Jazdili sme na jedinom kuse Škody Rapid Coupé na svete

Atero je študentským pohľadom na model Rapid. Zaujal tvarom aj zvukom.

Na Strednom odbornom učilišti Škoda sa pomaly stáva tradícia z prípravy študentského auta. Už tretí rok po sebe si študenti vybrali jeden model z ponuky českej automobilky a prerobili ho na svoj obraz. V tomto projekte ide v prvom rade o vzdelávanie mladých ľudí, ale popritom vznikajú celkom zaujímavé autá. Pred dvoma rokmi ním bol kabriolet Škoda CitiJet a minulý rok ho nasledovalo vozidlo Funstar.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Škoda ukázala kabriolet CitiJet, navrhli ho študenti

Teraz prišli študenti, podľa nás, s doposiaľ najkrajším autom. Model Atero vychádza zo Škody Rapid Spaceback. My sme si ho mohli obzrieť naživo a absolvovali sme s ním niekoľko skúšobných kilometrov.

Posunutím B-stĺpika o 10 cm dozadu a plynule zvažujúcou sa strechou dosiahli mladí konštruktéri atraktívny vzhľad kupé. Celú prácu zvládli vo vlastnej réžii.

Jedinou vecou, ktorá vyžadovala pomoc materskej automobilky, bola výroba okien na mieru. Technika, skrývajúca sa pod kapotou, ostala nezmenená. Predné kolesá poháňa prostredníctvom sedemstupňovej automatickej prevodovky DSG motor 1,4 TSI s výkonom 92 kW.

Atero odlišuje od Rapidu nielen základný tvar karosérie, ale aj množstvo detailov, ako napríklad vetracie otvory na prednej kapote, či koncovky výfukov z Octavie RS. Kombinácia čiernej a červenej dodáva tomuto autu agresívnejší vzhľad.

Po otvorení predĺžených predných dverí sa pred nami odhalil známy interiér v novom šate. Prešívanie viacerých častí červenou niťou dotvára vzhľad vnútorného priestoru.

Predné sedadlá Monte Carlo sú uchytené systémom z modelu Citigo. Ten umožňuje sedadlo súčasne sklopiť a posunúť, aby sa umožnilo nastupovanie dozadu. Nastupovanie a vystupovanie je v tomto prípade aj na pomery kupé zložitejšie, ale sedenie vzadu je prekvapivo komfortné a priestranné.

Po naštartovaní sa z výfuku ozve úplne iný zvuk, ako sme zvyknutí v prípade Rapidu Spaceback a motora 1,4 TSI. Už prvé “zabublanie“ motora naznačuje, že na ceste Atero nepatrí do skupiny tichých a nenápadných áut.

Anketa:
Páči sa vám Škoda Atero
Áno
245
Na pomery študentského projektu je Atero pekné
67
Nie
97
Hlasovalo: 409
Hlasovanie otvorené:
od: 26.05.2016 10:38

My sme na úzkom okruhu mohli vyskúšať Atero len v nízkych rýchlostiach, zhruba do 60 km/h. Akustický prejav tohto auta zdravo provokuje a nedá sa porovnať s lacným tuningom výfuku, z ktorého dunenia pri jazde vo vyrovnaných otáčkach bolí hlava.

Naopak, Atero ponúka “ostré“ zvuky, ale keď chcete, dá sa s ním jazdiť civilne a vtedy aj civilnejšie znie. To nás pri krátkom zoznámení s autom nelákalo, a tak sme striedali radenie pod plynom s podraďovaním.

Obrazovo a snáď aj zvukovo (ak mikrofóny neskreslili zvuk auta) vám Atero viac priblížime budúci týždeň v pripravovanom krátkom videu. Len na okraj, vôbec by nám neprekážalo, keby sa Škoda inšpirovala svojimi študentami a pripravila sériové športové kupé. Nie všetci potrebujú len praktické auto s veľkým kufrom.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 14 185
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 846
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 133
  4. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 485
  5. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 2 803
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 626
  7. Kam do tepla v januári? 1 967
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 796
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 619
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 973

Téma: Škoda


Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Opäť si zavaril. Trump nevie skrývať, že je rasista

Trump útočí na Mexičanov, nemá rád Afroameričanov. Prezidentovi neveria, že nie je rasista.

KOMENTÁRE

Trumpova Amerika prichádza o líderstvo

Neschopnosť a nepredvídateľnosť Trumpa je dôvodom pádu povesti USA.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.