SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Priaznivci historických vozidiel sa stretli na Považí

Veterán rally sa zúčastnilo 55 historických automobilov.

(Zdroj: Marián Bazala)

Naše podujatie nám prostredníctvom krásnych historických vozidiel a ustrojených účastníkov aspoň na pár okamihov umožnilo návrat do doby elegancie, návrat do minulého storočia.

Pravú oldtimer atmosféru pomohli vytvoriť aj umelci z kapely Funny Fellows, ktorí nás sprevádzali počas výstavy vozidiel na námestí v Trenčianskych Tepliciach, aj v Novom Meste nad Váhom.

Tento desiaty jubilejný ročník podujatia sa uskutočnil 14. mája 2016 už po siedmykrát pod názvom Memoriál Pavla Čirku, na počesť jeho zakladateľa.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Napriek nepriaznivému počasiu sa Veterán rally zúčastnilo 55 historických automobilov a všetkých účastníkov bolo 125. Ráno počasie vyzeralo hrozivo, a tak motorkári tento rok s veľkým zármutkom nechali svoje stroje doma. Tešíme sa ale, že väčšina z nich prišla a zúčastnili sa na  prehliadke automobilov.

Tohtoročná trasa mala dve etapy, ktoré viedli prekrásnym Považím. Trasa bola členitá, jazdecky zaujímavá, ponúkla nám niekoľko nádherných výhľadov, obdivovali sme krásnu prírodu a tešili sme sa z prítomnosti milých ľudí-divákov, ktorí popri trase veteránistov povzbudzovali, alebo  sa prišli na ich miláčikov pozrieť počas výstavy vozidiel.

Do prvej etapy sme štartovali na Zelenej vode pred Hotelom Perla. Po štarte sme absolvovali prvú súťažnú úlohu pod názvom „Bez nehody do garáže“.

Skryť Vypnúť reklamu

Súťažiaci sa musia snažiť vojsť medzi dva stĺpiky presne na stred. Táto súťaž je náročná, najmä skoro ráno, keď je človek ešte neprebudený, ako hovorieva môj syn „akýsi vychýlený“...

Po súťaži sme napriek prehánkam a zamračenej oblohe smelo vyrazili na trasu. Prechádzali sme obcami Štvrtok, Ivanovce, Melčice-Lieskové, Adamovské Kochanovce a Drietoma. Potom sme odbočili smerom na obce Horná a Dolná Súča, kde nás preverili kopce Bielych Karpát, ale výhľad a okolitá príroda hore na kopci nám boli odmenou.

Prvú zastávku sme mali v obci Skalka nad Váhom, kde sme si pozreli prekrásny Benediktínsky kláštor-najstaršie pútnické miesto na Slovensku a vďaka výkladu milých sprievodkýň sme sa mnoho dozvedeli o histórii kláštora a o živote najznámejších obyvateľov kláštora, sv. Andreja Svorada a sv. Benedikta.

Skryť Vypnúť reklamu

Pri odchode zo Skalky súťažiaci absolvovali druhú súťažnú úlohu s názvom „Tajná...odhad veľkosti...“ Niektorí sa usmievali popod fúzy, premýšľali, čo ich asi čaká.

Až na mieste im rozhodcovia položili otázku: „Odhadnite veľkosť, resp. priemer svojho volantu.“ Pri vyhodnocovaní tejto úlohy sme spolu s rozhodcami dospeli k záveru, že súťažiacich, podľa toho ako odpovedali, možno rozdeliť na tri skupiny:

- prvá skupina sú profesionáli, ktorí svoje auto poznajú do najmenších detailov a presne vedia odpoveď

- druhá skupina sú ženy, ktoré odhadovali takmer presne, s odchýlkou len jeden dva centimetre

- tretia skupina sú muži, ktorých odhad bol vo väčšine prípadov omnoho vyšší ako skutočná veľkosť. Ako dôkaz niekoľko mužských odpovedí: odhad 65cm, skutočná veľkosť 51cm, ďalší odhad 41 cm, skutočná veľkosť 33,5 cm a takto by sme mohli pokračovať.

Skryť Vypnúť reklamu

Bolo to zábavné zistenie. Možno aj preto vykuklo slniečko a my, povzbudení jeho lúčmi, sme trielili do cieľa prvej etapy - do Trenčianskych Teplíc pred Hotel Krym.

Tu sme zaparkovali svojich miláčikov a vystavili ich na obdiv množstvu zvedavých divákov, ktorí už na nás čakali.

Kým sa obyvatelia a návštevníci Teplíc kochali veteránmi, my sme zvládli obed a návštevu tureckého kúpeľa Hammam. Táto významná architektonická pamiatka z roku 1888 nemala vtedy v Európe obdobu.

