SME
Nedeľa, 25. september, 2022 | Meniny má Vladislav

Mercedes triedy G sa predstavil v rýdzo terénnej podobe Professional

Oproti bežnej verzii G 350 d disponuje pracovná verzia vyššou svetlou výškou či väčšími nájazdovými uhlami.

Mercedes G 350 d ProfessionalMercedes G 350 d Professional (Zdroj: Mercedes-Benz)

Mercedes rozšíril triedu G o nový dieselový variant, ktorý by sa mal v teréne cítiť ako doma. Podobne, ako ostatné verzie triedy, aj G 350 d Professional ťaží z robustného rebrinového rámu, stáleho pohonu všetkých kolies či troch elektricky uzamykateľných diferenciálov. Pridáva však aj čosi navyše.

Oproti bežnému G 350 d, z ktorého technicky vychádza, disponuje Professional o 10 mm vyššou svetlou výškou (245 mm) a väčším predným a zadným uhlom nájazdu. Vpredu narástol z 30 na 36 stupňov, vzadu dokonca na 39 stupňov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Model ďalej zvládne brodenie do hĺbky 600 mm a utiahne príves do hmotnosti 3200 kg. Jeho terénne schopnosti a praktickosť môže ešte akcentovať voliteľná výbava zahŕňajúca napríklad oceľový nárazník s navijakom, ochrannú mriežku bi-xenónových svetlometov a smeroviek alebo batožinový priestor s drevenou podlahou. Príplatkové sú tiež stúpačky po stranách a strešný nosič s rebríkom.

Pod kapotou pracuje trojlitrový šesťvalec s výkonom 180 kW a najvyšším krútiacim momentom 600 Nm dostupným v rozsahu 1600 – 2400 ot./min. Túto silu na kolesá prenáša 7-stupňová automatická prevodovka 7G-Tronic Plus.

Vozidlo zrýchľuje na 100 km/h za 8,8 sekundy a rozbehne sa maximálne na 160 km/h. Kombinovaná spotreba je 9,9 l/100 km. Samozrejme, ide o údaj získaný metodikou NEDC, ktorá má od reality dosť ďaleko.

SkryťVypnúť reklamu

Po vizuálnej stránke model charakterizuje puristický off-roadový dizajn s matne čiernou maskou chladiča a čiernymi 5-lúčovými kolesami. Tie sú obuté do terénnych pneumatík s rozmermi 265/70 R16.

Interiér je už v štandarde vybavený multifunkčným a elektricky nastaviteľným volantom. Elektricky je možné nastaviť aj predné sedadlá.

Predaj G 350 d Professional už v Nemecku začal, v showroomoch sa objaví v septembri. Základná cena je takmer 80-tisíc eur.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Štát zvyšuje dotácie na nájomné bývanie
  2. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny
  3. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME
  4. Sledujte príjem živín u starých rodičov
  5. Najradšej by ste pri čítaní správ odleteli preč?
  6. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma?
  7. Realitný maklér v Poprade
  8. Je čas na cestovateľské plány, jeseň bude plná spoznávania
  1. Zákazníci OMV môžu vrátiť prírode kúsok lesa
  2. Štát zvyšuje dotácie na nájomné bývanie
  3. Industriálna Spilka Offices je súčasťou Týždňa zelených budov
  4. Hagyari: Som pripravený intenzívne a tvrdo pracovať
  5. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny
  6. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME
  7. Je neskutočná! Pani Milada (80) búra svojou básničkou internety
  8. XTB vyhlasuje Conora McGregora za svojho globálneho ambasádora
  1. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 12 372
  2. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 9 776
  3. OMV mení kuchynský olej za kávu. Teraz na celom Slovensku 3 815
  4. Najradšej by ste pri čítaní správ odleteli preč? 3 419
  5. Morca-della a Pali. Tatrakon stojí na osvedčenej klasike 2 769
  6. Rozbolí vás žalúdok zo studenej vody? Najväčšie mýty o trávení 2 728
  7. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME 2 178
  8. Viete, ktorá je najvzácnejšia komodita? Budete prekvapení! 1 766
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Anna Miľanová: Cesta vlakom... 2022
  2. Ján Valchár: Norma na 5.300% alebo sedem mesiacov štvojdňovej operácie
  3. Daniel Jankech: Ako som prežil detstvo a mladosť bez ruského plynu.
  4. Soňa Bulbeck: Dopadne Slovensko podobne ako Libanon?
  5. Jaroslav Polaček: Robíme to čestne. Budeme v tom pokračovať
  6. Štefan Vidlár: Premyslený politický ťah?
  7. Karol Bujaček: Nepokoje v Dagestane
  8. Petronela Čellárová: Je tomu ROK
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 14 665
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 12 002
  3. Milan Removčík: Vlakom do Splitu. 6 255
  4. Martin Majzlan: Pamír, miesto kde som zanechal kus svojho srdca (+Video) 6 099
  5. Miroslav Lukáč: Viete že ruský trpaslík je najväčší na svete, ruské hodinky najrýchlejšie a Červená armáda nie je krvavočervená, ale ružová? 5 109
  6. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 4 554
  7. Tereza Krajčová: Grécke Atény 2/4 - Majestátny Acropolis, antická atmosféra v Agore a stopy Rimanov 4 478
  8. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu 4 253
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu