SME
Pondelok, 5. december, 2022 | Meniny má Oto

Priaznivci historických vozidiel sa stretli na Považí

Veterán rally sa zúčastnilo 55 historických automobilov.

(Zdroj: Marián Bazala)

Naše podujatie nám prostredníctvom krásnych historických vozidiel a ustrojených účastníkov aspoň na pár okamihov umožnilo návrat do doby elegancie, návrat do minulého storočia.

Pravú oldtimer atmosféru pomohli vytvoriť aj umelci z kapely Funny Fellows, ktorí nás sprevádzali počas výstavy vozidiel na námestí v Trenčianskych Tepliciach, aj v Novom Meste nad Váhom.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tento desiaty jubilejný ročník podujatia sa uskutočnil 14. mája 2016 už po siedmykrát pod názvom Memoriál Pavla Čirku, na počesť jeho zakladateľa.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Napriek nepriaznivému počasiu sa Veterán rally zúčastnilo 55 historických automobilov a všetkých účastníkov bolo 125. Ráno počasie vyzeralo hrozivo, a tak motorkári tento rok s veľkým zármutkom nechali svoje stroje doma. Tešíme sa ale, že väčšina z nich prišla a zúčastnili sa na  prehliadke automobilov.

Tohtoročná trasa mala dve etapy, ktoré viedli prekrásnym Považím. Trasa bola členitá, jazdecky zaujímavá, ponúkla nám niekoľko nádherných výhľadov, obdivovali sme krásnu prírodu a tešili sme sa z prítomnosti milých ľudí-divákov, ktorí popri trase veteránistov povzbudzovali, alebo  sa prišli na ich miláčikov pozrieť počas výstavy vozidiel.

Do prvej etapy sme štartovali na Zelenej vode pred Hotelom Perla. Po štarte sme absolvovali prvú súťažnú úlohu pod názvom „Bez nehody do garáže“.

SkryťVypnúť reklamu

Súťažiaci sa musia snažiť vojsť medzi dva stĺpiky presne na stred. Táto súťaž je náročná, najmä skoro ráno, keď je človek ešte neprebudený, ako hovorieva môj syn „akýsi vychýlený“...

Po súťaži sme napriek prehánkam a zamračenej oblohe smelo vyrazili na trasu. Prechádzali sme obcami Štvrtok, Ivanovce, Melčice-Lieskové, Adamovské Kochanovce a Drietoma. Potom sme odbočili smerom na obce Horná a Dolná Súča, kde nás preverili kopce Bielych Karpát, ale výhľad a okolitá príroda hore na kopci nám boli odmenou.

Prvú zastávku sme mali v obci Skalka nad Váhom, kde sme si pozreli prekrásny Benediktínsky kláštor-najstaršie pútnické miesto na Slovensku a vďaka výkladu milých sprievodkýň sme sa mnoho dozvedeli o histórii kláštora a o živote najznámejších obyvateľov kláštora, sv. Andreja Svorada a sv. Benedikta.

SkryťVypnúť reklamu

Pri odchode zo Skalky súťažiaci absolvovali druhú súťažnú úlohu s názvom „Tajná...odhad veľkosti...“ Niektorí sa usmievali popod fúzy, premýšľali, čo ich asi čaká.

Až na mieste im rozhodcovia položili otázku: „Odhadnite veľkosť, resp. priemer svojho volantu.“ Pri vyhodnocovaní tejto úlohy sme spolu s rozhodcami dospeli k záveru, že súťažiacich, podľa toho ako odpovedali, možno rozdeliť na tri skupiny:

- prvá skupina sú profesionáli, ktorí svoje auto poznajú do najmenších detailov a presne vedia odpoveď

- druhá skupina sú ženy, ktoré odhadovali takmer presne, s odchýlkou len jeden dva centimetre

- tretia skupina sú muži, ktorých odhad bol vo väčšine prípadov omnoho vyšší ako skutočná veľkosť. Ako dôkaz niekoľko mužských odpovedí: odhad 65cm, skutočná veľkosť 51cm, ďalší odhad 41 cm, skutočná veľkosť 33,5 cm a takto by sme mohli pokračovať.

SkryťVypnúť reklamu

Bolo to zábavné zistenie. Možno aj preto vykuklo slniečko a my, povzbudení jeho lúčmi, sme trielili do cieľa prvej etapy - do Trenčianskych Teplíc pred Hotel Krym.

Tu sme zaparkovali svojich miláčikov a vystavili ich na obdiv množstvu zvedavých divákov, ktorí už na nás čakali.

Kým sa obyvatelia a návštevníci Teplíc kochali veteránmi, my sme zvládli obed a návštevu tureckého kúpeľa Hammam. Táto významná architektonická pamiatka z roku 1888 nemala vtedy v Európe obdobu.

Na kúpanie nebol čas, ale vraj jeho príjemné prostredie, krása a exotickosť interiéru dokážu nabiť vyčerpaný organizmus novou energiou, a tým aj znásobiť pozitívne účinky unikátnych liečebných prameňov.

Pre Hammam je charakteristický citát: ,,Existuje väčšie šťastie, ako byť zdravým a to je – uzdraviť sa“.

SkryťVypnúť reklamu

Pred naším štartom do druhej etapy nás čakali ešte dve povinnosti. Odovzdať cenu primátora mesta a odsúťažiť poslednú, štvrtú súťažnú úlohu.

Cenu  získal Štefan Vaško a jeho Austin Healey z roku 1967. S námestím v Tepliciach sme sa rozlúčili za tónov skladieb Funny Fellows, absolvovali sme poslednú súťažnú úlohu  s názvom „Stratený klinový remeň“.

Súťažiaci musí zastať pravým zadným kolesom v klinovom remeni položenom na ceste, čo tiež vyžaduje určitú šoférsku zručnosť.

