Súboj pickupov: Oceľový Chevrolet zaútočil na hliníkový Ford, vyhrala plastová Honda

V reklamnej antikampani poukazuje Chevrolet na nevýhody hliníkovej karosérie pickupov Fordu.

(Zdroj: YouTube / Chevrolet)

DETROIT, BRATISLAVA. Pickup Ford F-150, tretie najpredávanejšie auto za minulý rok*, prešiel v roku 2014 výraznou medzigeneračnou zmenou. Na oceľový rám sa vtedy - namiesto tradičnej oceľovej - posadila hliníková karoséria.

Prakticky všetky karosárske diely (s výnimkou prepážky medzi kabínou a motorom) sú z hliníka. To by malo znížiť hmotnosť a teoreticky aj zvýšiť odolnosť, keďže hliník nehrdzavie tak, ako oceľ.

Na Ford však zaútočil Chevrolet (z koncernu General Motors) reklamnou antikampaňou. Chevrolet pri svojom pickupe Silverado zotrval pri oceľovej konštrukcii rámu aj karosérie - a rád na to poukazuje.

Superhrdina, medveď aj kamenné kvádre

Minulý týždeň zverejnil Chevrolet dva reklamné spoty na tému odolnosti oceľovej a hliníkovej korby. Nejde pritom o prvé videá - minulý rok Chevrolet predstavil jedno s klietkou a medveďom a jedno o hliníkovom superhrdinovi.

V oboch videách demonštruje Chevrolet vyššiu odolnosť svojej oceľovej korby v celkom extrémnom teste - pri sypaní kamenných kvádrov z výšky na korbu. Kým na oceľovej ložnej ploche ostanú škrabance a preliačeniny, hliník je na viacerých miestach prasknutý.

Pravdou je, že použitie hliníka na korbe Fordu F-150 asi nie je najideálnejšie riešenie, a ak si na korbu pravidelne sypete kamenné kvádre z výšky, oceľová korba Chevroletu Silverado je odolnejšia. Chevrolet sa však s touto antireklamou pohybuje na veľmi tenkom ľade.

Krehkosť konštrukcie (korby) Fordu F-150 dáva do priamej súvislosti s použitým materiálom - hliníkom. Zákazníci preto kampaň proti Fordu môžu vnímať ako kampaň proti hliníku.

To sa môže Chevroletu vypomstiť, keďže už súčasné Silverado používa množstvo dielov z hliníka - nevynímajúc blok motora. Automotive News navyše v roku 2014 prinieslo správu, že Chevrolet prinesie hliníkové karosérie na oceľových rámoch v roku 2018.

Kampaň Chevroletu je preto nie len zmätočná, ale navyše aj veľmi krátkozraká. Bude fungovať prinajlepšom najbližšie dva roky, a potom musí automobilka poprieť všetko, čo dnes vo videách tvrdí.

Neopravuj hliník, ktorý nie je pokazený

Oprávnené pochybnosti vzbudzuje hliník kvôli zvýšenej náročnosti opráv. Ford ale tvrdí, že hliníková karoséria F-150 je navrhnutá aj s ohľadom na jednoduchosť opravy.

Americký Poistný inštitút pre bezpečnosť cestnej premávky (IIHS) robil minulý rok nezávislé testy, kedy starším oceľovým Fordom F-150 narazil zozadu do hliníkového a naopak. Podľa jeho zistení boli opravy predku aj zadku pri hliníkovom pickupe o 26 percent drahšie.

Samozrejme, opravy spočiatku predlžovalo postupné dovybavovanie servisov náradím, zaškoľovanie pracovníkov a dlhé dodacie lehoty na náhradné súčiastky. Automobilka tvrdí, že keď sa servisy naučia hliníkové karosérie opravovať, cena aj rýchlosť opráv bude na rovnakej úrovni s oceľovými karosériami.

Kde sa dvaja bijú, tretí vyhráva

Vtipnú bodku za sporom dvoch amerických koncernov priniesla japonská Honda s jej modelom Ridgeline.

Honda Ridgeline nie je typický pickup amerického typu - má samonosnú karosériu (monokok), motor uložený naprieč, pohon primárne predných kolies (zadný je pripojiteľný). Miesto "svalnatého" imidžu a zbytočnej veľkosti však zákazníkom ponúka viac každodennej využiteľnosti a lifestyleové riešenia, ako napríklad reproduktory zabudované v korbe.

Korba Hondy pritom nie je z ocele ani z hliníka, ale z kompozitného plastu. Útoku kamenných kvádrov sypaných z výšky však odolala lepšie, než oba americké pickupy.

*Pickupy v tomto rebríčku treba brať s rezervou, keďže do predajnosti sa okrem osobných verzií rátajú aj úžitkové verzie s vysokou nosnosťou či modely bez korby, určené na ďalšiu prestavbu.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  5. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  8. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  2. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  3. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  4. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  6. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  7. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  8. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  9. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 9 493
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 4 451
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 3 588
  4. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 3 019
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 735
  6. Splnený sen 1 257
  7. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 1 199
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 1 164
  9. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 1 111
  10. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu 955

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Cítila každý vpich ihly. Lekárov so slzami v očiach prosila, aby už prestali

Denník SME oslovil všetky univerzitné a fakultné nemocnice. Ani jedna nedostala podnet na násilie či neetické správanie personálu počas pôrodu.

KOMENTÁRE

Slotu neutopia nástenkári ani nikto iný

Exministri si dali záležať, aby Slotu s nástenkou nespájali.

AUTO

Takmer tretina nových áut nemá rezervné koleso

Pri defekte sa musia vodiči spoliehať na lepiacu sadu.

Neprehliadnite tiež

Nové Audi A7 Sportback dostane ku všetkým motorom hybrid

Predaj odštartuje so šesťvalcovým motorom 3,0 TFSI.

Takmer tretina nových áut nemá rezervné koleso

Pri defekte sa musia vodiči spoliehať na lepiacu sadu.

Motory v autách by mohli dostať turbo pre každý valec, pomôže to odozve

Konštruktéri snívajú o trojvalci s tromi turbami a šiestimi škrtiacimi klapkami.

Honda Civic jazdí lahodne a konečne vyzerá dobre (test)

Dojem trochu kazí ovládanie elektroniky na palube.