Načo sú nám smerovky? Niektorým nanič

Smerovky nepoužívajte - nechcete predsa nepriateľom prezradiť váš ďalší krok, hovorí ľudová múdrosť.

Ilustračné(Zdroj: Audi)

K ironickému perexu nás vedie častá prax motoristov na slovenských cestách. Akoby sa riadili pravidlom - čím neskôr, tým lepšie, ale najlepšie vôbec.

Používanie smeroviek je síce banálna, ale pritom veľmi dôležitá vec. Diskusia o tom, či ich treba používať, je úplne irelevantná, pokiaľ nejazdíte zrovna po poli.

Nás skôr zaujíma, ako ich mnoho vodičov v premávke používa. Asi každý z nás sa už stretol s prípadom, keď auto jazdiace vpredu začalo pomaly brzdiť až do zastavenia, prípadne veľmi nízkej rýchlosti.

Ostatní v kolóne za ním sa len prizerajú, nechápu a tiež spomaľujú. Až keď auto vpredu pri pomalej jazde smerovkou naznačí svoj zámer odbočiť, pochopia aj ostatní príčinu brzdenia.

Stále však nevedia na situáciu reagovať inak ako pomalou jazdou, lebo dotyčný vpredu pokračuje krokom stredom jazdného pruhu a nie je možné ho obísť.

Riešenie je pritom zrejmé a jednoduché. Stačí zapnúť smerovku ešte predtým, ako začneme so spomaľovaním a posunúť sa ku ľavej, alebo pravej časti jazdného pruhu, podľa toho, na ktorú stranu sa chystáme odbočovať.

Týmto prispejeme k bezpečnosti aj plynulosti cestnej premávky. Vozidlá vzadu vedia zareagovať a prípadne obísť odbočujúce auto, keď to priestor na ceste dovoľuje.

Na zostavenie tohto textu si nemusíme pomáhať odborníkmi na dopravu. Znovu opakujeme, že správne používanie znamenia o zmene smeru jazdy je banálna vec. Žiaľ, situácia na našich cestách nám dáva k podobným textom neustále množstvo podnetov.

Loading

...

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  4. Moskva alebo Petrohrad?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nový Jaguar XF Sportbrake
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  2. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  3. Modern luxury next to the Blue Church
  4. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  5. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  6. Moskva alebo Petrohrad?
  7. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  9. HB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  1. Moskva alebo Petrohrad? 10 150
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 220
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 152
  4. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 1 808
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 638
  6. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 442
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 420
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 134
  9. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 082
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 804

Téma: Cesta pod Strečnom


Článok je zaradený aj do ďalších tém Doprava (Senec), Doprava (Trnava), Doprava (Zvolen), Doprava (Trenčín)

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

V Belgicku zadržali 112 slovenských kamiónov pre možné vykorisťovanie vodičov

Polícia skúma či nedošlo k systematickému sociálnemu dumpingu.

TRENČÍN

Strelcovi zo Smeru potvrdil súd 20 rokov za pokus o vraždu

Krajský súd zamietol odvolanie Jaroslava Baču.

ŠPORT

Zomrela bývala wimbledonská víťazka Jana Novotná

Češka zomrela vo veku 49 rokov.

Neprehliadnite tiež

Londýnske autobusy budú jazdiť na kávu

Už dnes jazdia na použitý olej na varenie či loj zo spracovaného mäsa.

Ford predstavil šiltovku pre kamionistov, ktorá má zachraňovať životy

Keď je vodič unavený, šiltovka zabliká a zavibruje.

Britskí vodiči sa neboja šoférovať so zhoršeným zrakom

Oční lekári navrhujú povinné vyšetrenia.

Dubajský superšport s výkonom 5000 koní je realita, ostane vyhradený pre trať

Do bežnej premávky sa chystá Devel Sixteen s výkonom 2000 a 3000 koní, ukázal sa aj prototyp terénneho vozu 6x6.