Načo sú nám smerovky? Niektorým nanič

Smerovky nepoužívajte - nechcete predsa nepriateľom prezradiť váš ďalší krok, hovorí ľudová múdrosť.

Ilustračné(Zdroj: Audi)

K ironickému perexu nás vedie častá prax motoristov na slovenských cestách. Akoby sa riadili pravidlom - čím neskôr, tým lepšie, ale najlepšie vôbec.

Používanie smeroviek je síce banálna, ale pritom veľmi dôležitá vec. Diskusia o tom, či ich treba používať, je úplne irelevantná, pokiaľ nejazdíte zrovna po poli.

Nás skôr zaujíma, ako ich mnoho vodičov v premávke používa. Asi každý z nás sa už stretol s prípadom, keď auto jazdiace vpredu začalo pomaly brzdiť až do zastavenia, prípadne veľmi nízkej rýchlosti.

Ostatní v kolóne za ním sa len prizerajú, nechápu a tiež spomaľujú. Až keď auto vpredu pri pomalej jazde smerovkou naznačí svoj zámer odbočiť, pochopia aj ostatní príčinu brzdenia.

Stále však nevedia na situáciu reagovať inak ako pomalou jazdou, lebo dotyčný vpredu pokračuje krokom stredom jazdného pruhu a nie je možné ho obísť.

Riešenie je pritom zrejmé a jednoduché. Stačí zapnúť smerovku ešte predtým, ako začneme so spomaľovaním a posunúť sa ku ľavej, alebo pravej časti jazdného pruhu, podľa toho, na ktorú stranu sa chystáme odbočovať.

Týmto prispejeme k bezpečnosti aj plynulosti cestnej premávky. Vozidlá vzadu vedia zareagovať a prípadne obísť odbočujúce auto, keď to priestor na ceste dovoľuje.

Na zostavenie tohto textu si nemusíme pomáhať odborníkmi na dopravu. Znovu opakujeme, že správne používanie znamenia o zmene smeru jazdy je banálna vec. Žiaľ, situácia na našich cestách nám dáva k podobným textom neustále množstvo podnetov.

Loading

...

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  1. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  2. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  3. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  6. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  7. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  8. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  9. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  10. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 16 550
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 940
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 545
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 4 031
  5. Kam do tepla v januári? 2 497
  6. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 375
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 363
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 198
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 321
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život 1 094

Téma: Cesta pod Strečnom


Článok je zaradený aj do ďalších tém Doprava (Senec), Doprava (Trnava), Doprava (Zvolen), Doprava (Trenčín)

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Harabin si za prezidenta trúfa, no k petícii sa nehlási

Občiansky kandidát na prezidenta potrebuje 15-tisíc podpisov. Bývalý šéf Najvyššieho súdu hovorí, že masovejšia podpora by ho do volieb posmelila.

KOMENTÁRE

Harabin je šašo, nebezpečný bude Kotleba

Kotleba nemá čo prehrať, s hanbou neodíde, môže len oživiť svoj kapitál.

ŠPORT

Šatan a Ramsay spravili to, na čo ich predchodcovia nemali guráž

Na olympiádu nepôjdu známe mená a ani jeden hráč Slovana. Je to správne?

KOMENTÁRE

Od mačiatok k ohrozeniu demokracie. Ňuňuňu

Sociálne siete už nie sú miestom, kde sa stretávajú priatelia.

Neprehliadnite tiež

V Kalifornii dostanú autá digitálne evidenčné tabuľky

Okrem povinných údajov môžu zobrazovať aj reklamu.

V Európe sa vlani predalo vyše 15 miliónov áut, prvýkrát za desať rokov

Predaje rástli v Taliansku a Španielsku, Británia prepadla.

Fisker sa po bankrote vracia. Trúfa si na Teslu aj nemeckú prémiu

Zákazníkov priláka netradičným otváraním dverí aj rýchlym nabíjaním.

Športový Peugeot potrebuje pevnú ruku skúseného vodiča (test)

Modelu 308 GTi chýba šťava, ale nie rýchlosť.