Jazdili sme na jedinom kuse Škody Rapid Coupé na svete

Atero je študentským pohľadom na model Rapid. Zaujal tvarom aj zvukom.

Na Strednom odbornom učilišti Škoda sa pomaly stáva tradícia z prípravy študentského auta. Už tretí rok po sebe si študenti vybrali jeden model z ponuky českej automobilky a prerobili ho na svoj obraz. V tomto projekte ide v prvom rade o vzdelávanie mladých ľudí, ale popritom vznikajú celkom zaujímavé autá. Pred dvoma rokmi ním bol kabriolet Škoda CitiJet a minulý rok ho nasledovalo vozidlo Funstar.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Škoda ukázala kabriolet CitiJet, navrhli ho študenti

Teraz prišli študenti, podľa nás, s doposiaľ najkrajším autom. Model Atero vychádza zo Škody Rapid Spaceback. My sme si ho mohli obzrieť naživo a absolvovali sme s ním niekoľko skúšobných kilometrov.

Posunutím B-stĺpika o 10 cm dozadu a plynule zvažujúcou sa strechou dosiahli mladí konštruktéri atraktívny vzhľad kupé. Celú prácu zvládli vo vlastnej réžii.

Jedinou vecou, ktorá vyžadovala pomoc materskej automobilky, bola výroba okien na mieru. Technika, skrývajúca sa pod kapotou, ostala nezmenená. Predné kolesá poháňa prostredníctvom sedemstupňovej automatickej prevodovky DSG motor 1,4 TSI s výkonom 92 kW.

Atero odlišuje od Rapidu nielen základný tvar karosérie, ale aj množstvo detailov, ako napríklad vetracie otvory na prednej kapote, či koncovky výfukov z Octavie RS. Kombinácia čiernej a červenej dodáva tomuto autu agresívnejší vzhľad.

Po otvorení predĺžených predných dverí sa pred nami odhalil známy interiér v novom šate. Prešívanie viacerých častí červenou niťou dotvára vzhľad vnútorného priestoru.

Predné sedadlá Monte Carlo sú uchytené systémom z modelu Citigo. Ten umožňuje sedadlo súčasne sklopiť a posunúť, aby sa umožnilo nastupovanie dozadu. Nastupovanie a vystupovanie je v tomto prípade aj na pomery kupé zložitejšie, ale sedenie vzadu je prekvapivo komfortné a priestranné.

Po naštartovaní sa z výfuku ozve úplne iný zvuk, ako sme zvyknutí v prípade Rapidu Spaceback a motora 1,4 TSI. Už prvé “zabublanie“ motora naznačuje, že na ceste Atero nepatrí do skupiny tichých a nenápadných áut.

Anketa:
Páči sa vám Škoda Atero
Áno
245
Na pomery študentského projektu je Atero pekné
67
Nie
97
Hlasovalo: 409
Hlasovanie otvorené:
od: 26.05.2016 10:38

My sme na úzkom okruhu mohli vyskúšať Atero len v nízkych rýchlostiach, zhruba do 60 km/h. Akustický prejav tohto auta zdravo provokuje a nedá sa porovnať s lacným tuningom výfuku, z ktorého dunenia pri jazde vo vyrovnaných otáčkach bolí hlava.

Naopak, Atero ponúka “ostré“ zvuky, ale keď chcete, dá sa s ním jazdiť civilne a vtedy aj civilnejšie znie. To nás pri krátkom zoznámení s autom nelákalo, a tak sme striedali radenie pod plynom s podraďovaním.

Obrazovo a snáď aj zvukovo (ak mikrofóny neskreslili zvuk auta) vám Atero viac priblížime budúci týždeň v pripravovanom krátkom videu. Len na okraj, vôbec by nám neprekážalo, keby sa Škoda inšpirovala svojimi študentami a pripravila sériové športové kupé. Nie všetci potrebujú len praktické auto s veľkým kufrom.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  3. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  4. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  7. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  8. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  3. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  6. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  7. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  8. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  9. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  10. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 16 834
  2. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 14 592
  3. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 11 821
  4. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 11 693
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 7 415
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 6 631
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 401
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 5 573
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 4 017
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 3 882

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Čo sa deje v hokeji? Je to divadlo, vinníkmi sme všetci, tvrdí Graňák

Zlá skúsenosť s Cígerom a Švehlom mohla odradiť hráčov z NHL od štartu na majstrovstvách sveta, hovorí skúsený obranca.

KULTÚRA

Iva Bittová: Nemôžem si dovoliť strácať čas a báť sa

Česká speváčka žije v USA. Koncertuje u nás so skupinou Čikori.

SVET

Čoho sa boja ľudia v IT aj robotníci tak, že volia populistov?

Musíme sa zbaviť delenia na nás a diktujúci Brusel. Inak zničíme desaťročia budovanú prosperitu.

TECH

Na čom hrať hry? Na PC či konzolách?

Porovnávať má zmysel hlavne produkty najväčších hráčov na trhu.

Neprehliadnite tiež

Tesla začala vysvetľovať, že Model 3 je horší ako Model S

Jedno z najočakávanejších áut nakoniec nie je také skvelé.

BMW oživuje ikonu deväťdesiatych rokov, luxusné kupé radu 8

Novinka využíva tradičné dizajnové prvky novým spôsobom.

Na rakúskej výstave sa veterány naživo reštaurovali

Organizátori vymysleli spôsob, ako prilákať čo najviac veteránov.

Vodičov čakajú v Bratislave dopravné obmedzenia kvôli konferencii Globsec

V sobotu dočasne vylúčia aj električkovú dopravu z okolia Reduty.