Na kúpanie nebol čas, ale vraj jeho príjemné prostredie, krása a exotickosť interiéru dokážu nabiť vyčerpaný organizmus novou energiou, a tým aj znásobiť pozitívne účinky unikátnych liečebných prameňov.

Pre Hammam je charakteristický citát: ,,Existuje väčšie šťastie, ako byť zdravým a to je – uzdraviť sa“.

Skryť Vypnúť reklamu

Pred naším štartom do druhej etapy nás čakali ešte dve povinnosti. Odovzdať cenu primátora mesta a odsúťažiť poslednú, štvrtú súťažnú úlohu.

Cenu  získal Štefan Vaško a jeho Austin Healey z roku 1967. S námestím v Tepliciach sme sa rozlúčili za tónov skladieb Funny Fellows, absolvovali sme poslednú súťažnú úlohu  s názvom „Stratený klinový remeň“.

Súťažiaci musí zastať pravým zadným kolesom v klinovom remeni položenom na ceste, čo tiež vyžaduje určitú šoférsku zručnosť.

Atmosféra v Trenčianskych Tepliciach bola úžasná a bolo nám aj smutno, že odchádzame.

Druhá etapa mala byť už len pokojnou jazdou cez obce Motešice, Neporadza, Trenčianske Mitice, Trenčianske Stankovce a Beckov do Nového Mesta nad Váhom.

Príjemnú a pokojnú jazdu nám však prekazil lejak v okolí Trenčianskych Mitíc a druhú etapu sprevádzali aj poruchy na troch vozidlách. Všetko však dobre dopadlo aj vďaka pomoci kolegov -účastníkov a aj vďaka pohotovej odťahovke.

Skryť Vypnúť reklamu

Námestie Slobody v Novom Meste nás našťastie privítalo slnečným počasím a množstvom Novomešťanov. Keď sme si dodupkali a dospievali s Funny Fellows, odovzdali sme niekoľko zaujímavých ocenení.

Cena primátora mesta Nové Mesto nad Váhom potešila pána Jána Horňáka s jeho nádherným Fordom Mercury.

Ocenenie pre najstaršie auto podujatia právom patrí vozidlu Ford Murray z roku 1930, ktorého hrdým majiteľom je pán Emil Drlička.

Vždy divácky zaujímavým momentom je vyhlásenie najúspešnejšej ženy vodičky, aj keď neviem prečo je to tak. Veď my, ženy vodičky, sme v dnešnej dobe rovnako zručné ako muži a mnohé aj šikovnejšie...

Dôkazom je samotné udelenie tejto ceny pre Janku Urbanovskú, ktorá sa na Škode1000MB DeLuxe z roku 1968 umiestnila na štrnástom mieste, čo znamená, že bola úspešnejšia ako 40 mužov na nasledujúcich miestach výsledkovej listiny.

Skryť Vypnúť reklamu

Rozhodli sme sa oceniť aj „imidž“ posádok, lebo to podľa mňa k veteránom patrí. Bolo to náročné rozhodovanie. Mnohí účastníci a najmä účastníčky vyzerali úžasne, úplne ako z minulosti...Nakoniec sme rozhodli takto: prvé miesto Patrik Skrúcaný a Nikoleta Atalovičová a ich Žiguli z roku 1973 - Nikoleta údajne prevetrala babičkin šatník.

 

Na prvom mieste sa umiestnil pán František Baďura z Piešťan na vozidle Simca Elysée z roku 1962.

My gratulujeme víťazom a oceneným, ďakujeme účastníkom za úžasnú atmosféru, za vrelé prijatie v Trenčianskych Tepliciach, ďakujeme zástupcom mesta aj divákom, ďakujeme celému organizačnému výboru Veteran rally Nové Mesto nad Váhom – Memoriál Pavla Čirku.

Autorka je riaditeľkou súťaže.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  2. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  8. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  9. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  10. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 30 694
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 28 147
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 501
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 102
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 931
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 282
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 479
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 569
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 282
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 994
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Veterány

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ako prvý dostal vakcínu proti covidu profesor Krčméry.
Dobré ráno

Dobré ráno: Kotleba je navždy vodca, fašisti sa hádajú

Prečo nastal rozkol v ĽSNS.

NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Holý o výnimke nehovoril pravdu, papalášizmus dokazuje úspešný vedec

Pracuje v Anglicku, žiadosť mu zamietli.

Podpredseda vlády pre legislatívu a strategické plánovanie Štefan Holý (Sme rodina)
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Kotlebovci sa bijú o peniaze

Milióny od štátu už zamávali aj inou čeliadkou.

Peter Tkačenko

Neprehliadnite tiež

Koľko elektromobilov sa za rok predalo na Slovensku?

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.
Dacia Sandero a Sandero Stepway.
Volkswagen Polo Harlekin
Subaru Legacy Wagon