Zákazníci rušia objednávky na Teslu Model 3

Tesla tvrdí, že chce zákazníkom radšej predávať súčasné modely. Tie však trápi nízka výrobná kvalita.

(Zdroj: Tesla Motors)

LOS ANGELES, BRATISLAVA. Tesla nedávno oznámila predaj akcií v hodnote 1,24 miliardy eur, aby získala prostriedky na urýchlenie spustenia výroby nedávno predstaveného Modelu 3. Pri príležitosti predaja akcií uverejnila automobilka správu o svojej ekonomickej situácii - a podľa nej začínajú zákazníci rušiť svoje objednávky na Model 3, informuje Bloomberg.

Ešte nedávno hovorili zástupcovia automobilky, že na Model 3 evidujú "približne 400 000" objednávok. Za zaregistrovanie objednávky vyberá Tesla vratnú zálohu 1 000 dolárov.

S Modelom 3 sa nešpekuluje

Zakladateľ Tesly Elon Musk v apríli na Twitteri uviedol, že až 95 % zaregistrovaných objednávok je len na jedno auto (pričom limitom sú dve). To podľa neho svedčí o malom počte špekulantov v poradovníku.

Ekonomická správa pritom hovorí, že aktuálne má Tesla 373 000 objednávok na Model 3 a ďalších 12 200 musela zrušiť. 4 200 z nich zrušila automobilka z vlastnej iniciatívy, pretože išlo o duplicitné objednávky (správa nespresňuje, či sa niekto úmyselne registroval dvakrát, alebo ide o technickú chybu pri spracovaní).

Zvyšných 8 000 objednávok stiahli zákazníci a nechali si vyplatiť zálohu. Ide síce len o dve percentá z celkového počtu záujemcov, no aj tak to naznačuje, že prvotný ošiaľ okolo nového "lacného" elektromobilu je pomaly na ústupe.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Keď na svet príde Model 3, aký je osud ostatných áut Tesly?

Zákazníci s kúpou čakajú na zvýšenie kvality

"Veríme, že keby sme chceli, mohli by sme len s minimálnym úsilím zvýšiť počet objednávok na Model 3. Myslíme si však, že je lepšie smerovať zákazníkov ku kúpe modelov, ktoré práve vyrábame," komentovala situáciu vo svojej správe Tesla. Pripomíname, že automobilka dlhodobo neinvestuje do tradičnej reklamy - Tesla sa teší prirodzenému záujmu verejnosti aj technologických a motoristických médií.

Prvé kusy Modelu 3 mali zákazníci pôvodne dostať na konci roku 2017; Musk neskôr oznámil začiatok výroby na 1. júla 2017. Podľa zverejnených pesimistických scenárov by vybavenie len súčasných objednávok mohlo trvať do roku 2020. Preto automobilka investuje do rozšírenia fabriky s cieľom vyrobiť prvých 500 000 kusov Modelu 3 len do konca roku 2018.

Otázne je, či si zákazníci budú chcieť svoj Model 3 prevziať hneď po spustení výroby. Po medializácií viacerých problémov s výrobnou kvalitou SUV Modelu X (čelné sklo s "dvojitými" odrazmi v noci, zle fungujúce "sokolie" dvere, odpadávajúce gumové tesnenia - mnohé ďalšie sú uvedené v .pdf na tomto fóre) sa viacero záujemcov rozhodlo s kúpou počkať, kým sa kvalita nevyladí.

Muskova doktrína

Bloomberg túto stratégiu označil ako "Muskovu doktrínu". Musk si zámerne stanovuje ciele, ktoré vie, že nedokáže naplniť. "Úprimne - dokážeme spustiť masovú výrobu budúci rok prvého júla? Samozrejme, že nie," povedal Elon Musk. "Ale aby sme si boli istí, že výrobu Modelu 3 zahájime do konca roku 2017, musíme si ako cieľ dať stred roku 2017."

Stanovovať si príliš ambiciózne ciele a potom meškať s ich splnením je stratégia, ktorá väčšinou nepraje firmám ako Tesla, ktorej akcie sú obchodované na verejnej burze. Investori totiž preferujú firmy, ktoré vedia dodržať svoje ciele, prípadne ich prekonať. V prípade Tesly však burzoví analytici stále odporúčajú do automobilky investovať.

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 28 053
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 6 767
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 745
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 2 778
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 733
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 412
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 351
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 308
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 1 092
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 964

Téma: Elektromobily


Článok je zaradený aj do ďalších tém Tesla, Elon Musk

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Dres Neapola je mojou druhou kožou, tvrdí Hamšík. Slovák dokázal nevídanú vec.

Slovák Marek Hamšík vyrovnal klubový rekord Diega Maradonu.

SVET

Brexit pokračuje. Druhá fáza môže skončiť aj referendom

Začínajú najväčšie obchodné rokovania histórie.

ŠPORT

Real Madrid vyhral MS klubov, zapísal sa do histórie

O víťazstve nad Gremiom rozhodol jediný gól Cristiana Ronalda.

KOMENTÁRE

Pointou lyžovačky nie je obrat vlekárov

Keby sa Smer držal v týchto limitoch, žili by sme v šťastnej krajine.

Neprehliadnite tiež

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.