Volkswagen sa sústredí na elektromobilitu, v Bratislave buduje montážnu halu pre Porsche

Po prevalení emisného škandálu si Volkswagen potrebuje čo najrýchlejšie napraviť imidž.

Lanovka premáva za každého počasia, dosahuje rýchlosť 8 km za hodinu a prekoná výškový rozdiel 4,1 metra.(Zdroj: SME - Jozef Jakubčo)

BRATISLAVA. Predstavitelia automobilovej spoločnosti Volkswagen sa rozhodli, že elektromobilita sa stane stredobodom činnosti automobilky, ktorá plánuje v tejto oblasti predstaviť nové produkty a projekty. Informovali o tom predseda predstavenstva spoločnosti Volkswagen Slovakia Ralf Sacht a člen predstavenstva automobilky pre produkciu a logistiku Thomas Ulbrich, podľa ktorých elektromobilita predstavuje pre Volkswagen mimoriadne dôležitý faktor.

Neoficiálne sa hovorí o tom, že Volkswagen musí na autá bez emisií prejsť rýchlejšie, než pôvodne plánoval, aby si čo najskôr opravil imidž pošramotený emisným škandálom Dieselgate. Jedným z očakávaných elektromobilov Volkswagenu je aj nová generácia limuzíny Phaeton, vlajkovej lode značky. Plne elektrický Phaeton by mohol konkurovať Tesle Model S.

Medzi ďalšie plány spoločnosti patrí aj nová montážna hala pre Porsche, ktorá už je vo výstavbe. Ako upozornili predstavitelia automobilky, uvedenie haly do prevádzky však neznamená výrobu nového vozidla.

Už v roku 2014 sa v médiách objavila správa, že celá výroba modelu Cayenne by sa mohla presunúť do továrne v Bratislave - Cayenne by tak mohol byť prvý model v takmer sedemdesiatročnej histórii áut Porsche, ktorý by nebol vyrábaný v Nemecku. V súčasnosti tvorí Porsche Cayenne asi polovicu celkových predajov automobilky.

Nová hala v bratislavskom závode Volkswagenu by mala byť vybudovaná v druhej polovici roku 2017, kedy bude tiež uvedená do prevádzky. Na jednu zmenu začne pracovať 400 zamestnancov. 

Volkswagen sa neobáva odlivu svojich zamestnancov pre investičný projekt spoločnosti Jaguar Land Rover na Slovensku. "Naopak, podporujeme rast duálneho vzdelávania, aby sme mali odborníkov, predovšetkým technikov, ktorých budeme všetci potrebovať," uviedli predstavitelia spoločnosti.

Volkswagen Slovakia vyrobil na Slovensku od roku 1991 viac ako štyri a pol milióna vozidiel a 6,8 milióna prevodoviek. V závode v Bratislave vyrába automobily Volkswagen Touareg, Audi Q7, Volkswagen up!, SEAT Mii, ŠKODA Citigo, karosérie Porsche Cayenne (tie sa potom prevážajú do továrne Porsche v Lipsku, kde ich dokončia a predávajú ako "Made in Germany") a prevodovky, v Martine komponenty pre prevodovky, v Košiciach pripravuje vozidlá na export do Ruska a v Stupave produkuje zariadenia používané pri výrobe vozidiel.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 495
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 757
  3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 074
  4. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 070
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 170
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 641
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 632
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 434
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 430
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 053

Téma: Elektromobily


Článok je zaradený aj do ďalších tém Štrajk vo Volkswagene, Autá Volkswagen

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: S migmi si načas vystačíme, no bude to drahšie

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky.

Neprehliadnite tiež

Budúcnosť podľa Audi? Umelá inteligencia s empatiou

Vo Frankfurte sme okrem sériových modelov v stánku Audi mohli vidieť aj dva elektrické autonómne koncepty.

BMW X5 prekonáva konkurenciu silným dieselom (test)

Najlepšie veľké SUV na cesty pochádza z Mníchova.

Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten správny

Zvažujete prechod od spaľovacieho motora k elektrickému? Toto by ste mali predtým vedieť.

Pozreli sme si nové čínske autá. Aký dojem v nás zanechali Wey, Chery a Borgward?

Kým Európania riešia emisie, Čína pripravuje automobilový útok.