Kryt hlavy jazdca F1 sa stane v budúcej sezóne realitou

Prednosť dostane "svätožiara" z dielne Ferrari. Aeroscreen, navrhnutý Red Bullom, nestihnú dôkladne otestovať.

(Zdroj: Twitter)

Bezpečnosť jazdcov Formuly 1 sa nedá porovnať s minulosťou. Od smrti legendárneho Ayrtona Sennu sa nehody s fatálnymi následkami vyhýbali pretekom F1 až do októbra 2014. Vtedy nešťastne havaroval Jules Bianchi.

Jeho monopost Marussua pri slabej viditeľnosti vyletel mimo trať a narazil do žeriavu, ktorý odpratával iný monopost. Diskusiu k novým bezpečnostným prvkom však rozvíril najmä incident Felipe Massu z roku 2009. Do prilby ho totiž počas jazdy zasiahla pružina, odpadnutá z iného monopostu.

Len šťastnou zhodou okolností nemala udalosť tragické následky. Postupne sme mohli vidieť niekoľko riešení zlepšujúcich bezpečnosť. Reálne na monopostoch odskúšalo Ferrari svoju “svätožiaru“ a Red Bull počas tréningu na Veľkej cene Ruska predviedol svoj Aeroscreen.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Red Bull testoval kryt hlavy jazdca F1 v tréningu na VC Ruska

O nasadení riešenia z dielne Ferrari sa rozhodlo počas víkendovej Veľkej ceny v Monaku. Zamietnutý nie je ani Aeroscreen, jeho implementácia však prichádza do úvahy až od sezóny 2018. Informáciu priniesol portál autosport.com.

FIA aj fanúšikovia sú viac naklonení priehľadnému krytu, ktorý predviedol Red Bull. Ten však nebol zatiaľ dostatočne otestovaný. Aby mali jednotlivé tímy dostatok času na zabudovanie tohto riešenia pre budúcoročné vozidlá, bol stanovený konečný termín -  6. júl pre schválenie finálneho dizajnu krytu hlavy jazdcov F1.

Pre Red Bull a Aeroscreen tak nezostal dostatok času. Práve z tohto dôvodu uvidíme v budúcej sezóne na monopostoch riešenie z dielne Ferrari. Vo finále bude svätožiara menšia ako prototyp, ktorý sme videli v marci v Barcelone.

Mnohí prototyp kritizovali pre škaredý vzhľad a jeho negatívny vplyv na výhľad spoza volantu. Konštruktéri musia počítať s výraznou zmenou aerodynamiky, ktorú novinka spôsobí. Tomu musia prispôsobiť tvar monopostu.

Okrem toho sa výrazne menia aj technické predpisy. Nejde o revolúciu ako v prípade nástupu turbomotorov, ale širšie pneumatiky a vyšší prítlak sú pred budúcou sezónou pre jednotlivé tímy veľkou výzvou. 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  4. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  7. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  2. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  7. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 12 454
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 9 437
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 043
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 382
  5. Moskva alebo Petrohrad? 2 854
  6. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 2 605
  7. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 334
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 2 321
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 819
  10. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 728

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Danko v dume dvoril Rusom, keď prekrúcajú ´68, mlčí

Danko je absolútne mimo reality, ohodnotil proruský sentiment šéfa slovenského parlamentu politológ Grigorij Mesežnikov.

EKONOMIKA

Analytici ukázali, v akom stave je naozaj výstavba diaľnic

Štát chce D1 do Košíc dokončiť v roku 2026. Pozrite si mapu.

REPORTÁŽ

Prežil pochod púšťou, aby si zaraftoval v Líbyi

Zostať doma, sa stáva luxusom.

Neprehliadnite tiež

Vedec, ktorý vyvíja palivá: Motory majú problémy, aké sme roky nevideli

Benzíny a nafty sa musia vyvíjať s motormi, hovorí Andreas Schäfer.

Volkswagen Polo opäť dvihlo latku vo svojej triede (test)

Trojvalec 1,0 TSI v Pole funguje najlepšie zo všetkých áut koncernu.

Do dražby evidenčných čísel sa v Emirátoch zapojil aj 12-ročný chlapec

Kúpa je dobrou investíciou do budúcnosti a mnohí neváhajú zaplatiť milióny.

Nový Aston Martin Vantage je ľahší, silnejší a rýchlejší

Najmenší model v ponuke dostane 510 koní a nový elektronický diferenciál.

Škoda na veľtrhu predstavila nový elektrobus E'City

Plzenský výrobca tak reaguje na zvýšený dopyt po ekologickej doprave.