Zákazníci rušia objednávky na Teslu Model 3

Tesla tvrdí, že chce zákazníkom radšej predávať súčasné modely. Tie však trápi nízka výrobná kvalita.

(Zdroj: Tesla Motors)

LOS ANGELES, BRATISLAVA. Tesla nedávno oznámila predaj akcií v hodnote 1,24 miliardy eur, aby získala prostriedky na urýchlenie spustenia výroby nedávno predstaveného Modelu 3. Pri príležitosti predaja akcií uverejnila automobilka správu o svojej ekonomickej situácii - a podľa nej začínajú zákazníci rušiť svoje objednávky na Model 3, informuje Bloomberg.

Ešte nedávno hovorili zástupcovia automobilky, že na Model 3 evidujú "približne 400 000" objednávok. Za zaregistrovanie objednávky vyberá Tesla vratnú zálohu 1 000 dolárov.

S Modelom 3 sa nešpekuluje

Zakladateľ Tesly Elon Musk v apríli na Twitteri uviedol, že až 95 % zaregistrovaných objednávok je len na jedno auto (pričom limitom sú dve). To podľa neho svedčí o malom počte špekulantov v poradovníku.

Ekonomická správa pritom hovorí, že aktuálne má Tesla 373 000 objednávok na Model 3 a ďalších 12 200 musela zrušiť. 4 200 z nich zrušila automobilka z vlastnej iniciatívy, pretože išlo o duplicitné objednávky (správa nespresňuje, či sa niekto úmyselne registroval dvakrát, alebo ide o technickú chybu pri spracovaní).

Zvyšných 8 000 objednávok stiahli zákazníci a nechali si vyplatiť zálohu. Ide síce len o dve percentá z celkového počtu záujemcov, no aj tak to naznačuje, že prvotný ošiaľ okolo nového "lacného" elektromobilu je pomaly na ústupe.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Keď na svet príde Model 3, aký je osud ostatných áut Tesly?

Zákazníci s kúpou čakajú na zvýšenie kvality

"Veríme, že keby sme chceli, mohli by sme len s minimálnym úsilím zvýšiť počet objednávok na Model 3. Myslíme si však, že je lepšie smerovať zákazníkov ku kúpe modelov, ktoré práve vyrábame," komentovala situáciu vo svojej správe Tesla. Pripomíname, že automobilka dlhodobo neinvestuje do tradičnej reklamy - Tesla sa teší prirodzenému záujmu verejnosti aj technologických a motoristických médií.

Prvé kusy Modelu 3 mali zákazníci pôvodne dostať na konci roku 2017; Musk neskôr oznámil začiatok výroby na 1. júla 2017. Podľa zverejnených pesimistických scenárov by vybavenie len súčasných objednávok mohlo trvať do roku 2020. Preto automobilka investuje do rozšírenia fabriky s cieľom vyrobiť prvých 500 000 kusov Modelu 3 len do konca roku 2018.

Otázne je, či si zákazníci budú chcieť svoj Model 3 prevziať hneď po spustení výroby. Po medializácií viacerých problémov s výrobnou kvalitou SUV Modelu X (čelné sklo s "dvojitými" odrazmi v noci, zle fungujúce "sokolie" dvere, odpadávajúce gumové tesnenia - mnohé ďalšie sú uvedené v .pdf na tomto fóre) sa viacero záujemcov rozhodlo s kúpou počkať, kým sa kvalita nevyladí.

Muskova doktrína

Bloomberg túto stratégiu označil ako "Muskovu doktrínu". Musk si zámerne stanovuje ciele, ktoré vie, že nedokáže naplniť. "Úprimne - dokážeme spustiť masovú výrobu budúci rok prvého júla? Samozrejme, že nie," povedal Elon Musk. "Ale aby sme si boli istí, že výrobu Modelu 3 zahájime do konca roku 2017, musíme si ako cieľ dať stred roku 2017."

Stanovovať si príliš ambiciózne ciele a potom meškať s ich splnením je stratégia, ktorá väčšinou nepraje firmám ako Tesla, ktorej akcie sú obchodované na verejnej burze. Investori totiž preferujú firmy, ktoré vedia dodržať svoje ciele, prípadne ich prekonať. V prípade Tesly však burzoví analytici stále odporúčajú do automobilky investovať.

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  7. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  8. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  2. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  3. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  4. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  5. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  6. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  9. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  10. IMMOFINANZ spúšťa medzinárodnú reklamnú kampaň retailovej značky
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 8 990
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 6 726
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 665
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 271
  5. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 759
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 666
  7. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 428
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 895
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 885
  10. Všetko, čo by ste mali vedieť o umelom oplodnení 836

Téma: Elektromobily


Článok je zaradený aj do ďalších tém Tesla, Elon Musk

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Účtenky frustrujú podnikateľov, no Babišovi lákajú voličov

Sociálni demokrati o registračných pokladniciach hovoria dve desaťročia. Tému aj tak pustili hnutiu ANO.

ŠPORT

Sagan na MS: má dva tituly, ale raz ho zradil žalúdok

Sagana čakajú ôsme majstrovstvá sveta.

TECH

Výmena batérií namiesto nabíjania. Elektroautá sa môžu zmeniť

Nebude zložitejšia ako tankovanie paliva.

Neprehliadnite tiež

Pozreli sme si nové čínske autá. Aký dojem v nás zanechali Wey, Chery a Borgward?

Kým Európania riešia emisie, Čína pripravuje automobilový útok

Hyundai ide po nemeckej prémii. Predstavil konkurenta pre BMW radu 3

Genesis G70 príde na európsky trh najskôr o dva roky.

Nový Renault Mégane R.S. má natáčanie zadných kolies aj problém s váhou

Vo Frankfurte sa predstavili hneď štyri športové hatchbacky.

Vyskúšali sme zadné sedadlá VarioFlex v novej Škode Karoq

Vyberateľné zadné sedačky neponúka iný konkurent.