SME
Streda, 7. december, 2022 | Meniny má Ambróz

Kryt hlavy jazdca F1 sa stane v budúcej sezóne realitou

Prednosť dostane "svätožiara" z dielne Ferrari. Aeroscreen, navrhnutý Red Bullom, nestihnú dôkladne otestovať.

(Zdroj: Twitter)

Bezpečnosť jazdcov Formuly 1 sa nedá porovnať s minulosťou. Od smrti legendárneho Ayrtona Sennu sa nehody s fatálnymi následkami vyhýbali pretekom F1 až do októbra 2014. Vtedy nešťastne havaroval Jules Bianchi.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Jeho monopost Marussua pri slabej viditeľnosti vyletel mimo trať a narazil do žeriavu, ktorý odpratával iný monopost. Diskusiu k novým bezpečnostným prvkom však rozvíril najmä incident Felipe Massu z roku 2009. Do prilby ho totiž počas jazdy zasiahla pružina, odpadnutá z iného monopostu.

Len šťastnou zhodou okolností nemala udalosť tragické následky. Postupne sme mohli vidieť niekoľko riešení zlepšujúcich bezpečnosť. Reálne na monopostoch odskúšalo Ferrari svoju “svätožiaru“ a Red Bull počas tréningu na Veľkej cene Ruska predviedol svoj Aeroscreen.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Red Bull testoval kryt hlavy jazdca F1 v tréningu na VC Ruska Čítajte 

O nasadení riešenia z dielne Ferrari sa rozhodlo počas víkendovej Veľkej ceny v Monaku. Zamietnutý nie je ani Aeroscreen, jeho implementácia však prichádza do úvahy až od sezóny 2018. Informáciu priniesol portál autosport.com.

FIA aj fanúšikovia sú viac naklonení priehľadnému krytu, ktorý predviedol Red Bull. Ten však nebol zatiaľ dostatočne otestovaný. Aby mali jednotlivé tímy dostatok času na zabudovanie tohto riešenia pre budúcoročné vozidlá, bol stanovený konečný termín -  6. júl pre schválenie finálneho dizajnu krytu hlavy jazdcov F1.

Pre Red Bull a Aeroscreen tak nezostal dostatok času. Práve z tohto dôvodu uvidíme v budúcej sezóne na monopostoch riešenie z dielne Ferrari. Vo finále bude svätožiara menšia ako prototyp, ktorý sme videli v marci v Barcelone.

SkryťVypnúť reklamu

Mnohí prototyp kritizovali pre škaredý vzhľad a jeho negatívny vplyv na výhľad spoza volantu. Konštruktéri musia počítať s výraznou zmenou aerodynamiky, ktorú novinka spôsobí. Tomu musia prispôsobiť tvar monopostu.

Okrem toho sa výrazne menia aj technické predpisy. Nejde o revolúciu ako v prípade nástupu turbomotorov, ale širšie pneumatiky a vyšší prítlak sú pred budúcou sezónou pre jednotlivé tímy veľkou výzvou. 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vianočný darček na celý život. Darujte návod k vlastnému telu
  2. Aby na Vianoce nič nechýbalo
  3. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME
  4. Fénix - Kultúrna pamiatka roka 2023: Keď história opäť ožíva
  5. Kríza ako odrazový mostík slovenských startupov
  6. Štvrtý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  7. Píše analytik Martiška: Čo prinesie rok 2023 v ekonomike?
  8. Predaj osobných automobilov Všeobecná zdravotná poisťovňa, a.s.
  1. Auto do 14-tisíc už nekúpite. Zvážte radšej prenájom
  2. Aby na Vianoce nič nechýbalo
  3. Helenky prichádzajú na svetlo sveta s ďalšími novými bytmi
  4. Fénix - Kultúrna pamiatka roka 2023: Keď história opäť ožíva
  5. Vianočný darček na celý život. Darujte návod k vlastnému telu
  6. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME
  7. Kríza ako odrazový mostík slovenských startupov
  8. Šariš ľuďom pomáha regiónu už takmer 20 rokov
  1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás 15 689
  2. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie 7 603
  3. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý 5 846
  4. Vyberte si knihy s príbehom. Čo sa oplatí čítať na Vianoce? 4 976
  5. Deti cestujú do exotiky zadarmo 4 270
  6. Štvrtý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME 3 193
  7. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to 3 092
  8. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME 3 051
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Borgward BX7 predstavený v roku 2015.

Veriteľom dlhuje stovky miliónov eur.


21 h
Ilustračné foto.

NDS podpísala kontrakt s dodávateľom, minister dopravy uvažuje o alternatíve pre vodičov.


2. dec
Ilustračná snímka.

Európske a ázijské automobilky na politické riešenie nečakajú.


1. dec
Kia Sportage je tento rok najžiadanejším SUV na Slovensku.

Jednotkou je Kia Sportage.


2. dec

Blogy SME

  1. Miroslav Haviar: A čo takto kráľovstvo?
  2. Vladimír Čuchran: Takový schody do nebe... (na košický magistrát)
  3. Štefan Vidlár: Skaza vojny
  4. Irena Šimuneková: Fotohrátky 17.
  5. Anton Kaiser: Druhá adventná nedeľa
  6. Ján Valchár: Veľké problémy malého Macka Pú. Intro.
  7. Štefan Vidlár: Husárský kúsek
  8. Peter Maroncik: Riaditeľské kvóty pre ženy nie sú teda diskrimináciou?
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 38 145
  2. Věra Tepličková: Ako som cestovala vlakom 12 114
  3. Věra Tepličková: K zubárovi lacnejšie, len keď si dáte vyšetriť pipíka 6 001
  4. Ján Valchár: Prvý decembrový blog alebo láska je láska 3 314
  5. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 2 948
  6. Post Bellum SK: Poprava sa konala 3. decembra 1952 v ranných hodinách 2 920
  7. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi I. 2 228
  8. Ján Valchár: Defekácia Putina a ruské nádielky Svätého Nikolaja 2 055
  1. Monika Nagyova: Trapas na Bibliotéke
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 52. - Arktída - Expedícia na lodi Zaria do Sannikovovej zeme (1900 - 1902)
  3. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  4. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  5. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  6. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  7. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
SkryťZatvoriť reklamu