SME

Citroen si chce zákazníkov získať komfortom, predstavil tlmiče s hydraulickými dorazmi

Novinka potvrdzuje zameranie Citroenu na komfort. Vyžaduje však vyššiu pevnosť karosérie.

(Zdroj: Citroen)

Oznámenie o ukončení výroby hydraulického podvozka Citroenom nás svojho času nepotešilo. Autá, vybavené týmto technologickým prvkom, sú pohodlné a schopnosť zdvihnúť vozidlo o pár centimetrov vyššie, aspoň pri nízkych rýchlostiach, zvyšovala možnosti využitia Citroenov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ešte koncom minulého roka sa objavila informácia, že Francúzi pripravujú náhradu za hydraulický podvozok.Teraz to oficiálne potvrdili prostredníctvom tlačovej správy.

Pokračovanie v zameraní na komfort má potvrdiť Citroen Advanced Comfort Lab, prototyp vozidla s viacerými novinkami. Jednou z nich sú tlmiče s progresívnymi hydraulickými dorazmi.

SkryťVypnúť reklamu

Štandardný tlmič využíva vinutú pružinu a mechanické dorazy. Systém Citroenu používa dva samostatné hydraulické dorazy, jeden pre útlm a druhý pre odskok.

Citroen popisuje vo svojej tlačovej správe prácu nových tlmičov nasledovne: “V závislosti od namáhania pracujú tlmiče dvoma spôsobmi: pri miernom útlme a odskoku sa tlmiče a pružiny pohybujú vertikálne bez toho, aby sa dostávali do kontaktu s hydraulickými dorazmi.

Prítomnosť týchto dorazov umožnila konštruktérom využiť oveľa vyšší pracovný zdvih kolies, čo vytvára pocit lietajúceho koberca. Akoby sa vozidlo nad nerovnosťami vozovky iba vznášalo.

Pri výraznom útlme a odskoku sa tlmiče a pružiny pri svojom pohybe dostanú do kontaktu s hydraulickými dorazmi, ktoré progresívne spomalia ich pohyb a zabránia tak tvrdým nárazom. Pokým klasické mechanické dorazy iba absorbujú energiu, hydraulické ju navyše aj rozptýlia, čím sa odstráni efekt odskoku“.

SkryťVypnúť reklamu

Francúzsky výrobca sľubuje v prípade nových vozidiel, vybavených touto technológiou, špičkový komfort. Zatiaľ, čo posádka pohodlie ocení, samotná karoséria bude pri prejazde nerovností výraznejšie namáhaná. Preto museli konštruktéri pristúpiť k ďalším technickým riešeniam.

V oveľa väčšej miere využijú pri výrobe karosérie lepenie s prerušovanými pásmi lepidla. V mieste prerušeného pásu lepidla sa nachádza bodový zvar. Podľa Francúzov prinesie tento spôsob 20 percentné zvýšenie pevnosti karosérie.

Už koncom júna sa zúčastníme predstavenia Citroenu C3, auta vyrábaného na Slovensku. Snáď sa pri tejto príležitosti dozvieme aj viac o pripravovanom podvozku, využívajúcom tlmiče s hydraulickými dorazmi.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 670
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 453
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 733
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 400
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 445
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 617
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 966
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 206
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Viktor Pamula: 21 rokov v najlepšej spoločnosti
  2. Eva Bachletová: Pre manželstvo ako stvorená
  3. Martin Fronk: Ruiny, ktoré ožívajú: Prečo je obnova hradov investíciou, nie výdavkom
  4. Tomáš Mikloško: 11 mýtov o láske a romantických vzťahoch
  5. Vladimír Bojničan: Konzervy 21. storočia – celé zle! — IV.
  6. Jan Pražák: Heleno, hledej!
  7. Anna Brawne: Nacizmus nie je názor, šírenie nenávisti nie je slobodou slova a hajlovanie nie je rozcvičkou paže
  8. Radko Mačuha: Fico bol súčasťou mierového rokovania Trump Putin v Belehrade.
  1. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 880
  2. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 23 960
  3. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 15 999
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 11 042
  5. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 7 656
  6. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 586
  7. Jolana Čuláková: Bombic mi robí stále väčšiu radosť. V Nitre ho hnali dáždnikmi a sudca ho dnes poslal do chládku 6 504
  8. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 6 199
  1. Anna Brawne: Nacizmus nie je názor, šírenie nenávisti nie je slobodou slova a hajlovanie nie je rozcvičkou paže
  2. Radko Mačuha: Fico bol súčasťou mierového rokovania Trump Putin v Belehrade.
  3. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  4. Tupou Ceruzou: Smerákov
  5. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  6. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  7. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  8. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
SkryťZatvoriť reklamu