SME
reklama

Mercedes triedy G sa predstavil v rýdzo terénnej podobe Professional

Oproti bežnej verzii G 350 d disponuje pracovná verzia vyššou svetlou výškou či väčšími nájazdovými uhlami.

Mercedes G 350 d ProfessionalMercedes G 350 d Professional (Zdroj: Mercedes-Benz)

Mercedes rozšíril triedu G o nový dieselový variant, ktorý by sa mal v teréne cítiť ako doma. Podobne, ako ostatné verzie triedy, aj G 350 d Professional ťaží z robustného rebrinového rámu, stáleho pohonu všetkých kolies či troch elektricky uzamykateľných diferenciálov. Pridáva však aj čosi navyše.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Oproti bežnému G 350 d, z ktorého technicky vychádza, disponuje Professional o 10 mm vyššou svetlou výškou (245 mm) a väčším predným a zadným uhlom nájazdu. Vpredu narástol z 30 na 36 stupňov, vzadu dokonca na 39 stupňov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Model ďalej zvládne brodenie do hĺbky 600 mm a utiahne príves do hmotnosti 3200 kg. Jeho terénne schopnosti a praktickosť môže ešte akcentovať voliteľná výbava zahŕňajúca napríklad oceľový nárazník s navijakom, ochrannú mriežku bi-xenónových svetlometov a smeroviek alebo batožinový priestor s drevenou podlahou. Príplatkové sú tiež stúpačky po stranách a strešný nosič s rebríkom.

Pod kapotou pracuje trojlitrový šesťvalec s výkonom 180 kW a najvyšším krútiacim momentom 600 Nm dostupným v rozsahu 1600 – 2400 ot./min. Túto silu na kolesá prenáša 7-stupňová automatická prevodovka 7G-Tronic Plus.

Vozidlo zrýchľuje na 100 km/h za 8,8 sekundy a rozbehne sa maximálne na 160 km/h. Kombinovaná spotreba je 9,9 l/100 km. Samozrejme, ide o údaj získaný metodikou NEDC, ktorá má od reality dosť ďaleko.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po vizuálnej stránke model charakterizuje puristický off-roadový dizajn s matne čiernou maskou chladiča a čiernymi 5-lúčovými kolesami. Tie sú obuté do terénnych pneumatík s rozmermi 265/70 R16.

Interiér je už v štandarde vybavený multifunkčným a elektricky nastaviteľným volantom. Elektricky je možné nastaviť aj predné sedadlá.

Predaj G 350 d Professional už v Nemecku začal, v showroomoch sa objaví v septembri. Základná cena je takmer 80-tisíc eur.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 143
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 548
  3. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 14 068
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 003
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 628
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 498
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 016
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 347
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  2. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  3. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  4. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  5. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  6. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  7. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  8. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 750
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 667
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 471
  4. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 391
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 373
  6. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 293
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 8 223
  8. Juraj Kumičák: Kolaborant 7 030
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu