SME

Ľudí v automobilovej výrobe nahradia roboty, plánuje VW

Koncern zvažuje v budúcnosti nasadenie robotov, schopných nezávisle konať a pohybovať sa v rámci fabriky.

Ilustračné, závod VW v BratislaveIlustračné, závod VW v Bratislave (Zdroj: Volkswagen)

Volkswagen neustále zvyšuje množstvo robotov v automobilovej výrobe. Platí to aj pre bratislavský závod. V minulý rok sprevádzkovanej karosárni, kde sa vyrába nová generácia Audi Q7, svoje uplatnenie našla takmer tisícka robotov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V hale pritom pracuje viac ako tisíc zamestnancov, čo je vzhľadom na počet robotov pomerne nízke číslo.

Ďalších zhruba 500 robotov má pribudnúť do karosárne pre Porsche Cayenne. Tá je momentálne vo výstavbe a prácu v nej budúci rok nájde viac ako 200 zamestnancov.

Roboti sú budúcnosťou

Masívne nasadzovanie množstva robotov do výrobných procesov je dlhodobou stratégiou závodov VW.

SkryťVypnúť reklamu

Roboty majú samozrejme, množstvo výhod, sú rýchlejšie, presnejšie a pokiaľ sa z ekonomického pohľadu oplatí ich nasadenie, tak je rozhodnuté. Navyše od nich nehrozí štrajk s požiadavkou na zvýšenie platov.

Schopnosti robotov sa v budúcnosti majú zlepšovať. Budú mobilní a schopní nezávisle konať.

“Takže, ak máte robota na kolesách s elektrikou na palube a robot už nie je fixovaný, môže sa rozhodnúť, teraz spravím toto, a potom prejdem sem a spravím tamto a robot je schopný rozhodnúť sa, čo má spraviť“, naznačil budúcnosť výroby šéf interných procesov VW Fabian Fischer na konferencii v Šanghaji.

VW sa prispôsobuje požiadavkám trhu

Fischerove vyjadrenia naznačili, ako vidí budúcnosť jeden z najväčších svetových výrobcov automobilov. Obrovský koncern spravuje 115 fabrík po celom svete, spadajúcich pod 12 rôznych značiek a vyrába až 280 modelov.

SkryťVypnúť reklamu

Navyše sa musí prispôsobovať a reagovať na neustále zmeny na trhu. Príkladom je porovnanie prvej generácie modelu Golf so súčasnosťou. Životný cyklus prvého Golfu bol 9 rokov (1974-1983).

Pre porovnanie šiesta generácia Golfu sa vyrábala už iba 4 roky. V niektorých krajinách, ako napríklad USA, majú podľa Fischera modely VW už iba dvojročný životný cyklus.

zdroj: autonews.com

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  2. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  3. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  4. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  5. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 99 072
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 139
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 862
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 462
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 098
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 257
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 871
  8. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 4 753
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Tlačová konferencia premiéra Fica a Tibora Gašpara.

Prvý prieskum v ére transakčnej dane meria Smeru pokles.


a 1 ďalší 34
Nataša Holinová

Prečo sa Smer zlostí na Šutaja Eštoka?


20
Désiré Doué sa teší z gólu.

Paríž St. Germain zdolal Aston Villu 3:1.


4
Ilustračné foto.

Burzy vo Frankfurte, Londýne a Miláne si pripísali zisky v rozmedzí šesť až osem percent.


SITA a 1 ďalší
reklama
SkryťZatvoriť reklamu