Kamión Kamazu pre Dakar 2017 má lepšiu kabínu a 980 koní

Motor spolupracuje so 16-stupňovou prevodovkou od ZF a umožní vozidlu rozbehnúť sa na rýchlosť až 160 km/h.

Nový Kamaz Master určený na rally Dakar 2017(Zdroj: Kamaz)

Kamaz je 13-násobným šampiónom Rally Dakar v kategórii kamiónov. Žiadna iná značka sa nemôže pýšiť toľkými prvenstvami na najťažšej rally sveta. V poslednom ročníku sa však Rusi museli skloniť pred Ivecom Holanďana Gerarda de Rooya.

Je jasné, že v januári budúceho roka sa pokúsia o revanš. Ich hlavným tromfom na náročnej misii za celkovým triumfom má byť predovšetkým nový kamión. Ten síce vznikol už v minulom roku, ale po sérii testovaní sa v plnej paráde predstavuje až teraz.

Oproti predchodcovi je iný už na prvý pohľad. Po vzore posledného dakarského víťaza dostal nízku kabínu s dlhou kapotou vychádzajúcu z Mercedesu Zetros. Táto úprava má podľa vyjadrení ruského tímu priniesť viacero technických výhod a zvýšiť komfort pre členov posádky.

Len inovácia kabíny by však novému Kamazu Master ťažko stačila k naplneniu najvyšších ambícií. K zmenám tak došlo aj pod kapotou, kam sa nasťahoval nový dieselový šesťvalec s objemom 12,5 litra a výkonom 980 koní. Motor spolupracuje so 16-stupňovou prevodovkou od ZF a kamiónu umožní rozbehnúť sa na rýchlosť až 160 km/h.

Viac o novom kamióne postavenom na základoch Kamazu-4326 ruský tím, ktorému šéfuje 7-násobný víťaz Rally Dakar Vladimir Čagin, prezradiť zatiaľ nechce.

Vozidlo teraz čaká prvá vážna previerka schopností na júlovej Silk Way Rally, ktorá povedie z Moskvy cez Kazachstan až do Pekingu. Na pretekárov čaká porcia viac ako 10-tisíc kilometrov rozdelená do pätnástich etáp.

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 8 682
  2. Moskva alebo Petrohrad? 8 113
  3. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 2 655
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 238
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 169
  6. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 2 139
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 029
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 763
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 605
  10. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 069

Téma: Cesta pod Strečnom


Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

Zomrel spoluzakladateľ skupiny AC/DC Malcolm Young

Gitarista trpel v posledných rokoch demenciou.

KOMENTÁRE

Alternatívu nepotrebuje iba Smer, ale aj SaS

V radoch stúpencov opozície sa znížili nároky.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.