SME
Pondelok, 5. december, 2022 | Meniny má Oto

Ľudí v automobilovej výrobe nahradia roboty, plánuje VW

Koncern zvažuje v budúcnosti nasadenie robotov, schopných nezávisle konať a pohybovať sa v rámci fabriky.

Ilustračné, závod VW v BratislaveIlustračné, závod VW v Bratislave (Zdroj: Volkswagen)

Volkswagen neustále zvyšuje množstvo robotov v automobilovej výrobe. Platí to aj pre bratislavský závod. V minulý rok sprevádzkovanej karosárni, kde sa vyrába nová generácia Audi Q7, svoje uplatnenie našla takmer tisícka robotov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V hale pritom pracuje viac ako tisíc zamestnancov, čo je vzhľadom na počet robotov pomerne nízke číslo.

Ďalších zhruba 500 robotov má pribudnúť do karosárne pre Porsche Cayenne. Tá je momentálne vo výstavbe a prácu v nej budúci rok nájde viac ako 200 zamestnancov.

Roboti sú budúcnosťou

Masívne nasadzovanie množstva robotov do výrobných procesov je dlhodobou stratégiou závodov VW.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Roboty majú samozrejme, množstvo výhod, sú rýchlejšie, presnejšie a pokiaľ sa z ekonomického pohľadu oplatí ich nasadenie, tak je rozhodnuté. Navyše od nich nehrozí štrajk s požiadavkou na zvýšenie platov.

Schopnosti robotov sa v budúcnosti majú zlepšovať. Budú mobilní a schopní nezávisle konať.

“Takže, ak máte robota na kolesách s elektrikou na palube a robot už nie je fixovaný, môže sa rozhodnúť, teraz spravím toto, a potom prejdem sem a spravím tamto a robot je schopný rozhodnúť sa, čo má spraviť“, naznačil budúcnosť výroby šéf interných procesov VW Fabian Fischer na konferencii v Šanghaji.

VW sa prispôsobuje požiadavkám trhu

Fischerove vyjadrenia naznačili, ako vidí budúcnosť jeden z najväčších svetových výrobcov automobilov. Obrovský koncern spravuje 115 fabrík po celom svete, spadajúcich pod 12 rôznych značiek a vyrába až 280 modelov.

SkryťVypnúť reklamu

Navyše sa musí prispôsobovať a reagovať na neustále zmeny na trhu. Príkladom je porovnanie prvej generácie modelu Golf so súčasnosťou. Životný cyklus prvého Golfu bol 9 rokov (1974-1983).

Pre porovnanie šiesta generácia Golfu sa vyrábala už iba 4 roky. V niektorých krajinách, ako napríklad USA, majú podľa Fischera modely VW už iba dvojročný životný cyklus.

zdroj: autonews.com

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ikonický projekt Metropolis vyhral CIJ Awards
  2. Pozor na predvianočné online podvody, takto nakúpite bezpečne
  3. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  4. Darujte predplatné a získate poukaz v hodnote 10 € do Panta Rhei
  5. Predaj osobných automobilov Všeobecná zdravotná poisťovňa, a.s.
  6. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý
  7. Vyberte si knihy s príbehom. Čo sa oplatí čítať na Vianoce?
  8. Deti cestujú do exotiky zadarmo
  1. Nová éra stavieb začína teraz
  2. Pozor na predvianočné online podvody, takto nakúpite bezpečne
  3. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý
  4. Deti cestujú do exotiky zadarmo
  5. Darujte predplatné a získate poukaz v hodnote 10 € do Panta Rhei
  6. Predaj osobných automobilov Všeobecná zdravotná poisťovňa, a.s.
  7. Vyberte si knihy s príbehom. Čo sa oplatí čítať na Vianoce?
  8. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás
  1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás 14 780
  2. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 7 923
  3. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie 7 516
  4. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to 3 021
  5. V Danteho pekle sa našlo miesto pre každého 2 383
  6. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 2 032
  7. Deti potrebujú rodinu na optimálny vývoj 1 692
  8. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 1 247
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.

NDS podpísala kontrakt s dodávateľom, minister dopravy uvažuje o alternatíve pre vodičov.


2. dec
Ilustračná snímka.

Európske a ázijské automobilky na politické riešenie nečakajú.


1. dec
Kia Sportage je tento rok najžiadanejším SUV na Slovensku.

Jednotkou je Kia Sportage.


2. dec
Honda Civic Type R

Hot hatche sú čoraz drahšie pre vysoké emisie.


1. dec

Blogy SME

  1. Helena Michlíková: Meky 70.
  2. Irena Šimuneková: Hrad Revište a okolie
  3. Julius Kravjar: Slovensko – neprekonateľný inovátor po každých voľbách
  4. Matej Farkas: Výrastok
  5. Jozef Ďanovský: Ako som si zažil workoholizmus
  6. Jan Kendera: Koniec roka 2022 v Katare?
  7. Peter Krivda Soliwarski: Túlačky XCIII - Hrad Prozor, Vrlika /HR/
  8. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi I.
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 248 083
  2. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 6 603
  3. Mária Križanová: Matematika a matikári. 3 784
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 3 567
  5. Věra Tepličková: Ako som cestovala vlakom 3 431
  6. Ján Valchár: Prvý decembrový blog alebo láska je láska 2 805
  7. Post Bellum SK: Poprava sa konala 3. decembra 1952 v ranných hodinách 2 386
  8. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 2 135
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 52. - Arktída - Expedícia na lodi Zaria do Sannikovovej zeme (1900 - 1902)
  2. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  3. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  4. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  5. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  6. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  8. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
SkryťZatvoriť reklamu