Slobodné ženy chcú veľké autá, dopyt po SUV vďaka nim rastie

Ženy dnes odkladajú založenie rodiny a za ušetrené peniaze si kupujú SUV, ukazuje americký výskum.

(Zdroj: Flickr / CC Glenn3095)

DETROIT, BRATISLAVA. Predaje malých SUV sú neustále na vzostupe. Môže za to aj rastúca kúpna sila single žien, píše Bloomberg.

Správa vychádza z posledného prieskumu spotrebiteľskej agentúry MaritzCX o predajoch áut v USA. Podľa neho narástli predaje malých "neprémiových" SUV ženám až o 34 % oproti roku 2010. Predaje áut tej istej kategórie medzi mužmi za rovnaké obdobie stúpol o 22 %. (Hovoríme o veľkostnej triede Mazdy CX-5 či Hyundaiu Tucson.)

Predaj prémiových malých SUV (Audi Q5, BMW X3) ženám stúpol dokonca o 177 %. Pre predstavu - celkový predaj áut a SUV v tom období stúpol v USA o 50 %.

Miesto založenia rodiny radšej kúpa SUV

Až 40 % žien, ktoré si minulý rok kúpili auto, sú slobodné. "Čoraz viac žien odkladá rodinu na neskôr. Vzniká skupina ambicióznych žien, ktoré si zarábajú peniaze a robia za seba rozhodnutia. Tieto ženy si budú kupovať autá a preto ich nesmieme ignorovať," povedal pre Bloomberg riaditeľ výskumov agentúry MaritzCX James Mulcrone.

Až dve tretiny žien, ktoré si v roku 2015 kúpili auto, povedalo, že výber auta bol "úplne na nich", hovorí Mulcrone. Podľa údajov spolku automobilových novináriek a fanúšičiek Heels & Wheels (opätky a kolesá) z roku 2011 v USA až v 62 % prípadoch rozhoduje o kúpe nového auta žena. Celkovo robia ženy až 80 % nákupných rozhodnutí.

Vyšší podvozok je už bez kompromisov

Prečo sa dnes SUV tešia takému úspechu? Autá s terénnymi ambíciami sa tešili obľube odjakživa, no kedysi sa ich vlastníctvo spájalo s mnohými kompromismi.

Ak ste pred pár rokmi chceli teréniak, museli ste sa zmieriť s vyššou spotrebou, horšou dynamikou, horšími jazdnými vlastnosťami na ceste, väčším aerodynamickým hlukom, menej pohodlným interiérom.

Postupne však automobilky tieto nevýhody odstraňovali, takže kúpou auta SUV sa už nevzdávate komfortu - tak, ako kedysi. Dnešné SUV sa na ceste nesprávajú výrazne horšie ako osobné autá.

Zlé jazyky, naopak, tvrdia, že toto odstraňovanie kompromisov pripravilo dnešné SUV o akékoľvek terénne vlastnosti a robustné sú len naoko. Mnohým chýba pohon všetkých kolies a robustné nápravy, obúvajú si rýdzo cestné pneumatiky a svetlosť podvozka majú iba zanedbateľne vyššiu.

Ďalším často sa opakujúcim argumentom je ergonómia. Do vyššie položeného sedadla sa ľahšie nastupuje (pretože ťažisko trupu pri nastupovaní ostáva v tej istej výške) a je z neho lepší výhľad - ak pominieme často zúfalý výhľad dozadu, obmedzený prapodivnými tvarmi zadných stĺpikov. Robustnejší vzhľad tiež vyvoláva väčší pocit bezpečnosti a izolácie od vonkajšieho sveta.

Na nežné pohlavie sa musia pripraviť aj predajcovia

Rast kúpnej sily žien je dôležitá správa najmä pre samotné automobilky - novým zákazníkom sa musia prispôsobiť aj predajcovia. Správa Bloombergu spomína príbeh Nory Patey, ktorá si išla kúpiť pre seba auto, no personál predajne sa odmietol rozprávať s ňou a hovoril len s jej priateľom, ktorý ju doprevádzal.

Showroom automobilky je totiž tradične veľmi šovinistickým prostredím, kde podľa zamestnancov nemajú ženy čo hľadať. Predavači a servisní technici by sa mali pripraviť na novú klientelu, ktorá možno nemá také podrobné technické znalosti, avšak jej kúpna sila je na vzostupe.

Automobilky si musia uvedomiť, kto si naozaj kupuje ich autá. Predajcovia s vhodným prístupom majú šancu zistiť, že ženy vedia byť lojálne zákazníčky.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  2. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  3. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  4. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  5. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  6. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  7. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  10. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  2. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  3. Cíťte sa v priestore príjemne
  4. Ktorý odšťavovač má najvyššiu výťažnosť?
  5. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  6. Ako si vybrať wc a umývadlo?
  7. Poslanec M. Borguľa bojuje proti netransparentnému tendru
  8. Grantová výzva na vykonávanie činností informačných centier
  9. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  10. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  1. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 5 673
  2. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 741
  3. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 3 671
  4. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 585
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 170
  6. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 3 020
  7. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 2 917
  8. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty 2 072
  9. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 007
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl? 991

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Čudne rozdelené peniaze siahajú ku Kaliňákovmu známemu

Spoločnosť Highchem s pätnástimi zamestnancami a vyše miliónovými tržbami nemá podľa hodnotenia dostatočné odborné kapacity.

DOMOV

Sieť čelí exekúciám, dlžoby nespláca ani SDKÚ

Sieť nezaplatila vyše 500-tisíc eur, pre ktoré ju naháňajú exekútori.

Neprehliadnite tiež

Peugeot 301 je lacný sedan, za ktorý sa nemusíte hanbiť (test)

Facelift mu dodal eleganciu a trochu luxusu.

Prečo rôzne značky predávajú to isté auto?

Niektoré autá sa predávajú pod rôznymi značkami v rôznych krajinách, niektoré môžeme vidieť s rozdielnym logom výrobcu aj u nás.

Mercedes spúšťa systém, s ktorým vystúpite z auta a ono sa odparkuje

Hľadanie parkovacieho miesta sa stane minulosťou.

Šéf Dacie prezradil, aká bude budúcnosť automobilky

S väčšími ani menšími Daciami sa už nepočíta.