V septembri budúceho roka majú v krajinách EÚ vstúpiť do platnosti prísnejšie emisné normy pre nové vozidlá. Zdá sa, že Mercedes by prekvapiť nemali.
Nemecká automobilka totiž už pred piatimi rokmi začala investovať do vývoja nových turbodieselov, ktoré by ponúkli nižšiu spotrebu a do ovzdušia vypúšťali menej emisií oxidov dusíka.
Prvý z rodiny nových modulárnych vznetových motorov už pracuje pod kapotou E 220 d. Štvorvalec OM654 so zdvihovým objemom 2,0 litra je prispôsobený na to, aby mohol byť využitý vo vozidlách s pohonom predných, zadných aj všetkých kolies.

Na jeho efektivitu si posvietili aj experti z nemeckej spoločnosti DEKRA, ktorí vykonali nezávislé merania emisií v reálnej prevádzke metódou RDE (Real Driving Emissions), ktorá sa má stať v roku 2017 štandardom.
Testovanie prebiehalo na rôznych typoch ciest (mestské, okresné, diaľnice), pri teplotách kolísajúcich medzi dvoma a šestnástimi stupňami Celzia a s rôznym počtom pasažierov na palube. Zistilo sa, že automobil vypúšťa na kilometer menej ako 80 mg NOx, a teda už teraz spĺňa náročnejšie požiadavky.
Mercedes plánuje najneskôr do roku 2019 vybaviť všetky dieselové modely určené pre európsky trh touto novou generáciou motorov. Kým sa tak stane, dôjde k modernizácii súčasných agregátov, ktoré dostanú prepracované vstrekovanie, výfukový systém, medzichladiče či nový katalyzátor.
Inováciám sa však nevyhnú ani benzínové motory. Automobilka už dva roky na modeli S 500 testuje pri zážihových motoroch neobvyklú technológiu s využitím filtra pevných častíc. A zdá sa, že úspešne. Filter sa má totiž objaviť vo vozidlách triedy S už v rámci nadchádzajúcej modernizácie začiatkom budúceho roka a postupne aj v ostatných modeloch.
Dôvodom je fakt, že upravená norma Euro 6 stanovuje limit pevných častíc aj pre benzínové motory s priamym vstrekovaním, keďže sa ukázalo, že v prevádzkovom režime mimo normované meranie spotreby a emisií z nich môže vychádzať až 10-krát viac nečistôt ako z dieselov.