Luxusná značka Hyundaiu má prvé dva modely, do Európy príde koncom desaťročia

So sedanmi a veľkými benzínovými motormi Genesis v Európe neuspeje, preto čaká na širšiu ponuku modelov a motorov.

(Zdroj: Hyundai)

FRANKFURT, BRATISLAVA. Hyundai dnes na autosalóne v juhokórejskom meste Busan predstavil model G80, ďalší prírastok  svojej luxusnej značky Genesis.

Genesis G80 je v skutočnosti len prepracovaná limuzína Hyundai Genesis, ktorý sa u nás predáva a ktorý má úspech v štátnej správe. Ten sme podrobili redakčnému testu v roku 2014.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Garáž: Skúšame legendárnu Toyotu, najnovšie Subaru a luxusný Hyundai

Genesis G80 môže poháňať jeden z troch benzínových šesťvalcov - atmosférické 3.3 GDi a 3.8 GDi dosahujú výkony 207 a 232 kW (282 a 315 k), turbom preplňovaný 3,3 T-GDi v modeli G80 Sport má dokonca 370 koní. Všetky motory sa kombinujú s 8-stupňovou automatickou prevodovkou.

Genesis G80 sa začne predávať na domácom kórejskom trhu v júli 2016 a na hlavných exportných trhoch ako USA, Rusko a Blízky Východ do konca tohto roku. Verzia Sport príde do predaja v Kórei koncom tohto roka a na exportných trhoch bude v ponuke v roku 2017.

Okrem modelu G80 je v portfóliu značky Genesis ešte G90, ktorý sa predtým predával pod názvom Hyundai Equus.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Nový Genesis G90 mieri do najvyššej triedy

Genesis bude v podobnej pozícii, ako je Infiniti v Nissane alebo Lexus v Toyote. Pripomíname, že práve Lexus v USA súperí predajnými číslami s BMW a Mercedes-Benzom. Všetky tri značky predali minulý rok okolo 354-tisíc áut (Audi 202-tisíc).

USA sa preto spomína ako jeden z hlavných exportných trhov, kde by autá Genesis mohli mať úspech. V Európe si však na ne možno ešte pár rokov počkáme, hlási portál Automotive News. "Uviesť na trh značku luxusných áut v Európe je výzva, a je to ešte väčšia výzva, ak nemáte pre trh správne produkty," povedal pre Automotive News Thomas Schmid, výkonný riaditeľ Hyundai Europe.

Schmid naráža najmä na absenciu dieselových motorov, ktoré sú nielen v tomto segmente populárne. "Hlavný dôvod je, že nám chýba správne pohonné ústrojenstvo. Preto sa Genesis nedostane do Európy skôr, ako v roku 2019," vysvetľuje.

Ďalším limitujúcim faktorom je SUV, ktoré zatiaľ značke Genesis chýba. "Bez SUV ešte nie je správny moment na príchod európy. Vo výsledku chceme byť úspešní, a úspešný znamená byť ziskový.

Do roku 2020 by sa malo modelové portfólio rozrásť na šesť modelov vrátane dvoch SUV, z toho päť by podľa Schmida malo prísť do Európy.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Hitparáda štiav
  2. 14. ročník AmCham „JOB FAIR“ v Košiciach
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  5. Malé knedličky, veľké dojmy
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  7. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  8. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  9. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  10. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 846
  2. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 236
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 677
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 969
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 771
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 4 068
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 503
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 116
  9. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 369
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 184

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kocáb: Kisku už dlho uznávam, ocenenie ma šokovalo

Pre SME hovorí, že je hrdý slniečkar. Keď pôjdeme tvrdou silou, nemáme šancu.

KULTÚRA

Minúta po minúte: Moonlight má prvého Oscara

Odovzdávanie budeme sledovať naživo.

TECH

Nokii sa podarilo vstať z mŕtvych. Ukázali Nokiu 3310

Majú Android, nízku cenu a dobrý hardvér.

ŠPORT

Sagan ukázal cit pre taktiku a ešte lepšiu formu ako pred rokom

V sobotu bol druhý, v nedeľu už vyhral.

Neprehliadnite tiež

Porsche predstavilo svoj najvýkonnejší model, je to hybrid

Nové Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid kombinuje elektromotor so štvorlitrovým osemvalcom.

Športový Ford Fiesta ST dostal len trojvalec s výkonom 200 koní

Špecialitou motora je vypínanie jedného valca pri čiastočnom zaťažení.

VW Arteon: Nástupca modelu CC sa začína odhaľovať

Dizajnovo bude mať novinka veľmi blízko ku konceptu Sport Coupé GTE.

Jawa CZ 175 Trail nebola určená pre nás, ale výhradne na export

Československá motorka bola určená iba na vývoz a to do USA, Veľkej Británie, Belgicka a Austrálie.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop