SME
Štvrtok, 28. október, 2021 | Meniny má DobromilaKrížovkyKrížovky

Test: Porovnávame Hondy HR-V s benzínovým a naftovým motorom

Hondy nám ukázali, že aj mini SUV môže šoférovi vyčariť úsmev na tvári. O víťazovi napokon rozhodla kalkulačka.

(Zdroj: Gabriel Kuchta)

Móda teréniakov, SUV, crossoverov a soft-roaderov zdanlivo nemá konca. Akoby to vyzeralo, že ak dnes nové auto nemá (na pohľad) ambície zdolávať nespevnené cesty, je odsúdené na neúspech.

Pritom zákazníkom stačí tak málo - robustnejší (čiže terénny) vzhľad a vyšší posed. V triede kompaktných SUV sa na pohon všetkých kolies ani ďalšiu priechodnosť zlepšujúcu výbavu neprihliada.

Prečítajte si tiež: Slobodné ženy chcú veľké autá, dopyt po SUV vďaka nim rastie Čítajte 

Honda HR-V spĺňa kritériá terénneho vzhľadu a navyše vie prekvapiť tým, ako dobre sa šoféruje. Vyskúšali sme naftovú aj benzínovú verziu, aby sme zistili, či aspoň jedna dokáže obhájiť vyššiu cenu oproti konkurencii.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Honda sa vracia ku konzervatívnemu dizajnu. A to je dobre

S označením HR-V odkazuje Honda na malé SUV, ktoré automobilka vyrábala v rokoch 1999-2006. Môžeme povedať, že pôvodná HR-V nebola príliš úspešná, pretože predbehla svoju dobu - pred pätnástimi rokmi ešte nebol záujem o SUV taký veľký.

Nová HR-V sa radí do dnes populárnej triedy mini SUV. Medzi jej konkurentov patria napríklad Opel Mokka, Peugeot 2008 či Fiat 500X.

Po období divokých tvarov Civicu a CR-V, ktoré vyzerajú trochu ako preštylizované kozmické lode, sa Honda s návrhom HR-V vracia naspäť na Zem. Preč sú nepotrebné linky a gýčové ozdoby, Honda HR-V má relatívne jednoduchý a zrozumiteľný dizajn. Výraznejšími štylistickými prvkami sú predná maska spojená so svetlami a kľučky zadných dverí "zamaskované" v bočnej línii okien.

Skryť Vypnúť reklamu

Vďaka nelakovaným plastom v spodnej časti karosérie a mierne vyššej stavbe pôsobí auto robustne, no o jeho terénnych schopnostiach máme pochybnosti. Svetlá výška auta je len o málo vyššia, ako pri bežnom aute, a HR-V sa vyrába len s pohonom predných kolies.

Šedivý interiér ponúka vynikajúcu ergonómiu

Interiér ponúka špičkovú ergonómiu a prekvapivo veľa miesta pre posádku aj batožinu. Rozmiestnenie sedadla, volantu, pedálov a krátkej radiacej páky na úzkom a vysokom stredovom tuneli je - na pomery mini SUV - prekvapivo dobré.

Po skúsenostiach s ostatnými autami tejto kategórie, pri ktorých často pred šoférskou ergonómiou majú prednosť kozmetické zrkadielka a odkladacie schránky, nás vynikajúci posed vodiča príjemne prekvapil.

Pravdou je, že odkladacích priestorov je v kabíne pomenej. Výnimkou sú dva držiaky na poháre s nastaviteľnou hĺbkou - sú však umiestnené za pákou prevodovky, takže odložený pohár alebo fľaša počas jazdy zavadzajú.

Skryť Vypnúť reklamu

Multimediálny systém Honda Connect nám grafikou pripomína lacný tablet s Androidom, no je celkom intuitívny a pochopiteľný. Jeho obrazovka je jediný farebný prvok v inak fádne šedivom interiéri.

Na dotykové ovládanie klimatizácie sme si rýchlo zvykli; páčilo sa nám, že po vypnutí motora všetky tlačidlá zhasli a zostal len lesklý čierny panel.

Na zadných sedadlách budú mať dvaja pasažieri dosť miesta na nohy aj hlavu, tretí sa zmestí len ťažko. Veľmi chválime tzv. Magic Seats čiže možnosť vyklopiť sedáky zadných operadiel, čím za prednými sedadlami vznikne veľký - a najmä vysoký úložný priestor. Znamená to však tiež, že veci, ktoré si položíte na zem za zadné sedadlá, sa budú chcieť schovať pod sedákmi.

Kufor je relatívne veľký s využiteľným priestorom pod podlahou a nízkou nakladacou hranou, no do priestoru výrazne zasahujú podbehy zadných kolies. Operadlá zadných sedadiel sa sklápajú takmer do roviny.

Skryť Vypnúť reklamu

S HR-V sa jazdí príjemnejšie, než by sme čakali

Hľadať šoférsky zábavné auto v kategórii malých crossoverov je asi scestné, napriek tomu takú kombináciu Honda ponúka. Pritom vôbec nejde o ohromný výkon, vysokú priľnavosť ani možnosť jazdiť kontrolovaným šmykom - dôležité je, aby auto dobre reagovalo na pokyny vodiča, nenechalo sa na nerovnostiach vyviesť z miery a na limite sa správalo predvídateľne. 

HR-V má poddajný podvozok, ktorý však dobre zvláda náklony karosérie aj nerovnosti. Elektrický posilňovač riadenia tradične pripravil volant o väčšinu citu a spätnej väzby, no auto sa stále dá veľmi presne ovládať.

Na prevodovku máme len slová chvály - radenie rýchlostí je vynikajúce, dráhy krátke a presné, pozícia radiacej páky ideálna. Tento manuál je radosť používať.

Skryť Vypnúť reklamu

Akokoľvek dobrá je manuálna prevodovka Hondy, musíme povedať, že auto tejto triedy by si zaslúžilo automatickú prevodovku, ktorú ponúkajú mnohí konkurenti. Honda má v ponuke len bezstupňovú CVT v kombinácii s benzínovým motorom.

Benzín alebo diesel - tak ktorý?

V prvom rade musíme povedať, že oba motory sú veľmi dobré. V priamom porovnaní nám potvrdili všetky mýty, ktoré sa o rozdieloch medzi naftovými a benzínovými motormi hovoria.

Benzínový motor 1,5 i-VTEC má tichý chod a krásne lineárny priebeh výkonu - ako sa na atmosférický motor patrí. Ak chcete ísť rýchlejšie, musíte s ním jazdiť vo vyšších otáčkach. Na diaľnici mu však už dochádza dych.

Naopak, naftový motor nie je taký príjemný pre uši a má miernu "turbodieru" v nízkych otáčkach. Keď sa však turbo roztočí, ťahá veľmi slušne.

Skryť Vypnúť reklamu

Ako aj čísla naznačujú, oba motory hýbu s autom približne rovnako dobre, no pri plnom obsadení auta je to benziňák, ktorý sa začne viac trápiť. 90-kilový rozdiel vo váhe v neprospech naftového motoru sme na jazdných vlastnostiach nejako zásadne nepostrehli.

Čo sa spotreby týka - s naftovým motorom sme jazdili približne o 1,3 litra na sto kilometrov úspornejšie, ako s benzínovým. S citlivejšou nohou by spotreba mohla ešte klesnúť, no k tabuľkovej spotrebe sa skôr priblíži naftový než benzínový motor.. Pre porovnanie - na Honde Civic s rovnakým naftovým motorom sme jazdili v priemere za 5,2 l/100 km.

Za naftový motor sa pripláca 2 200 eur oproti benzínovému. Pri súčasných cenách PHM sa investícia do nafty oplatí po prejazdení 84 000 kilometrov.

Skryť Vypnúť reklamu

Vysoká cena môže odradiť

Hondu HR-V neváhame označiť za najlepšie auto v segmente mini SUV. S oboma kusmi HR-V sa nám jazdilo veľmi príjemne a sme nadšení z toho, že Honda pri návrhu mini SUV nezabudla na to, že aj auto tejto kategórie môže byť radosť šoférovať.

Naše nadšenie však opadlo po tom, ako sme sa pozreli do cenníka. 18 290 a 20 490 eur za benzínovú a naftovú HR-V v základnej (aj keď bohatej) výbave je príliš veľa. Za túto cenu si už môžete kúpiť Suzuki Vitara alebo o triedu väčší Hyundai Tucson, ak si u predajcu zjednáte cenu.

Ak chce niekto mini SUV, má na výber široké spektrum modelov za lepšie ceny - od Citroënu C4 Cactus až po Nissan Juke. Do výberu by sme zaradili aj nedávno predstavenú Škodu Fabia Combi Scoutline .

Z dvoch motorizácií by sme uprednostnili benzínovú, ktorá lepšie pasuje k dobre naladenému autu. Jeho výkon HR-V plne postačuje do mesta aj mimo neho. Ani diesel nie je vyslovene zlá voľba - odporúčame ho najmä tým, ktorí majú vysoký ročný nájazd a jazdia častejšie po diaľnici či s naloženým autom.

Skryť Vypnúť reklamu
Z testovacieho zápisníka
Značka a modelHonda HR-V
Verzia1.5 i-VTEC1.6 i-DTEC
Cena modelu od / testovaný model (eur)18 290 / 19 99020 490 / 22 190
Motoratmosférický benzínový štvorvalec, 1 498 cm3 turbodúchadlom prepĺňaný naftový štvorvalec, 1 597 cm3
Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)96 (130) / 6 60088 (120) / 4 000
Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)155 / 4 600300 / 2 000
Typ prevodovky / počet stupňovmanuálna / 6
Zrýchlenie z 0-100 km / h - výrobca (s)10,2 - 10,710,0 - 10,5
Spotreba - výrobca / test (l/100km)5,7 / 6,74,1 / 5,4
Objem palivovej nádrže (l)50
Typ a rozmer pneumatíkMichelin Alpin5 215 / 60 R16
Pohotovostná hmotnosť / úžitková (kg)13841 474
Objem batožinového priestoru (l)448 - 470
Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)2 610; 4 294; 1 772; 1 605

