Slobodné ženy chcú veľké autá, dopyt po SUV vďaka nim rastie

Ženy dnes odkladajú založenie rodiny a za ušetrené peniaze si kupujú SUV, ukazuje americký výskum.

(Zdroj: Flickr / CC Glenn3095)

DETROIT, BRATISLAVA. Predaje malých SUV sú neustále na vzostupe. Môže za to aj rastúca kúpna sila single žien, píše Bloomberg.

Správa vychádza z posledného prieskumu spotrebiteľskej agentúry MaritzCX o predajoch áut v USA. Podľa neho narástli predaje malých "neprémiových" SUV ženám až o 34 % oproti roku 2010. Predaje áut tej istej kategórie medzi mužmi za rovnaké obdobie stúpol o 22 %. (Hovoríme o veľkostnej triede Mazdy CX-5 či Hyundaiu Tucson.)

Predaj prémiových malých SUV (Audi Q5, BMW X3) ženám stúpol dokonca o 177 %. Pre predstavu - celkový predaj áut a SUV v tom období stúpol v USA o 50 %.

Miesto založenia rodiny radšej kúpa SUV

Až 40 % žien, ktoré si minulý rok kúpili auto, sú slobodné. "Čoraz viac žien odkladá rodinu na neskôr. Vzniká skupina ambicióznych žien, ktoré si zarábajú peniaze a robia za seba rozhodnutia. Tieto ženy si budú kupovať autá a preto ich nesmieme ignorovať," povedal pre Bloomberg riaditeľ výskumov agentúry MaritzCX James Mulcrone.

Až dve tretiny žien, ktoré si v roku 2015 kúpili auto, povedalo, že výber auta bol "úplne na nich", hovorí Mulcrone. Podľa údajov spolku automobilových novináriek a fanúšičiek Heels & Wheels (opätky a kolesá) z roku 2011 v USA až v 62 % prípadoch rozhoduje o kúpe nového auta žena. Celkovo robia ženy až 80 % nákupných rozhodnutí.

Vyšší podvozok je už bez kompromisov

Prečo sa dnes SUV tešia takému úspechu? Autá s terénnymi ambíciami sa tešili obľube odjakživa, no kedysi sa ich vlastníctvo spájalo s mnohými kompromismi.

Ak ste pred pár rokmi chceli teréniak, museli ste sa zmieriť s vyššou spotrebou, horšou dynamikou, horšími jazdnými vlastnosťami na ceste, väčším aerodynamickým hlukom, menej pohodlným interiérom.

Postupne však automobilky tieto nevýhody odstraňovali, takže kúpou auta SUV sa už nevzdávate komfortu - tak, ako kedysi. Dnešné SUV sa na ceste nesprávajú výrazne horšie ako osobné autá.

Zlé jazyky, naopak, tvrdia, že toto odstraňovanie kompromisov pripravilo dnešné SUV o akékoľvek terénne vlastnosti a robustné sú len naoko. Mnohým chýba pohon všetkých kolies a robustné nápravy, obúvajú si rýdzo cestné pneumatiky a svetlosť podvozka majú iba zanedbateľne vyššiu.

Ďalším často sa opakujúcim argumentom je ergonómia. Do vyššie položeného sedadla sa ľahšie nastupuje (pretože ťažisko trupu pri nastupovaní ostáva v tej istej výške) a je z neho lepší výhľad - ak pominieme často zúfalý výhľad dozadu, obmedzený prapodivnými tvarmi zadných stĺpikov. Robustnejší vzhľad tiež vyvoláva väčší pocit bezpečnosti a izolácie od vonkajšieho sveta.

Na nežné pohlavie sa musia pripraviť aj predajcovia

Rast kúpnej sily žien je dôležitá správa najmä pre samotné automobilky - novým zákazníkom sa musia prispôsobiť aj predajcovia. Správa Bloombergu spomína príbeh Nory Patey, ktorá si išla kúpiť pre seba auto, no personál predajne sa odmietol rozprávať s ňou a hovoril len s jej priateľom, ktorý ju doprevádzal.

Showroom automobilky je totiž tradične veľmi šovinistickým prostredím, kde podľa zamestnancov nemajú ženy čo hľadať. Predavači a servisní technici by sa mali pripraviť na novú klientelu, ktorá možno nemá také podrobné technické znalosti, avšak jej kúpna sila je na vzostupe.

Automobilky si musia uvedomiť, kto si naozaj kupuje ich autá. Predajcovia s vhodným prístupom majú šancu zistiť, že ženy vedia byť lojálne zákazníčky.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 530
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 852
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 489
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 129
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 013
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 967
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 775
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 524
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 291
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 890

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Nemecký tím zachránil najmenej pravdepodobný darca. Diktátor

Nemecký hokejový tím zachránil líbyjský diktátor pred krachom.

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.