SME
Štvrtok, 11. august, 2022 | Meniny má Zuzana

Kamión Kamazu pre Dakar 2017 má lepšiu kabínu a 980 koní

Motor spolupracuje so 16-stupňovou prevodovkou od ZF a umožní vozidlu rozbehnúť sa na rýchlosť až 160 km/h.

Nový Kamaz Master určený na rally Dakar 2017Nový Kamaz Master určený na rally Dakar 2017 (Zdroj: Kamaz)

Kamaz je 13-násobným šampiónom Rally Dakar v kategórii kamiónov. Žiadna iná značka sa nemôže pýšiť toľkými prvenstvami na najťažšej rally sveta. V poslednom ročníku sa však Rusi museli skloniť pred Ivecom Holanďana Gerarda de Rooya.

Je jasné, že v januári budúceho roka sa pokúsia o revanš. Ich hlavným tromfom na náročnej misii za celkovým triumfom má byť predovšetkým nový kamión. Ten síce vznikol už v minulom roku, ale po sérii testovaní sa v plnej paráde predstavuje až teraz.

Oproti predchodcovi je iný už na prvý pohľad. Po vzore posledného dakarského víťaza dostal nízku kabínu s dlhou kapotou vychádzajúcu z Mercedesu Zetros. Táto úprava má podľa vyjadrení ruského tímu priniesť viacero technických výhod a zvýšiť komfort pre členov posádky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Len inovácia kabíny by však novému Kamazu Master ťažko stačila k naplneniu najvyšších ambícií. K zmenám tak došlo aj pod kapotou, kam sa nasťahoval nový dieselový šesťvalec s objemom 12,5 litra a výkonom 980 koní. Motor spolupracuje so 16-stupňovou prevodovkou od ZF a kamiónu umožní rozbehnúť sa na rýchlosť až 160 km/h.

Viac o novom kamióne postavenom na základoch Kamazu-4326 ruský tím, ktorému šéfuje 7-násobný víťaz Rally Dakar Vladimir Čagin, prezradiť zatiaľ nechce.

Vozidlo teraz čaká prvá vážna previerka schopností na júlovej Silk Way Rally, ktorá povedie z Moskvy cez Kazachstan až do Pekingu. Na pretekárov čaká porcia viac ako 10-tisíc kilometrov rozdelená do pätnástich etáp.

Načítavam video...

 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  2. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  3. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  4. Prehľad a automatizácia
  5. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  6. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  7. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  8. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  1. Trenčín potrebuje nový impulz!
  2. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  3. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  6. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  7. Prehľad a automatizácia
  8. Dopyt v Bratislave mierne klesol, ceny však stále rástli
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 12 656
  2. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 10 971
  3. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 10 029
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 342
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 7 020
  6. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 4 411
  7. Kde u nás kúpite domácke potraviny 3 779
  8. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 2 904
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Hlavný akcionár finančnej skupiny Arca Capital Rastislav Velič.

Finančná skupina prežila dva roky s obrovskými dlhmi. Veritelia z nej chcú dostať viac peňazí.


9 h
Peter Schutz.

Z Arcy zrejme vyvádzali milióny už pred bankrotom.


12 h
Donedávna najväčšie šance stať sa kardinálom mal košický gréckokatolícky arcibiskup Cyril Vasiľ.

Kardinálov - voliteľov pápeža býva okolo 120.


9. aug
Logo podcastu Dobré ráno.

Majú inštitúcie jasno v uplatňovaní sankcií?


a 1 ďalší 41m

Neprehliadnite tiež

BMW M440i Gran Coupe pred centrálou značky v Mníchove.

Na konci 50. rokov značke hrozil zánik.


18 h
Volkswagen Phaeton druhej generácie a koncept Porsche Cayenne Convertible.

Do výroby sa nedostali, skončia v múzeu.


8. aug
Seat Leon

Pri drahších modeloch majú Slováci slabosť na SUV.


5. aug
Nissan Qashqai a Škoda Karoq

Karoq je stále dobrým autom, Qashqai sa vrátil vo veľkom štýle.


5. aug

Blogy SME

  1. Michal Legíň: Cesta hrdinov SNP 2021 - 10. časť
  2. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  3. Miroslav Galovič: Cykloleto 2022. Časť 1 - Kalvária pri vodnom diele.
  4. Petronela Čellárová: Stále neverím
  5. Anton Kaiser: Ráno pod Hrušovom
  6. Maťo Chudík: Ticho
  7. Ján Škerko: Ranený ruský medveď najprv mrmlal, potom fučal a teraz už reve
  8. Jano Kováčik: Ako vyhlásenie Pralesov skomplikovalo situáciu turistom
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 128 655
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 20 185
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 11 520
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 10 633
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 7 394
  6. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 3 947
  7. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 3 831
  8. Ingrid Tkáčiková: Poslanec Kuriak, ďakujem, že viem to, čo na Slovensku nechcem 3 321
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu