Test: Porovnávame Hondy HR-V s benzínovým a naftovým motorom

Hondy nám ukázali, že aj mini SUV môže šoférovi vyčariť úsmev na tvári. O víťazovi napokon rozhodla kalkulačka.

(Zdroj: Gabriel Kuchta)

Móda teréniakov, SUV, crossoverov a soft-roaderov zdanlivo nemá konca. Akoby to vyzeralo, že ak dnes nové auto nemá (na pohľad) ambície zdolávať nespevnené cesty, je odsúdené na neúspech.

Pritom zákazníkom stačí tak málo - robustnejší (čiže terénny) vzhľad a vyšší posed. V triede kompaktných SUV sa na pohon všetkých kolies ani ďalšiu priechodnosť zlepšujúcu výbavu neprihliada.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Slobodné ženy chcú veľké autá, dopyt po SUV vďaka nim rastie

Honda HR-V spĺňa kritériá terénneho vzhľadu a navyše vie prekvapiť tým, ako dobre sa šoféruje. Vyskúšali sme naftovú aj benzínovú verziu, aby sme zistili, či aspoň jedna dokáže obhájiť vyššiu cenu oproti konkurencii.

Honda sa vracia ku konzervatívnemu dizajnu. A to je dobre

S označením HR-V odkazuje Honda na malé SUV, ktoré automobilka vyrábala v rokoch 1999-2006. Môžeme povedať, že pôvodná HR-V nebola príliš úspešná, pretože predbehla svoju dobu - pred pätnástimi rokmi ešte nebol záujem o SUV taký veľký.

Nová HR-V sa radí do dnes populárnej triedy mini SUV. Medzi jej konkurentov patria napríklad Opel Mokka, Peugeot 2008 či Fiat 500X.

Po období divokých tvarov Civicu a CR-V, ktoré vyzerajú trochu ako preštylizované kozmické lode, sa Honda s návrhom HR-V vracia naspäť na Zem. Preč sú nepotrebné linky a gýčové ozdoby, Honda HR-V má relatívne jednoduchý a zrozumiteľný dizajn. Výraznejšími štylistickými prvkami sú predná maska spojená so svetlami a kľučky zadných dverí "zamaskované" v bočnej línii okien.

Vďaka nelakovaným plastom v spodnej časti karosérie a mierne vyššej stavbe pôsobí auto robustne, no o jeho terénnych schopnostiach máme pochybnosti. Svetlá výška auta je len o málo vyššia, ako pri bežnom aute, a HR-V sa vyrába len s pohonom predných kolies.

Šedivý interiér ponúka vynikajúcu ergonómiu

Interiér ponúka špičkovú ergonómiu a prekvapivo veľa miesta pre posádku aj batožinu. Rozmiestnenie sedadla, volantu, pedálov a krátkej radiacej páky na úzkom a vysokom stredovom tuneli je - na pomery mini SUV - prekvapivo dobré.

Po skúsenostiach s ostatnými autami tejto kategórie, pri ktorých často pred šoférskou ergonómiou majú prednosť kozmetické zrkadielka a odkladacie schránky, nás vynikajúci posed vodiča príjemne prekvapil.

Pravdou je, že odkladacích priestorov je v kabíne pomenej. Výnimkou sú dva držiaky na poháre s nastaviteľnou hĺbkou - sú však umiestnené za pákou prevodovky, takže odložený pohár alebo fľaša počas jazdy zavadzajú.

Multimediálny systém Honda Connect nám grafikou pripomína lacný tablet s Androidom, no je celkom intuitívny a pochopiteľný. Jeho obrazovka je jediný farebný prvok v inak fádne šedivom interiéri.

Na dotykové ovládanie klimatizácie sme si rýchlo zvykli; páčilo sa nám, že po vypnutí motora všetky tlačidlá zhasli a zostal len lesklý čierny panel.

