SME
Piatok, 18. október, 2019 | Meniny má Lukáš

Súboj pickupov: Oceľový Chevrolet zaútočil na hliníkový Ford, vyhrala plastová Honda

V reklamnej antikampani poukazuje Chevrolet na nevýhody hliníkovej karosérie pickupov Fordu.

(Zdroj: YouTube / Chevrolet)

DETROIT, BRATISLAVA. Pickup Ford F-150, tretie najpredávanejšie auto za minulý rok*, prešiel v roku 2014 výraznou medzigeneračnou zmenou. Na oceľový rám sa vtedy - namiesto tradičnej oceľovej - posadila hliníková karoséria.

Prakticky všetky karosárske diely (s výnimkou prepážky medzi kabínou a motorom) sú z hliníka. To by malo znížiť hmotnosť a teoreticky aj zvýšiť odolnosť, keďže hliník nehrdzavie tak, ako oceľ.

Na Ford však zaútočil Chevrolet (z koncernu General Motors) reklamnou antikampaňou. Chevrolet pri svojom pickupe Silverado zotrval pri oceľovej konštrukcii rámu aj karosérie - a rád na to poukazuje.

Článok pokračuje pod video reklamou

Superhrdina, medveď aj kamenné kvádre

Minulý týždeň zverejnil Chevrolet dva reklamné spoty na tému odolnosti oceľovej a hliníkovej korby. Nejde pritom o prvé videá - minulý rok Chevrolet predstavil jedno s klietkou a medveďom a jedno o hliníkovom superhrdinovi.

Načítavám video...

Načítavám video...

V oboch videách demonštruje Chevrolet vyššiu odolnosť svojej oceľovej korby v celkom extrémnom teste - pri sypaní kamenných kvádrov z výšky na korbu. Kým na oceľovej ložnej ploche ostanú škrabance a preliačeniny, hliník je na viacerých miestach prasknutý.

Pravdou je, že použitie hliníka na korbe Fordu F-150 asi nie je najideálnejšie riešenie, a ak si na korbu pravidelne sypete kamenné kvádre z výšky, oceľová korba Chevroletu Silverado je odolnejšia. Chevrolet sa však s touto antireklamou pohybuje na veľmi tenkom ľade.

Krehkosť konštrukcie (korby) Fordu F-150 dáva do priamej súvislosti s použitým materiálom - hliníkom. Zákazníci preto kampaň proti Fordu môžu vnímať ako kampaň proti hliníku.

To sa môže Chevroletu vypomstiť, keďže už súčasné Silverado používa množstvo dielov z hliníka - nevynímajúc blok motora. Automotive News navyše v roku 2014 prinieslo správu, že Chevrolet prinesie hliníkové karosérie na oceľových rámoch v roku 2018.

Kampaň Chevroletu je preto nie len zmätočná, ale navyše aj veľmi krátkozraká. Bude fungovať prinajlepšom najbližšie dva roky, a potom musí automobilka poprieť všetko, čo dnes vo videách tvrdí.

Neopravuj hliník, ktorý nie je pokazený

Oprávnené pochybnosti vzbudzuje hliník kvôli zvýšenej náročnosti opráv. Ford ale tvrdí, že hliníková karoséria F-150 je navrhnutá aj s ohľadom na jednoduchosť opravy.

Americký Poistný inštitút pre bezpečnosť cestnej premávky (IIHS) robil minulý rok nezávislé testy, kedy starším oceľovým Fordom F-150 narazil zozadu do hliníkového a naopak. Podľa jeho zistení boli opravy predku aj zadku pri hliníkovom pickupe o 26 percent drahšie.

Samozrejme, opravy spočiatku predlžovalo postupné dovybavovanie servisov náradím, zaškoľovanie pracovníkov a dlhé dodacie lehoty na náhradné súčiastky. Automobilka tvrdí, že keď sa servisy naučia hliníkové karosérie opravovať, cena aj rýchlosť opráv bude na rovnakej úrovni s oceľovými karosériami.

Kde sa dvaja bijú, tretí vyhráva

Vtipnú bodku za sporom dvoch amerických koncernov priniesla japonská Honda s jej modelom Ridgeline.

Honda Ridgeline nie je typický pickup amerického typu - má samonosnú karosériu (monokok), motor uložený naprieč, pohon primárne predných kolies (zadný je pripojiteľný). Miesto "svalnatého" imidžu a zbytočnej veľkosti však zákazníkom ponúka viac každodennej využiteľnosti a lifestyleové riešenia, ako napríklad reproduktory zabudované v korbe.

Korba Hondy pritom nie je z ocele ani z hliníka, ale z kompozitného plastu. Útoku kamenných kvádrov sypaných z výšky však odolala lepšie, než oba americké pickupy.

Načítavám video...

*Pickupy v tomto rebríčku treba brať s rezervou, keďže do predajnosti sa okrem osobných verzií rátajú aj úžitkové verzie s vysokou nosnosťou či modely bez korby, určené na ďalšiu prestavbu.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu
  2. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti)
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch
  4. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo
  5. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  6. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  7. Nestarnú, ale dozrievajú
  8. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie
  9. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 %
  10. Rýchlejšie doma. Už čoskoro.
  1. Firma BONATO oddlžila svojich klientov v sume 100 000 000 Eur
  2. Ako manažovať 16 miliónov dielov denne?
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch
  4. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti)
  5. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo
  6. Slávnostné otvorenie VIVO! Bratislava už o tri týždne
  7. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu
  8. Udržateľné úspešné podnikanie na Slovensku a v Bulharsku
  9. Slováci sú chlebovým národom
  10. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  1. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 13 035
  2. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo 12 770
  3. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 12 657
  4. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 9 991
  5. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 9 399
  6. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov? 8 098
  7. Čo všetko dnes majú deti v mobiloch? Boli by ste prekvapení 8 032
  8. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 7 305
  9. Vyrába koláče pre celiatikov. Najobľúbenejšie zákusky prekvapia 6 884
  10. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky 6 792

Hlavné správy zo Sme.sk

Gorila vyhnala do ulíc zástupy ľudí, pochodovali Za spravodlivé Slovensko

Organizátori vyzvali na odchod Trnku, Jankovskú, Fica aj Kováčika.

Pochod iniciatívy Za slušné Slovensko podporili tisíce ľudí

Threema potvrdzuje Kočnerov vplyv na novinárku

Pri Kočnerovi sa opäť ukázala Ruttkayová.

Marian Kočner a aplikácia Threema.
Autorská strana Michala Havrana

Kočner pochopil, čo je štát (píše Michal Havran)

A potom sa pokúsil ním stať.

Marian Kočner na súde.

Čo dnes robí Bubeníková z Gorily? Stala sa developerkou

Šéfka FNM rozbehla kariéru v realitnom biznise.

Anna Bubeníková, bývalá šéfka Fondu národného majetku.

Neprehliadnite tiež

Šoféri v Bratislave musia počas nedele rátať s obmedzeniami

Obmedzenia sa budú týkať zjazdovej vetvy z diaľnice D1 v smere od Petržalky na Bajkalskú ulicu.

Ilustračné foto.

Renault varoval pred slabšímu výsledkami, jeho akcie prudko klesli

V piatok sa jeho akcie prepadli o pätnásť percent.

Dočasná generálna riaditeľka Renaultu Clotilde Delbosová.
Škoda Octavia
Honda HR-V a Toyota C-HR