Jazdili sme na jedinom kuse Škody Rapid Coupé na svete

Atero je študentským pohľadom na model Rapid. Zaujal tvarom aj zvukom.

Na Strednom odbornom učilišti Škoda sa pomaly stáva tradícia z prípravy študentského auta. Už tretí rok po sebe si študenti vybrali jeden model z ponuky českej automobilky a prerobili ho na svoj obraz. V tomto projekte ide v prvom rade o vzdelávanie mladých ľudí, ale popritom vznikajú celkom zaujímavé autá. Pred dvoma rokmi ním bol kabriolet Škoda CitiJet a minulý rok ho nasledovalo vozidlo Funstar.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Škoda ukázala kabriolet CitiJet, navrhli ho študenti

Teraz prišli študenti, podľa nás, s doposiaľ najkrajším autom. Model Atero vychádza zo Škody Rapid Spaceback. My sme si ho mohli obzrieť naživo a absolvovali sme s ním niekoľko skúšobných kilometrov.

Posunutím B-stĺpika o 10 cm dozadu a plynule zvažujúcou sa strechou dosiahli mladí konštruktéri atraktívny vzhľad kupé. Celú prácu zvládli vo vlastnej réžii.

Jedinou vecou, ktorá vyžadovala pomoc materskej automobilky, bola výroba okien na mieru. Technika, skrývajúca sa pod kapotou, ostala nezmenená. Predné kolesá poháňa prostredníctvom sedemstupňovej automatickej prevodovky DSG motor 1,4 TSI s výkonom 92 kW.

Atero odlišuje od Rapidu nielen základný tvar karosérie, ale aj množstvo detailov, ako napríklad vetracie otvory na prednej kapote, či koncovky výfukov z Octavie RS. Kombinácia čiernej a červenej dodáva tomuto autu agresívnejší vzhľad.

Po otvorení predĺžených predných dverí sa pred nami odhalil známy interiér v novom šate. Prešívanie viacerých častí červenou niťou dotvára vzhľad vnútorného priestoru.

Predné sedadlá Monte Carlo sú uchytené systémom z modelu Citigo. Ten umožňuje sedadlo súčasne sklopiť a posunúť, aby sa umožnilo nastupovanie dozadu. Nastupovanie a vystupovanie je v tomto prípade aj na pomery kupé zložitejšie, ale sedenie vzadu je prekvapivo komfortné a priestranné.

Po naštartovaní sa z výfuku ozve úplne iný zvuk, ako sme zvyknutí v prípade Rapidu Spaceback a motora 1,4 TSI. Už prvé “zabublanie“ motora naznačuje, že na ceste Atero nepatrí do skupiny tichých a nenápadných áut.

Anketa:
Páči sa vám Škoda Atero
Áno
245
Na pomery študentského projektu je Atero pekné
67
Nie
97
Hlasovalo: 409
Hlasovanie otvorené:
od: 26.05.2016 10:38

My sme na úzkom okruhu mohli vyskúšať Atero len v nízkych rýchlostiach, zhruba do 60 km/h. Akustický prejav tohto auta zdravo provokuje a nedá sa porovnať s lacným tuningom výfuku, z ktorého dunenia pri jazde vo vyrovnaných otáčkach bolí hlava.

Naopak, Atero ponúka “ostré“ zvuky, ale keď chcete, dá sa s ním jazdiť civilne a vtedy aj civilnejšie znie. To nás pri krátkom zoznámení s autom nelákalo, a tak sme striedali radenie pod plynom s podraďovaním.

Obrazovo a snáď aj zvukovo (ak mikrofóny neskreslili zvuk auta) vám Atero viac priblížime budúci týždeň v pripravovanom krátkom videu. Len na okraj, vôbec by nám neprekážalo, keby sa Škoda inšpirovala svojimi študentami a pripravila sériové športové kupé. Nie všetci potrebujú len praktické auto s veľkým kufrom.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 23 266
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 7 461
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 4 083
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 3 524
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 402
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 488
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 395
  8. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 1 375
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 336
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 1 007

Téma: Škoda


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Piekol macesy a mal baňu. Jeho slovenská továreň prežila dodnes

Maces kupujú hlavne ľudia s problémami s trávením.

KOMENTÁRE

Rok 1997: Zmrznutý Leo desil viac než elektrikár Mečiar

Moc stále držal v rukách Mečiar a z rodinných osláv sa stávali mory.

Neprehliadnite tiež

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.