Autopilot Tesly nezabrzdil, nasledoval náraz do dodávky

Poloautonómny režim podľa Tesly znižuje riziko nehody, ale realita ukazuje, že spoľahnúť sa naň nedá.

(Zdroj: giphy.com/)

Nie je to tak dávno, čo sa riaditeľ Tesly Elon Musk nechal počuť, že semiautonómne technológie vo vozidle Model 3 znižujú riziko nehody o polovicu. Svoje tvrdenie oprel o dáta zo 75 miliónov kilometrov, ktoré najazdili Tesly s aktivovaným Autopilotom.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Autopilot Tesly znižuje riziko nehody na polovicu

O tom, že aj poloautonómny režim má svoje limity, sa nedávno presvedčil Chris Thomann. Relaxujúc počas jazdy sa z pozície šoféra prizeral zlyhaniu autopilota a nárazu do odstavenej dodávky. Informáciu priniesol portál carscoops.com.

Paradoxom nehody bolo, že namiesto brzdenia systém “prikázal“ autu zrýchľovať. Pripomíname, že za prípadnú nehodu, spôsobenú testovacou beta verziou autopilota stále nesie zodpovednosť vodič.

Ak naozaj Tesla akcelerovala namiesto brzdenia, tak mal šofér situáciu výrazne sťaženú. Podobnú situáciu sme zažili v aute, keď šofér nechtiac stlačil tlačidlo na reaktiváciu tempomatu. Auto začalo prudko akcelerovať pre dosiahnutie nastavenej rýchlosti na tempomate práve v momente, keď bolo potrebné brzdiť.

Na takúto situáciu šoféri nie sú zvyknutí a reakcia je v prvej sekunde panická. Nezáleží na tom, koľko krízových situácií a šmykov ste už zvládli (či už v premávke alebo tréningom v bezpečí okruhu), na takúto situáciu väčšina ľudí nie je pripravených a niekedy stačí ku vzniku nehody len krátke zaváhanie, kým mozog vyhodnotí chybu.

Veď napokon túto teóriu podporuje aj prax a už zabudnutá kauza z minulosti. Viacero nehôd Toyoty s údajne zaseknutým plynovým pedálom sa nemuselo stať, stačilo si zachovať chladnú hlavu.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Skúšali sme zabrzdiť Toyotu s plynom na podlahe

Vráťme sa k Tesle. Pri využívaní testovacej verzie autopilota si šofér jednoducho nemôže oddýchnuť a musí byť v strehu. Upozornenie na problém so stojacimi objektami je aj v samotnom manuáli Tesly.

Podľa neho auto nemusí zareagovať na stojacu prekážku a aktivovať brzdy, zvlášť pri rýchlosti vozidla nad 80 km/h. Aj preto je spanie za volantom Tesly, ako to predviedol jeden z vodičov v nasledujúcom videu, obzvlášť nezodpovedné. 

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 10 128
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 563
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 326
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 069
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 892
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 801
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 663
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 256
  9. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 155
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 872

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Kaddáfí zachránil nemecký klub. Niečo za to však chcel

Nemecký hokejový tím zachránil líbyjský diktátor pred krachom.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.