Diaľnicu D3 na Kysuciach dokončia najskôr v roku 2023

Dvanásťkilometrový úsek medzi Svrčinovcom a Skalitým na slovensko-poľskej hranici otvoria koncom tohto roka

Na Kysuciach je zatiaľ iba krátky úsek diaľnice nad obcou Skalité.(Zdroj: MICHAL TRŠKO)

ŽILINA/KYSUCE. Diaľnicu D3 na Kysuciach plánuje Národná diaľničná spoločnosť dokončiť do roku 2023. Diaľničné prepojenie medzi Dolným Hričov pri Žiline a Skalitým na slovensko-poľskej hranici začali stavať v roku 1996 a druhá vláda Mikuláša Dzurindu sľubovala jej dokončenie už do roku 2010. Podľa súčasného šéfa Národnej diaľničnej spoločnosti Róberta Auxta takmer 60-kilometrovú diaľnicu D3 budú môcť vodiči využívať najskôr o sedem rokov, aj to však väčšinu úsekov len v polovičnom profile.

„Po dokončení bude prepájať Bratislavu a Varšavu najkratšou možnou cestou, takže z pohľadu obchodu, kultúry, ale aj samotného spojenectva medzi jednotlivými národmi je to kľúčová stavba,“ povedal pre agentúru SITA Auxt.

Odovzdajú ju postupne

V súčasnosti je v prevádzke menej ako štvrtina diaľnice D3. Do konca tohto roka by mali dokončiť 12-kilometrový úsek medzi Svrčinovcom a Skalitým a zároveň začať stavať ďalších šesť kilometrov medzi Čadcou a Svrčinovcom. Štyri a pol kilometra dlhá diaľničná estakáda, spájajúca Strážov a Brodno ponad Hričovskú priehradu, má byť hotová v lete budúceho roka. Zvyšné dva úseky medzi žilinským Brodnom, Kysuckým Novým Mestom a Oščadnicou chce Národná diaľničná spoločnosť začať budovať v roku 2018.

Podľa dopravného experta dokončenie diaľnice D3 má veľký význam pre tranzitnú dopravu a zvýši bezpečnosť na hlavnom kysuckom ťahu. „Diaľnica D3 má jednoznačné opodstatnenie, nakoľko v križovatke Svrčinovec sa na ňu budú napájať ďalšie významné intenzity. Je to významný tranzitný ťah medzi Českou republikou, Poľskom a Slovenskom. Tento úsek stiahne nákladnú dopravu najmä z Poľskej republiky a čiastočne odbremení dopravu z alternatívnej cesty, ktorá vedie z poľského Bielsko - Biala cez Českú republiku na juh. Zároveň si treba uvedomiť, aký nehodový úsek je v súčasnosti cesta I/11 medzi Čadcou a Žilinou, kde sa stávajú tragické nehody a jediná šanca, ako týmto nehodám zamedziť, je dostavať diaľnicu D3,“ povedal Pavol Kajánek z Výskumného ústavu dopravného v Žiline.

V polovičnom profile

Väčšina úsekov diaľnice D3 sa zatiaľ stavia len v polovičnom profile, pretože súčasné intenzity dopravy nepostačovali na obhájenie ekonomickej opodstatnenosti štvorprúdovej diaľnice. Podľa Jána Mišuru zo žilinskej pobočky Slovenskej obchodnej a priemyselnej komory by ale aj jeden profil mal podnikateľom a dopravcom znížiť náklady, pretože v súčasnosti musia pre hmotnostné obmedzenie v Skalitom obchádzať Kysuce cez Oravu alebo Český Těšín.

„Aj pre budúcich investorov to má význam, pretože Slovensko, Európska únia aj Poľsko sa dohodli, že to bude hlavný európsky koridor medzi Slovenskom a Poľskom a ovplyvní to celú strednú Európu,“ povedal Mišura. Na poľskej strane bude diaľnica D3 pokračovať ďalšími 50 kilometrami, pričom už 42 z nich je hotových. Cez slovensko-poľský hraničný priechod v kysuckom Skalitom prejde v súčasnosti približne 1 500 vozidiel denne. Poliaci očakávajú, že po dobudovaní diaľničného úseku Skalité - Svrčinovec by sa 24-hodinové intenzity mohli zvýšiť až na 20-tisíc vozidiel.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV
  3. Príďte diskutovať o budúcnosti Európy v slovenských mestách
  4. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja
  5. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  6. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  7. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  8. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  9. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  10. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  1. Energetici predávajú nevyužívaný majetok
  2. Posledných 30 r. cena fotovoltických panelov klesla 100 násobne
  3. Trendy udržateľnej architektúry
  4. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV
  5. Ako dobre bývať v centre Bratislavy?
  6. Príďte diskutovať o budúcnosti Európy v slovenských mestách
  7. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja
  8. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  9. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  10. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 11 435
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 3 486
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 2 471
  4. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV 2 029
  5. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 1 864
  6. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja 1 606
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 154
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 1 035
  9. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 605
  10. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 569

Téma: Cesta pod Strečnom


Pozrite si tiež články z hlavnej témy Cesta pod Strečnom  na domov.sme.sk
Článok je zaradený aj do ďalších tém Doprava (Senec), Doprava (Trnava), Doprava (Zvolen), Doprava (Trenčín)

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Chceli ju dať zabiť: Polícia mi oznámila, že za mňa vypísali 20 miliónov korún

Polícia zatkla bývalého šéfa Markízy Pavla Ruska.

KOMENTÁRE

Rusko: Keď úspešných mužov dobiehajú staré hriechy

Môžeme podozrenie polície nazvať odôvodneným?

DOMOV

Polícia zatkla bývalého šéfa Markízy Pavla Ruska

V roku 1997 si Rusko údajne objednal vraždu.

KOMENTÁRE

Pomaly s tou českou apokalypsou

Babiš a spol. predstavujú vtelenie „praskania“ liberálnej demokracie.

Neprehliadnite tiež

Dopravná hádanka: Viete, ako sa správne odbočuje?

Poradie úkonov nie je niektorým vodičom jednoznačné.

Dopravná hádanka: Viete, ako sa správne odbočuje? (riešenie)

Poradie úkonov nie je niektorým vodičom jednoznačné.

Európania kupovali menej áut, trh s ich predajom sa mierne spomalil

V septembri sa predalo v Európe o dve percentá vozidiel menej ako vlani. Pokles zaznamenali britský aj nemecký trh, ktoré sú pre slovenský automobilový priemysel kľúčové.