Súboj pickupov: Oceľový Chevrolet zaútočil na hliníkový Ford, vyhrala plastová Honda

V reklamnej antikampani poukazuje Chevrolet na nevýhody hliníkovej karosérie pickupov Fordu.

(Zdroj: YouTube / Chevrolet)

DETROIT, BRATISLAVA. Pickup Ford F-150, tretie najpredávanejšie auto za minulý rok*, prešiel v roku 2014 výraznou medzigeneračnou zmenou. Na oceľový rám sa vtedy - namiesto tradičnej oceľovej - posadila hliníková karoséria.

Prakticky všetky karosárske diely (s výnimkou prepážky medzi kabínou a motorom) sú z hliníka. To by malo znížiť hmotnosť a teoreticky aj zvýšiť odolnosť, keďže hliník nehrdzavie tak, ako oceľ.

Na Ford však zaútočil Chevrolet (z koncernu General Motors) reklamnou antikampaňou. Chevrolet pri svojom pickupe Silverado zotrval pri oceľovej konštrukcii rámu aj karosérie - a rád na to poukazuje.

Superhrdina, medveď aj kamenné kvádre

Minulý týždeň zverejnil Chevrolet dva reklamné spoty na tému odolnosti oceľovej a hliníkovej korby. Nejde pritom o prvé videá - minulý rok Chevrolet predstavil jedno s klietkou a medveďom a jedno o hliníkovom superhrdinovi.

V oboch videách demonštruje Chevrolet vyššiu odolnosť svojej oceľovej korby v celkom extrémnom teste - pri sypaní kamenných kvádrov z výšky na korbu. Kým na oceľovej ložnej ploche ostanú škrabance a preliačeniny, hliník je na viacerých miestach prasknutý.

Pravdou je, že použitie hliníka na korbe Fordu F-150 asi nie je najideálnejšie riešenie, a ak si na korbu pravidelne sypete kamenné kvádre z výšky, oceľová korba Chevroletu Silverado je odolnejšia. Chevrolet sa však s touto antireklamou pohybuje na veľmi tenkom ľade.

Krehkosť konštrukcie (korby) Fordu F-150 dáva do priamej súvislosti s použitým materiálom - hliníkom. Zákazníci preto kampaň proti Fordu môžu vnímať ako kampaň proti hliníku.

To sa môže Chevroletu vypomstiť, keďže už súčasné Silverado používa množstvo dielov z hliníka - nevynímajúc blok motora. Automotive News navyše v roku 2014 prinieslo správu, že Chevrolet prinesie hliníkové karosérie na oceľových rámoch v roku 2018.

Kampaň Chevroletu je preto nie len zmätočná, ale navyše aj veľmi krátkozraká. Bude fungovať prinajlepšom najbližšie dva roky, a potom musí automobilka poprieť všetko, čo dnes vo videách tvrdí.

Neopravuj hliník, ktorý nie je pokazený

Oprávnené pochybnosti vzbudzuje hliník kvôli zvýšenej náročnosti opráv. Ford ale tvrdí, že hliníková karoséria F-150 je navrhnutá aj s ohľadom na jednoduchosť opravy.

Americký Poistný inštitút pre bezpečnosť cestnej premávky (IIHS) robil minulý rok nezávislé testy, kedy starším oceľovým Fordom F-150 narazil zozadu do hliníkového a naopak. Podľa jeho zistení boli opravy predku aj zadku pri hliníkovom pickupe o 26 percent drahšie.

Samozrejme, opravy spočiatku predlžovalo postupné dovybavovanie servisov náradím, zaškoľovanie pracovníkov a dlhé dodacie lehoty na náhradné súčiastky. Automobilka tvrdí, že keď sa servisy naučia hliníkové karosérie opravovať, cena aj rýchlosť opráv bude na rovnakej úrovni s oceľovými karosériami.

Kde sa dvaja bijú, tretí vyhráva

Vtipnú bodku za sporom dvoch amerických koncernov priniesla japonská Honda s jej modelom Ridgeline.

Honda Ridgeline nie je typický pickup amerického typu - má samonosnú karosériu (monokok), motor uložený naprieč, pohon primárne predných kolies (zadný je pripojiteľný). Miesto "svalnatého" imidžu a zbytočnej veľkosti však zákazníkom ponúka viac každodennej využiteľnosti a lifestyleové riešenia, ako napríklad reproduktory zabudované v korbe.

Korba Hondy pritom nie je z ocele ani z hliníka, ale z kompozitného plastu. Útoku kamenných kvádrov sypaných z výšky však odolala lepšie, než oba americké pickupy.

*Pickupy v tomto rebríčku treba brať s rezervou, keďže do predajnosti sa okrem osobných verzií rátajú aj úžitkové verzie s vysokou nosnosťou či modely bez korby, určené na ďalšiu prestavbu.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  4. Moskva alebo Petrohrad?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nový Jaguar XF Sportbrake
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  10. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  1. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  2. Modern luxury next to the Blue Church
  3. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  4. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  5. Moskva alebo Petrohrad?
  6. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  7. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  8. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  9. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  10. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 173
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 955
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 066
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 671
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 547
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 405
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 076
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 010
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 826
  10. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 720

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

SVET

Zomrel masový vrah Charles Manson

Manson zomrel vo väzení prirodzenou smrťou.

Neprehliadnite tiež

Britskí vodiči sa neboja šoférovať so zhoršeným zrakom

Oční lekári navrhujú povinné vyšetrenia.

Dubajský superšport s výkonom 5000 koní je realita, ostane vyhradený pre trať

Do bežnej premávky sa chystá Devel Sixteen s výkonom 2000 a 3000 koní, ukázal sa aj prototyp terénneho vozu 6x6.

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.