FRANKFURT, BRATISLAVA. Hyundai dnes na autosalóne v juhokórejskom meste Busan predstavil model G80, ďalší prírastok svojej luxusnej značky Genesis.
Genesis G80 je v skutočnosti len prepracovaná limuzína Hyundai Genesis, ktorý sa u nás predáva a ktorý má úspech v štátnej správe. Ten sme podrobili redakčnému testu v roku 2014.

Genesis G80 môže poháňať jeden z troch benzínových šesťvalcov - atmosférické 3.3 GDi a 3.8 GDi dosahujú výkony 207 a 232 kW (282 a 315 k), turbom preplňovaný 3,3 T-GDi v modeli G80 Sport má dokonca 370 koní. Všetky motory sa kombinujú s 8-stupňovou automatickou prevodovkou.
Genesis G80 sa začne predávať na domácom kórejskom trhu v júli 2016 a na hlavných exportných trhoch ako USA, Rusko a Blízky Východ do konca tohto roku. Verzia Sport príde do predaja v Kórei koncom tohto roka a na exportných trhoch bude v ponuke v roku 2017.
Okrem modelu G80 je v portfóliu značky Genesis ešte G90, ktorý sa predtým predával pod názvom Hyundai Equus.

Genesis bude v podobnej pozícii, ako je Infiniti v Nissane alebo Lexus v Toyote. Pripomíname, že práve Lexus v USA súperí predajnými číslami s BMW a Mercedes-Benzom. Všetky tri značky predali minulý rok okolo 354-tisíc áut (Audi 202-tisíc).
USA sa preto spomína ako jeden z hlavných exportných trhov, kde by autá Genesis mohli mať úspech. V Európe si však na ne možno ešte pár rokov počkáme, hlási portál Automotive News. "Uviesť na trh značku luxusných áut v Európe je výzva, a je to ešte väčšia výzva, ak nemáte pre trh správne produkty," povedal pre Automotive News Thomas Schmid, výkonný riaditeľ Hyundai Europe.
Schmid naráža najmä na absenciu dieselových motorov, ktoré sú nielen v tomto segmente populárne. "Hlavný dôvod je, že nám chýba správne pohonné ústrojenstvo. Preto sa Genesis nedostane do Európy skôr, ako v roku 2019," vysvetľuje.
Ďalším limitujúcim faktorom je SUV, ktoré zatiaľ značke Genesis chýba. "Bez SUV ešte nie je správny moment na príchod európy. Vo výsledku chceme byť úspešní, a úspešný znamená byť ziskový.
Do roku 2020 by sa malo modelové portfólio rozrásť na šesť modelov vrátane dvoch SUV, z toho päť by podľa Schmida malo prísť do Európy.