SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Súboj pickupov: Oceľový Chevrolet zaútočil na hliníkový Ford, vyhrala plastová Honda

V reklamnej antikampani poukazuje Chevrolet na nevýhody hliníkovej karosérie pickupov Fordu.

(Zdroj: YouTube / Chevrolet)

DETROIT, BRATISLAVA. Pickup Ford F-150, tretie najpredávanejšie auto za minulý rok*, prešiel v roku 2014 výraznou medzigeneračnou zmenou. Na oceľový rám sa vtedy - namiesto tradičnej oceľovej - posadila hliníková karoséria.

Prakticky všetky karosárske diely (s výnimkou prepážky medzi kabínou a motorom) sú z hliníka. To by malo znížiť hmotnosť a teoreticky aj zvýšiť odolnosť, keďže hliník nehrdzavie tak, ako oceľ.

Na Ford však zaútočil Chevrolet (z koncernu General Motors) reklamnou antikampaňou. Chevrolet pri svojom pickupe Silverado zotrval pri oceľovej konštrukcii rámu aj karosérie - a rád na to poukazuje.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Superhrdina, medveď aj kamenné kvádre

Minulý týždeň zverejnil Chevrolet dva reklamné spoty na tému odolnosti oceľovej a hliníkovej korby. Nejde pritom o prvé videá - minulý rok Chevrolet predstavil jedno s klietkou a medveďom a jedno o hliníkovom superhrdinovi.

Načítavam video...

Načítavam video...

V oboch videách demonštruje Chevrolet vyššiu odolnosť svojej oceľovej korby v celkom extrémnom teste - pri sypaní kamenných kvádrov z výšky na korbu. Kým na oceľovej ložnej ploche ostanú škrabance a preliačeniny, hliník je na viacerých miestach prasknutý.

Pravdou je, že použitie hliníka na korbe Fordu F-150 asi nie je najideálnejšie riešenie, a ak si na korbu pravidelne sypete kamenné kvádre z výšky, oceľová korba Chevroletu Silverado je odolnejšia. Chevrolet sa však s touto antireklamou pohybuje na veľmi tenkom ľade.

Skryť Vypnúť reklamu

Krehkosť konštrukcie (korby) Fordu F-150 dáva do priamej súvislosti s použitým materiálom - hliníkom. Zákazníci preto kampaň proti Fordu môžu vnímať ako kampaň proti hliníku.

To sa môže Chevroletu vypomstiť, keďže už súčasné Silverado používa množstvo dielov z hliníka - nevynímajúc blok motora. Automotive News navyše v roku 2014 prinieslo správu, že Chevrolet prinesie hliníkové karosérie na oceľových rámoch v roku 2018.

Kampaň Chevroletu je preto nie len zmätočná, ale navyše aj veľmi krátkozraká. Bude fungovať prinajlepšom najbližšie dva roky, a potom musí automobilka poprieť všetko, čo dnes vo videách tvrdí.

Neopravuj hliník, ktorý nie je pokazený

Oprávnené pochybnosti vzbudzuje hliník kvôli zvýšenej náročnosti opráv. Ford ale tvrdí, že hliníková karoséria F-150 je navrhnutá aj s ohľadom na jednoduchosť opravy.

Skryť Vypnúť reklamu

Americký Poistný inštitút pre bezpečnosť cestnej premávky (IIHS) robil minulý rok nezávislé testy, kedy starším oceľovým Fordom F-150 narazil zozadu do hliníkového a naopak. Podľa jeho zistení boli opravy predku aj zadku pri hliníkovom pickupe o 26 percent drahšie.

Samozrejme, opravy spočiatku predlžovalo postupné dovybavovanie servisov náradím, zaškoľovanie pracovníkov a dlhé dodacie lehoty na náhradné súčiastky. Automobilka tvrdí, že keď sa servisy naučia hliníkové karosérie opravovať, cena aj rýchlosť opráv bude na rovnakej úrovni s oceľovými karosériami.

Kde sa dvaja bijú, tretí vyhráva

Vtipnú bodku za sporom dvoch amerických koncernov priniesla japonská Honda s jej modelom Ridgeline.

Honda Ridgeline nie je typický pickup amerického typu - má samonosnú karosériu (monokok), motor uložený naprieč, pohon primárne predných kolies (zadný je pripojiteľný). Miesto "svalnatého" imidžu a zbytočnej veľkosti však zákazníkom ponúka viac každodennej využiteľnosti a lifestyleové riešenia, ako napríklad reproduktory zabudované v korbe.

Skryť Vypnúť reklamu

Korba Hondy pritom nie je z ocele ani z hliníka, ale z kompozitného plastu. Útoku kamenných kvádrov sypaných z výšky však odolala lepšie, než oba americké pickupy.

Načítavam video...

*Pickupy v tomto rebríčku treba brať s rezervou, keďže do predajnosti sa okrem osobných verzií rátajú aj úžitkové verzie s vysokou nosnosťou či modely bez korby, určené na ďalšiu prestavbu.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  2. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  3. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  5. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  6. Pomáhajte čítaním
  7. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  8. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  9. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  10. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  1. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  3. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  4. Pomáhajte čítaním
  5. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  6. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  8. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  9. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 29 942
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 22 626
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 723
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 123
  5. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 863
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 606
  7. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 988
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 814
  9. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 9 205
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 9 179
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: Potvrdili ďalších 11 úmrtí, vyliečilo sa 878 ľudí (minúta po minúte)

Na Slovensku za pondelok pribudlo 901 ľudí pozitívne testovaných na nový typ koronavírusu. Laboratóriá otestovali 5 899 vzoriek. Celkový počet nakazených dosiahol číslo 46 056. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 176 obetí.

Ilustračná fotografia.
Premiér Igor Matovič a minister zdravotníctva Marek Krajčí.
Predseda NR SR Boris Kollár.

Sagan si vybral novú výzvu, no musel niečo obetovať

Aká bola sezóna slovenského cyklistu?

Peter Sagan.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.
Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.