Atmosféra v Trenčianskych Tepliciach bola úžasná a bolo nám aj smutno, že odchádzame.

Druhá etapa mala byť už len pokojnou jazdou cez obce Motešice, Neporadza, Trenčianske Mitice, Trenčianske Stankovce a Beckov do Nového Mesta nad Váhom.

Príjemnú a pokojnú jazdu nám však prekazil lejak v okolí Trenčianskych Mitíc a druhú etapu sprevádzali aj poruchy na troch vozidlách. Všetko však dobre dopadlo aj vďaka pomoci kolegov -účastníkov a aj vďaka pohotovej odťahovke.

SkryťVypnúť reklamu

Námestie Slobody v Novom Meste nás našťastie privítalo slnečným počasím a množstvom Novomešťanov. Keď sme si dodupkali a dospievali s Funny Fellows, odovzdali sme niekoľko zaujímavých ocenení.

Cena primátora mesta Nové Mesto nad Váhom potešila pána Jána Horňáka s jeho nádherným Fordom Mercury.

Ocenenie pre najstaršie auto podujatia právom patrí vozidlu Ford Murray z roku 1930, ktorého hrdým majiteľom je pán Emil Drlička.

Vždy divácky zaujímavým momentom je vyhlásenie najúspešnejšej ženy vodičky, aj keď neviem prečo je to tak. Veď my, ženy vodičky, sme v dnešnej dobe rovnako zručné ako muži a mnohé aj šikovnejšie...

Dôkazom je samotné udelenie tejto ceny pre Janku Urbanovskú, ktorá sa na Škode1000MB DeLuxe z roku 1968 umiestnila na štrnástom mieste, čo znamená, že bola úspešnejšia ako 40 mužov na nasledujúcich miestach výsledkovej listiny.

SkryťVypnúť reklamu

Rozhodli sme sa oceniť aj „imidž“ posádok, lebo to podľa mňa k veteránom patrí. Bolo to náročné rozhodovanie. Mnohí účastníci a najmä účastníčky vyzerali úžasne, úplne ako z minulosti...Nakoniec sme rozhodli takto: prvé miesto Patrik Skrúcaný a Nikoleta Atalovičová a ich Žiguli z roku 1973 - Nikoleta údajne prevetrala babičkin šatník.

 

Na prvom mieste sa umiestnil pán František Baďura z Piešťan na vozidle Simca Elysée z roku 1962.

My gratulujeme víťazom a oceneným, ďakujeme účastníkom za úžasnú atmosféru, za vrelé prijatie v Trenčianskych Tepliciach, ďakujeme zástupcom mesta aj divákom, ďakujeme celému organizačnému výboru Veteran rally Nové Mesto nad Váhom – Memoriál Pavla Čirku.

Autorka je riaditeľkou súťaže.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pozor na predvianočné online podvody, takto nakúpite bezpečne
  2. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  3. Ikonický projekt Metropolis vyhral CIJ Awards
  4. Deti cestujú do exotiky zadarmo
  5. Predaj osobných automobilov Všeobecná zdravotná poisťovňa, a.s.
  6. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý
  7. Vyberte si knihy s príbehom. Čo sa oplatí čítať na Vianoce?
  8. Darujte predplatné a získate poukaz v hodnote 10 € do Panta Rhei
  1. Nová éra stavieb začína teraz
  2. Pozor na predvianočné online podvody, takto nakúpite bezpečne
  3. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý
  4. Deti cestujú do exotiky zadarmo
  5. Darujte predplatné a získate poukaz v hodnote 10 € do Panta Rhei
  6. Predaj osobných automobilov Všeobecná zdravotná poisťovňa, a.s.
  7. Vyberte si knihy s príbehom. Čo sa oplatí čítať na Vianoce?
  8. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás
  1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás 14 776
  2. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 7 950
  3. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie 7 514
  4. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to 3 021
  5. V Danteho pekle sa našlo miesto pre každého 2 381
  6. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 2 068
  7. Deti potrebujú rodinu na optimálny vývoj 1 692
  8. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 1 259
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.

NDS podpísala kontrakt s dodávateľom, minister dopravy uvažuje o alternatíve pre vodičov.


2. dec
Ilustračná snímka.

Európske a ázijské automobilky na politické riešenie nečakajú.


1. dec
Kia Sportage je tento rok najžiadanejším SUV na Slovensku.

Jednotkou je Kia Sportage.


2. dec
Honda Civic Type R

Hot hatche sú čoraz drahšie pre vysoké emisie.


1. dec

Blogy SME

  1. Helena Michlíková: Meky 70.
  2. Irena Šimuneková: Hrad Revište a okolie
  3. Julius Kravjar: Slovensko – neprekonateľný inovátor po každých voľbách
  4. Matej Farkas: Výrastok
  5. Jozef Ďanovský: Ako som si zažil workoholizmus
  6. Jan Kendera: Koniec roka 2022 v Katare?
  7. Peter Krivda Soliwarski: Túlačky XCIII - Hrad Prozor, Vrlika /HR/
  8. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi I.
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 248 093
  2. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 6 602
  3. Mária Križanová: Matematika a matikári. 3 782
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 3 568
  5. Věra Tepličková: Ako som cestovala vlakom 3 419
  6. Ján Valchár: Prvý decembrový blog alebo láska je láska 2 804
  7. Post Bellum SK: Poprava sa konala 3. decembra 1952 v ranných hodinách 2 380
  8. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 2 146
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 52. - Arktída - Expedícia na lodi Zaria do Sannikovovej zeme (1900 - 1902)
  2. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  3. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  4. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  5. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  6. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  8. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
SkryťZatvoriť reklamu