Citroen si chce zákazníkov získať komfortom, predstavil tlmiče s hydraulickými dorazmi

Novinka potvrdzuje zameranie Citroenu na komfort. Vyžaduje však vyššiu pevnosť karosérie.

(Zdroj: Citroen)

Oznámenie o ukončení výroby hydraulického podvozka Citroenom nás svojho času nepotešilo. Autá, vybavené týmto technologickým prvkom, sú pohodlné a schopnosť zdvihnúť vozidlo o pár centimetrov vyššie, aspoň pri nízkych rýchlostiach, zvyšovala možnosti využitia Citroenov.

Ešte koncom minulého roka sa objavila informácia, že Francúzi pripravujú náhradu za hydraulický podvozok.Teraz to oficiálne potvrdili prostredníctvom tlačovej správy.

Pokračovanie v zameraní na komfort má potvrdiť Citroen Advanced Comfort Lab, prototyp vozidla s viacerými novinkami. Jednou z nich sú tlmiče s progresívnymi hydraulickými dorazmi.

Článok pokračuje pod video reklamou

Štandardný tlmič využíva vinutú pružinu a mechanické dorazy. Systém Citroenu používa dva samostatné hydraulické dorazy, jeden pre útlm a druhý pre odskok.

Citroen popisuje vo svojej tlačovej správe prácu nových tlmičov nasledovne: “V závislosti od namáhania pracujú tlmiče dvoma spôsobmi: pri miernom útlme a odskoku sa tlmiče a pružiny pohybujú vertikálne bez toho, aby sa dostávali do kontaktu s hydraulickými dorazmi.

Prítomnosť týchto dorazov umožnila konštruktérom využiť oveľa vyšší pracovný zdvih kolies, čo vytvára pocit lietajúceho koberca. Akoby sa vozidlo nad nerovnosťami vozovky iba vznášalo.

Pri výraznom útlme a odskoku sa tlmiče a pružiny pri svojom pohybe dostanú do kontaktu s hydraulickými dorazmi, ktoré progresívne spomalia ich pohyb a zabránia tak tvrdým nárazom. Pokým klasické mechanické dorazy iba absorbujú energiu, hydraulické ju navyše aj rozptýlia, čím sa odstráni efekt odskoku“.

Francúzsky výrobca sľubuje v prípade nových vozidiel, vybavených touto technológiou, špičkový komfort. Zatiaľ, čo posádka pohodlie ocení, samotná karoséria bude pri prejazde nerovností výraznejšie namáhaná. Preto museli konštruktéri pristúpiť k ďalším technickým riešeniam.

V oveľa väčšej miere využijú pri výrobe karosérie lepenie s prerušovanými pásmi lepidla. V mieste prerušeného pásu lepidla sa nachádza bodový zvar. Podľa Francúzov prinesie tento spôsob 20 percentné zvýšenie pevnosti karosérie.

Už koncom júna sa zúčastníme predstavenia Citroenu C3, auta vyrábaného na Slovensku. Snáď sa pri tejto príležitosti dozvieme aj viac o pripravovanom podvozku, využívajúcom tlmiče s hydraulickými dorazmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. NBS od leta opäť sprísňuje hypotéky. Viete čo vás čaká?
  2. Atos a Google Cloud nadviazali globálne partnerstvo
  3. Plynové kondenzačné kotly IMMERGAS „šité na mieru“
  4. Miriam o dobrovoľníctve v Afrike: „Bola to životná skúsenosť.“
  5. Devätnásť destinácií, ktoré sú pre Slovákov TOP na leto 2018
  6. Košice majú svoju prvú Kozlovnu s najdlhším výčapom
  7. V špeciálnom kole sú vyčlenené 4 milióny € pre kotly a čerpadlá
  8. Adlerova - dobré miesto pre rodinu na Furči sa už stavia
  9. Aj staršie životné poistenie môže mať nové výhody
  10. 7 miest, kde ešte stále môžete zažiť cisárske Rakúsko
  1. Devätnásť destinácií, ktoré sú pre Slovákov TOP na leto 2018
  2. Miriam o dobrovoľníctve v Afrike: „Bola to životná skúsenosť.“
  3. Atos a Google Cloud nadviazali globálne partnerstvo
  4. Košice majú svoju prvú Kozlovnu s najdlhším výčapom
  5. Plynové kondenzačné kotly IMMERGAS „šité na mieru“
  6. V špeciálnom kole sú vyčlenené 4 milióny € pre kotly a čerpadlá
  7. NBS od leta opäť sprísňuje hypotéky. Viete čo vás čaká?
  8. Adlerova - dobré miesto pre rodinu na Furči sa už stavia
  9. Naše finančné družstvo zveľaďuje svoje aktíva
  10. Obchodník roka: Najvyššie ocenenie si piatykrát odnáša Martinus
  1. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike 22 680
  2. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť 17 436
  3. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 14 011
  4. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 11 698
  5. 7 miest, kde ešte stále môžete zažiť cisárske Rakúsko 7 715
  6. Nový rekord SME.sk: Za 2 roky takmer 2-krát viac predplatiteľov 5 235
  7. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 5 114
  8. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 3 953
  9. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú 3 510
  10. Vieme, čo môže spôsobovať neplodnosť u mužov a žien 3 309

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Vy ste tu pre nás, nie my pre vás, odkazujú farmári Matečnej

Viac ako sto farmárov z rôznych oblastí Slovenska sa stretlo so zástupcami ministerstva pôdohospodárstva, polície a prokuratúry.

DOMOV

Dobré ráno: Jedna vec, v ktorej je Slovensko lepšie ako Česko

Ako vyzerá turbulentná politická situácia v Česku.

DOMOV

Fico nepripustil chyby, viní Kisku a médiá

???????My nikam neodchádzame, povedal Robert Fico na sneme Smeru v Častej- Papierničke.

PRIMÁR

Ráno, alebo večer? Veda zisťovala, kedy má šport najväčší efekt

Zisťovali či sa oplatí cvičiť na lačno.

Neprehliadnite tiež

Máte psa v aute? Nepripútaný môže spôsobiť škody ako hroch

Väčšie psy by mali cestovať v prepravných klietkach.

Luxusné SUV ponúkne aj Maybach. Mercedes ho skrížil s limuzínou

Koncept poháňa štvorica elektromotorov s výkonom 750 koní.

Psy a mačky nie sú batožina, potrebujú prestávky a tekutiny ako ľudia

Najčastejšími prehreškami pri cestovaní so zvieratami býva nedostatok vzduchu, pohybu a vody.

Polícia našla vodiča, ktorý jazdil po R1 v protismere

83-ročný vodič Golfu zapríčinil nehodu a z rýchlostnej cesty zišiel.

Ako strácajú kapacitu batérie Tesly? Mali by zvládnuť aj 800-tisíc kilometrov

Najväčšie opotrebenie sa udeje v prvých 50-tisíc kilometroch.