Zákazníci rušia objednávky na Teslu Model 3

Tesla tvrdí, že chce zákazníkom radšej predávať súčasné modely. Tie však trápi nízka výrobná kvalita.

(Zdroj: Tesla Motors)

LOS ANGELES, BRATISLAVA. Tesla nedávno oznámila predaj akcií v hodnote 1,24 miliardy eur, aby získala prostriedky na urýchlenie spustenia výroby nedávno predstaveného Modelu 3. Pri príležitosti predaja akcií uverejnila automobilka správu o svojej ekonomickej situácii - a podľa nej začínajú zákazníci rušiť svoje objednávky na Model 3, informuje Bloomberg.

Ešte nedávno hovorili zástupcovia automobilky, že na Model 3 evidujú "približne 400 000" objednávok. Za zaregistrovanie objednávky vyberá Tesla vratnú zálohu 1 000 dolárov.

S Modelom 3 sa nešpekuluje

Zakladateľ Tesly Elon Musk v apríli na Twitteri uviedol, že až 95 % zaregistrovaných objednávok je len na jedno auto (pričom limitom sú dve). To podľa neho svedčí o malom počte špekulantov v poradovníku.

Ekonomická správa pritom hovorí, že aktuálne má Tesla 373 000 objednávok na Model 3 a ďalších 12 200 musela zrušiť. 4 200 z nich zrušila automobilka z vlastnej iniciatívy, pretože išlo o duplicitné objednávky (správa nespresňuje, či sa niekto úmyselne registroval dvakrát, alebo ide o technickú chybu pri spracovaní).

Zvyšných 8 000 objednávok stiahli zákazníci a nechali si vyplatiť zálohu. Ide síce len o dve percentá z celkového počtu záujemcov, no aj tak to naznačuje, že prvotný ošiaľ okolo nového "lacného" elektromobilu je pomaly na ústupe.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Keď na svet príde Model 3, aký je osud ostatných áut Tesly?

Zákazníci s kúpou čakajú na zvýšenie kvality

"Veríme, že keby sme chceli, mohli by sme len s minimálnym úsilím zvýšiť počet objednávok na Model 3. Myslíme si však, že je lepšie smerovať zákazníkov ku kúpe modelov, ktoré práve vyrábame," komentovala situáciu vo svojej správe Tesla. Pripomíname, že automobilka dlhodobo neinvestuje do tradičnej reklamy - Tesla sa teší prirodzenému záujmu verejnosti aj technologických a motoristických médií.

Prvé kusy Modelu 3 mali zákazníci pôvodne dostať na konci roku 2017; Musk neskôr oznámil začiatok výroby na 1. júla 2017. Podľa zverejnených pesimistických scenárov by vybavenie len súčasných objednávok mohlo trvať do roku 2020. Preto automobilka investuje do rozšírenia fabriky s cieľom vyrobiť prvých 500 000 kusov Modelu 3 len do konca roku 2018.

Otázne je, či si zákazníci budú chcieť svoj Model 3 prevziať hneď po spustení výroby. Po medializácií viacerých problémov s výrobnou kvalitou SUV Modelu X (čelné sklo s "dvojitými" odrazmi v noci, zle fungujúce "sokolie" dvere, odpadávajúce gumové tesnenia - mnohé ďalšie sú uvedené v .pdf na tomto fóre) sa viacero záujemcov rozhodlo s kúpou počkať, kým sa kvalita nevyladí.

Muskova doktrína

Bloomberg túto stratégiu označil ako "Muskovu doktrínu". Musk si zámerne stanovuje ciele, ktoré vie, že nedokáže naplniť. "Úprimne - dokážeme spustiť masovú výrobu budúci rok prvého júla? Samozrejme, že nie," povedal Elon Musk. "Ale aby sme si boli istí, že výrobu Modelu 3 zahájime do konca roku 2017, musíme si ako cieľ dať stred roku 2017."

Stanovovať si príliš ambiciózne ciele a potom meškať s ich splnením je stratégia, ktorá väčšinou nepraje firmám ako Tesla, ktorej akcie sú obchodované na verejnej burze. Investori totiž preferujú firmy, ktoré vedia dodržať svoje ciele, prípadne ich prekonať. V prípade Tesly však burzoví analytici stále odporúčajú do automobilky investovať.

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  2. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  3. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  4. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  5. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  6. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  7. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  8. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  9. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 9 608
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 087
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 355
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 427
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 385
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 877
  7. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 595
  8. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 461
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 438
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 859

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

SaS sa približuje k antisystémovému voličovi, odchodom Mihála stráca výhodu

Z mnohých výrazných osobností, ktoré boli v strane od jej vzniku v roku 2009, v nej dnes zostávajú už len niekoľkí.

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, Cargo neuspelo

Štátny prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo.

KOMENTÁRE

Aby nás z čara prieskumov nevytrhol ľud v uliciach

Kaliňák je stále ministrom, Bašternák na slobode.

SVET

Keď už sa dostanete do štádia hladomoru, je príliš neskoro

OSN po šiestich rokoch znovu vyhlásila hladomor.

Neprehliadnite tiež

Nie v každej hmle treba zapnúť hmlovky

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkice. Treba nad nimi premýšľať osobitne a nezapínať jedny naraz s druhými.

Zamestnanci pracujúci v Googli na roboaute: odišli sme, lebo nám platili príliš veľa

Ľudia z projektu Waymo si nechali vyplatiť obrovské prémie a prešli ku konkurencii.

Praha analyzovala dopravu v meste, určila kritické miesta

Až 60 percent ľudí by dokázalo prísť do centra na bicykli za 30 minút, boja sa terénu aj krádeží.

Nemecko trvá na zachovaní nezávislosti Opelu od PSA Group do roku 2020

Vedenie Peugeot-Citroen sa stretlo s odborármi Opelu


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop