Fernando Alonso prekonal pri havárii preťaženie 46G

FIA zverejnila viacero zaujímavých informácií o nehode Fernanda Alonsa pri rýchlosti cez 300 km/h.

(Zdroj: TASR/AP)

Odkedy dvojnásobný majster sveta Fernando Alonso prestúpil do McLarenu, šťastie sa od neho odklonilo. Spojenie McLaren – Alonso nefungovalo už pred rokmi, keď sa ich cesty prvýkrát spojili.

Kontroverzie medzi ním a a jeho vtedajším tímovým kolegom Lewisom Hamiltonom ho nakoniec stáli v sezóne 2007 titul. Rovnako ako Hamilton zaostal na konci sezóny iba o bod za víťazným Fínom Räikkönenom.

Pred sezónou 2015 Alonso znova podpísal kontrakt s McLarenom. V spojení tohto tímu a dodávateľa motorov Honda videl veľký potenciál. Návrat Hondy do F1 však zatiaľ nevychádza a McLaren mal najmä zo začiatku problém preteky vôbec dokončiť.

K tomu sa počas minuloročných predsezónnych testov pridala vážna nehoda. Alonso stratil v rýchlosti 150 km/h kontrolu nad monopostom a nabúral do bariéry. Pri nehode prekonal údajne preťaženie až 30G a pre zranenie vynechal úvodné preteky v sezóne.

Prešlo niečo vyše roka a Alonso mal na začiatku sezóny opäť ťažkú nehodu. Ako je známe, pri pokuse o predbehnutie Estebana Gutiérreza došlo ku kontaktu monopostov. Alonso si zlomil záves pravého predného  kolesa a nasledoval nekontrolovateľný náraz.

Napriek všetkému mal v tomto prípade dvojnásobný majster sveta obrovské šťastie. Z totálne zdemolovaného monopostu vykráčal po svojich. Tento týždeň zverejnila FIA viacero zaujímavých informácií, súvisiacich s nehodou.

Havaroval pri rýchlosti 305 km/h

Alonso začal s predbiehacím manévrom pri rýchlosti 313 km/h. V čase kontaktu s monopostom Estebana Gutiérreza bola jeho rýchlosť 305 km/h.

Po zlomení pravého predného závesu zatočil monopost doľava a narazil do bariéry. V tomto momente bola zaznamenaná hodnota preťaženia 45G. Vysokorýchlostná kamera, zachytávajúca 100 obrázkov za sekundu, odhalila dva kontakty Alonsovej prilby s ľavou časťou hlavovej opierky.

To presne zodpovedá nameraným hodnotám preťaženia. Od roku 2014 majú jazdci F1 v uchu miniatúrne zariadenie na meranie preťaženia. Je uložené v silikónovom géli a presne zaznamenáva preťaženie, pôsobiace na hlavu jazdca.

Káblom je prepojené s riadiacou jednotkou vozidla a v reálnom čase sú informácie posielané medikom a výskumníkom, zaoberajúcim sa bezpečnosťou pilotov.

Vo vzduchu strávil skoro jednu sekundu

Už v čase nehody tak majú predstavu, k akému vážnemu nárazu došlo. Tieto údaje sú potom spolu s ďalšími informáciami analyzované a pomáhajú pri vývoji nových bezpečnostných prvkov.

Ale poďme naspäť k Alonsovej nehode. Po úvodnom náraze do bariéry pokračoval kĺzaním bokom do štrkovej zóny. Monopost zavadil ľavou časťou o štrk a prišlo k ďalšiemu obrovskému preťaženiu 46G.

Nasledovala 540° otočka cez “strechu“ a Fernando sa spolu s monopostom ocitol na 0,9 s vo vzduchu. Pri pristáti nasledovalo ďalšie preťaženie, tentokrát “len“ 20G.  Ešte rotácia cez zadnú časť a monopost konečne zastavil.

Od úvodného kontaktu po zastavenie prešlo niekoľko sekúnd. O krátku chvíľu už Alonso stál vedľa monopostu bez vážnejších zranení. Nasledovalo objatie s Gutiérrezom a pozdravenie fanúšikov. Za posledných 20 rokov sa bezpečnosť v F1 zvýšila až neuveriteľne. 

Fernando Alonso mal počas kariéry viacero vážnych nehôd. Medzi tie ťažšie sa počíta aj táto z Brazílie 2003.

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  2. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  4. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  5. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  7. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  8. Inteligencia vo všetkom
  9. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  10. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  1. Ako efektívne využiť podlahové kúrenie?
  2. Samsung Galaxy S8: smartfón s výnimočným displejom
  3. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  6. Nové investičné projekty v Schladmingu s výhľadom na zjazdovku
  7. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  8. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  9. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  10. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  1. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy 8 702
  2. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 8 337
  3. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 7 425
  4. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 7 367
  5. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 019
  6. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 5 425
  7. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 4 951
  8. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť 3 086
  9. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 3 054
  10. 5 krokov k vlastnému bývaniu 2 731

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop