Slobodné ženy chcú veľké autá, dopyt po SUV vďaka nim rastie

Ženy dnes odkladajú založenie rodiny a za ušetrené peniaze si kupujú SUV, ukazuje americký výskum.

(Zdroj: Flickr / CC Glenn3095)

DETROIT, BRATISLAVA. Predaje malých SUV sú neustále na vzostupe. Môže za to aj rastúca kúpna sila single žien, píše Bloomberg.

Správa vychádza z posledného prieskumu spotrebiteľskej agentúry MaritzCX o predajoch áut v USA. Podľa neho narástli predaje malých "neprémiových" SUV ženám až o 34 % oproti roku 2010. Predaje áut tej istej kategórie medzi mužmi za rovnaké obdobie stúpol o 22 %. (Hovoríme o veľkostnej triede Mazdy CX-5 či Hyundaiu Tucson.)

Predaj prémiových malých SUV (Audi Q5, BMW X3) ženám stúpol dokonca o 177 %. Pre predstavu - celkový predaj áut a SUV v tom období stúpol v USA o 50 %.

Miesto založenia rodiny radšej kúpa SUV

Až 40 % žien, ktoré si minulý rok kúpili auto, sú slobodné. "Čoraz viac žien odkladá rodinu na neskôr. Vzniká skupina ambicióznych žien, ktoré si zarábajú peniaze a robia za seba rozhodnutia. Tieto ženy si budú kupovať autá a preto ich nesmieme ignorovať," povedal pre Bloomberg riaditeľ výskumov agentúry MaritzCX James Mulcrone.

Až dve tretiny žien, ktoré si v roku 2015 kúpili auto, povedalo, že výber auta bol "úplne na nich", hovorí Mulcrone. Podľa údajov spolku automobilových novináriek a fanúšičiek Heels & Wheels (opätky a kolesá) z roku 2011 v USA až v 62 % prípadoch rozhoduje o kúpe nového auta žena. Celkovo robia ženy až 80 % nákupných rozhodnutí.

Vyšší podvozok je už bez kompromisov

Prečo sa dnes SUV tešia takému úspechu? Autá s terénnymi ambíciami sa tešili obľube odjakživa, no kedysi sa ich vlastníctvo spájalo s mnohými kompromismi.

Ak ste pred pár rokmi chceli teréniak, museli ste sa zmieriť s vyššou spotrebou, horšou dynamikou, horšími jazdnými vlastnosťami na ceste, väčším aerodynamickým hlukom, menej pohodlným interiérom.

Postupne však automobilky tieto nevýhody odstraňovali, takže kúpou auta SUV sa už nevzdávate komfortu - tak, ako kedysi. Dnešné SUV sa na ceste nesprávajú výrazne horšie ako osobné autá.

Zlé jazyky, naopak, tvrdia, že toto odstraňovanie kompromisov pripravilo dnešné SUV o akékoľvek terénne vlastnosti a robustné sú len naoko. Mnohým chýba pohon všetkých kolies a robustné nápravy, obúvajú si rýdzo cestné pneumatiky a svetlosť podvozka majú iba zanedbateľne vyššiu.

Ďalším často sa opakujúcim argumentom je ergonómia. Do vyššie položeného sedadla sa ľahšie nastupuje (pretože ťažisko trupu pri nastupovaní ostáva v tej istej výške) a je z neho lepší výhľad - ak pominieme často zúfalý výhľad dozadu, obmedzený prapodivnými tvarmi zadných stĺpikov. Robustnejší vzhľad tiež vyvoláva väčší pocit bezpečnosti a izolácie od vonkajšieho sveta.

Na nežné pohlavie sa musia pripraviť aj predajcovia

Rast kúpnej sily žien je dôležitá správa najmä pre samotné automobilky - novým zákazníkom sa musia prispôsobiť aj predajcovia. Správa Bloombergu spomína príbeh Nory Patey, ktorá si išla kúpiť pre seba auto, no personál predajne sa odmietol rozprávať s ňou a hovoril len s jej priateľom, ktorý ju doprevádzal.

Showroom automobilky je totiž tradične veľmi šovinistickým prostredím, kde podľa zamestnancov nemajú ženy čo hľadať. Predavači a servisní technici by sa mali pripraviť na novú klientelu, ktorá možno nemá také podrobné technické znalosti, avšak jej kúpna sila je na vzostupe.

Automobilky si musia uvedomiť, kto si naozaj kupuje ich autá. Predajcovia s vhodným prístupom majú šancu zistiť, že ženy vedia byť lojálne zákazníčky.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  3. Top First moment dovolenky na leto 2018
  4. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  5. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  6. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  8. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať
  9. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok
  10. Slováci triedia lepšie
  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  3. Riešenia pre hnedú planétu
  4. Veľtrh vzdelávania v Srbsku
  5. Exkurzia študijných programov AKP a PSA SvF STU v Bratislave
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  8. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  9. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 19 017
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 6 939
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 5 996
  4. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 3 134
  5. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 461
  6. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 2 000
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 982
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 743
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová 1 611
  10. Slováci triedia lepšie 1 212

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

SME vás prevedie cez štvrťstoročie

Významné dni si pamätáme aj cez vlastné príbehy. Rozmýšľame, kde sme boli v 1989, komu sme v 1993 tlieskali a čoho sme sa v 1995 báli.

DOMOV

Dobré ráno: Privítajte nových pánov, singularita je tu

O nových pokrokoch vo vývoji umelej inteligencie.

KOMENTÁRE

Mobilizácia Smeru. Kto ďalej dohodí kameňom

Kamene ako najlepšia formu sebaobrany.

Neprehliadnite tiež

Škoda Superb Sportline je ako klaun v obleku (test)

Vďaka upravenému pruženiu ešte lepšie sedí na cestách.

Londýnske čierne taxíky začali jazdiť na elektrinu

Na jedno nabitie prejdú 130 kilometrov, potom sa zapne vstavaný generátor.

Seat Arona patrí k najlepším malým crossoverom (test)

Malé SUV od Seatu vyniká jazdnou dynamikou v segmente, kde by sme ju väčšinou hľadali len ťažko.

Ako prevážať vianočný stromček na aute, aby neuletel

Pri nesprávnom prevážaní nákladu vám hrozí pokuta vo výške päťdesiat eur.