Oznámenie o ukončení výroby hydraulického podvozka Citroenom nás svojho času nepotešilo. Autá, vybavené týmto technologickým prvkom, sú pohodlné a schopnosť zdvihnúť vozidlo o pár centimetrov vyššie, aspoň pri nízkych rýchlostiach, zvyšovala možnosti využitia Citroenov.
Ešte koncom minulého roka sa objavila informácia, že Francúzi pripravujú náhradu za hydraulický podvozok.Teraz to oficiálne potvrdili prostredníctvom tlačovej správy.
Pokračovanie v zameraní na komfort má potvrdiť Citroen Advanced Comfort Lab, prototyp vozidla s viacerými novinkami. Jednou z nich sú tlmiče s progresívnymi hydraulickými dorazmi.
Štandardný tlmič využíva vinutú pružinu a mechanické dorazy. Systém Citroenu používa dva samostatné hydraulické dorazy, jeden pre útlm a druhý pre odskok.
Citroen popisuje vo svojej tlačovej správe prácu nových tlmičov nasledovne: “V závislosti od namáhania pracujú tlmiče dvoma spôsobmi: pri miernom útlme a odskoku sa tlmiče a pružiny pohybujú vertikálne bez toho, aby sa dostávali do kontaktu s hydraulickými dorazmi.

Prítomnosť týchto dorazov umožnila konštruktérom využiť oveľa vyšší pracovný zdvih kolies, čo vytvára pocit lietajúceho koberca. Akoby sa vozidlo nad nerovnosťami vozovky iba vznášalo.
Pri výraznom útlme a odskoku sa tlmiče a pružiny pri svojom pohybe dostanú do kontaktu s hydraulickými dorazmi, ktoré progresívne spomalia ich pohyb a zabránia tak tvrdým nárazom. Pokým klasické mechanické dorazy iba absorbujú energiu, hydraulické ju navyše aj rozptýlia, čím sa odstráni efekt odskoku“.
Francúzsky výrobca sľubuje v prípade nových vozidiel, vybavených touto technológiou, špičkový komfort. Zatiaľ, čo posádka pohodlie ocení, samotná karoséria bude pri prejazde nerovností výraznejšie namáhaná. Preto museli konštruktéri pristúpiť k ďalším technickým riešeniam.

V oveľa väčšej miere využijú pri výrobe karosérie lepenie s prerušovanými pásmi lepidla. V mieste prerušeného pásu lepidla sa nachádza bodový zvar. Podľa Francúzov prinesie tento spôsob 20 percentné zvýšenie pevnosti karosérie.
Už koncom júna sa zúčastníme predstavenia Citroenu C3, auta vyrábaného na Slovensku. Snáď sa pri tejto príležitosti dozvieme aj viac o pripravovanom podvozku, využívajúcom tlmiče s hydraulickými dorazmi.