SME

Víťazom ankety Motor roka 2016 je osemvalec z Ferrari

Porotcovia tradične uprednostnili motory s turbami. Ani v jednej kategórii nevyhral naftový motor.

Ferrari 3,9 biturbo V8 - víťaz celkového hodnotenia Medzinárodný motor roku 2016.Ferrari 3,9 biturbo V8 - víťaz celkového hodnotenia Medzinárodný motor roku 2016. (Zdroj: UKIP Media & Events)

LONDÝN, BRATISLAVA. Vydavateľstvo UKIP organizuje každoročne od roku 1999 anketu Medzinárodný motor roka. V nej hodnotia motoristickí novinári z celého sveta motory, ktoré nájdeme v osobných autách aktuálne v predaji.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Výsledky v hlavnej kategórii - medzinárodný motor roku 2016
Ferrari 3,9 litra biturbo V8, 669 koní (Ferrari 488 GTB)331 b.
BMW 1,5-litrový turbo trojvalec + hybrid, 362 koní (BMW i8)278 b.
Porsche 3,0 litra turbo šesťvalec, 370-400 koní (Porsche 911, S)267 b.
Peugeot/Citroën 1,2-litrový turbo trojvalec, 110-130 koní (rôzne)180 b.
Ford jednolitrový turbo trojvalec, 100-140 koní (rôzne modely)157 b.

Porotcovia majú zhodnotiť motor po technickej stránke ako aj podľa subjektívnych dojmov z jazdy. Dôležitými parametrami sú spotreba, hladkosť chodu, výkon, hluk a jednoduchosť jazdenia.

Čo sa zvuku týka - víťazný osemvalec znie takto:

Načítavam video...

Posledných 10 rokov vyhrávajú v ankete turbomotory a tento ročník nie je výnimkou. Okrem 6,3-litrového dvanásťvalca Ferrari a elektrického pohonu Tesly majú všetci víťazi jednotlivých kategórií prepĺňanie turbom:

SkryťVypnúť reklamu
Najlepší do 1 litraFord jednolitrový turbo trojvalec, 100-140 koní
Od 1 do 1,4 litraPeugeot/Citroën 1,2-litrový turbo trojvalec, 110-130 koní 
Od 1,4 do 1,8 litraBMW 1,5-litrový turbo trojvalec + hybrid, 362 koní (i8)
Od 1,8 do 2 litrovMercedes-AMG 2-litrový turbo štvorvalec, 381 koní (A45)
Od 2 do 2,5 litraAudi 2,5-litrový turbo päťvalec, 340-367 koní (RS3, RSQ3)
Od 2,5 do 3 litrovPorsche 3,0 turbo šesťvalec, 370-400 koní (911, 911 S)
Od 3 do 4 litrovFerrari 3,9 litra biturbo V8, 669 koní (488 GTB)
Od 4 litrovFerrari 6,3-litrový V12, 780 koní (Ferrari F12 tdf)
Zelený motorTesla plne elektrický pohon, 320-773 koní (Modely S, X)
Nový motorFerrari 3,9 litra biturbo V8, 669 koní (488 GTB)
Výkonný motorFerrari 3,9 litra biturbo V8, 669 koní (488 GTB)

Motor z Ferrari 488 GTB sa tak stal jedným z troch motorov v 17-ročnej histórii súťaže, ktorý získal naraz štyri ocenenia. Ďalšími sú hybridné ústrojenstvo Toyoty Prius a motor BMW 5,0 V10 z modelov M5 a M6.

Kompletné výsledky ankety si môžete pozrieť na stránke súťaže.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na Marka oharka do jarka
  2. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  7. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 13 040
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 11 764
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 251
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 315
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 112
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 894
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 127
  8. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 2 118
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  2. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  3. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  4. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  5. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  6. Martin Škopec Antal: Slovenská opozičná politika: "Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa..."
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 519
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 179
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 67 847
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 239
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 575
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 693
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 376
  8. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 7 892
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu