Citroen si chce zákazníkov získať komfortom, predstavil tlmiče s hydraulickými dorazmi

Novinka potvrdzuje zameranie Citroenu na komfort. Vyžaduje však vyššiu pevnosť karosérie.

(Zdroj: Citroen)

Oznámenie o ukončení výroby hydraulického podvozka Citroenom nás svojho času nepotešilo. Autá, vybavené týmto technologickým prvkom, sú pohodlné a schopnosť zdvihnúť vozidlo o pár centimetrov vyššie, aspoň pri nízkych rýchlostiach, zvyšovala možnosti využitia Citroenov.

Ešte koncom minulého roka sa objavila informácia, že Francúzi pripravujú náhradu za hydraulický podvozok.Teraz to oficiálne potvrdili prostredníctvom tlačovej správy.

Pokračovanie v zameraní na komfort má potvrdiť Citroen Advanced Comfort Lab, prototyp vozidla s viacerými novinkami. Jednou z nich sú tlmiče s progresívnymi hydraulickými dorazmi.

Štandardný tlmič využíva vinutú pružinu a mechanické dorazy. Systém Citroenu používa dva samostatné hydraulické dorazy, jeden pre útlm a druhý pre odskok.

Citroen popisuje vo svojej tlačovej správe prácu nových tlmičov nasledovne: “V závislosti od namáhania pracujú tlmiče dvoma spôsobmi: pri miernom útlme a odskoku sa tlmiče a pružiny pohybujú vertikálne bez toho, aby sa dostávali do kontaktu s hydraulickými dorazmi.

Prítomnosť týchto dorazov umožnila konštruktérom využiť oveľa vyšší pracovný zdvih kolies, čo vytvára pocit lietajúceho koberca. Akoby sa vozidlo nad nerovnosťami vozovky iba vznášalo.

Pri výraznom útlme a odskoku sa tlmiče a pružiny pri svojom pohybe dostanú do kontaktu s hydraulickými dorazmi, ktoré progresívne spomalia ich pohyb a zabránia tak tvrdým nárazom. Pokým klasické mechanické dorazy iba absorbujú energiu, hydraulické ju navyše aj rozptýlia, čím sa odstráni efekt odskoku“.

Francúzsky výrobca sľubuje v prípade nových vozidiel, vybavených touto technológiou, špičkový komfort. Zatiaľ, čo posádka pohodlie ocení, samotná karoséria bude pri prejazde nerovností výraznejšie namáhaná. Preto museli konštruktéri pristúpiť k ďalším technickým riešeniam.

V oveľa väčšej miere využijú pri výrobe karosérie lepenie s prerušovanými pásmi lepidla. V mieste prerušeného pásu lepidla sa nachádza bodový zvar. Podľa Francúzov prinesie tento spôsob 20 percentné zvýšenie pevnosti karosérie.

Už koncom júna sa zúčastníme predstavenia Citroenu C3, auta vyrábaného na Slovensku. Snáď sa pri tejto príležitosti dozvieme aj viac o pripravovanom podvozku, využívajúcom tlmiče s hydraulickými dorazmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€
  2. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  3. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  4. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  5. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  6. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  7. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  8. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  1. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€
  2. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  3. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Alarica – new business project in the market of shoes
  7. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  8. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  9. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  10. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 8 593
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 115
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 092
  4. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke 2 765
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 109
  6. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 1 971
  7. Kam do tepla v januári? 1 540
  8. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018? 1 492
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 448
  10. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€ 1 307

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Je z trinástich detí a nikto mu neveril. Dnes láme rekordy

Hovoria o ňom ako o novom Matejovi Tóthovi. Sedemnásťročný Daniel Kováč však musel dokázať, že nie je feťák a so športom to myslí vážne.

DOMOV

Trebišov, mesto syfilisu. Už osem rokov sa mu nedarí nad chorobou zvíťaziť

Syfilis šíria nezriedka detské prostitútky.

ŠPORT

Kuzminovej brat Šipulin nebude môcť štartovať na olympiáde

Infomovala spravodajská agentúra RIA.

Neprehliadnite tiež

Pozrite si, ako budú musieť dávať autá prednosť chodcom. Možno už budúci rok

Slovenské dopravné predpisy sa majú viac podobať na rakúske.

Diaľničné známky: všetko, čo o nich potrebujete vedieť

Elektronické známky zaviedlo už aj Rakúsko.

Je luxusná Dacia oxymoron? Podľa francúzskeho dizajnéra nie

Jeho realistická počítačová úprava posúva lacnú značku medzi prémiu.

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.