Tesla ponúkla zákazníkom bezplatné opravy výmenou za mlčanlivosť o technických problémoch

Vlastníkov trápi predčasné opotrebenie podvozka. Automobilka nechce, aby sa o ňom hovorilo na verejnosti.

(Zdroj: Tesla Motors)

WASHINGTON, BRATISLAVA. Model S od Tesly môže mať problém s predčasným opotrebovaním podvozkových dielov. Automobilka sa problém snaží zakryť tým, že opravy zákazníkom hradí výmenou za mlčanlivosť, hlási portál Daily Kanban.

O probléme sa začalo hovoriť po tom, ako sa v apríli tohto roku na fóre vlastníkov áut Tesla objavil prípad používateľa "gpcordaro" z USA a jeho Modelu S z roku 2013 a 113-tisíc najazdenými kilometrami. Autu sa počas jazdy v nízkej rýchlosti odpojil náboj kolesa od ramena zavesenia. Príčinou bol opotrebovaný guľový čap.

Článok pokračuje pod video reklamou

Majiteľ nechal svoje auto odtiahnuť do servisu, kde chybu vyhodnotili ako opotrebenie spôsobené bežnou prevádzkou a odporúčili výmenu viacerých dielov zavesenia oboch predných kolies. Majiteľ si mal pokryť celé náklady na opravu.

Po tom, ako gpcordaro namietal, že podvozkové diely by mali vydržať viac ako 113-tisíc kilometrov, mu Tesla ponúkla, že uhradí polovicu z ceny opravy. Podmienkou však bolo, že podpíše tzv. non-disclosure agreement (NDA), ktorým sa zaviaže k mlčanlivosti o prípade. (Konkrétne ustanovenie je odcitované na diskusnom fóre.)

Tesla tým chcela najmä vylúčiť možnosť, že by gpcordaro prípad nahlásil americkej Agentúre pre bezpečnosť cestnej premávky (NHTSA), ktorá patrí pod federálne ministerstvo dopravy. Tá prijíma hlásenia o chybách motorových vozidiel, vyhodnocuje ich a dohliada na správny priebeh zvolávacích akcií.

Problémy s predčasným opotrebením rôznych podvozkových dielov (najmä z dôvodu zlej ochrany dielov pred hrdzou) a ich opravu pod podmienkou podpísania NDA oznámili dokopy traja majitelia Modelu S. Automobilke hrozilo, že keby majitelia tieto problémy nahlásili NHTSA, tá by mohla začať vyšetrovanie a podľa výsledku aj prikázať automobilke, aby zorganizovala veľkú zvolávaciu akciu na podvozkové diely.

NHTSA sa prípadom začala zaoberať a najprv chce vec prerokovať s automobilkou. Je možné, že neskôr zaháji aj vyšetrovanie celého prípadu. "Aktuálne sa snažíme o prípade zistiť viac od spoločnosti aj od vlastníkov áut," povedal hovorca NHTSA Bryan Thomas pre Reuters.

Automobilka vydala vyhlásenie, v ktorom tvrdí, že ide o ojedinelý prípad. Auto používateľa gpcordaro jazdilo veľa času po prašných cestách a prach urýchlil opotrebenie guľového čapu.

Akúkoľvek snahu o umlčanie svojich zákazníkov automobilka poprela. Zmluvou, ktorú zákazníci podpisujú vtedy, keď im automobilka pokryje náklady na opravu nad rámec bežného servisu, chce Tesla zamedziť tomu, aby boli dobré skutky automobilky použité proti nej na súde.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 35 181
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 390
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 16 350
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 15 566
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 667
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 429
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 4 935
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 511
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 2 849
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 673

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Môj dom, môj hrad. Sternbergovci si to môžu povedať už 800 rokov

So súrodencami sa tu pretekali na trojkolkách, pre miestnych robili omše. Na súkromnom hrade Český Šternberk hradný pán stále býva.

SVET

Únia zatvára hranice. Opúšťa tým myšlienky Schengenu

Z núdzových opatrení sa stávajú dlhodobé.

PLUS

Prísne tajné. Ako sa zrodila najhoršia zbraň v dejinách

Ako sa vznikla najhoršia zbraň ľudstva.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.