Kamaz je 13-násobným šampiónom Rally Dakar v kategórii kamiónov. Žiadna iná značka sa nemôže pýšiť toľkými prvenstvami na najťažšej rally sveta. V poslednom ročníku sa však Rusi museli skloniť pred Ivecom Holanďana Gerarda de Rooya.
Je jasné, že v januári budúceho roka sa pokúsia o revanš. Ich hlavným tromfom na náročnej misii za celkovým triumfom má byť predovšetkým nový kamión. Ten síce vznikol už v minulom roku, ale po sérii testovaní sa v plnej paráde predstavuje až teraz.
Oproti predchodcovi je iný už na prvý pohľad. Po vzore posledného dakarského víťaza dostal nízku kabínu s dlhou kapotou vychádzajúcu z Mercedesu Zetros. Táto úprava má podľa vyjadrení ruského tímu priniesť viacero technických výhod a zvýšiť komfort pre členov posádky.
Len inovácia kabíny by však novému Kamazu Master ťažko stačila k naplneniu najvyšších ambícií. K zmenám tak došlo aj pod kapotou, kam sa nasťahoval nový dieselový šesťvalec s objemom 12,5 litra a výkonom 980 koní. Motor spolupracuje so 16-stupňovou prevodovkou od ZF a kamiónu umožní rozbehnúť sa na rýchlosť až 160 km/h.

Viac o novom kamióne postavenom na základoch Kamazu-4326 ruský tím, ktorému šéfuje 7-násobný víťaz Rally Dakar Vladimir Čagin, prezradiť zatiaľ nechce.
Vozidlo teraz čaká prvá vážna previerka schopností na júlovej Silk Way Rally, ktorá povedie z Moskvy cez Kazachstan až do Pekingu. Na pretekárov čaká porcia viac ako 10-tisíc kilometrov rozdelená do pätnástich etáp.