Google učí svoje autonómne auto trúbiť

So slušnou a bezpečnou jazdou sa spája aj občasné trúbenie, tvrdí Google. Chce preto naučiť správne trúbiť aj svoje auto.

(Zdroj: Google)

MOUNTAIN VIEW, BRATISLAVA. V pravidelnej mesačnej správe k svojmu projektu autonómneho auta sa Google venuje tomu, ako budú autá bez šoférov koexistovať na cestách s autami so šoférmi. Riešenie? Google učí svoje autá, ako správne trúbiť.

Oproti performance artu, ktorým je ľudské trúbenie, chce Google presne vypočítaným trúbením účelovo upozorňovať ostatných. "Naše autonómne autá majú byť slušné, rozvážne a trúbiť len vtedy, keď tým na ceste zvýšia bezpečnosť," píše sa v správe o projekte.

Radary a kamery autonómnych áut majú - na rozdiel od ľudí - zorný uhol 360 °, takže vidia, čo sa deje všade okolo. Autonómne autá by tak vedeli upozorniť iných vodičov na kritické situácie - autonómne auto napríklad zatrúbi na auto so šoférom, ktoré sa doň chystá nacúvať.

Softvér si najprv trúbil len sám pre seba

V prvej fáze testovania si Google auto trúbilo pre seba, do kabíny - a dozerajúci vývojár vždy zaznamenal, či bolo zatrúbenie vhodné, alebo nie. Tak sa softvér postupne naučil rozpoznávať, kedy trúbiť netreba (keď sa auto na ceste otáča) a kedy treba (keď auto cúva z garáže a šofér nevidí na cestu). Až neskôr začal softvér trúbiť aj "navonok".

Softvér dokonca vie rozlíšiť rôzne druhy trúbenia - napríklad slabé prerušované a hlasné súvislé. Na konci vývoja by podľa správy malo auto vedieť trúbiť ako "skúsený, trpezlivý šofér".

Ďalšou fázou testovania je skúmanie a učenie predvídania toho, ako budú vodiči na trúbenie reagovať. Trúbenie tak nemá za cieľ nahradiť komunikáciu medzi autonómnymi autami (ktorú automobilky aktuálne vyvíjajú), ale má zvýšiť bezpečnosť spolužitia autonómnych áut a áut s vodičmi.

Softvér Googlu nedokáže zabrániť všetkým kolíziám. V máji mali len jednu

Vývojári tiež hovoria, že autonómne autá by mali mať špecifický zvukový prejav aj kvôli tomu, aby ich rozpoznali chodci a cyklisti. Google auto je na elektrinu, a preto je za jazdy prakticky úplne tiché.

Autonómne autá nedokážu nehody (a úmrtia) na cestách úplne eliminovať, len ich počet výrazne znížiť. Podľa správy je 94 % nehôd na ceste zapríčinených ľudskou chybou (a 55 % z nich nie sú nahlásené polícii).

Mesačná správa uvádza všetky kolízie, ktoré sa testovaným autám v tom mesiaci stali. V máji to bola jediná - Google auto v manuálnom móde narazilo do deliaceho ostrovčeka na križovalke Latham Street a Chiquita Ave v meste Mountain View. V okolí križovatky sa vtedy nenachádzala iná premávka, nikto sa nezranil a miernu škodu utrpelo len Google auto.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  2. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  3. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  4. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  7. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  8. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  9. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 10 910
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 6 967
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 6 176
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 131
  5. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 6 089
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 635
  7. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 5 222
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 758
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 527
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 943

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Křetínský: Desím sa, aby napätie v koalícii neohrozilo Slovensko

Prevážil podľa mňa konsenzus, že problematika je natoľko zložitá, že politická reprezentácia nie je schopná objektívne vyhodnotiť, čo by sa jednotlivým klientom stalo.

DOMOV

Profily, ktoré posielali sexuálne správy vymazali. Pribúdajú ďalšie

Polícia preveruje obťažovanie na pokeci.

KOMENTÁRE

Čo sa stane, keď krajinu ovládnu svorky pedofilov

Nezvládame chrániť ani deti, nieto sa ešte nachystať na zložitejšie výzvy.

PLUS

Nespávajú, aby mohli prekladať titulky. Zadarmo a za pár hodín

I love you, povie filmová postava a v titulkoch sa objaví: Ja láska vy.

Neprehliadnite tiež

Česká vláda dá miliardu na vybudovanie nabíjačiek pre elektromobily

Pomôcť by mali aj dotácie na kúpu elektromobilov.

Pozrite si rebríček 50 najpredávanejších áut sveta

Jediným nováčikom v prvej desiatke poradia je Honda Civic.

Koľko stojí liter batožinového priestoru?

Objem kufra je dôležitý pre marketing auta, no čísla hovoria len polovicu pravdy.

Skupina PSA prisľúbila spolkovej vláde, že zachová nemecké závody Opelu

Automobilka PSA Group prisľúbila, že v prípade prevzatia európskych operácií General Motors bude naďalej prevádzkovať všetky nemecké závody.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop