Súčasné Audi A5 je na trhu od roku 2007. Na jeho druhú generáciu, ktorá sa do predaja dostane na jeseň, sme si teda museli počkať deväť rokov. Stálo to čakanie za to?
Na úvod treba povedať, že nové Audi A5 Coupé čerpá v každom smere inšpiráciu zo sedanu A4. Týka sa to aj vzhľadu, ktorý kopíruje aktuálny dizajnový trend značky.
Oproti predchodcovi pôsobí karoséria ostrejšie, pričom najviac sa zmenil predok auta. Novinka má širšiu a nižšie umiestnenú masku chladiča, inak tvarovanú kapotu či svetlá, ktoré sú štandardne xenónové s LED diódami pre denné svietenie. Xenóny môže za príplatok nahradiť technológia LED alebo Matrix LED.
Vozidlo je dlhé 4,67 m, široké 1,85 m a má rázvor s dĺžkou 2,76 m, čo by sa malo premietnuť do priestrannejšieho interiéru. Objem batožinového priestoru sa zväčšil o 10 litrov na súčasných 465 l. Dynamike a hospodárnosti vozidla, okrem súčiniteľu odporu vzduchu na úrovni 0,25, určite pomôže zníženie pohotovostnej hmotnosti o 60 kilogramov.
Základným vybavením kabíny sú analógové budíky a multimediálny systém MMI radio plus so 7-palcovou obrazovkou. Za digitálny prístrojový panel Virtual cockpit s 12,3-palcovým displejom a infotainment MMI navigation plus s 8,3-palcovou obrazovkou a vylepšeným hlasovým ovládaním si treba priplatiť.

Na internet sa bude dať pripojiť prostredníctvom systému Audi connect SIM, pri ktorom je SIM karta trvalou súčasťou výbavy vozidla. Druhou možnosťou sú dátové balíčky pre Wi-Fi hotspot.
Ponuka motorizácie zahŕňa dva benzínové prepĺňané štvorvalce 2.0 TFSI s výkonom 140 kW a 185 kW a tri diesele. Dvojliter TDI produkuje 140 kW, kým trojlitrový šesťvalec 160 kW alebo 210 kW.
Väčšina pohonných jednotiek sa bude dodávať so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo 7-stupňovou prevodovkou S tronic v kombinácii s predným pohonom alebo pohonom Quattro.
Automatická prevodovka Tiptronic s ôsmimi stupňami je vyhradená pre vrcholný turbodiesel 210 kW a športový variant S5. Sila v tomto prípade poputuje výhradne na obe nápravy.

Ten, kto siahne po verzii S5, sa môže tešiť na nový prepĺňaný benzínový šesťvalec 3.0 TFSI s výkonom 260 kW a krútiacim momentom 500 Nm. Z nuly na 100 km/h sa S5 rozbehne za 4,7 sekundy.
Kupé ďalej dostalo nový podvozok, ktorého vlastnosti môže ešte vylepšiť odpruženie s elektronicky riadenými tlmičmi. Na prianie Audi ponúkne aj dynamické riadenie s variabilným prevodom či zadný športový diferenciál.
Z bezpečnostných technológii spomeňme asistenta pre udržiavanie v jazdnom pruhu, adaptívny tempomat fungujúci aj v kolóne, parkovacieho asistenta, upozornenie pri vystupovaní či predkolízny systém.