Na zadných sedadlách budú mať dvaja pasažieri dosť miesta na nohy aj hlavu, tretí sa zmestí len ťažko. Veľmi chválime tzv. Magic Seats čiže možnosť vyklopiť sedáky zadných operadiel, čím za prednými sedadlami vznikne veľký - a najmä vysoký úložný priestor. Znamená to však tiež, že veci, ktoré si položíte na zem za zadné sedadlá, sa budú chcieť schovať pod sedákmi.

Kufor je relatívne veľký s využiteľným priestorom pod podlahou a nízkou nakladacou hranou, no do priestoru výrazne zasahujú podbehy zadných kolies. Operadlá zadných sedadiel sa sklápajú takmer do roviny.

S HR-V sa jazdí príjemnejšie, než by sme čakali

Hľadať šoférsky zábavné auto v kategórii malých crossoverov je asi scestné, napriek tomu takú kombináciu Honda ponúka. Pritom vôbec nejde o ohromný výkon, vysokú priľnavosť ani možnosť jazdiť kontrolovaným šmykom - dôležité je, aby auto dobre reagovalo na pokyny vodiča, nenechalo sa na nerovnostiach vyviesť z miery a na limite sa správalo predvídateľne. 

HR-V má poddajný podvozok, ktorý však dobre zvláda náklony karosérie aj nerovnosti. Elektrický posilňovač riadenia tradične pripravil volant o väčšinu citu a spätnej väzby, no auto sa stále dá veľmi presne ovládať.

Na prevodovku máme len slová chvály - radenie rýchlostí je vynikajúce, dráhy krátke a presné, pozícia radiacej páky ideálna. Tento manuál je radosť používať.

Akokoľvek dobrá je manuálna prevodovka Hondy, musíme povedať, že auto tejto triedy by si zaslúžilo automatickú prevodovku, ktorú ponúkajú mnohí konkurenti. Honda má v ponuke len bezstupňovú CVT v kombinácii s benzínovým motorom.

Benzín alebo diesel - tak ktorý?

V prvom rade musíme povedať, že oba motory sú veľmi dobré. V priamom porovnaní nám potvrdili všetky mýty, ktoré sa o rozdieloch medzi naftovými a benzínovými motormi hovoria.

Benzínový motor 1,5 i-VTEC má tichý chod a krásne lineárny priebeh výkonu - ako sa na atmosférický motor patrí. Ak chcete ísť rýchlejšie, musíte s ním jazdiť vo vyšších otáčkach. Na diaľnici mu však už dochádza dych.

Naopak, naftový motor nie je taký príjemný pre uši a má miernu "turbodieru" v nízkych otáčkach. Keď sa však turbo roztočí, ťahá veľmi slušne.

Ako aj čísla naznačujú, oba motory hýbu s autom približne rovnako dobre, no pri plnom obsadení auta je to benziňák, ktorý sa začne viac trápiť. 90-kilový rozdiel vo váhe v neprospech naftového motoru sme na jazdných vlastnostiach nejako zásadne nepostrehli.

Čo sa spotreby týka - s naftovým motorom sme jazdili približne o 1,3 litra na sto kilometrov úspornejšie, ako s benzínovým. S citlivejšou nohou by spotreba mohla ešte klesnúť, no k tabuľkovej spotrebe sa skôr priblíži naftový než benzínový motor.. Pre porovnanie - na Honde Civic s rovnakým naftovým motorom sme jazdili v priemere za 5,2 l/100 km.

Za naftový motor sa pripláca 2 200 eur oproti benzínovému. Pri súčasných cenách PHM sa investícia do nafty oplatí po prejazdení 84 000 kilometrov.

Vysoká cena môže odradiť

Hondu HR-V neváhame označiť za najlepšie auto v segmente mini SUV. S oboma kusmi HR-V sa nám jazdilo veľmi príjemne a sme nadšení z toho, že Honda pri návrhu mini SUV nezabudla na to, že aj auto tejto kategórie môže byť radosť šoférovať.

