Okolie cesty pri Brezne neupravili, radšej namaľovali plnú čiaru

Jednoduchšie riešenie pre kompetentných nie je vždy tým správnym pre vodiča.

(Zdroj: Michal Švančara)

Bezpečnosť na cestách vo všeobecnosti závisí od viacerých faktorov. Minule sme sa pozreli na správanie vodičov pri predbiehaní. Dnes sme sa zamerali na kvalitu cestnej infraštruktúry a jej okolia.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Prečo sa na Slovensku ťažko predbieha?

Jednou z vecí, ktorá sa v priebehu roka mení a vodiči sa jej musia prispôsobiť, je zmena vo výhľade na jednotlivých komunikáciách. Okrem množstva bilbordov zavadzajú vodičom vo výhľade kríky, či stromy. Tie, samozrejme rastú a na jar sa navyše zazelenajú, čo môže zmeniť pôvodne prehľadný úsek na džungľu.

Vzdialenosť, na ktorú šofér vidí, sa výrazne skráti a predbiehanie sa stáva v mnohých prípadoch nemožným napriek prerušovanej čiare. V tom lepšom prípade sa časom nájdu potrebné financie a chuť situáciu napraviť.

Takýto prípad nenastal na ceste I/66 v okolí 137. kilometra medzi obcou Beňuš a okresným mestom Brezno. Po rokoch sa prehľadný úsek premenil na spleť neprehľadných zákrut. Na približne 1,3 kilometra dlhej časti sa s výnimkou jedného "slepého" miesta dalo bezpečne predbiehať.

Po vykosení okolia cesty sa mnoho šoférov poteší. V tomto prípade kompetentní jednoducho rezignovali a radšej premaľovali prerušovanú čiaru na plnú. Pre porovnanie - na Google Maps je odfotený úsek cesty ešte s prerušovanou čiarou.

Dnes sa tu vodiči mnohokrát rezignovane vlečú za pomalým nákladným autom. S pomalým tempom sa asi vodiči časom naučia žiť. Tak isto aj so zhusťovaním premávky do vĺn - za každým pomalším vozidlom sa v čase špičky vytvorí kolóna.

Horšie je, že toto miesto je obľúbenou migračnou trasou pre zver. Zatiaľ, čo v minulosti mali vodiči výhľad ďalej na cestu, a aj na okolitú lúku, dnes im môže nečakaný "účastník" cestnej premávky skrížiť cestu celkom náhle.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  4. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  5. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  6. Splnený sen
  7. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur
  8. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne
  9. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou
  10. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman
  1. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  2. Top Ten najviac prehliadaných vozidiel na trhu
  3. Vysoká hra o súdne trovy
  4. Pozvánka na verejnú diskusiu o obnove Pisztoryho paláca
  5. 60 rokov európskej integrácie: úspechy a výzvy
  6. Návšteva zo Southwestern University of Finance and Economics
  7. Medzinárodná letná škola EDGE 2017
  8. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  9. Ako na refinancovanie hypotéky
  10. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  1. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 12 384
  2. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 12 253
  3. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 4 126
  4. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 3 917
  5. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 2 950
  6. Títo Slováci sa rozhodli zveľadiť svoje okolie 2 502
  7. 3 slovenské projekty, ktoré sa nestratia ani vo svete 1 846
  8. Splnený sen 1 818
  9. Zaparkujte tak, aby ste s vaším vozidlom odišli vy, a nie iný 1 572
  10. Koniec štátnym príspevkom pre mladých 1 305

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

O župu, ktorá sa rozprestiera od Moravy po Maďarsko, má záujem len šesť kandidátov

Trnavskému kraju robia dobré meno kúpele, víno, ale aj golfové ihriská.

SVET

Svätá vojna v českej politike. Ako Okamura bojuje o voličov

Má japonský pôvod, tak predsa nemôže byť rasista.

Neprehliadnite tiež

Výber malých SUV sa stále rozrastá. Aká je ponuka na našom trhu?

Segment malých SUV je stále populárnejší, budúci rok by mali predaje pokoriť hranicu dvoch miliónov.

Japonská oceliareň klamala o kvalite kovov, diely sú v autách aj lietadlách

Rozsah škôd ani miera nedostatkov zatiaľ nie sú známe.

Dopravná hádanka: Ako by ste vyriešili túto križovatku?

Keď sa pravidlo pravej ruky stáva rébusom.