Aston Martin Vanquish Zagato je ďalší majstrovský kúsok britsko-talianskej spolupráce

Koncept s výkonom 600 koní zažíva svetovú premiéru tento víkend na prestížnej akcii Concorso d'Eleganza Villa d'Este.

Aston Martin Vanquish Zagato Concept(Zdroj: Aston Martin)

Spolupráca britskej automobilky Aston Martin a slávnej karosárne Zagato vyústila do vytvorenia ďalšieho oku lahodiacemu konceptu. Aston Martin Vanquish Zagato je v poradí piatym spoločným dielom týchto dvoch spoločností.

Vôbec prvým automobilom, ktorý vznikol na základe spolupráce britskej značky a talianskych dizajnérov, je už ikonický model DB4 GT Zagato z roku 1960. Doteraz posledným bol V12 Vantage Zagato predstavený v roku 2011.

Koncept, ako už napovedá samotný názov, vychádza z kupé Vanquish a zažíva svetovú premiéru tento víkend na prestížnej akcii Concorso d'Eleganza Villa d'Este pri talianskom jazere Como. Autormi príťažlivých kriviek novinky sú dizajnérske tímy vedené Marekom Reichmanom a Andreom Zagatom. Vyvíjaný a skonštruovaný bol v anglickom Gaydone.

V porovnaní s originálom došlo na karosérii zhotovenej kompletne z uhlíkových vlákien k viacerým zmenám. Upravená bola predná maska, kapota, strecha s dvoma pre Zagato typickými "bublinami", ale aj zadné svetlá v tvare pripomínajúcom okruhový Vulcan.

Nad nimi si našiel miesto výsuvný spojler, kým spodnej časti dominuje mohutný difúzor so štyrmi koncovkami výfuku. Koncept tiež dostal bočné spätné zrkadlá podobné tým zo superšportu One-77.

Výkon atmosférického vidlicového dvanásťvalca s objemom 5,94 l narástol z pôvodných 424 kW (576 k) na 442 kW (600 k).

Zatiaľ nie je známe, či sa koncept dočká aj limitovanej výroby podobne ako V12 Vantage Zagato. Keby to záviselo na nás, neváhali by sme ani sekundu.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  5. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  8. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  2. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  10. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 12 495
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 5 481
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 2 783
  4. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 983
  5. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 1 839
  6. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 1 518
  7. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 1 151
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 936
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu 673
  10. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 621

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Strašifták, Buzik, Čačurák. Ako sa žije ľuďom s netradičným priezviskom?

Hanlivé priezvisko úrad zmení za tri eurá, inak to stojí stovku.

EKONOMIKA

Šéf e-zdravia: Systém spustíme, ako prvé budú online nemocnice

Polovica slovenských lekárov používa zastaraný operačný systém.

KOMENTÁRE

Balada o zrade, alebo bez Babiša to nepôjde

Andrej Babiš vyhral v premiérskom referende.

Neprehliadnite tiež

Prešli sme sa pohrebiskom klasických áut uprostred švédskej prírody

Vraky sú dnes spomienkou na majiteľa aj domovom lesných zvierat.

Nové Audi A7 Sportback dostane ku všetkým motorom hybrid

Predaj odštartuje so šesťvalcovým motorom 3,0 TFSI.

Takmer tretina nových áut nemá rezervné koleso

Pri defekte sa musia vodiči spoliehať na lepiacu sadu.