Ľudí v automobilovej výrobe nahradia roboty, plánuje VW

Koncern zvažuje v budúcnosti nasadenie robotov, schopných nezávisle konať a pohybovať sa v rámci fabriky.

Ilustračné, závod VW v Bratislave(Zdroj: Volkswagen)

Volkswagen neustále zvyšuje množstvo robotov v automobilovej výrobe. Platí to aj pre bratislavský závod. V minulý rok sprevádzkovanej karosárni, kde sa vyrába nová generácia Audi Q7, svoje uplatnenie našla takmer tisícka robotov.

V hale pritom pracuje viac ako tisíc zamestnancov, čo je vzhľadom na počet robotov pomerne nízke číslo.

Ďalších zhruba 500 robotov má pribudnúť do karosárne pre Porsche Cayenne. Tá je momentálne vo výstavbe a prácu v nej budúci rok nájde viac ako 200 zamestnancov.

Roboti sú budúcnosťou

Masívne nasadzovanie množstva robotov do výrobných procesov je dlhodobou stratégiou závodov VW.

Roboty majú samozrejme, množstvo výhod, sú rýchlejšie, presnejšie a pokiaľ sa z ekonomického pohľadu oplatí ich nasadenie, tak je rozhodnuté. Navyše od nich nehrozí štrajk s požiadavkou na zvýšenie platov.

Schopnosti robotov sa v budúcnosti majú zlepšovať. Budú mobilní a schopní nezávisle konať.

“Takže, ak máte robota na kolesách s elektrikou na palube a robot už nie je fixovaný, môže sa rozhodnúť, teraz spravím toto, a potom prejdem sem a spravím tamto a robot je schopný rozhodnúť sa, čo má spraviť“, naznačil budúcnosť výroby šéf interných procesov VW Fabian Fischer na konferencii v Šanghaji.

VW sa prispôsobuje požiadavkám trhu

Fischerove vyjadrenia naznačili, ako vidí budúcnosť jeden z najväčších svetových výrobcov automobilov. Obrovský koncern spravuje 115 fabrík po celom svete, spadajúcich pod 12 rôznych značiek a vyrába až 280 modelov.

Navyše sa musí prispôsobovať a reagovať na neustále zmeny na trhu. Príkladom je porovnanie prvej generácie modelu Golf so súčasnosťou. Životný cyklus prvého Golfu bol 9 rokov (1974-1983).

Pre porovnanie šiesta generácia Golfu sa vyrábala už iba 4 roky. V niektorých krajinách, ako napríklad USA, majú podľa Fischera modely VW už iba dvojročný životný cyklus.

zdroj: autonews.com

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 17 496
  2. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 6 889
  3. Moskva alebo Petrohrad? 6 135
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 3 290
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 401
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 895
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 852
  8. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 815
  9. Chcela vyliečiť syna, vyvinula prírodnú kozmetiku Ťuli a Ťuli 1 728
  10. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 443

Téma: Autá Volkswagen


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Lesník: Tetrov z lesov nemizne preto, že tam ťažíme

Riaditeľ odštepného závodu Lesov SR v Liptovskom Hrádku JÁN VRBENSKÝ hovorí, že za holé časti národných parkov môžu kalamity, nie lesníci.

KOMENTÁRE

Už opäť Air Kiska

Kiskov portrét zaujíma v obrazárni nepriateľov Fica (Smeru a SNS) stále popredné miesto.

DOMOV

Ochranár, pred ktorým cúvli lesníci aj štát

Za dlhodobý prínos získal Bielu vranu Erik Baláž.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.