SME
Utorok, 15. jún, 2021 | Meniny má VítKrížovkyKrížovky

Citroen si chce zákazníkov získať komfortom, predstavil tlmiče s hydraulickými dorazmi

Novinka potvrdzuje zameranie Citroenu na komfort. Vyžaduje však vyššiu pevnosť karosérie.

(Zdroj: Citroen)

Oznámenie o ukončení výroby hydraulického podvozka Citroenom nás svojho času nepotešilo. Autá, vybavené týmto technologickým prvkom, sú pohodlné a schopnosť zdvihnúť vozidlo o pár centimetrov vyššie, aspoň pri nízkych rýchlostiach, zvyšovala možnosti využitia Citroenov.

Ešte koncom minulého roka sa objavila informácia, že Francúzi pripravujú náhradu za hydraulický podvozok.Teraz to oficiálne potvrdili prostredníctvom tlačovej správy.

Pokračovanie v zameraní na komfort má potvrdiť Citroen Advanced Comfort Lab, prototyp vozidla s viacerými novinkami. Jednou z nich sú tlmiče s progresívnymi hydraulickými dorazmi.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Štandardný tlmič využíva vinutú pružinu a mechanické dorazy. Systém Citroenu používa dva samostatné hydraulické dorazy, jeden pre útlm a druhý pre odskok.

Citroen popisuje vo svojej tlačovej správe prácu nových tlmičov nasledovne: “V závislosti od namáhania pracujú tlmiče dvoma spôsobmi: pri miernom útlme a odskoku sa tlmiče a pružiny pohybujú vertikálne bez toho, aby sa dostávali do kontaktu s hydraulickými dorazmi.

Prítomnosť týchto dorazov umožnila konštruktérom využiť oveľa vyšší pracovný zdvih kolies, čo vytvára pocit lietajúceho koberca. Akoby sa vozidlo nad nerovnosťami vozovky iba vznášalo.

Pri výraznom útlme a odskoku sa tlmiče a pružiny pri svojom pohybe dostanú do kontaktu s hydraulickými dorazmi, ktoré progresívne spomalia ich pohyb a zabránia tak tvrdým nárazom. Pokým klasické mechanické dorazy iba absorbujú energiu, hydraulické ju navyše aj rozptýlia, čím sa odstráni efekt odskoku“.

Skryť Vypnúť reklamu

Francúzsky výrobca sľubuje v prípade nových vozidiel, vybavených touto technológiou, špičkový komfort. Zatiaľ, čo posádka pohodlie ocení, samotná karoséria bude pri prejazde nerovností výraznejšie namáhaná. Preto museli konštruktéri pristúpiť k ďalším technickým riešeniam.

V oveľa väčšej miere využijú pri výrobe karosérie lepenie s prerušovanými pásmi lepidla. V mieste prerušeného pásu lepidla sa nachádza bodový zvar. Podľa Francúzov prinesie tento spôsob 20 percentné zvýšenie pevnosti karosérie.

Už koncom júna sa zúčastníme predstavenia Citroenu C3, auta vyrábaného na Slovensku. Snáď sa pri tejto príležitosti dozvieme aj viac o pripravovanom podvozku, využívajúcom tlmiče s hydraulickými dorazmi.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Regeneračný spánok s ideálne podopretou chrbticou
  2. Ako sa mení dynamika firiem?
  3. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom
  4. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania
  5. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom
  6. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  7. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  8. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  9. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  10. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  1. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  2. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania
  3. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom
  4. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom
  5. Behind every successful business lies a set of skilled people
  6. Klimatická zmena rozkývala štatistiky škôd na domoch a bytoch
  7. Ako sa mení dynamika firiem?
  8. Hudbou proti holorubom.
  9. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  10. Pečeň je priamo zodpovedná za stav vášho imunitného systému
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 19 993
  2. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 12 488
  3. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 11 342
  4. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 9 729
  5. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 9 603
  6. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov 8 695
  7. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány? 7 310
  8. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť 6 259
  9. Obľubovali ste termínované vklady? Spoznajte alternatívy 5 629
  10. Slovensko v operácii Barbarossa 4 370
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister financií Igor Matovič.

Odvolávať Mikulca navrhol Smer.


12 h
Marian Kočner pred súdom.

Prípad vraždy Jána a Martiny posúdi Najvyšší súd.


a 1 ďalší 9 h
Zuzana Kepplová.

Najvyšší súd nás priblíži k poznaniu, či Kočner bol, alebo nebol podľa slovenských súdov objednávateľom.


12 h

Neprehliadnite tiež

Posledný vyrobený Trabant zišiel z výrobnej linky 30. apríla 1991.

Na výrobnej linke ho vystriedal Volkswagen Polo.


12 h
Toyota RAV4 Plug-in Hybrid

Čisto na elektrinu prejde vyše 80 kilometrov.


13. jún
Volkswagen Multivan

Už nemá podvozok dodávky a dostal plug-in hybrid.


11. jún
Opel Grandland

Nový je interiér aj systém nočného videnia.


11. jún