SME

Slobodné ženy chcú veľké autá, dopyt po SUV vďaka nim rastie

Ženy dnes odkladajú založenie rodiny a za ušetrené peniaze si kupujú SUV, ukazuje americký výskum.

(Zdroj: Flickr / CC Glenn3095)

DETROIT, BRATISLAVA. Predaje malých SUV sú neustále na vzostupe. Môže za to aj rastúca kúpna sila single žien, píše Bloomberg.

Správa vychádza z posledného prieskumu spotrebiteľskej agentúry MaritzCX o predajoch áut v USA. Podľa neho narástli predaje malých "neprémiových" SUV ženám až o 34 % oproti roku 2010. Predaje áut tej istej kategórie medzi mužmi za rovnaké obdobie stúpol o 22 %. (Hovoríme o veľkostnej triede Mazdy CX-5 či Hyundaiu Tucson.)

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Predaj prémiových malých SUV (Audi Q5, BMW X3) ženám stúpol dokonca o 177 %. Pre predstavu - celkový predaj áut a SUV v tom období stúpol v USA o 50 %.

SkryťVypnúť reklamu

Miesto založenia rodiny radšej kúpa SUV

Až 40 % žien, ktoré si minulý rok kúpili auto, sú slobodné. "Čoraz viac žien odkladá rodinu na neskôr. Vzniká skupina ambicióznych žien, ktoré si zarábajú peniaze a robia za seba rozhodnutia. Tieto ženy si budú kupovať autá a preto ich nesmieme ignorovať," povedal pre Bloomberg riaditeľ výskumov agentúry MaritzCX James Mulcrone.

Až dve tretiny žien, ktoré si v roku 2015 kúpili auto, povedalo, že výber auta bol "úplne na nich", hovorí Mulcrone. Podľa údajov spolku automobilových novináriek a fanúšičiek Heels & Wheels (opätky a kolesá) z roku 2011 v USA až v 62 % prípadoch rozhoduje o kúpe nového auta žena. Celkovo robia ženy až 80 % nákupných rozhodnutí.

Vyšší podvozok je už bez kompromisov

Prečo sa dnes SUV tešia takému úspechu? Autá s terénnymi ambíciami sa tešili obľube odjakživa, no kedysi sa ich vlastníctvo spájalo s mnohými kompromismi.

SkryťVypnúť reklamu

Ak ste pred pár rokmi chceli teréniak, museli ste sa zmieriť s vyššou spotrebou, horšou dynamikou, horšími jazdnými vlastnosťami na ceste, väčším aerodynamickým hlukom, menej pohodlným interiérom.

Postupne však automobilky tieto nevýhody odstraňovali, takže kúpou auta SUV sa už nevzdávate komfortu - tak, ako kedysi. Dnešné SUV sa na ceste nesprávajú výrazne horšie ako osobné autá.

Zlé jazyky, naopak, tvrdia, že toto odstraňovanie kompromisov pripravilo dnešné SUV o akékoľvek terénne vlastnosti a robustné sú len naoko. Mnohým chýba pohon všetkých kolies a robustné nápravy, obúvajú si rýdzo cestné pneumatiky a svetlosť podvozka majú iba zanedbateľne vyššiu.

Ďalším často sa opakujúcim argumentom je ergonómia. Do vyššie položeného sedadla sa ľahšie nastupuje (pretože ťažisko trupu pri nastupovaní ostáva v tej istej výške) a je z neho lepší výhľad - ak pominieme často zúfalý výhľad dozadu, obmedzený prapodivnými tvarmi zadných stĺpikov. Robustnejší vzhľad tiež vyvoláva väčší pocit bezpečnosti a izolácie od vonkajšieho sveta.

SkryťVypnúť reklamu

Na nežné pohlavie sa musia pripraviť aj predajcovia

Rast kúpnej sily žien je dôležitá správa najmä pre samotné automobilky - novým zákazníkom sa musia prispôsobiť aj predajcovia. Správa Bloombergu spomína príbeh Nory Patey, ktorá si išla kúpiť pre seba auto, no personál predajne sa odmietol rozprávať s ňou a hovoril len s jej priateľom, ktorý ju doprevádzal.

Showroom automobilky je totiž tradične veľmi šovinistickým prostredím, kde podľa zamestnancov nemajú ženy čo hľadať. Predavači a servisní technici by sa mali pripraviť na novú klientelu, ktorá možno nemá také podrobné technické znalosti, avšak jej kúpna sila je na vzostupe.

Automobilky si musia uvedomiť, kto si naozaj kupuje ich autá. Predajcovia s vhodným prístupom majú šancu zistiť, že ženy vedia byť lojálne zákazníčky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  2. Čo bude toto leto in?
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  2. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  3. Čo bude toto leto in?
  4. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  5. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  6. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 9 145
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 745
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 5 162
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 857
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 300
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 555
  7. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 2 401
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 245
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Fronk: Smernica č. 666/2025 Z.z.
  2. Martin Fronk: Keď metla prednáša o gramotnosti
  3. František Kukura: Prekladač politických fráz do ľudskej reči časť 2.
  4. František Kukura: Prekladač politických fráz do ľudskej reči časť 1.
  5. Milan Srnka: Ficov parlamentný rybník
  6. Tomáš Mikloško: Toxické peklo: Ako rozpoznať narcistu a jeho obeť
  7. Ľudmila Križanovská: Charakter človeka sa spozná v náročných životných situáciách. Je to naozaj tak?
  8. Tomas Hlavaty: Ateizmus a viera: Dve pasáže z Levovej homílie, ktoré vyvolávajú pochybnosti
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 260
  2. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 341
  3. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 8 022
  4. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 931
  5. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 7 146
  6. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 057
  7. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 6 956
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 666
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťZatvoriť reklamu