Test: Porovnávame Hondy HR-V s benzínovým a naftovým motorom

Hondy nám ukázali, že aj mini SUV môže šoférovi vyčariť úsmev na tvári. O víťazovi napokon rozhodla kalkulačka.

(Zdroj: Gabriel Kuchta)

Móda teréniakov, SUV, crossoverov a soft-roaderov zdanlivo nemá konca. Akoby to vyzeralo, že ak dnes nové auto nemá (na pohľad) ambície zdolávať nespevnené cesty, je odsúdené na neúspech.

Pritom zákazníkom stačí tak málo - robustnejší (čiže terénny) vzhľad a vyšší posed. V triede kompaktných SUV sa na pohon všetkých kolies ani ďalšiu priechodnosť zlepšujúcu výbavu neprihliada.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Slobodné ženy chcú veľké autá, dopyt po SUV vďaka nim rastie

Honda HR-V spĺňa kritériá terénneho vzhľadu a navyše vie prekvapiť tým, ako dobre sa šoféruje. Vyskúšali sme naftovú aj benzínovú verziu, aby sme zistili, či aspoň jedna dokáže obhájiť vyššiu cenu oproti konkurencii.

Honda sa vracia ku konzervatívnemu dizajnu. A to je dobre

S označením HR-V odkazuje Honda na malé SUV, ktoré automobilka vyrábala v rokoch 1999-2006. Môžeme povedať, že pôvodná HR-V nebola príliš úspešná, pretože predbehla svoju dobu - pred pätnástimi rokmi ešte nebol záujem o SUV taký veľký.

Nová HR-V sa radí do dnes populárnej triedy mini SUV. Medzi jej konkurentov patria napríklad Opel Mokka, Peugeot 2008 či Fiat 500X.

Po období divokých tvarov Civicu a CR-V, ktoré vyzerajú trochu ako preštylizované kozmické lode, sa Honda s návrhom HR-V vracia naspäť na Zem. Preč sú nepotrebné linky a gýčové ozdoby, Honda HR-V má relatívne jednoduchý a zrozumiteľný dizajn. Výraznejšími štylistickými prvkami sú predná maska spojená so svetlami a kľučky zadných dverí "zamaskované" v bočnej línii okien.

Vďaka nelakovaným plastom v spodnej časti karosérie a mierne vyššej stavbe pôsobí auto robustne, no o jeho terénnych schopnostiach máme pochybnosti. Svetlá výška auta je len o málo vyššia, ako pri bežnom aute, a HR-V sa vyrába len s pohonom predných kolies.

Šedivý interiér ponúka vynikajúcu ergonómiu

Interiér ponúka špičkovú ergonómiu a prekvapivo veľa miesta pre posádku aj batožinu. Rozmiestnenie sedadla, volantu, pedálov a krátkej radiacej páky na úzkom a vysokom stredovom tuneli je - na pomery mini SUV - prekvapivo dobré.

Po skúsenostiach s ostatnými autami tejto kategórie, pri ktorých často pred šoférskou ergonómiou majú prednosť kozmetické zrkadielka a odkladacie schránky, nás vynikajúci posed vodiča príjemne prekvapil.

Pravdou je, že odkladacích priestorov je v kabíne pomenej. Výnimkou sú dva držiaky na poháre s nastaviteľnou hĺbkou - sú však umiestnené za pákou prevodovky, takže odložený pohár alebo fľaša počas jazdy zavadzajú.

Multimediálny systém Honda Connect nám grafikou pripomína lacný tablet s Androidom, no je celkom intuitívny a pochopiteľný. Jeho obrazovka je jediný farebný prvok v inak fádne šedivom interiéri.

Na dotykové ovládanie klimatizácie sme si rýchlo zvykli; páčilo sa nám, že po vypnutí motora všetky tlačidlá zhasli a zostal len lesklý čierny panel.

