Google učí svoje autonómne auto trúbiť

So slušnou a bezpečnou jazdou sa spája aj občasné trúbenie, tvrdí Google. Chce preto naučiť správne trúbiť aj svoje auto.

(Zdroj: Google)

MOUNTAIN VIEW, BRATISLAVA. V pravidelnej mesačnej správe k svojmu projektu autonómneho auta sa Google venuje tomu, ako budú autá bez šoférov koexistovať na cestách s autami so šoférmi. Riešenie? Google učí svoje autá, ako správne trúbiť.

Oproti performance artu, ktorým je ľudské trúbenie, chce Google presne vypočítaným trúbením účelovo upozorňovať ostatných. "Naše autonómne autá majú byť slušné, rozvážne a trúbiť len vtedy, keď tým na ceste zvýšia bezpečnosť," píše sa v správe o projekte.

Radary a kamery autonómnych áut majú - na rozdiel od ľudí - zorný uhol 360 °, takže vidia, čo sa deje všade okolo. Autonómne autá by tak vedeli upozorniť iných vodičov na kritické situácie - autonómne auto napríklad zatrúbi na auto so šoférom, ktoré sa doň chystá nacúvať.

Softvér si najprv trúbil len sám pre seba

V prvej fáze testovania si Google auto trúbilo pre seba, do kabíny - a dozerajúci vývojár vždy zaznamenal, či bolo zatrúbenie vhodné, alebo nie. Tak sa softvér postupne naučil rozpoznávať, kedy trúbiť netreba (keď sa auto na ceste otáča) a kedy treba (keď auto cúva z garáže a šofér nevidí na cestu). Až neskôr začal softvér trúbiť aj "navonok".

Softvér dokonca vie rozlíšiť rôzne druhy trúbenia - napríklad slabé prerušované a hlasné súvislé. Na konci vývoja by podľa správy malo auto vedieť trúbiť ako "skúsený, trpezlivý šofér".

Ďalšou fázou testovania je skúmanie a učenie predvídania toho, ako budú vodiči na trúbenie reagovať. Trúbenie tak nemá za cieľ nahradiť komunikáciu medzi autonómnymi autami (ktorú automobilky aktuálne vyvíjajú), ale má zvýšiť bezpečnosť spolužitia autonómnych áut a áut s vodičmi.

Softvér Googlu nedokáže zabrániť všetkým kolíziám. V máji mali len jednu

Vývojári tiež hovoria, že autonómne autá by mali mať špecifický zvukový prejav aj kvôli tomu, aby ich rozpoznali chodci a cyklisti. Google auto je na elektrinu, a preto je za jazdy prakticky úplne tiché.

Autonómne autá nedokážu nehody (a úmrtia) na cestách úplne eliminovať, len ich počet výrazne znížiť. Podľa správy je 94 % nehôd na ceste zapríčinených ľudskou chybou (a 55 % z nich nie sú nahlásené polícii).

Mesačná správa uvádza všetky kolízie, ktoré sa testovaným autám v tom mesiaci stali. V máji to bola jediná - Google auto v manuálnom móde narazilo do deliaceho ostrovčeka na križovalke Latham Street a Chiquita Ave v meste Mountain View. V okolí križovatky sa vtedy nenachádzala iná premávka, nikto sa nezranil a miernu škodu utrpelo len Google auto.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  7. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  8. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  3. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  4. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  5. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  6. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  7. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  10. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 306
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 4 730
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 994
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 614
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 767
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 578
  7. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 556
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 217
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 214
  10. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 142

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Ficovi nestačila porážka Danka, potreboval ho úplne zosmiešniť

Čo by Fico nesmel urobiť, ak by postupoval podľa ústavy.

KOMENTÁRE

Zosmiešnil Trump seba či rovno Ameriku?

Lídri Činy, Ruska a Nemecka si Trumpovu reč v OSN neprišli ani vypočuť.

BLOG CAFÉ EURÓPA

Café Európa: Ako dobehnúť západné platy v EÚ?

Môže sa sociálna úroveň medzi východom a západom priblížiť?

Neprehliadnite tiež

Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten správny

Zvažujete prechod od spaľovacieho motora k elektrickému? Toto by ste mali predtým vedieť.

Pozreli sme si nové čínske autá. Aký dojem v nás zanechali Wey, Chery a Borgward?

Kým Európania riešia emisie, Čína pripravuje automobilový útok.

Hyundai ide po nemeckej prémii. Predstavil konkurenta pre BMW radu 3

Genesis G70 príde na európsky trh najskôr o dva roky.

Nový Renault Mégane R.S. má natáčanie zadných kolies aj problém s váhou

Vo Frankfurte sa predstavili hneď štyri športové hatchbacky.