 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Chcete ušetriť na aute? Namiesto kúpy si ho prenajmite
  2. Ako by ste chceli bývať? Zapojte sa do prieskumu o bývaní
  3. Ako získať nabíjaciu kartu k novému elektromobilu?
  4. Koniec Bratislavy? Pre túto firmu môžete pracovať aj cez polovicu republiky
  5. Vraciame spoločnosti priazeň, ktorú nám už 30 rokov prejavuje
  6. Digitálne zručnosti žiakov a študentov podporí Nadácia Orange
  7. Vyťahovanie zapadnutého jazyka je mýtus
  8. Heľenine oči zahrajú hit o obchvate Prešovčanom z kamióna
  9. NDS otvára nový úsek diaľnice D1, západný obchvat Prešova
  10. Profesor Alexy: S plastmi sa musíme naučiť zaobchádzať
  1. 365.bank prináša digitálnu hypotéku s možnosťou podania žiadosti
  2. EUBA udelila čestné vedecké hodnosti „doctor honoris causa“
  3. Miška ochrnula z minúty na minútu, teraz pre ňu svitá nová nádej
  4. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  5. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  6. Digitálne zručnosti žiakov a študentov podporí Nadácia Orange
  7. Chcete dočasné tetovanie, používajte Hennu
  8. Vyťahovanie zapadnutého jazyka je mýtus
  9. Heľenine oči zahrajú hit o obchvate Prešovčanom z kamióna
  10. Spoľahlivá energia a úspora technológiami
  1. NDS otvára nový úsek diaľnice D1, západný obchvat Prešova 10 472
  2. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom 9 899
  3. Chladené halušky? Od tejto firmy si ich obľúbili na Slovensku 9 527
  4. Peniaze začali strácať hodnotu, treba sa brániť! 6 702
  5. Najtajnejšie ponuky módnych kúskov v Európe – iba na pozvanie 5 282
  6. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania 3 710
  7. Heľenine oči zahrajú hit o obchvate Prešovčanom z kamióna 3 367
  8. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch 2 847
  9. Chcete ušetriť na aute? Namiesto kúpy si ho prenajmite 2 554
  10. Nechajte kryptomeny na Fumbi 1 987
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Šieste poschodie stavby na rohu ulíci Vajnorskej a Odbojárov využíval Norbert Bödör na pracovné schôdzky.

Odborníci označili bytovku za zlý výber, keď chce niekto schôdzku utajiť.


9 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Od pondelka bude v čiernej farbe až 24 okresov.


a 1 ďalší 7 h
Obezitologička Adela Penesová.

Obezita je epidémiou 21. storočia.


15 h

Blogy SME

  1. Šimon Briatka: Inšpiratívni ľudia 1: Roger Bannister, lekár, ktorý zabehol svetový rekord
  2. Café Európa: Valí sa na nás energetická kríza?
  3. Naďa Serafínová: Ako sa naozaj testuje? Povedzme, že dosť zvláštne.
  4. Marián Lukáč: Blog č. 44- Múdrosť
  5. Ústav aplikovanej psychológie FSEV UK: Aké ťažké je ľahko odpustiť?
  6. Miriam Studeničová: Cisár je nahý! Osobnosti sú nevedomé! Nepoznajú Pravdu!
  7. Stanislav Martinčko: Poľovačka na zajace a 50 000 Eur v zlate !!
  8. Miro Jankes: Októbrový výber
  1. Matúš Lazúr: Neočkovaní dôchodcovia si vianočné príspevky nezaslúžia 14 688
  2. Věra Tepličková: Nepoškvrnené očkovanie - ďalší zázrak alebo zvrátenosť vlády neboráka Hegera? 8 237
  3. Rastislav Čurma: Kde zobrať vodičov kamiónov (Hommo na ceste zavadzalis) 7 779
  4. Stanislav Martinčko: Veno pre drahú nevestu z úradu práce v Pezinku?? 5 443
  5. Michal Porubän: "Nenávistná Čaputová" vs "Mierotvorca Blaha". 4 875
  6. Július Kovács: Kaliňák a Počiatek ma chcú dostať do basy pomocou justičnej a policajnej mafie, dodnes ju riadi Fico, lebo som upozornil na ich zlodejstvá. 3 975
  7. Jiří Ščobák: Paní Záborská, jste zbabělec! Dovedete cílit jen na nejsnadnější cíl - ženy 3 873
  8. Tereza Krajčová: Anglický denník: 16. S panickou poruchou v zahraničí alebo na maličkostiach záleží 3 714
  1. Matúš Sarvaš: Krádeže, vlámanie a drogy u mladistvého. Verdikt súdu? Napomenutie a dohľad (Prípad prokurátora)
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 2: Flow, alebo ako pri práci stratiť pojem o čase
  3. Karolína Farská: Česká predvolebná kampaň vrcholí. Nastavuje trend aj pre tú budúcu na Slovensku
  4. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  5. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  6. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  7. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  8. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
Skryť Zatvoriť reklamu