Bezpečnosť na cestách vo všeobecnosti závisí od viacerých faktorov. Minule sme sa pozreli na správanie vodičov pri predbiehaní. Dnes sme sa zamerali na kvalitu cestnej infraštruktúry a jej okolia.

Jednou z vecí, ktorá sa v priebehu roka mení a vodiči sa jej musia prispôsobiť, je zmena vo výhľade na jednotlivých komunikáciách. Okrem množstva bilbordov zavadzajú vodičom vo výhľade kríky, či stromy. Tie, samozrejme rastú a na jar sa navyše zazelenajú, čo môže zmeniť pôvodne prehľadný úsek na džungľu.
Vzdialenosť, na ktorú šofér vidí, sa výrazne skráti a predbiehanie sa stáva v mnohých prípadoch nemožným napriek prerušovanej čiare. V tom lepšom prípade sa časom nájdu potrebné financie a chuť situáciu napraviť.
Takýto prípad nenastal na ceste I/66 v okolí 137. kilometra medzi obcou Beňuš a okresným mestom Brezno. Po rokoch sa prehľadný úsek premenil na spleť neprehľadných zákrut. Na približne 1,3 kilometra dlhej časti sa s výnimkou jedného "slepého" miesta dalo bezpečne predbiehať.
Po vykosení okolia cesty sa mnoho šoférov poteší. V tomto prípade kompetentní jednoducho rezignovali a radšej premaľovali prerušovanú čiaru na plnú. Pre porovnanie - na Google Maps je odfotený úsek cesty ešte s prerušovanou čiarou.
Dnes sa tu vodiči mnohokrát rezignovane vlečú za pomalým nákladným autom. S pomalým tempom sa asi vodiči časom naučia žiť. Tak isto aj so zhusťovaním premávky do vĺn - za každým pomalším vozidlom sa v čase špičky vytvorí kolóna.
Horšie je, že toto miesto je obľúbenou migračnou trasou pre zver. Zatiaľ, čo v minulosti mali vodiči výhľad ďalej na cestu, a aj na okolitú lúku, dnes im môže nečakaný "účastník" cestnej premávky skrížiť cestu celkom náhle.



