Zákazníci rušia objednávky na Teslu Model 3

Tesla tvrdí, že chce zákazníkom radšej predávať súčasné modely. Tie však trápi nízka výrobná kvalita.

(Zdroj: Tesla Motors)

LOS ANGELES, BRATISLAVA. Tesla nedávno oznámila predaj akcií v hodnote 1,24 miliardy eur, aby získala prostriedky na urýchlenie spustenia výroby nedávno predstaveného Modelu 3. Pri príležitosti predaja akcií uverejnila automobilka správu o svojej ekonomickej situácii - a podľa nej začínajú zákazníci rušiť svoje objednávky na Model 3, informuje Bloomberg.

Ešte nedávno hovorili zástupcovia automobilky, že na Model 3 evidujú "približne 400 000" objednávok. Za zaregistrovanie objednávky vyberá Tesla vratnú zálohu 1 000 dolárov.

S Modelom 3 sa nešpekuluje

Zakladateľ Tesly Elon Musk v apríli na Twitteri uviedol, že až 95 % zaregistrovaných objednávok je len na jedno auto (pričom limitom sú dve). To podľa neho svedčí o malom počte špekulantov v poradovníku.

Ekonomická správa pritom hovorí, že aktuálne má Tesla 373 000 objednávok na Model 3 a ďalších 12 200 musela zrušiť. 4 200 z nich zrušila automobilka z vlastnej iniciatívy, pretože išlo o duplicitné objednávky (správa nespresňuje, či sa niekto úmyselne registroval dvakrát, alebo ide o technickú chybu pri spracovaní).

Zvyšných 8 000 objednávok stiahli zákazníci a nechali si vyplatiť zálohu. Ide síce len o dve percentá z celkového počtu záujemcov, no aj tak to naznačuje, že prvotný ošiaľ okolo nového "lacného" elektromobilu je pomaly na ústupe.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Keď na svet príde Model 3, aký je osud ostatných áut Tesly?

Zákazníci s kúpou čakajú na zvýšenie kvality

"Veríme, že keby sme chceli, mohli by sme len s minimálnym úsilím zvýšiť počet objednávok na Model 3. Myslíme si však, že je lepšie smerovať zákazníkov ku kúpe modelov, ktoré práve vyrábame," komentovala situáciu vo svojej správe Tesla. Pripomíname, že automobilka dlhodobo neinvestuje do tradičnej reklamy - Tesla sa teší prirodzenému záujmu verejnosti aj technologických a motoristických médií.

Prvé kusy Modelu 3 mali zákazníci pôvodne dostať na konci roku 2017; Musk neskôr oznámil začiatok výroby na 1. júla 2017. Podľa zverejnených pesimistických scenárov by vybavenie len súčasných objednávok mohlo trvať do roku 2020. Preto automobilka investuje do rozšírenia fabriky s cieľom vyrobiť prvých 500 000 kusov Modelu 3 len do konca roku 2018.

Otázne je, či si zákazníci budú chcieť svoj Model 3 prevziať hneď po spustení výroby. Po medializácií viacerých problémov s výrobnou kvalitou SUV Modelu X (čelné sklo s "dvojitými" odrazmi v noci, zle fungujúce "sokolie" dvere, odpadávajúce gumové tesnenia - mnohé ďalšie sú uvedené v .pdf na tomto fóre) sa viacero záujemcov rozhodlo s kúpou počkať, kým sa kvalita nevyladí.

Muskova doktrína

Bloomberg túto stratégiu označil ako "Muskovu doktrínu". Musk si zámerne stanovuje ciele, ktoré vie, že nedokáže naplniť. "Úprimne - dokážeme spustiť masovú výrobu budúci rok prvého júla? Samozrejme, že nie," povedal Elon Musk. "Ale aby sme si boli istí, že výrobu Modelu 3 zahájime do konca roku 2017, musíme si ako cieľ dať stred roku 2017."

Stanovovať si príliš ambiciózne ciele a potom meškať s ich splnením je stratégia, ktorá väčšinou nepraje firmám ako Tesla, ktorej akcie sú obchodované na verejnej burze. Investori totiž preferujú firmy, ktoré vedia dodržať svoje ciele, prípadne ich prekonať. V prípade Tesly však burzoví analytici stále odporúčajú do automobilky investovať.

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 12 392
  2. Moskva alebo Petrohrad? 7 184
  3. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 4 525
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 2 706
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 283
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 090
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 962
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 620
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 484
  10. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 418

Téma: Elektromobily


Článok je zaradený aj do ďalších tém Tesla, Elon Musk

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Ocenený psychológ o Rómoch: Ak sú v partii, je tam bašavel a robia

Keď má človek motyku v ruke, pomáha mu to vymotať sa z ťažkostí, hovorí psychológ Štefan Straka, ktorý učí Rómov ekologickému záhradníčeniu.

DOMOV

Lesník: Tetrov z lesov nemizne preto, že tam ťažíme

Ján Vrbenský hovorí, že za holé časti môžu kalamity.

KOMENTÁRE

Už opäť Air Kiska

Kiskov portrét zaujíma v obrazárni nepriateľov Fica (Smeru a SNS) stále popredné miesto.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.