BMW na tohtoročnom Concorso d’Eleganza Villa d’Este vzdáva konceptom 2002 Hommage hold kompaktnému a výkonnému kupé 2002 turbo, ktoré debutovalo v roku 1973.
Svojho času stálo na vrchole modelového radu a išlo o prvé sériovo vyrábané vozidlo v Európe s prepĺňaným motorom. Kvôli ropnej kríze sa ho napokon vyrobilo len 1672 kusov.
Z hľadiska dizajnu bola pre sériu 02, ktorá predchádzala radu 3, typická chrómovaná lišta tiahnuca sa okolo celého vozidla. Nechýba ani modernej verzii, akurát chróm nahradil uhlíkový kompozit.
Minulosť sa na koncepte ďalej odrazila napríklad v podobe spätného zrkadla na strane vodiča, upravenej masky chladiča či smeroviek oddelených od svetlometov.
Zaujímavým rysom konceptu je, že jeho vrchná polovica je decentnejšia a vyhotovená v matnej farbe, kým spodok je lesklý a o poznanie "svalnatejší".
Novinka totiž dostala do vienka viacero aerodynamických prvkov, ktoré optimalizujú prúdenie vzduchu okolo vozidla a zlepšujú prítlak.

Do oka na prvý pohľad padne veľký nasávací otvor vo výraznom prednom nárazníku, ktorý je sčasti tvorený uhlíkovým kompozitom. Z tohto materiálu je aj difúzor s dvoma pármi koncoviek výfuku. Neprehliadnuteľné sú tiež široké blatníky.
Model jazdí na dvojfarebných 20-palcových kolesách, pod ktorými nájdeme brzdové strmene v zlatej farbe. Kolesá majú svojim vzhľadom evokovať ráfiky pretekárskych automobilov minulosti.
Keďže v tomto prípade ide najmä o dizajn, o technických detailoch automobilka nehovorí. S najväčšou pravdepodobnosťou sa však základom konceptu stalo súčasné BMW M2.