Do týchto dní sme spoznali už päť generácií BMW M3. Prvá z nich mala premiéru na jesennom autosalóne vo Frankfurte v roku 1985 a na trh sa dostala o rok neskôr.
Model, vychádzajúci z radu 3, disponoval rozšírenými blatníkmi, ale predovšetkým 2,3-litrovým štvorvalcom s výkonom 147 kW (200 k). Z nuly na 100 km/h zrýchlil za 6,7 s a dosahoval maximálnu rýchlosť 235 km/h.
K týmto dynamickým parametrom v nemalej miere prispela aj odľahčená konštrukcia, keď nárazníky, prahy a veko batožinového priestoru boli plastové. Pohotovostná hmotnosť vozidla nepresahovala 1200 kg.
V roku 1988 nasledovala verzia Evo s výkonom 162 kW a o ďalšie dva roky najvýkonnejší variant Sport Evolution v edícii limitovanej na 600 kusov a s 2,5-litrovým agregátom (175 kW) pod kapotou.
Okrúhle 30-te výročie začiatku predaja prvej generácie si teraz automobilka pripomína edíciou BMW M3 "30 Years M3". V rámci nej vznikne len 500 špecificky upravených exemplárov. Každý jeden z nich môže byť vyhotovený v modrej metalíze Macao Blue, ktorý odkazuje na príplatkový farebný odtieň prvej generácie M3.
Každý z 500 vyrobených kusov môže byť vyhotovený vo farebnom odtieni Macao Blue (zdroj: BMW)Edícia je vybavená paketom Competition, ktorý je k dispozícii aj pre bežné verzie modelu. V rámci neho dvakrát prepĺňaný šesťvalec s objemom 3,0 litra produkuje o 14 kW vyšší výkon, čím sa dostávame na hodnotu 331 kW (450 k).
S voliteľne dodávanou 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou M DCT zrýchli z nuly na stovku za rovné štyri sekundy. Štandardom je inak 6-stupňová manuálna prevodovka.
Samozrejmosťou je adaptívny podvozok a zodpovedajúcim spôsobom bol tiež naladený štandardne dodávaný M aktívny diferenciál a stabilizačný systém DSC.
Do roku 1986 sa automobilka vracia aj prostredníctvom dizajnu 20-palcových kolies. A keď sme už pri dizajne, paket Competition sa premietol do lesklých čiernych líšt okolo bočných okien, do tmavo chrómovaných koncoviek športového výfuku či do ozdobných prvkov za prednými kolesami.
Kabína je čalúnená kožou Merino v čierno-modrom alebo čierno-striebornom vyhotovení s kontrastným prešívaním (zdroj: BMW)V interiéri nájdeme škrupinové sedadlá a na predných prahoch či hlavových opierkach logo pripomínajúce okrúhle výročie. Nápis "30 Years M3 1/500" sa objavil tiež na karbónovej ozdobnej lište prístrojovej dosky. Kabína je čalúnená kožou Merino v čierno-modrom alebo čierno-striebornom vyhotovení s kontrastným prešívaním.
V porovnaní s bežnou verziou BMW M3 Competition je výročná edícia o 10-tisíc eur drahšia. Na trhu sa objaví v lete.















