SME
Utorok, 19. január, 2021 | Meniny má MárioKrížovkyKrížovky

Autopilot Tesly nezabrzdil, nasledoval náraz do dodávky

Poloautonómny režim podľa Tesly znižuje riziko nehody, ale realita ukazuje, že spoľahnúť sa naň nedá.

(Zdroj: giphy.com/)

Nie je to tak dávno, čo sa riaditeľ Tesly Elon Musk nechal počuť, že semiautonómne technológie vo vozidle Model 3 znižujú riziko nehody o polovicu. Svoje tvrdenie oprel o dáta zo 75 miliónov kilometrov, ktoré najazdili Tesly s aktivovaným Autopilotom.

Prečítajte si tiež: Autopilot Tesly znižuje riziko nehody na polovicu Čítajte 

O tom, že aj poloautonómny režim má svoje limity, sa nedávno presvedčil Chris Thomann. Relaxujúc počas jazdy sa z pozície šoféra prizeral zlyhaniu autopilota a nárazu do odstavenej dodávky. Informáciu priniesol portál carscoops.com.

Paradoxom nehody bolo, že namiesto brzdenia systém “prikázal“ autu zrýchľovať. Pripomíname, že za prípadnú nehodu, spôsobenú testovacou beta verziou autopilota stále nesie zodpovednosť vodič.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Ak naozaj Tesla akcelerovala namiesto brzdenia, tak mal šofér situáciu výrazne sťaženú. Podobnú situáciu sme zažili v aute, keď šofér nechtiac stlačil tlačidlo na reaktiváciu tempomatu. Auto začalo prudko akcelerovať pre dosiahnutie nastavenej rýchlosti na tempomate práve v momente, keď bolo potrebné brzdiť.

Na takúto situáciu šoféri nie sú zvyknutí a reakcia je v prvej sekunde panická. Nezáleží na tom, koľko krízových situácií a šmykov ste už zvládli (či už v premávke alebo tréningom v bezpečí okruhu), na takúto situáciu väčšina ľudí nie je pripravených a niekedy stačí ku vzniku nehody len krátke zaváhanie, kým mozog vyhodnotí chybu.

Veď napokon túto teóriu podporuje aj prax a už zabudnutá kauza z minulosti. Viacero nehôd Toyoty s údajne zaseknutým plynovým pedálom sa nemuselo stať, stačilo si zachovať chladnú hlavu.

Skryť Vypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Skúšali sme zabrzdiť Toyotu s plynom na podlahe Čítajte 

Vráťme sa k Tesle. Pri využívaní testovacej verzie autopilota si šofér jednoducho nemôže oddýchnuť a musí byť v strehu. Upozornenie na problém so stojacimi objektami je aj v samotnom manuáli Tesly.

Podľa neho auto nemusí zareagovať na stojacu prekážku a aktivovať brzdy, zvlášť pri rýchlosti vozidla nad 80 km/h. Aj preto je spanie za volantom Tesly, ako to predviedol jeden z vodičov v nasledujúcom videu, obzvlášť nezodpovedné. 

Načítavam video...

 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prvá 2-stupňová akumulátorová snehová fréza na trhu
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  8. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  9. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  10. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  1. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  4. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  7. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  8. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 24 380
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 15 225
  3. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 13 096
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 091
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 542
  6. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 663
  7. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 6 605
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 584
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 326
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 6 177
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Holý sa opäť zatajuje. Buď porušil pravidlá, alebo Britov zavádzal

Na Slovensku pravidlá neporušil, v Anglicku to isté nie je.

Štefan Holý.

Koronavírus na Slovensku: PCR testy odhalili 1 909 nakazených, pribudlo 111 úmrtí (minúta po minúte)

Od začiatku pandémie zomrelo v súvislosti s covidom 3 637 osôb, vyliečilo sa 173 761 ľudí.

Plošné testovanie na Covid-19:Zdravotník odoberá vzorku.

Premiér obhajuje testovanie aj dátami, ktoré neexistujú

Hrozbou pre testovaných môže byť britská mutácia koronavírusu.

Plošné testovanie na Covid: Premiér Matovič oznámil plán Zachráňme spolu životy.
Píše iniciatíva Veda pomáha

Za zlepšenie môžeme my. Vytrvajme (vyhlásenie vedcov)

Otvorenie škôl okamžite, ako to situácia umožní, považujeme za najvyššiu dlhodobú prioritu po záchrane životov.

Na Slovensku prebieha plošné skríningové testovanie.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Polo Harlekin

Američan predával ojazdené Subaru, odkúpil ho samotný výrobca

Nájazd takmer 350-tisíc kilometrov na aute nepoznať.

Subaru Legacy Wagon

Ktoré autá sa na Slovensku v minulom roku najčastejšie kupovali?

Niektorým značkám predaje klesli aj o polovicu.

Skokanom minulého roka je Škoda Kamiq, ktorá sa ako nováčik dostala na 6. miesto.

Nenápadný Citroen C4 sa vracia ako imidžové kupé-SUV (test)

Podarené auto brzdí slabšia ponuka motorov.

Citroën C4