Na zadných sedadlách budú mať dvaja pasažieri dosť miesta na nohy aj hlavu, tretí sa zmestí len ťažko. Veľmi chválime tzv. Magic Seats čiže možnosť vyklopiť sedáky zadných operadiel, čím za prednými sedadlami vznikne veľký - a najmä vysoký úložný priestor. Znamená to však tiež, že veci, ktoré si položíte na zem za zadné sedadlá, sa budú chcieť schovať pod sedákmi.

Kufor je relatívne veľký s využiteľným priestorom pod podlahou a nízkou nakladacou hranou, no do priestoru výrazne zasahujú podbehy zadných kolies. Operadlá zadných sedadiel sa sklápajú takmer do roviny.

S HR-V sa jazdí príjemnejšie, než by sme čakali

Hľadať šoférsky zábavné auto v kategórii malých crossoverov je asi scestné, napriek tomu takú kombináciu Honda ponúka. Pritom vôbec nejde o ohromný výkon, vysokú priľnavosť ani možnosť jazdiť kontrolovaným šmykom - dôležité je, aby auto dobre reagovalo na pokyny vodiča, nenechalo sa na nerovnostiach vyviesť z miery a na limite sa správalo predvídateľne. 

HR-V má poddajný podvozok, ktorý však dobre zvláda náklony karosérie aj nerovnosti. Elektrický posilňovač riadenia tradične pripravil volant o väčšinu citu a spätnej väzby, no auto sa stále dá veľmi presne ovládať.

Na prevodovku máme len slová chvály - radenie rýchlostí je vynikajúce, dráhy krátke a presné, pozícia radiacej páky ideálna. Tento manuál je radosť používať.

Akokoľvek dobrá je manuálna prevodovka Hondy, musíme povedať, že auto tejto triedy by si zaslúžilo automatickú prevodovku, ktorú ponúkajú mnohí konkurenti. Honda má v ponuke len bezstupňovú CVT v kombinácii s benzínovým motorom.

Benzín alebo diesel - tak ktorý?

V prvom rade musíme povedať, že oba motory sú veľmi dobré. V priamom porovnaní nám potvrdili všetky mýty, ktoré sa o rozdieloch medzi naftovými a benzínovými motormi hovoria.

Benzínový motor 1,5 i-VTEC má tichý chod a krásne lineárny priebeh výkonu - ako sa na atmosférický motor patrí. Ak chcete ísť rýchlejšie, musíte s ním jazdiť vo vyšších otáčkach. Na diaľnici mu však už dochádza dych.

Naopak, naftový motor nie je taký príjemný pre uši a má miernu "turbodieru" v nízkych otáčkach. Keď sa však turbo roztočí, ťahá veľmi slušne.

Ako aj čísla naznačujú, oba motory hýbu s autom približne rovnako dobre, no pri plnom obsadení auta je to benziňák, ktorý sa začne viac trápiť. 90-kilový rozdiel vo váhe v neprospech naftového motoru sme na jazdných vlastnostiach nejako zásadne nepostrehli.

Čo sa spotreby týka - s naftovým motorom sme jazdili približne o 1,3 litra na sto kilometrov úspornejšie, ako s benzínovým. S citlivejšou nohou by spotreba mohla ešte klesnúť, no k tabuľkovej spotrebe sa skôr priblíži naftový než benzínový motor.. Pre porovnanie - na Honde Civic s rovnakým naftovým motorom sme jazdili v priemere za 5,2 l/100 km.

Za naftový motor sa pripláca 2 200 eur oproti benzínovému. Pri súčasných cenách PHM sa investícia do nafty oplatí po prejazdení 84 000 kilometrov.

Vysoká cena môže odradiť

Hondu HR-V neváhame označiť za najlepšie auto v segmente mini SUV. S oboma kusmi HR-V sa nám jazdilo veľmi príjemne a sme nadšení z toho, že Honda pri návrhu mini SUV nezabudla na to, že aj auto tejto kategórie môže byť radosť šoférovať.

Naše nadšenie však opadlo po tom, ako sme sa pozreli do cenníka. 18 290 a 20 490 eur za benzínovú a naftovú HR-V v základnej (aj keď bohatej) výbave je príliš veľa. Za túto cenu si už môžete kúpiť Suzuki Vitara alebo o triedu väčší Hyundai Tucson, ak si u predajcu zjednáte cenu.

