Autopilot Tesly nezabrzdil, nasledoval náraz do dodávky

Poloautonómny režim podľa Tesly znižuje riziko nehody, ale realita ukazuje, že spoľahnúť sa naň nedá.

(Zdroj: giphy.com/)

Nie je to tak dávno, čo sa riaditeľ Tesly Elon Musk nechal počuť, že semiautonómne technológie vo vozidle Model 3 znižujú riziko nehody o polovicu. Svoje tvrdenie oprel o dáta zo 75 miliónov kilometrov, ktoré najazdili Tesly s aktivovaným Autopilotom.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Autopilot Tesly znižuje riziko nehody na polovicu

O tom, že aj poloautonómny režim má svoje limity, sa nedávno presvedčil Chris Thomann. Relaxujúc počas jazdy sa z pozície šoféra prizeral zlyhaniu autopilota a nárazu do odstavenej dodávky. Informáciu priniesol portál carscoops.com.

Článok pokračuje pod video reklamou

Paradoxom nehody bolo, že namiesto brzdenia systém “prikázal“ autu zrýchľovať. Pripomíname, že za prípadnú nehodu, spôsobenú testovacou beta verziou autopilota stále nesie zodpovednosť vodič.

Ak naozaj Tesla akcelerovala namiesto brzdenia, tak mal šofér situáciu výrazne sťaženú. Podobnú situáciu sme zažili v aute, keď šofér nechtiac stlačil tlačidlo na reaktiváciu tempomatu. Auto začalo prudko akcelerovať pre dosiahnutie nastavenej rýchlosti na tempomate práve v momente, keď bolo potrebné brzdiť.

Na takúto situáciu šoféri nie sú zvyknutí a reakcia je v prvej sekunde panická. Nezáleží na tom, koľko krízových situácií a šmykov ste už zvládli (či už v premávke alebo tréningom v bezpečí okruhu), na takúto situáciu väčšina ľudí nie je pripravených a niekedy stačí ku vzniku nehody len krátke zaváhanie, kým mozog vyhodnotí chybu.

Veď napokon túto teóriu podporuje aj prax a už zabudnutá kauza z minulosti. Viacero nehôd Toyoty s údajne zaseknutým plynovým pedálom sa nemuselo stať, stačilo si zachovať chladnú hlavu.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Skúšali sme zabrzdiť Toyotu s plynom na podlahe

Vráťme sa k Tesle. Pri využívaní testovacej verzie autopilota si šofér jednoducho nemôže oddýchnuť a musí byť v strehu. Upozornenie na problém so stojacimi objektami je aj v samotnom manuáli Tesly.

Podľa neho auto nemusí zareagovať na stojacu prekážku a aktivovať brzdy, zvlášť pri rýchlosti vozidla nad 80 km/h. Aj preto je spanie za volantom Tesly, ako to predviedol jeden z vodičov v nasledujúcom videu, obzvlášť nezodpovedné. 

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  2. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk?
  3. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta
  4. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín
  5. S novou optikou máte v Poprade rýchlosť a kvalitu zaručenú
  6. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi
  7. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“!
  8. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý
  9. Získajte špičkovú klimatizáciu a toto leto ušetrite na elektrine
  10. ZOC MAX Prešov má za sebou úspešnú desaťročnicu
  1. Poľovníkom sa nestaneš, musíš sa ním narodiť!
  2. Bratislava začína s výstavbou bulváru Mlynské nivy
  3. Tréningové moduly HACCP online
  4. Kuba má záujem o spoluprácu s SPU v Nitre
  5. Návštevníkov Gardenie zaujali expozície SPU v Nitre
  6. Slováci si nevedia predstaviť svoj deň bez chleba a pečiva
  7. Vieme, čo môže spôsobovať neplodnosť u mužov a žien
  8. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  9. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta
  10. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk?
  1. Toto sú zdravotné problémy, o ktorých muži nehovoria 20 423
  2. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 14 639
  3. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 14 411
  4. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 10 224
  5. Jordánsko: Najkrajšie miesta kráľovstva v púšti 7 040
  6. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 6 767
  7. Miesta v Rakúsku, ktoré by ste mali vidieť. Kúsok za Bratislavou 5 507
  8. Vajíčka, chlebíky či niečo sladké? Kam v Bratislave na raňajky? 5 242
  9. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi 5 007
  10. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“! 3 748

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Prečo má charizmu len pár vyvolených. Aká je tá vaša?

Buď sa s ňou narodíte, alebo nie. Je to dar od Boha, čaro, ktoré sa nedá získať, alebo platí, že stačí dobrý tréning a charizma naskočí ako motor?

EKONOMIKA

Firmy začnú zverejňovať základný plat už v inzeráte

Povinnosť zverejňovať základnú zložku mzdy sa netýka verejnej správy.

KOMENTÁRE

Rozdeľuje nás chudoba, nie nevedomosť

Dlhodobý nedostatok peňazí je nesmierne poučná skúsenosť

SVET

Ako Skripaľovci prežili? Šťastie, tekutiny, rýchla pomoc

Miesta v Salisbury, kde objavili novičok, budú niekoľko mesiacov čistiť.

Neprehliadnite tiež

Škoda Kodiaq Sportline a Scout: Keď obyčajné SUV nestačí (test)

Záujemcovia o Kodiaq dostali šancu sa viac odlíšiť, športové ani terénne vlastnosti sa však nezmenili.

Volkswagen zverejnil kompletný cenník Touaregu. Čo ponúkne slovenské SUV?

Novými prvkami je natáčanie zadných kolies aj automatické dovieranie dverí

Ako prepraviť psa v aute jednoduchšie a bezpečnejšie?

Prinášame prehľad príslušenstva, ktoré vám pomôže s prepravou vášho štvornohého pasažiera.

Ako vyzerá dizajn auta v roku 2018? Veľké logá, veľké zadky a račie klepetá

Dizajnéri chcú autá odlíšiť, ale všetci používajú rovnaké prvky.

Lego vyrobilo Porsche 911 z obrovských kociek v životnej veľkosti

Zmenšenú verziu si môžu fanúšikovia kúpiť v múzeu za 25 eur.