Mercedes triedy G sa predstavil v rýdzo terénnej podobe Professional

Oproti bežnej verzii G 350 d disponuje pracovná verzia vyššou svetlou výškou či väčšími nájazdovými uhlami.

Mercedes G 350 d Professional(Zdroj: Mercedes-Benz)

Mercedes rozšíril triedu G o nový dieselový variant, ktorý by sa mal v teréne cítiť ako doma. Podobne, ako ostatné verzie triedy, aj G 350 d Professional ťaží z robustného rebrinového rámu, stáleho pohonu všetkých kolies či troch elektricky uzamykateľných diferenciálov. Pridáva však aj čosi navyše.

Oproti bežnému G 350 d, z ktorého technicky vychádza, disponuje Professional o 10 mm vyššou svetlou výškou (245 mm) a väčším predným a zadným uhlom nájazdu. Vpredu narástol z 30 na 36 stupňov, vzadu dokonca na 39 stupňov.

Model ďalej zvládne brodenie do hĺbky 600 mm a utiahne príves do hmotnosti 3200 kg. Jeho terénne schopnosti a praktickosť môže ešte akcentovať voliteľná výbava zahŕňajúca napríklad oceľový nárazník s navijakom, ochrannú mriežku bi-xenónových svetlometov a smeroviek alebo batožinový priestor s drevenou podlahou. Príplatkové sú tiež stúpačky po stranách a strešný nosič s rebríkom.

Pod kapotou pracuje trojlitrový šesťvalec s výkonom 180 kW a najvyšším krútiacim momentom 600 Nm dostupným v rozsahu 1600 – 2400 ot./min. Túto silu na kolesá prenáša 7-stupňová automatická prevodovka 7G-Tronic Plus.

Vozidlo zrýchľuje na 100 km/h za 8,8 sekundy a rozbehne sa maximálne na 160 km/h. Kombinovaná spotreba je 9,9 l/100 km. Samozrejme, ide o údaj získaný metodikou NEDC, ktorá má od reality dosť ďaleko.

Po vizuálnej stránke model charakterizuje puristický off-roadový dizajn s matne čiernou maskou chladiča a čiernymi 5-lúčovými kolesami. Tie sú obuté do terénnych pneumatík s rozmermi 265/70 R16.

Interiér je už v štandarde vybavený multifunkčným a elektricky nastaviteľným volantom. Elektricky je možné nastaviť aj predné sedadlá.

Predaj G 350 d Professional už v Nemecku začal, v showroomoch sa objaví v septembri. Základná cena je takmer 80-tisíc eur.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 10 550
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 433
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 241
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 126
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 865
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 633
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 609
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 223
  9. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 961
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 865

Téma: Mercedes-Benz


Hlavné správy zo Sme.sk

SPIŠ KORZÁR

Deň, ktorý navždy zmenil Vysoké Tatry. Takto to vyzeralo pred trinástimi rokmi

Víchrica zničila 19. novembra 2004 až 12-tisíc hektárov lesa.

ŠPORT

Kaddáfí zachránil nemecký klub. Niečo za to však chcel

Nemecký hokejový tím zachránil diktátor.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.