Boli sme pri odhalení Peugeotu 3008, je ľahší a má krajší interiér

Nový Peugeot 3008 sa má v zákrutách vyrovnať menšiemu modelu 308. Tiguan, Sportage a Qashqai sa môžu tešiť na dobre vyzerajúcu konkurenciu.

Peugeot 3008(Zdroj: Michal Švančara)

K najsilnejším lákadlám v ponuke automobiliek patria jednoznačne vozidlá kategórie SUV. Segment, na ktorom sa často láme úspech, či neúspech výrobcu.

Dobre si to uvedomujú aj vo francúzskej automobilke Peugeot, preto je predstavenie novej generácie modelu 3008 mimoriadne dôležitým krokom. Naše prvé pocity z tohto vozidla vám prinášame z novinárskej premiéry. Oficiálne predstavenie pre verejnosť je naplánované až na jeseň tohto roka.

Dojem masívneho vozidla a vyššieho posedu je to, čo dnes predáva. Francúzi sú si toho dobre vedomí, a preto z každého detailu doslova kričí, že máte pred sebou SUV.

Masívne auto, s dnes modernou plastovou ochranou po celom obvode spodnej časti, nás zaujalo viac naživo ako na prvých fotografiách. Platí to najmä spredu. Vertikálna predná maska odhalí pri detailnejšom pohľade až náznak previsu.

Medzi dominanty auta patrí najmä masívna predná kapota, ktorá dodáva vodičovi pocit väčšieho a masívneho SUV. Týmto nám Peugeot jemne pripomína Range Rover.

Zboku zaujme plávajúca strecha a vizuálne prepojený C a D-stĺpik. Zadnej časti dominujú svetlá, ktorých svetelný podpis má pripomínať pazúry leva.

My sme si všimli aj dnes populárne falošné koncovky výfuku. Z týchto kričí “faloš“ už na prvý pohľad, dizajnéri sa ich nesnažili nijako zamaskovať. V závislosti od motorizácie by mal byť ich dizajn odlišný. Na prezentácii sme však našli všetky rovnaké. Možno s príchodom hybridnej pohonnej jednotky sa ich vzhľad zmení.

Zaujímavým detailom je aj prepojenie svetiel a línie strechy auta prostredníctvom “štrbiny“ medzi prednou kapotou a blatníkom. Tento detail má iba estetický význam. Vonkajší dizajn celkovo hodnotíme veľmi pozitívne a považujeme ho za krok vpred v porovnaní s predchodcom.

Vo vnútri prináša nová 3008 najzásadnejšiu inováciu, nový i-Cockpit. Dominuje mu veľký 12,3 palcový displej, nahradzujúci klasické analógové budíky.

Plne sa prispôsobuje požiadavkám šoféra a zobrazuje všetky podstatné informácie. Podobné riešenie zaviedli už viaceré značky. Spomenúť môžeme napríklad Audi a jeho Virtual Cockpit. Zdá sa, že toto riešenie sa postupne udomácni v portfóliu všetkých pre Európu zaujímavých značiek.

Menšou úpravou prešiel volant, ktorý si zachoval pre Peugeot typické kompaktné rozmery. Má však  nový tvar. Je mierne sploštený z vrchnej a spodnej časti na spôsob volantu F1.

Šoféra a spolujazdca oddeľuje pomerne výrazný stredový tunel. Nad ním našli svoje miesto klávesy, slúžiace ako tlačidlové skratky pre vyvolanie základných funkcií z ponuky osempalcového dotykového displeja. Z nášho pohľadu ide o lepšie riešenie, zjednodušujúce ovládanie multimediálneho systému.

Na stredovom tuneli sme našli páku automatickej prevodovky. V tomto prípade nejde o skutočnú páku, ale joystick. V jej blízkosti možno nájsť otočný ovládač na prepínanie jednotlivých režimov trakčnej kontroly.

Táto má aspoň čiastočne nahradiť absenciu pohonu všetkých kolies. Jedinou verziou, kde budú okrem štandardne poháňanej prednej nápravy zaberať aj zadné kolesá, je plánovaný hybrid.

V druhom rade sedadiel sme našli pomerne slušný priestor pre posádku. Batožinová časť má dobre využiteľný pravidelný tvar. Falošné dno kufra sa dá podľa potreby umiestniť do dvoch rôznych polôh. Pod ním ostalo ešte miesto pre dojazdovú rezervu.

Nový Peugeot je v porovnaní s predchodcom v priemere o 100 kg ľahší. Jeho hmotnosť začína na hodnote 1325 kg v prípade benzínových motorov. Najľahšia naftová verzia má hmotnosť 1375 kg.

Od začiatku predaja budú k dispozícii dve benzínové pohonné jednotky. Motor 1,2 PureTech 130 prenesie silu na kolesá prednej nápravy prostredníctvom šesťstupňovej manuálnej prevodovky, alternatívne využije šesťstupňový automat.

Výhradne s automatom spolupracuje objemnejší agregát 1,6 THP 165. Z naftových motorizácií ponúkne Peugeot pohonné jednotky s objemom 1,6 a 2,0 l v rôznych výkonových verziách od 100 k (74 kW) do 180 k (132 kW).

Zaujímavým riešením mobility je možnosť nabíjať a voziť v kufri skladaciu kolobežku e-Kick od spoločnosti Micro. Jej dojazd na jedno nabitie podľa výrobcu vysoko prekračuje 10 km.

Využiť sa dá napríklad na prepravu z parkoviska do práce. Vieme si predstaviť, že toto riešenie môže byť vo veľkých mestách populárne. Elektrickou alternatívou k tejto kolobežke je elektrický bicykel priamo z dielne Peugeotu.

Pri prvom dotyku s Peugeotom nás najviac zaujal jeho vonkajší dizajn, ale aj viaceré riešenia i-Cockpitu. Ako nám prezradil v krátkom rozhovore Gilles Vidal, šéfdizajnér Peugeotu, podobné dizajnové riešenia môžeme očakávať aj v prípade ďalších nových modelov Peugeot. Týka sa to prednej masky, svetiel aj niektorých línií.

Pri tvorbe nového auta sa francúzska automobilka podľa Vidala, samozrejme, snažila ponúknuť viac ako konkurencia. V tomto prípade nehovoril o väčšom výkone, ale o lepšom zážitku šoféra a posádky.

O budúcnosti sme sa však nič konkrétne nedozvedeli. “Mnoho áut“, bola odpoveď Vidala na otázku, čo môžeme očakávať od Peugeotu v budúcnosti.

Tešiť sa vraj môžeme na jazdné vlastnosti novej 3008. Kvality tohto SUV v zákrutách prirovnal k menšiemu a agilnejšiemu Peugeotu 308.

Či jeho názor korešponduje s realitou, sa dozvieme až po jesennom autosalóne v Paríži. Zhruba v tom čase začne Peugeot s uvádzaním tejto novinky na trh. Modelom 3008 chce zaútočiť na Nissan Qashqai, Renault Kadjar, Volkswagen Tiguan, či Kiu Sportage.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  3. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  4. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  5. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  6. Kam do tepla v januári?
  7. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  8. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  9. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  2. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  3. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  4. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  5. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  6. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  7. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  8. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  9. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  10. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 13 187
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 864
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 892
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 999
  5. Kam do tepla v januári? 2 510
  6. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 414
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 353
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 241
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 315
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život 1 090

Téma: SUV


Článok je zaradený aj do ďalších tém Peugeot

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Diskriminácia, sťažujú sa veriaci na nový poplatok za sobáš

Za cirkevný sobáš sa doteraz matričný poplatok neplatil, kresťanským aktivistom sa jeho zavedenie nepáči. Ministerstvo vnútra im sľubuje stretnutie.

DOMOV

Dobré ráno: Fico je fašista, odkazuje Harabin

Konšpirácie už nestačia, Harabina chcú za prezidenta

KOMENTÁRE

Profesionálni kresťania objavili novú diskrimináciu

Úrady si účtujú poplatok za akýsi administratívny úkon.

Neprehliadnite tiež

V Kalifornii dostanú autá digitálne evidenčné tabuľky

Okrem povinných údajov môžu zobrazovať aj reklamu.

V Európe sa vlani predalo vyše 15 miliónov áut, prvýkrát za desať rokov

Predaje rástli v Taliansku a Španielsku, Británia prepadla.

Fisker sa po bankrote vracia. Trúfa si na Teslu aj nemeckú prémiu

Zákazníkov priláka netradičným otváraním dverí aj rýchlym nabíjaním.

Športový Peugeot potrebuje pevnú ruku skúseného vodiča (test)

Modelu 308 GTi chýba šťava, ale nie rýchlosť.