SME
Piatok, 22. január, 2021 | Meniny má ZoraKrížovkyKrížovky

Slobodné ženy chcú veľké autá, dopyt po SUV vďaka nim rastie

Ženy dnes odkladajú založenie rodiny a za ušetrené peniaze si kupujú SUV, ukazuje americký výskum.

(Zdroj: Flickr / CC Glenn3095)

DETROIT, BRATISLAVA. Predaje malých SUV sú neustále na vzostupe. Môže za to aj rastúca kúpna sila single žien, píše Bloomberg.

Správa vychádza z posledného prieskumu spotrebiteľskej agentúry MaritzCX o predajoch áut v USA. Podľa neho narástli predaje malých "neprémiových" SUV ženám až o 34 % oproti roku 2010. Predaje áut tej istej kategórie medzi mužmi za rovnaké obdobie stúpol o 22 %. (Hovoríme o veľkostnej triede Mazdy CX-5 či Hyundaiu Tucson.)

Predaj prémiových malých SUV (Audi Q5, BMW X3) ženám stúpol dokonca o 177 %. Pre predstavu - celkový predaj áut a SUV v tom období stúpol v USA o 50 %.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Miesto založenia rodiny radšej kúpa SUV

Až 40 % žien, ktoré si minulý rok kúpili auto, sú slobodné. "Čoraz viac žien odkladá rodinu na neskôr. Vzniká skupina ambicióznych žien, ktoré si zarábajú peniaze a robia za seba rozhodnutia. Tieto ženy si budú kupovať autá a preto ich nesmieme ignorovať," povedal pre Bloomberg riaditeľ výskumov agentúry MaritzCX James Mulcrone.

Až dve tretiny žien, ktoré si v roku 2015 kúpili auto, povedalo, že výber auta bol "úplne na nich", hovorí Mulcrone. Podľa údajov spolku automobilových novináriek a fanúšičiek Heels & Wheels (opätky a kolesá) z roku 2011 v USA až v 62 % prípadoch rozhoduje o kúpe nového auta žena. Celkovo robia ženy až 80 % nákupných rozhodnutí.

Vyšší podvozok je už bez kompromisov

Prečo sa dnes SUV tešia takému úspechu? Autá s terénnymi ambíciami sa tešili obľube odjakživa, no kedysi sa ich vlastníctvo spájalo s mnohými kompromismi.

Skryť Vypnúť reklamu

Ak ste pred pár rokmi chceli teréniak, museli ste sa zmieriť s vyššou spotrebou, horšou dynamikou, horšími jazdnými vlastnosťami na ceste, väčším aerodynamickým hlukom, menej pohodlným interiérom.

Postupne však automobilky tieto nevýhody odstraňovali, takže kúpou auta SUV sa už nevzdávate komfortu - tak, ako kedysi. Dnešné SUV sa na ceste nesprávajú výrazne horšie ako osobné autá.

Zlé jazyky, naopak, tvrdia, že toto odstraňovanie kompromisov pripravilo dnešné SUV o akékoľvek terénne vlastnosti a robustné sú len naoko. Mnohým chýba pohon všetkých kolies a robustné nápravy, obúvajú si rýdzo cestné pneumatiky a svetlosť podvozka majú iba zanedbateľne vyššiu.

Ďalším často sa opakujúcim argumentom je ergonómia. Do vyššie položeného sedadla sa ľahšie nastupuje (pretože ťažisko trupu pri nastupovaní ostáva v tej istej výške) a je z neho lepší výhľad - ak pominieme často zúfalý výhľad dozadu, obmedzený prapodivnými tvarmi zadných stĺpikov. Robustnejší vzhľad tiež vyvoláva väčší pocit bezpečnosti a izolácie od vonkajšieho sveta.

Skryť Vypnúť reklamu

Na nežné pohlavie sa musia pripraviť aj predajcovia

Rast kúpnej sily žien je dôležitá správa najmä pre samotné automobilky - novým zákazníkom sa musia prispôsobiť aj predajcovia. Správa Bloombergu spomína príbeh Nory Patey, ktorá si išla kúpiť pre seba auto, no personál predajne sa odmietol rozprávať s ňou a hovoril len s jej priateľom, ktorý ju doprevádzal.

Showroom automobilky je totiž tradične veľmi šovinistickým prostredím, kde podľa zamestnancov nemajú ženy čo hľadať. Predavači a servisní technici by sa mali pripraviť na novú klientelu, ktorá možno nemá také podrobné technické znalosti, avšak jej kúpna sila je na vzostupe.

Automobilky si musia uvedomiť, kto si naozaj kupuje ich autá. Predajcovia s vhodným prístupom majú šancu zistiť, že ženy vedia byť lojálne zákazníčky.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 35 732
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 34 600
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 11 907
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 382
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 892
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 166
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 752
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 411
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 326
  10. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 5 141
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Monika Jankovská odchádza z výsluchu na NAKA v Nitre.

Bývalá štátna tajomníčka začala spolupracovať s vyšetrovateľmi koncom októbra.

1 h
Minister zdravotníctva Marek Krajčí.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 233-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 3 894 obetí. Na Slovensku prebieha plošné testovanie.

14 h

Poukazovanie na akúsi „kritickú infraštruktúru“ je kastovou verziou rakúsko-uhorského dedičstva.

20. jan