SME
Utorok, 25. február, 2020 | Meniny má Frederik(a)

Ľudí v automobilovej výrobe nahradia roboty, plánuje VW

Koncern zvažuje v budúcnosti nasadenie robotov, schopných nezávisle konať a pohybovať sa v rámci fabriky.

Ilustračné, závod VW v BratislaveIlustračné, závod VW v Bratislave(Zdroj: Volkswagen)

Volkswagen neustále zvyšuje množstvo robotov v automobilovej výrobe. Platí to aj pre bratislavský závod. V minulý rok sprevádzkovanej karosárni, kde sa vyrába nová generácia Audi Q7, svoje uplatnenie našla takmer tisícka robotov.

V hale pritom pracuje viac ako tisíc zamestnancov, čo je vzhľadom na počet robotov pomerne nízke číslo.

Ďalších zhruba 500 robotov má pribudnúť do karosárne pre Porsche Cayenne. Tá je momentálne vo výstavbe a prácu v nej budúci rok nájde viac ako 200 zamestnancov.

Článok pokračuje pod video reklamou

Roboti sú budúcnosťou

Masívne nasadzovanie množstva robotov do výrobných procesov je dlhodobou stratégiou závodov VW.

Roboty majú samozrejme, množstvo výhod, sú rýchlejšie, presnejšie a pokiaľ sa z ekonomického pohľadu oplatí ich nasadenie, tak je rozhodnuté. Navyše od nich nehrozí štrajk s požiadavkou na zvýšenie platov.

Schopnosti robotov sa v budúcnosti majú zlepšovať. Budú mobilní a schopní nezávisle konať.

“Takže, ak máte robota na kolesách s elektrikou na palube a robot už nie je fixovaný, môže sa rozhodnúť, teraz spravím toto, a potom prejdem sem a spravím tamto a robot je schopný rozhodnúť sa, čo má spraviť“, naznačil budúcnosť výroby šéf interných procesov VW Fabian Fischer na konferencii v Šanghaji.

VW sa prispôsobuje požiadavkám trhu

Fischerove vyjadrenia naznačili, ako vidí budúcnosť jeden z najväčších svetových výrobcov automobilov. Obrovský koncern spravuje 115 fabrík po celom svete, spadajúcich pod 12 rôznych značiek a vyrába až 280 modelov.

Navyše sa musí prispôsobovať a reagovať na neustále zmeny na trhu. Príkladom je porovnanie prvej generácie modelu Golf so súčasnosťou. Životný cyklus prvého Golfu bol 9 rokov (1974-1983).

Pre porovnanie šiesta generácia Golfu sa vyrábala už iba 4 roky. V niektorých krajinách, ako napríklad USA, majú podľa Fischera modely VW už iba dvojročný životný cyklus.

zdroj: autonews.com

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

Téma: Autá Volkswagen

Prečítajte si aj ďalšie články k téme

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Veľa šťastia s Kollárom

Boris Kollár nebude verný ani v koalícii.

Peter Tkačenko
Policajt pred hotelom na Tenerife.

Neprehliadnite tiež

Renault Twingo Z.E.

Francúzi predstavili luxusný sedan, ide o návrat do vyššej triedy

Tentokrát padla voľba na konzervatívnu eleganciu.

DS9

Nová Škoda Octavia je už v predaji. Koľko stojí?

Automat pre benzínovú verziu zatiaľ v ponuke nie je.

Škoda Octavia

Tatra okolo sveta vyštartovala z Bratislavy na trojročnú expedíciu

Cestovateľom na palube špeciálu môže byť ktokoľvek.

Tatra okolo sveta 2