SME

Spoznali sme novú generáciu kupé Audi A5 a S5

Ponuka motorizácie zahŕňa dva benzínové štvorvalce a tri diesele. Športový variant má pod kapotou šesťvalec s výkonom 260 kW.

Audi S5 CoupéAudi S5 Coupé (Zdroj: Audi)

Súčasné Audi A5 je na trhu od roku 2007. Na jeho druhú generáciu, ktorá sa do predaja dostane na jeseň, sme si teda museli počkať deväť rokov. Stálo to čakanie za to?

Na úvod treba povedať, že nové Audi A5 Coupé čerpá v každom smere inšpiráciu zo sedanu A4. Týka sa to aj vzhľadu, ktorý kopíruje aktuálny dizajnový trend značky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Oproti predchodcovi pôsobí karoséria ostrejšie, pričom najviac sa zmenil predok auta. Novinka má širšiu a nižšie umiestnenú masku chladiča, inak tvarovanú kapotu či svetlá, ktoré sú štandardne xenónové s LED diódami pre denné svietenie. Xenóny môže za príplatok nahradiť technológia LED alebo Matrix LED.

SkryťVypnúť reklamu

Vozidlo je dlhé 4,67 m, široké 1,85 m a má rázvor s dĺžkou 2,76 m, čo by sa malo premietnuť do priestrannejšieho interiéru. Objem batožinového priestoru sa zväčšil o 10 litrov na súčasných 465 l. Dynamike a hospodárnosti vozidla, okrem súčiniteľu odporu vzduchu na úrovni 0,25, určite pomôže zníženie pohotovostnej hmotnosti o 60 kilogramov.

Základným vybavením kabíny sú analógové budíky a multimediálny systém MMI radio plus so 7-palcovou obrazovkou. Za digitálny prístrojový panel Virtual cockpit s 12,3-palcovým displejom a infotainment MMI navigation plus s 8,3-palcovou obrazovkou a vylepšeným hlasovým ovládaním si treba priplatiť.

Na internet sa bude dať pripojiť prostredníctvom systému Audi connect SIM, pri ktorom je SIM karta trvalou súčasťou výbavy vozidla. Druhou možnosťou sú dátové balíčky pre Wi-Fi hotspot.

SkryťVypnúť reklamu

Ponuka motorizácie zahŕňa dva benzínové prepĺňané štvorvalce 2.0 TFSI s výkonom 140 kW a 185 kW a tri diesele. Dvojliter TDI produkuje 140 kW, kým trojlitrový šesťvalec 160 kW alebo 210 kW.

Väčšina pohonných jednotiek sa bude dodávať so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo 7-stupňovou prevodovkou S tronic v kombinácii s predným pohonom alebo pohonom Quattro.

Automatická prevodovka Tiptronic s ôsmimi stupňami je vyhradená pre vrcholný turbodiesel 210 kW a športový variant S5. Sila v tomto prípade poputuje výhradne na obe nápravy.

Ten, kto siahne po verzii S5, sa môže tešiť na nový prepĺňaný benzínový šesťvalec 3.0 TFSI s výkonom 260 kW a krútiacim momentom 500 Nm. Z nuly na 100 km/h sa S5 rozbehne za 4,7 sekundy.

Kupé ďalej dostalo nový podvozok, ktorého vlastnosti môže ešte vylepšiť odpruženie s elektronicky riadenými tlmičmi. Na prianie Audi ponúkne aj dynamické riadenie s variabilným prevodom či zadný športový diferenciál.

SkryťVypnúť reklamu

Z bezpečnostných technológii spomeňme asistenta pre udržiavanie v jazdnom pruhu, adaptívny tempomat fungujúci aj v kolóne, parkovacieho asistenta, upozornenie pri vystupovaní či predkolízny systém.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Začínal s jednou Feliciou, dnes vozí manažérov z celého sveta
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na Marka oharka do jarka
  2. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  7. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 12 796
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 12 786
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 273
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 320
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 3 899
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 861
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 2 326
  8. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 109
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  2. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  3. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  4. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  5. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  6. Martin Škopec Antal: Slovenská opozičná politika: "Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa..."
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 554
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 208
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 68 059
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 017
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 583
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 695
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 435
  8. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 8 408
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  4. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu