SME

Luxusná značka Hyundaiu má prvé dva modely, do Európy príde koncom desaťročia

So sedanmi a veľkými benzínovými motormi Genesis v Európe neuspeje, preto čaká na širšiu ponuku modelov a motorov.

(Zdroj: Hyundai)

FRANKFURT, BRATISLAVA. Hyundai dnes na autosalóne v juhokórejskom meste Busan predstavil model G80, ďalší prírastok  svojej luxusnej značky Genesis.

Genesis G80 je v skutočnosti len prepracovaná limuzína Hyundai Genesis, ktorý sa u nás predáva a ktorý má úspech v štátnej správe. Ten sme podrobili redakčnému testu v roku 2014.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prečítajte si tiež: Garáž: Skúšame legendárnu Toyotu, najnovšie Subaru a luxusný Hyundai Čítajte 

Genesis G80 môže poháňať jeden z troch benzínových šesťvalcov - atmosférické 3.3 GDi a 3.8 GDi dosahujú výkony 207 a 232 kW (282 a 315 k), turbom preplňovaný 3,3 T-GDi v modeli G80 Sport má dokonca 370 koní. Všetky motory sa kombinujú s 8-stupňovou automatickou prevodovkou.

SkryťVypnúť reklamu

Genesis G80 sa začne predávať na domácom kórejskom trhu v júli 2016 a na hlavných exportných trhoch ako USA, Rusko a Blízky Východ do konca tohto roku. Verzia Sport príde do predaja v Kórei koncom tohto roka a na exportných trhoch bude v ponuke v roku 2017.

Okrem modelu G80 je v portfóliu značky Genesis ešte G90, ktorý sa predtým predával pod názvom Hyundai Equus.

Prečítajte si tiež: Nový Genesis G90 mieri do najvyššej triedy Čítajte 

Genesis bude v podobnej pozícii, ako je Infiniti v Nissane alebo Lexus v Toyote. Pripomíname, že práve Lexus v USA súperí predajnými číslami s BMW a Mercedes-Benzom. Všetky tri značky predali minulý rok okolo 354-tisíc áut (Audi 202-tisíc).

USA sa preto spomína ako jeden z hlavných exportných trhov, kde by autá Genesis mohli mať úspech. V Európe si však na ne možno ešte pár rokov počkáme, hlási portál Automotive News. "Uviesť na trh značku luxusných áut v Európe je výzva, a je to ešte väčšia výzva, ak nemáte pre trh správne produkty," povedal pre Automotive News Thomas Schmid, výkonný riaditeľ Hyundai Europe.

SkryťVypnúť reklamu

Schmid naráža najmä na absenciu dieselových motorov, ktoré sú nielen v tomto segmente populárne. "Hlavný dôvod je, že nám chýba správne pohonné ústrojenstvo. Preto sa Genesis nedostane do Európy skôr, ako v roku 2019," vysvetľuje.

Ďalším limitujúcim faktorom je SUV, ktoré zatiaľ značke Genesis chýba. "Bez SUV ešte nie je správny moment na príchod európy. Vo výsledku chceme byť úspešní, a úspešný znamená byť ziskový.

Do roku 2020 by sa malo modelové portfólio rozrásť na šesť modelov vrátane dvoch SUV, z toho päť by podľa Schmida malo prísť do Európy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako rozoznať dobrú kávu? Poradí pražiarka
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  1. Letná revolúcia a špeciál o mužoch a našich svetoch
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  3. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  6. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  7. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  8. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 20 861
  2. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 6 166
  3. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 4 813
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 250
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 3 996
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 456
  7. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 2 294
  8. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 267
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Miroslav Ferkl: Nezávislý súddd
  2. Ján Raclavský: Imitácia práce s dátumom expirácie
  3. Daniel Guľaš: Hlina preberá štafetu opozičného lídra. PS stagnuje a stráca momentum
  4. Martin Bača: Šachové ťah(olam)y (1)
  5. Věra Tepličková: Krutá rana pre opozíciu: Minister Takáč opäť nakupoval potraviny
  6. Dagmar Szabó: DIEŤA JE DAR, NIE TOVAR - 1. konferencia o ochrane detí pred systémovým násilím
  7. Jozef Černek: Kto nám ukradol komunikáciu?
  8. Martin Horanský: Equity Crowdfunding - zábava s portfóliom 1 - Fintech
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 26 210
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 16 180
  3. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 11 526
  4. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 11 254
  5. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 8 067
  6. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 325
  7. Juraj Kumičák: Ako Cyril a Metod fašistom pomáhali... 6 587
  8. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma! 6 031
  1. Věra Tepličková: Krutá rana pre opozíciu: Minister Takáč opäť nakupoval potraviny
  2. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  3. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
  4. Roman Kebísek: Básnik Byron vraj „miloval len jednu“ – Chaworthovú
  5. Věra Tepličková: O Cintuloch a Ficoch alebo Otázky bez odpovedí
  6. Marcel Rebro: Ruský oligarcha: Keď máš všetko, len nie istotu, že sa dožiješ večere
  7. Marian Nanias: Pokus odvolať predsedníčku Európskej komisie (EK) Ursulu von der Leyen.
  8. Radko Mačuha: Pozor ! Cyril a Metod. Vstup len na povolenie.
SkryťZatvoriť reklamu