SME

Mercedes triedy G sa predstavil v rýdzo terénnej podobe Professional

Oproti bežnej verzii G 350 d disponuje pracovná verzia vyššou svetlou výškou či väčšími nájazdovými uhlami.

Mercedes G 350 d ProfessionalMercedes G 350 d Professional (Zdroj: Mercedes-Benz)

Mercedes rozšíril triedu G o nový dieselový variant, ktorý by sa mal v teréne cítiť ako doma. Podobne, ako ostatné verzie triedy, aj G 350 d Professional ťaží z robustného rebrinového rámu, stáleho pohonu všetkých kolies či troch elektricky uzamykateľných diferenciálov. Pridáva však aj čosi navyše.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Oproti bežnému G 350 d, z ktorého technicky vychádza, disponuje Professional o 10 mm vyššou svetlou výškou (245 mm) a väčším predným a zadným uhlom nájazdu. Vpredu narástol z 30 na 36 stupňov, vzadu dokonca na 39 stupňov.

SkryťVypnúť reklamu

Model ďalej zvládne brodenie do hĺbky 600 mm a utiahne príves do hmotnosti 3200 kg. Jeho terénne schopnosti a praktickosť môže ešte akcentovať voliteľná výbava zahŕňajúca napríklad oceľový nárazník s navijakom, ochrannú mriežku bi-xenónových svetlometov a smeroviek alebo batožinový priestor s drevenou podlahou. Príplatkové sú tiež stúpačky po stranách a strešný nosič s rebríkom.

Pod kapotou pracuje trojlitrový šesťvalec s výkonom 180 kW a najvyšším krútiacim momentom 600 Nm dostupným v rozsahu 1600 – 2400 ot./min. Túto silu na kolesá prenáša 7-stupňová automatická prevodovka 7G-Tronic Plus.

Vozidlo zrýchľuje na 100 km/h za 8,8 sekundy a rozbehne sa maximálne na 160 km/h. Kombinovaná spotreba je 9,9 l/100 km. Samozrejme, ide o údaj získaný metodikou NEDC, ktorá má od reality dosť ďaleko.

SkryťVypnúť reklamu

Po vizuálnej stránke model charakterizuje puristický off-roadový dizajn s matne čiernou maskou chladiča a čiernymi 5-lúčovými kolesami. Tie sú obuté do terénnych pneumatík s rozmermi 265/70 R16.

Interiér je už v štandarde vybavený multifunkčným a elektricky nastaviteľným volantom. Elektricky je možné nastaviť aj predné sedadlá.

Predaj G 350 d Professional už v Nemecku začal, v showroomoch sa objaví v septembri. Základná cena je takmer 80-tisíc eur.

Mercedes-Benz

Ilustračná fotografia.

Nové vozidlo strednej triedy prispôsobené americkým zákazníkom by sa malo vyrábať v Tuscaloose.


TASR 2
Ilustračné foto

Tieto čísla ešte neodrážajú vyššie dovozné clá v USA.


TASR
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 380
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 271
  3. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 554
  4. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 4 434
  5. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 3 945
  6. Plátené tašky a opakované použitie 3 526
  7. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 427
  8. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 2 071
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Vladimír Bojničan: Ako sa vyrába z progresívca - hrozba (slamenný panák) a konzervatívneho klerikálna - obeť (mučeník)
  2. Ján Škerko: Arthur Schopenhauer: pesimista alebo realista?
  3. Vladimír Krátky: Matovič bol génius !
  4. Irena Šimuneková: Makové políčka
  5. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia
  6. Irena Šimuneková: Okolie Banskej Bystrice, Pancierovské travertíny
  7. Ivan Mlynár: Ako si Robert Fico strčil do vrecka európskych politikov a zahral si pingpong s Bohom.
  8. Martin Pollák: Kreslený humor XVIII História
  1. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 489
  2. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 12 039
  3. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 12 005
  4. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 961
  5. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 8 374
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 8 114
  7. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 8 059
  8. Ján Valchár: No a tie Orešniky gďe? 4 756
  1. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  2. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  3. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  4. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  5. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  6. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  7. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  8. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
SkryťZatvoriť reklamu