Ľudí v automobilovej výrobe nahradia roboty, plánuje VW

Koncern zvažuje v budúcnosti nasadenie robotov, schopných nezávisle konať a pohybovať sa v rámci fabriky.

Ilustračné, závod VW v Bratislave(Zdroj: Volkswagen)

Volkswagen neustále zvyšuje množstvo robotov v automobilovej výrobe. Platí to aj pre bratislavský závod. V minulý rok sprevádzkovanej karosárni, kde sa vyrába nová generácia Audi Q7, svoje uplatnenie našla takmer tisícka robotov.

V hale pritom pracuje viac ako tisíc zamestnancov, čo je vzhľadom na počet robotov pomerne nízke číslo.

Ďalších zhruba 500 robotov má pribudnúť do karosárne pre Porsche Cayenne. Tá je momentálne vo výstavbe a prácu v nej budúci rok nájde viac ako 200 zamestnancov.

Roboti sú budúcnosťou

Masívne nasadzovanie množstva robotov do výrobných procesov je dlhodobou stratégiou závodov VW.

Roboty majú samozrejme, množstvo výhod, sú rýchlejšie, presnejšie a pokiaľ sa z ekonomického pohľadu oplatí ich nasadenie, tak je rozhodnuté. Navyše od nich nehrozí štrajk s požiadavkou na zvýšenie platov.

Schopnosti robotov sa v budúcnosti majú zlepšovať. Budú mobilní a schopní nezávisle konať.

“Takže, ak máte robota na kolesách s elektrikou na palube a robot už nie je fixovaný, môže sa rozhodnúť, teraz spravím toto, a potom prejdem sem a spravím tamto a robot je schopný rozhodnúť sa, čo má spraviť“, naznačil budúcnosť výroby šéf interných procesov VW Fabian Fischer na konferencii v Šanghaji.

VW sa prispôsobuje požiadavkám trhu

Fischerove vyjadrenia naznačili, ako vidí budúcnosť jeden z najväčších svetových výrobcov automobilov. Obrovský koncern spravuje 115 fabrík po celom svete, spadajúcich pod 12 rôznych značiek a vyrába až 280 modelov.

Navyše sa musí prispôsobovať a reagovať na neustále zmeny na trhu. Príkladom je porovnanie prvej generácie modelu Golf so súčasnosťou. Životný cyklus prvého Golfu bol 9 rokov (1974-1983).

Pre porovnanie šiesta generácia Golfu sa vyrábala už iba 4 roky. V niektorých krajinách, ako napríklad USA, majú podľa Fischera modely VW už iba dvojročný životný cyklus.

zdroj: autonews.com

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  2. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  5. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  6. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  7. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  8. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  9. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  10. Stavebná fakulta STU pozýva na Deň otvorených dverí!
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 16 318
  2. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 7 456
  3. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 4 944
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 025
  5. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 747
  6. Kam do tepla v januári? 2 379
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 337
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 065
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 229
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa 1 164

Téma: Autá Volkswagen


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Exekučná amnestia sa blíži, štát by odpúšťal dlhy

V poisťovni Dôvera chce dlhy odpustiť štyritisíc ľudí. Či sa s Unionom pripoja k amnestii, ktorú pripravuje štát, zatiaľ nepovedali.

ŠPORT

Sagan začal šprintovať príliš skoro, skončil štvrtý

Slovenský cyklista je v celkovom poradí na Tour Down Under na treťom mieste.

KOMENTÁRE

Na Slovensku sú isté dane, smrť a amnestia

Nebolo by vhodné zmeniť dlhodobo nevynútiteľné pravidlá?

DOMOV

Dobré ráno: Z úst im išli retiazky a klince, opisuje prácu exorcista

Exorcistu vyberie biskup, musí byť kňaz.

Neprehliadnite tiež

Fisker sa po bankrote vracia. Trúfa si na Teslu aj nemeckú prémiu

Zákazníkov priláka netradičným otváraním dverí aj rýchlym nabíjaním.

Športový Peugeot potrebuje pevnú ruku skúseného vodiča (test)

Modelu 308 GTi chýba šťava, ale nie rýchlosť.

Diaľnica D1 pri Trenčíne je už prejazdná s obmedzením

Na ceste pod Strečnom sa skrížil kamión.

Hyundai odhalil nový Veloster. Zvláštne dvere ostali, pribudla ostrá verzia N

Druhá generácia sa už do Európy zrejme nedostane.