Ak chce niekto mini SUV, má na výber široké spektrum modelov za lepšie ceny - od Citroënu C4 Cactus až po Nissan Juke. Do výberu by sme zaradili aj nedávno predstavenú Škodu Fabia Combi Scoutline .

Z dvoch motorizácií by sme uprednostnili benzínovú, ktorá lepšie pasuje k dobre naladenému autu. Jeho výkon HR-V plne postačuje do mesta aj mimo neho. Ani diesel nie je vyslovene zlá voľba - odporúčame ho najmä tým, ktorí majú vysoký ročný nájazd a jazdia častejšie po diaľnici či s naloženým autom.

Z testovacieho zápisníka
Značka a modelHonda HR-V
Verzia1.5 i-VTEC1.6 i-DTEC
Cena modelu od / testovaný model (eur)18 290 / 19 99020 490 / 22 190
Motoratmosférický benzínový štvorvalec, 1 498 cm3 turbodúchadlom prepĺňaný naftový štvorvalec, 1 597 cm3
Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)96 (130) / 6 60088 (120) / 4 000
Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)155 / 4 600300 / 2 000
Typ prevodovky / počet stupňovmanuálna / 6
Zrýchlenie z 0-100 km / h - výrobca (s)10,2 - 10,710,0 - 10,5
Spotreba - výrobca / test (l/100km)5,7 / 6,74,1 / 5,4
Objem palivovej nádrže (l)50
Typ a rozmer pneumatíkMichelin Alpin5 215 / 60 R16
Pohotovostná hmotnosť / úžitková (kg)13841 474
Objem batožinového priestoru (l)448 - 470
Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)2 610; 4 294; 1 772; 1 605

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  2. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  3. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  4. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  5. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  6. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  7. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  8. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  9. Inteligencia vo všetkom
  10. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  1. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  2. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  3. BILLA a Jamie Oliver pozývajú deti do zázračnej záhradky!
  4. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  5. Odšťavovač s veľkým plniacim otvorom? Nenachytajte sa!
  6. Advokáti budú v stredu bezplatne radiť v 8 mestách
  7. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  8. Apartmány s výnosom až 4% v lyžiarskom stredisku Obergurgl
  9. Finále súťaže CEWE Fotokniha roka 2016
  10. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 23 460
  2. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 8 549
  3. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 7 891
  4. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 7 695
  5. 5 krokov k vlastnému bývaniu 4 782
  6. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 3 866
  7. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 939
  8. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 1 891
  9. Rodinná dovolenka v Burgenlande 1 819
  10. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku 1 607

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Laššáková jazdí zadarmo, Kiska za vlaky platí

Najvýhodnejšie podmienky cestovania majú sudcovia Ústavného súdu v Košiciach, nemusia platiť za vlaky ani autobusy.

KOMENTÁRE

Hnev, strach a frustrácia na zmenu nestačia

Nevyháňal migrantov, nestaval múry, nenadbiehal skroteným rasizmom,

EKONOMIKA

Ovocie zamrzlo u nás aj v Poľsku. O koľko zdražejú jablká a jahody?

Premiér Fico hovorí o odškodňovaní ovocinárov.

DOMOV

Poisťovne otočili. Dopoludnia sa vakcína platila, popoludní nie

Dve z troch poisťovní tvrdia, že očkovanie proti osýpkam preplatia.

Neprehliadnite tiež

Videotest: Najsilnejšou zbraňou Hondy Civic je podvozok

Nové motory dostali turbo. Civic navyše zaujme dizajnom, ktorý rozhodne nie je konzervatívny.

Honda Civic Type R s novým rekordom na Nürburgringu

Type R je najrýchlejší automobil s predným náhonom na legendárnom okruhu.

Autosalón Bratislava: Pozrite si zoznam premiér

Do Incheby príde viac značiek ako vlani.

BMW radu M si čoskoro s manuálnou prevodovkou nekúpite

Klasická manuálna, ako i dvojspojková prevodovka DTC budú minulosťou.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop