Jazdili sme na jedinom kuse Škody Rapid Coupé na svete

Atero je študentským pohľadom na model Rapid. Zaujal tvarom aj zvukom.

Na Strednom odbornom učilišti Škoda sa pomaly stáva tradícia z prípravy študentského auta. Už tretí rok po sebe si študenti vybrali jeden model z ponuky českej automobilky a prerobili ho na svoj obraz. V tomto projekte ide v prvom rade o vzdelávanie mladých ľudí, ale popritom vznikajú celkom zaujímavé autá. Pred dvoma rokmi ním bol kabriolet Škoda CitiJet a minulý rok ho nasledovalo vozidlo Funstar.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Škoda ukázala kabriolet CitiJet, navrhli ho študenti

Teraz prišli študenti, podľa nás, s doposiaľ najkrajším autom. Model Atero vychádza zo Škody Rapid Spaceback. My sme si ho mohli obzrieť naživo a absolvovali sme s ním niekoľko skúšobných kilometrov.

Článok pokračuje pod video reklamou

Posunutím B-stĺpika o 10 cm dozadu a plynule zvažujúcou sa strechou dosiahli mladí konštruktéri atraktívny vzhľad kupé. Celú prácu zvládli vo vlastnej réžii.

Jedinou vecou, ktorá vyžadovala pomoc materskej automobilky, bola výroba okien na mieru. Technika, skrývajúca sa pod kapotou, ostala nezmenená. Predné kolesá poháňa prostredníctvom sedemstupňovej automatickej prevodovky DSG motor 1,4 TSI s výkonom 92 kW.

Atero odlišuje od Rapidu nielen základný tvar karosérie, ale aj množstvo detailov, ako napríklad vetracie otvory na prednej kapote, či koncovky výfukov z Octavie RS. Kombinácia čiernej a červenej dodáva tomuto autu agresívnejší vzhľad.

Po otvorení predĺžených predných dverí sa pred nami odhalil známy interiér v novom šate. Prešívanie viacerých častí červenou niťou dotvára vzhľad vnútorného priestoru.

Predné sedadlá Monte Carlo sú uchytené systémom z modelu Citigo. Ten umožňuje sedadlo súčasne sklopiť a posunúť, aby sa umožnilo nastupovanie dozadu. Nastupovanie a vystupovanie je v tomto prípade aj na pomery kupé zložitejšie, ale sedenie vzadu je prekvapivo komfortné a priestranné.

Po naštartovaní sa z výfuku ozve úplne iný zvuk, ako sme zvyknutí v prípade Rapidu Spaceback a motora 1,4 TSI. Už prvé “zabublanie“ motora naznačuje, že na ceste Atero nepatrí do skupiny tichých a nenápadných áut.

Anketa:
Páči sa vám Škoda Atero
Áno
245
Na pomery študentského projektu je Atero pekné
67
Nie
97
Hlasovalo: 409
Hlasovanie otvorené:
od: 26.05.2016 10:38

My sme na úzkom okruhu mohli vyskúšať Atero len v nízkych rýchlostiach, zhruba do 60 km/h. Akustický prejav tohto auta zdravo provokuje a nedá sa porovnať s lacným tuningom výfuku, z ktorého dunenia pri jazde vo vyrovnaných otáčkach bolí hlava.

Naopak, Atero ponúka “ostré“ zvuky, ale keď chcete, dá sa s ním jazdiť civilne a vtedy aj civilnejšie znie. To nás pri krátkom zoznámení s autom nelákalo, a tak sme striedali radenie pod plynom s podraďovaním.

Obrazovo a snáď aj zvukovo (ak mikrofóny neskreslili zvuk auta) vám Atero viac priblížime budúci týždeň v pripravovanom krátkom videu. Len na okraj, vôbec by nám neprekážalo, keby sa Škoda inšpirovala svojimi študentami a pripravila sériové športové kupé. Nie všetci potrebujú len praktické auto s veľkým kufrom.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Nižšie náklady vo firme? Tri tipy, kde sa dá ušetriť
  2. Ste si istí, že máte zdravé srdce? Skontrolujte si ho zadarmo
  3. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach?
  4. Biznis úver: Lepší tím, stroje, či menej stresu s faktúrami
  5. Park pod Kolibou prepája mesto s prírodou
  6. Už viac ako 36 čerpacích staníc OMV je v novom šate
  7. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti?
  8. Keď Slováci krotia morský vietor
  9. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali
  10. Máte už program pre deti na túto sobotu?
  1. Už viac ako 36 čerpacích staníc OMV je v novom šate
  2. Nižšie náklady vo firme? Tri tipy, kde sa dá ušetriť
  3. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti?
  4. Keď Slováci krotia morský vietor
  5. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach?
  6. Park pod Kolibou prepája mesto s prírodou
  7. Do we have "Sagans" in language education?
  8. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali
  9. Máte už program pre deti na túto sobotu?
  10. Biznis úver: Lepší tím, stroje, či menej stresu s faktúrami
  1. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy 24 360
  2. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti? 21 916
  3. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky 15 831
  4. Ako vzniká jeden z najkvalitnejších kolagénov na Slovensku? 5 515
  5. Jozef Bíreš: Čerstvé potraviny sú pre človeka najhodnotnejšie 4 182
  6. Unikátne defilé vojenskej techniky na zemi aj vo vzduchu 3 729
  7. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali 3 156
  8. Mladý Slovák vymyslel aplikáciu pre medicínu. 3 119
  9. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach? 2 434
  10. UNIQA poisťovňa sa sťahuje do Einsteinova Business Center 1 896

Téma: Škoda


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Univerzitná nemocnica ignoruje Pellegriniho. Súkromník v nej zarába státisíce

Šéfka Mikrobiologického ústavu navrhla, ako nahradiť súkromníka.

PODCAST DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: McDonald's po desiatich rokoch mení ceny, na Slovensku láme rekordy

Americkému reťazcu sa darí čoraz viac.

SVET

Zomrel oceňovaný americký spisovateľ Philip Roth

Bol autorom románov ako Portnoyov komplex či Druhý život.

KOMENTÁR JURAJA BERZEDIHO

Na východe je veselo. Len dokedy

Kalkulačka rozhodla. V Košiciach prídu o slovenské zápasy tisíce fanúšikov.

Neprehliadnite tiež

Medveď sa v USA vlámal do auta a zanechal po sebe spúšť

Podobných prípadov v americkom Connecticute pribúda.

Porsche pre vysoké emisie zvoláva takmer 60 000 luxusných SUV

Zvolávacia akcia sa týka modelov Cayenne aj Macan, ide opäť o podvádzanie pri testoch.

Poľskí zlodeji ukradli prototyp Mercedesu v štádiu vývoja

Pre automobilku je hodnota dielov nevyčísliteľná.

Škoda Rapid skončí, Felicia sa zrejme vráti už budúci rok

Za zmenou zamerania majú byť slabé predaje súčasného Rapidu v Európe.