SME

Súboj pickupov: Oceľový Chevrolet zaútočil na hliníkový Ford, vyhrala plastová Honda

V reklamnej antikampani poukazuje Chevrolet na nevýhody hliníkovej karosérie pickupov Fordu.

(Zdroj: YouTube / Chevrolet)

DETROIT, BRATISLAVA. Pickup Ford F-150, tretie najpredávanejšie auto za minulý rok*, prešiel v roku 2014 výraznou medzigeneračnou zmenou. Na oceľový rám sa vtedy - namiesto tradičnej oceľovej - posadila hliníková karoséria.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prakticky všetky karosárske diely (s výnimkou prepážky medzi kabínou a motorom) sú z hliníka. To by malo znížiť hmotnosť a teoreticky aj zvýšiť odolnosť, keďže hliník nehrdzavie tak, ako oceľ.

Na Ford však zaútočil Chevrolet (z koncernu General Motors) reklamnou antikampaňou. Chevrolet pri svojom pickupe Silverado zotrval pri oceľovej konštrukcii rámu aj karosérie - a rád na to poukazuje.

SkryťVypnúť reklamu

Superhrdina, medveď aj kamenné kvádre

Minulý týždeň zverejnil Chevrolet dva reklamné spoty na tému odolnosti oceľovej a hliníkovej korby. Nejde pritom o prvé videá - minulý rok Chevrolet predstavil jedno s klietkou a medveďom a jedno o hliníkovom superhrdinovi.

V oboch videách demonštruje Chevrolet vyššiu odolnosť svojej oceľovej korby v celkom extrémnom teste - pri sypaní kamenných kvádrov z výšky na korbu. Kým na oceľovej ložnej ploche ostanú škrabance a preliačeniny, hliník je na viacerých miestach prasknutý.

Pravdou je, že použitie hliníka na korbe Fordu F-150 asi nie je najideálnejšie riešenie, a ak si na korbu pravidelne sypete kamenné kvádre z výšky, oceľová korba Chevroletu Silverado je odolnejšia. Chevrolet sa však s touto antireklamou pohybuje na veľmi tenkom ľade.

SkryťVypnúť reklamu

Krehkosť konštrukcie (korby) Fordu F-150 dáva do priamej súvislosti s použitým materiálom - hliníkom. Zákazníci preto kampaň proti Fordu môžu vnímať ako kampaň proti hliníku.

To sa môže Chevroletu vypomstiť, keďže už súčasné Silverado používa množstvo dielov z hliníka - nevynímajúc blok motora. Automotive News navyše v roku 2014 prinieslo správu, že Chevrolet prinesie hliníkové karosérie na oceľových rámoch v roku 2018.

Kampaň Chevroletu je preto nie len zmätočná, ale navyše aj veľmi krátkozraká. Bude fungovať prinajlepšom najbližšie dva roky, a potom musí automobilka poprieť všetko, čo dnes vo videách tvrdí.

Neopravuj hliník, ktorý nie je pokazený

Oprávnené pochybnosti vzbudzuje hliník kvôli zvýšenej náročnosti opráv. Ford ale tvrdí, že hliníková karoséria F-150 je navrhnutá aj s ohľadom na jednoduchosť opravy.

SkryťVypnúť reklamu

Americký Poistný inštitút pre bezpečnosť cestnej premávky (IIHS) robil minulý rok nezávislé testy, kedy starším oceľovým Fordom F-150 narazil zozadu do hliníkového a naopak. Podľa jeho zistení boli opravy predku aj zadku pri hliníkovom pickupe o 26 percent drahšie.

Samozrejme, opravy spočiatku predlžovalo postupné dovybavovanie servisov náradím, zaškoľovanie pracovníkov a dlhé dodacie lehoty na náhradné súčiastky. Automobilka tvrdí, že keď sa servisy naučia hliníkové karosérie opravovať, cena aj rýchlosť opráv bude na rovnakej úrovni s oceľovými karosériami.

Kde sa dvaja bijú, tretí vyhráva

Vtipnú bodku za sporom dvoch amerických koncernov priniesla japonská Honda s jej modelom Ridgeline.

Honda Ridgeline nie je typický pickup amerického typu - má samonosnú karosériu (monokok), motor uložený naprieč, pohon primárne predných kolies (zadný je pripojiteľný). Miesto "svalnatého" imidžu a zbytočnej veľkosti však zákazníkom ponúka viac každodennej využiteľnosti a lifestyleové riešenia, ako napríklad reproduktory zabudované v korbe.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Korba Hondy pritom nie je z ocele ani z hliníka, ale z kompozitného plastu. Útoku kamenných kvádrov sypaných z výšky však odolala lepšie, než oba americké pickupy.

*Pickupy v tomto rebríčku treba brať s rezervou, keďže do predajnosti sa okrem osobných verzií rátajú aj úžitkové verzie s vysokou nosnosťou či modely bez korby, určené na ďalšiu prestavbu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL
  3. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  4. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  5. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  6. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  7. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 10 535
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 8 619
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 005
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 322
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 3 343
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 3 193
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 958
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 346
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Anton Kovalčík: Druhá svetová a James Bond z Vatikánu. Druhá časť.
  2. Elena Antalová: " Nevím, zda vím, co je to zázrak"
  3. Jozef Drahovský: Primátor Bratislavy ocenil výnimočné osobnosti za rok 2025
  4. Martin Fronk: Hrad Modrý Kameň: Miesto, kde história dýcha a čas sa zastaví
  5. Martin Fronk: Szécsény: Malebná maďarská jednotaktovka s kaštieľom, ktorý má dušu
  6. Anton Kaiser: 100 rokov organizovanej turistiky XL.
  7. Julius Kravjar: Slovo gentlemana v politike neplatí alebo Kľúčový dokument v debatách o rozširovaní NATO na východ
  8. Soňa Kallová: Karibik lowcost - časť prvá
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 28 049
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 21 131
  3. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 17 342
  4. Jozef Ivan: Nasledujúcimi riadkami asi rozprúdim diskusiu, ale o to mi ide 9 551
  5. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 4 602
  6. Ján Valchár: O Otíkovi Rákosníkovi v Bielom dome a žuvačke vo Vatikáne 4 461
  7. Radko Mačuha: Bombic začal verbálne útočiť na Fica. ( pozor vulgarizmy) 3 906
  8. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 3 414
  1. Radko Mačuha: Bombic začal verbálne útočiť na Fica. ( pozor vulgarizmy)
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu
  3. Věra Tepličková: Už aj ty... Kéry?
  4. INESS: Cena zamestnanca opäť narástla
  5. Radko Mačuha: Si herec, či politik?
  6. Tupou Ceruzou: Pápež František
  7. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  8. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
SkryťZatvoriť reklamu