Naše nadšenie však opadlo po tom, ako sme sa pozreli do cenníka. 18 290 a 20 490 eur za benzínovú a naftovú HR-V v základnej (aj keď bohatej) výbave je príliš veľa. Za túto cenu si už môžete kúpiť Suzuki Vitara alebo o triedu väčší Hyundai Tucson, ak si u predajcu zjednáte cenu.

Ak chce niekto mini SUV, má na výber široké spektrum modelov za lepšie ceny - od Citroënu C4 Cactus až po Nissan Juke. Do výberu by sme zaradili aj nedávno predstavenú Škodu Fabia Combi Scoutline .

Z dvoch motorizácií by sme uprednostnili benzínovú, ktorá lepšie pasuje k dobre naladenému autu. Jeho výkon HR-V plne postačuje do mesta aj mimo neho. Ani diesel nie je vyslovene zlá voľba - odporúčame ho najmä tým, ktorí majú vysoký ročný nájazd a jazdia častejšie po diaľnici či s naloženým autom.

Z testovacieho zápisníka
Značka a modelHonda HR-V
Verzia1.5 i-VTEC1.6 i-DTEC
Cena modelu od / testovaný model (eur)18 290 / 19 99020 490 / 22 190
Motoratmosférický benzínový štvorvalec, 1 498 cm3 turbodúchadlom prepĺňaný naftový štvorvalec, 1 597 cm3
Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)96 (130) / 6 60088 (120) / 4 000
Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)155 / 4 600300 / 2 000
Typ prevodovky / počet stupňovmanuálna / 6
Zrýchlenie z 0-100 km / h - výrobca (s)10,2 - 10,710,0 - 10,5
Spotreba - výrobca / test (l/100km)5,7 / 6,74,1 / 5,4
Objem palivovej nádrže (l)50
Typ a rozmer pneumatíkMichelin Alpin5 215 / 60 R16
Pohotovostná hmotnosť / úžitková (kg)13841 474
Objem batožinového priestoru (l)448 - 470
Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)2 610; 4 294; 1 772; 1 605

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Hitparáda štiav
  2. 14. ročník AmCham „JOB FAIR“ v Košiciach
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  5. Malé knedličky, veľké dojmy
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  7. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  8. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  9. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  10. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 331
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 039
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 455
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 826
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 700
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 4 380
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 464
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 2 955
  9. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 176
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 144

Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

Film roka vyhlásili dvakrát, Oscara má Moonlight (minúta po minúte)

Muzikál La La Land vyhral šesť cien, ale na konci večera sa udial veľký trapas.

DOMOV

Kocáb: Kisku už dlho uznávam, ocenenie ma šokovalo

Pre SME hovorí, že je hrdý slniečkar. S tvrdou silou nemáme šancu.

KULTÚRA

Oscar nemá logiku. 5 dôvodov, prečo vyhral Moonlight

Mal šťastie, že nie je sci-fi.

TECH

Nokii sa podarilo vstať z mŕtvych. Ukázali Nokiu 3310

Majú Android, nízku cenu a dobrý hardvér.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen bol minulý rok ziskový, zarobil viac než 5 miliárd eur

Napriek emisnému škandálu sa nemeckej automobilke Volkswagen podarilo vrátiť v minulom roku do čiernych čísiel.

Porsche predstavilo svoj najvýkonnejší model, je to hybrid

Nové Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid kombinuje elektromotor so štvorlitrovým osemvalcom.

Športový Ford Fiesta ST dostal len trojvalec s výkonom 200 koní

Špecialitou motora je vypínanie jedného valca pri čiastočnom zaťažení.

VW Arteon: Nástupca modelu CC sa začína odhaľovať

Dizajnovo bude mať novinka veľmi blízko ku konceptu Sport Coupé GTE.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop