Autopilot Tesly nezabrzdil, nasledoval náraz do dodávky

Poloautonómny režim podľa Tesly znižuje riziko nehody, ale realita ukazuje, že spoľahnúť sa naň nedá.

(Zdroj: giphy.com/)

Nie je to tak dávno, čo sa riaditeľ Tesly Elon Musk nechal počuť, že semiautonómne technológie vo vozidle Model 3 znižujú riziko nehody o polovicu. Svoje tvrdenie oprel o dáta zo 75 miliónov kilometrov, ktoré najazdili Tesly s aktivovaným Autopilotom.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Autopilot Tesly znižuje riziko nehody na polovicu

O tom, že aj poloautonómny režim má svoje limity, sa nedávno presvedčil Chris Thomann. Relaxujúc počas jazdy sa z pozície šoféra prizeral zlyhaniu autopilota a nárazu do odstavenej dodávky. Informáciu priniesol portál carscoops.com.

Paradoxom nehody bolo, že namiesto brzdenia systém “prikázal“ autu zrýchľovať. Pripomíname, že za prípadnú nehodu, spôsobenú testovacou beta verziou autopilota stále nesie zodpovednosť vodič.

Ak naozaj Tesla akcelerovala namiesto brzdenia, tak mal šofér situáciu výrazne sťaženú. Podobnú situáciu sme zažili v aute, keď šofér nechtiac stlačil tlačidlo na reaktiváciu tempomatu. Auto začalo prudko akcelerovať pre dosiahnutie nastavenej rýchlosti na tempomate práve v momente, keď bolo potrebné brzdiť.

Na takúto situáciu šoféri nie sú zvyknutí a reakcia je v prvej sekunde panická. Nezáleží na tom, koľko krízových situácií a šmykov ste už zvládli (či už v premávke alebo tréningom v bezpečí okruhu), na takúto situáciu väčšina ľudí nie je pripravených a niekedy stačí ku vzniku nehody len krátke zaváhanie, kým mozog vyhodnotí chybu.

Veď napokon túto teóriu podporuje aj prax a už zabudnutá kauza z minulosti. Viacero nehôd Toyoty s údajne zaseknutým plynovým pedálom sa nemuselo stať, stačilo si zachovať chladnú hlavu.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Skúšali sme zabrzdiť Toyotu s plynom na podlahe

Vráťme sa k Tesle. Pri využívaní testovacej verzie autopilota si šofér jednoducho nemôže oddýchnuť a musí byť v strehu. Upozornenie na problém so stojacimi objektami je aj v samotnom manuáli Tesly.

Podľa neho auto nemusí zareagovať na stojacu prekážku a aktivovať brzdy, zvlášť pri rýchlosti vozidla nad 80 km/h. Aj preto je spanie za volantom Tesly, ako to predviedol jeden z vodičov v nasledujúcom videu, obzvlášť nezodpovedné. 

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  3. Legendárna Transsibírska magistrála
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  6. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  7. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  8. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  10. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 11 737
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 8 767
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 5 250
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 4 704
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 511
  6. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 1 863
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 821
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 670
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 607
  10. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť 1 037

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Komédia na súdoch: prečo nie sú prípady Majského a Čuňu uzavreté

Treba sa pýtať, kde sme – ako súdruhovia z NDR – urobili chybu.

ŠPORT

Slovenskí hokejisti prehrali s Rusmi po predĺžení na turnaji v Nórsku

Slovákom patrí priebežne druhé miesto.

KOMENTÁRE

Prečo sa v kostoloch nediskutuje

Chromík a Kuffa kázali proti Istanbulskému dohovoru. Vraj veď násilie na ženách nikto nechce.

Neprehliadnite tiež

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.