Príchod nového modelu na trh je pre automobilku dôležitým krokom. Mnohí záujemci však s kúpou auta počkajú rok, dva. Za ten čas výrobca odstráni menšie, či väčšie nedostatky, ktoré sa na aute vyskytli.
V posledných rokoch asi najviac spomínaným problémom u nás bola vyťahaná reťaz na motoroch TSI. Automobilky si na podobné problémy dávajú pozor a svoje autá dôkladne testujú, nie vždy však dokážu zabrániť podobným situáciám. Svedčí o tom množstvo zvolávacích akcií, o ktorých by sme mohli informovať prakticky denne.

Problémy sú niekedy spôsobené dodávateľmi, ako v prípade chybných airbagov spoločnosti Takata, inokedy je v automobilke veľký tlak na čo najskoršie nasadenie nového modelu.
Nedávno bola podľa slov šéfa Tesly, Elona Muska príliš horlivá aj automobilka, ktorej šéfuje. Stalo sa tak pri nasadení vozidla Model X.
Minimálne prvé vyrobené kusy plneelektrického SUV trpeli viacerými problémami. Spomínali sa najmä elektrické krídlové dvere, autopilot a aj zvolávacia akcia pre chybu v zamykacom mechanizme operadiel tretieho radu sedadiel.

Pre viacero problémov žiada plnú refundáciu 161 970 dolárov majiteľ Modelu X, Barret Lyon. Sťažuje sa na dvere, ktoré nečakane privreli manželku, aj jeho. Za extrémne nebezpečnú považuje funkciu autopilota počas dažďa.
Tomu sme naklonení uveriť, pretože naša skúsenosť ukazuje, že za zlého počasia majú senzory, sledujúce okolie auta problémy.
Na viacerých modeloch iných automobiliek prestane dočasne fungovať napríklad adaptívny tempomat. Stačí, aby sa senzor mierne znečistil.
Nespokojný majiteľ sa ďalej sťažuje na zamŕzanie dotykového displeja a nefunkčnosť automatického parkovacieho systému v 90 percentách prípadov.

Barret Lyon už vlastní ručne vyrobenú Teslu Roadster, aj populárny Model S. S obomi je spokojný a nemal s nimi žiadne problémy. “Už je mi jasné, že vozidlo (Model X) nebolo hotové pre zákazníkov. Servisné centrum je absolútne nepripravené na riešenie tohto typu problémov“, nechal sa počuť Lyon.
Práve kombinácia množstva problémov a neschopnosť Tesly odstrániť ich, ho viedla k žiadaniu refundácie. Problémom Tesly v súvislosti s príchodom nového modelu sa nečudujeme. Tlak na jeho skoré nasadenie bol veľký.
Automobilka, ktorá vsadila na nové technológie, sa konečne potrebuje dostať z červených čísel. Urýchlene preto potrebuje rozšíriť portfólio svojich modelov.