výsledkom má byť nižšia spotreba a až o polovicu vyšší výkon.

Ambíciu dostať sa do sériovej výroby má aj najnovšie vyvíjaná jednotka, ale o tom momentálne majiteľ spoločnosti Christian Von Koenigsegg hovoriť nechce. Podľa jeho vyjadrení pre portál carbuzz.com chce takýmto spôsobom v prvom rade poukázať na skrytý potenciál spaľovacích motorov.

Nový motor bude postavený na rovnakých princípoch ako v prípade hyperšportov. Tepelné straty má zredukovať zmenšenie vŕtania a predĺženie zdvihu. Vlastnosti agregátu zlepšia aj kované piesty a ojnice či kvalitnejšie ventily.

Pri sériovej výrobe by tieto materiály pritom nemuseli byť ani extrémne drahé. Využitie technológie FreeValve ešte zlepší efektivitu o ďalšie tri až štyri percentá.

Skryť Vypnúť reklamu

Agregát sa pritom nezaobíde bez prepĺňania, určite však nepôjde o elektrické turbo. Túto technológiu považuje Koenigsegg za „drahú a zbytočne ťažkopádnu, keď sa to dá robiť jednoduchšie.“

Otázne je, ako sa všetky tieto úpravy prejavia na kultivovanosti chodu a životnosti motora. Ak by sa však automobilke podarilo vývoj úspešne dotiahnuť do konca, mali by sme tú česť so zaujímavým agregátom, ktorý by disponoval na jeden liter objemu výkonom 250 koní. 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Počúvaním hluku chránime váš sluch
  2. Bývanie v meste predlžuje život
  3. Ako vybrať AKU reťazovú pílu
  4. Rozbiehať biznis v čase korony? Ide to
  5. Slovensko spoznalo najlepšie farmy minulého roka
  6. Zodpovedné podnikanie je témou aj pre slovenské spoločnosti
  7. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  8. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  9. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  10. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  1. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  2. Počúvaním hluku chránime váš sluch
  3. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  4. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  5. Tipy na cenovo výhodné vianočné darčeky, ktoré aj potešia
  6. Bývanie v meste predlžuje život
  7. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  8. Slovensko spoznalo najlepšie farmy minulého roka
  9. Fakty o batériách, ktoré ste nevedeli
  10. Zodpovedné podnikanie je témou aj pre slovenské spoločnosti
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 28 123
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 21 319
  3. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 13 713
  4. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 12 682
  5. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 357
  6. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť 8 111
  7. Spájame Slovensko - 4 nové expresné autobusové linky 7 965
  8. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 7 958
  9. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 7 685
  10. Nástrahy online vyučovania, o ktorých sa nehovorí 7 457
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vagovič: Jankovská taktizuje, ešte sa jej rozviaže jazyk

Kniha Vlastnou hlavou sleduje Ficov pád.

Novinár Marek Vagovič.
Moniku Jankovskú privádzajú na NAKA v Nitre.
Dobré ráno

Dobré ráno: Boris Kollár mal iný režim ako zvyšok Slovenska

Šéf parlamentu v piatok nemocnicu opúšťa.

Norbert Bödör chodil do centrály Smeru, priznal Fico

Fico zastáva Jankovskú aj po priznaní sa k machináciám na súdoch.

Predseda Smeru Robert Fico.

Neprehliadnite tiež

Toyota Camry dostala vylepšený dizajn aj technológie

Zmenami prešli najmä jazdní asistenti.

Toyota Camry Hybrid 2021

Hyundai chystá nový mestský crossover. Bude lacnejší než Kona?

Auto dostalo meno po meste na juhu Francúzska.

Hyundai Bayon odhaľuje prvý detail.

Kedy sa oplatí Dacia Duster, ktorej chutí benzín aj LPG? (test)

Technické riešenia motora mu veštia dlhý život.

Dacia Duster LPG