SME

Luxusná značka Hyundaiu má prvé dva modely, do Európy príde koncom desaťročia

So sedanmi a veľkými benzínovými motormi Genesis v Európe neuspeje, preto čaká na širšiu ponuku modelov a motorov.

(Zdroj: Hyundai)

FRANKFURT, BRATISLAVA. Hyundai dnes na autosalóne v juhokórejskom meste Busan predstavil model G80, ďalší prírastok  svojej luxusnej značky Genesis.

Genesis G80 je v skutočnosti len prepracovaná limuzína Hyundai Genesis, ktorý sa u nás predáva a ktorý má úspech v štátnej správe. Ten sme podrobili redakčnému testu v roku 2014.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prečítajte si tiež: Garáž: Skúšame legendárnu Toyotu, najnovšie Subaru a luxusný Hyundai Čítajte 

Genesis G80 môže poháňať jeden z troch benzínových šesťvalcov - atmosférické 3.3 GDi a 3.8 GDi dosahujú výkony 207 a 232 kW (282 a 315 k), turbom preplňovaný 3,3 T-GDi v modeli G80 Sport má dokonca 370 koní. Všetky motory sa kombinujú s 8-stupňovou automatickou prevodovkou.

SkryťVypnúť reklamu

Genesis G80 sa začne predávať na domácom kórejskom trhu v júli 2016 a na hlavných exportných trhoch ako USA, Rusko a Blízky Východ do konca tohto roku. Verzia Sport príde do predaja v Kórei koncom tohto roka a na exportných trhoch bude v ponuke v roku 2017.

Okrem modelu G80 je v portfóliu značky Genesis ešte G90, ktorý sa predtým predával pod názvom Hyundai Equus.

Prečítajte si tiež: Nový Genesis G90 mieri do najvyššej triedy Čítajte 

Genesis bude v podobnej pozícii, ako je Infiniti v Nissane alebo Lexus v Toyote. Pripomíname, že práve Lexus v USA súperí predajnými číslami s BMW a Mercedes-Benzom. Všetky tri značky predali minulý rok okolo 354-tisíc áut (Audi 202-tisíc).

USA sa preto spomína ako jeden z hlavných exportných trhov, kde by autá Genesis mohli mať úspech. V Európe si však na ne možno ešte pár rokov počkáme, hlási portál Automotive News. "Uviesť na trh značku luxusných áut v Európe je výzva, a je to ešte väčšia výzva, ak nemáte pre trh správne produkty," povedal pre Automotive News Thomas Schmid, výkonný riaditeľ Hyundai Europe.

SkryťVypnúť reklamu

Schmid naráža najmä na absenciu dieselových motorov, ktoré sú nielen v tomto segmente populárne. "Hlavný dôvod je, že nám chýba správne pohonné ústrojenstvo. Preto sa Genesis nedostane do Európy skôr, ako v roku 2019," vysvetľuje.

Ďalším limitujúcim faktorom je SUV, ktoré zatiaľ značke Genesis chýba. "Bez SUV ešte nie je správny moment na príchod európy. Vo výsledku chceme byť úspešní, a úspešný znamená byť ziskový.

Do roku 2020 by sa malo modelové portfólio rozrásť na šesť modelov vrátane dvoch SUV, z toho päť by podľa Schmida malo prísť do Európy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  6. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 64 235
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 161
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 743
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 443
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 752
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 167
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 003
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 156
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  2. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  3. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  4. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  5. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  6. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  8. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 82 930
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 171
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 507
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 823
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 250
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 886
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 258
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 751
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu