Bratislavský VW Up! vo verzii GTI s motorom z Golfu vytiahne 200 km/h

Označenie GTI má zlepšiť imidž modelu Up a zvýšiť jeho predaje. Do výbavy dostane motor z Golfu automatickú prevodovku DSG.

Ilustračné(Zdroj: Volkswagen)

Volkswagen chce pozdvihnúť imidž a celkový predaj svojho najmenšieho modelu Up. K splneniu tohto cieľa mu má napomôcť nová vrcholná verzia so známym označením GTI. Informáciu priniesol portál autocar.co.uk, odvolávajúci sa na zdroj z prostredia automobilky.

Nové malé GTI by malo byť konkurenciou pre Fiat 500 Abarth. Zatiaľ, čo Abarth sa môže spoľahnúť na výkon 103 kW a turbom prepĺňaný štvorvalec 1,4 T-Jet v základne verzii, Up GTI si vystačí s litrovým trojvalcom.

Článok pokračuje pod video reklamou

Dostane manuál aj DSG

Trojvalec je už vo výbave základného modelu Up (inovovaná verzia predstavená na autosalóne v Ženeve 2016) bez označenia GTI. Ten dosahuje výkon 66 kW, čo nie je vzhľadom na veľkosť auta a jeho nízku hmotnosť vôbec zlé číslo.

V prípade verzie GTI sa predsa len očakáva niečo silnejšie. Najpravdepodobnejšou alternatívou je tiež motor 1,0 TSI, ale s výkonom 85 kW. Tento agregát sa už využíva pod kapotou väčšieho Golfu a svoje miesto už onedlho nájde aj v Škode Octavia.

Malý agregát v prípade Golfu spolupracuje so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, prípadne so sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG. Rovnaké kombinácie sú plánované aj pre Up GTI.

Up získa ostrejší vzhľad

Maximálna rýchlosť tohto supermini dosiahne úroveň okolo 200 km/h. Prototyp Up GTI zvláda šprint na 100 km/h za približne osem sekúnd. Pre zvládnutie vyšších rýchlostí a celkovej dynamiky bol upravený a znížený podvozok.

Od bežného modelu sa GTI na prvý pohľad odlíši pozmeneným vonkajším vzhľadom. Širšie prahy, upravené nárazníky, 16 palcové kolesá s rozmerom pneumatík 205/40 a dvojitá koncovka výfuku sa stanú poznávacím znakom Up GTI. Do predaja by sa mala dostať trojdverová, aj päťdverová verzia.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 31 512
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 21 796
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 21 181
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 11 078
  5. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 7 409
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 6 945
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 480
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 672
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 823
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 154

Téma: Autá Volkswagen


Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan vie, že vyhrá. Len musím prísť do Paríža, hovorí

Slovák má na čele bodovacej súťaže už prakticky nedostižný náskok.

Neprehliadnite tiež

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault pritvrdil, Mégane R.S. vo verzii Trophy má až 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky a sedadlá Recaro.

Kia začala v Žiline vyrábať prvé elektrifikované auto

Nový je motor, dizajn, volant aj výbava