Fernando Alonso prekonal pri havárii preťaženie 46G

FIA zverejnila viacero zaujímavých informácií o nehode Fernanda Alonsa pri rýchlosti cez 300 km/h.

(Zdroj: TASR/AP)

Odkedy dvojnásobný majster sveta Fernando Alonso prestúpil do McLarenu, šťastie sa od neho odklonilo. Spojenie McLaren – Alonso nefungovalo už pred rokmi, keď sa ich cesty prvýkrát spojili.

Kontroverzie medzi ním a a jeho vtedajším tímovým kolegom Lewisom Hamiltonom ho nakoniec stáli v sezóne 2007 titul. Rovnako ako Hamilton zaostal na konci sezóny iba o bod za víťazným Fínom Räikkönenom.

Pred sezónou 2015 Alonso znova podpísal kontrakt s McLarenom. V spojení tohto tímu a dodávateľa motorov Honda videl veľký potenciál. Návrat Hondy do F1 však zatiaľ nevychádza a McLaren mal najmä zo začiatku problém preteky vôbec dokončiť.

K tomu sa počas minuloročných predsezónnych testov pridala vážna nehoda. Alonso stratil v rýchlosti 150 km/h kontrolu nad monopostom a nabúral do bariéry. Pri nehode prekonal údajne preťaženie až 30G a pre zranenie vynechal úvodné preteky v sezóne.

Prešlo niečo vyše roka a Alonso mal na začiatku sezóny opäť ťažkú nehodu. Ako je známe, pri pokuse o predbehnutie Estebana Gutiérreza došlo ku kontaktu monopostov. Alonso si zlomil záves pravého predného  kolesa a nasledoval nekontrolovateľný náraz.

Napriek všetkému mal v tomto prípade dvojnásobný majster sveta obrovské šťastie. Z totálne zdemolovaného monopostu vykráčal po svojich. Tento týždeň zverejnila FIA viacero zaujímavých informácií, súvisiacich s nehodou.

Havaroval pri rýchlosti 305 km/h

Alonso začal s predbiehacím manévrom pri rýchlosti 313 km/h. V čase kontaktu s monopostom Estebana Gutiérreza bola jeho rýchlosť 305 km/h.

Po zlomení pravého predného závesu zatočil monopost doľava a narazil do bariéry. V tomto momente bola zaznamenaná hodnota preťaženia 45G. Vysokorýchlostná kamera, zachytávajúca 100 obrázkov za sekundu, odhalila dva kontakty Alonsovej prilby s ľavou časťou hlavovej opierky.

To presne zodpovedá nameraným hodnotám preťaženia. Od roku 2014 majú jazdci F1 v uchu miniatúrne zariadenie na meranie preťaženia. Je uložené v silikónovom géli a presne zaznamenáva preťaženie, pôsobiace na hlavu jazdca.

Káblom je prepojené s riadiacou jednotkou vozidla a v reálnom čase sú informácie posielané medikom a výskumníkom, zaoberajúcim sa bezpečnosťou pilotov.

Vo vzduchu strávil skoro jednu sekundu

Už v čase nehody tak majú predstavu, k akému vážnemu nárazu došlo. Tieto údaje sú potom spolu s ďalšími informáciami analyzované a pomáhajú pri vývoji nových bezpečnostných prvkov.

Ale poďme naspäť k Alonsovej nehode. Po úvodnom náraze do bariéry pokračoval kĺzaním bokom do štrkovej zóny. Monopost zavadil ľavou časťou o štrk a prišlo k ďalšiemu obrovskému preťaženiu 46G.

Nasledovala 540° otočka cez “strechu“ a Fernando sa spolu s monopostom ocitol na 0,9 s vo vzduchu. Pri pristáti nasledovalo ďalšie preťaženie, tentokrát “len“ 20G.  Ešte rotácia cez zadnú časť a monopost konečne zastavil.

Od úvodného kontaktu po zastavenie prešlo niekoľko sekúnd. O krátku chvíľu už Alonso stál vedľa monopostu bez vážnejších zranení. Nasledovalo objatie s Gutiérrezom a pozdravenie fanúšikov. Za posledných 20 rokov sa bezpečnosť v F1 zvýšila až neuveriteľne. 

Fernando Alonso mal počas kariéry viacero vážnych nehôd. Medzi tie ťažšie sa počíta aj táto z Brazílie 2003.

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  2. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  2. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  3. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  4. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  5. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  7. Ukončil si 1.stupeň vysokoškolského štúdia a chceš pokračovať?
  8. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  9. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  10. Cambridge Business School, škola novej doby
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 10 283
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 087
  3. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 7 920
  4. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 7 783
  5. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 6 737
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 6 106
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 269
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 4 678
  9. Sendvičová drevostavba v kostýme drevenice 2 761
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 2 472

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Voliť proti Kotlebovi nebude bolieť

Ktovie, ako na voličov zapôsobí Klusov sľub vyčistiť úrady od rodinkárstva. Zdá sa totiž, že práve to im neprekáža v prípade ĽSNS.

DOMOV

Politický geograf Madleňák: Neviem, či v Lučenci poznajú Luntera či Mičeva

Extrémista Marian Kotleba ťaží v banskobystrickej župe aj zo slabej informovanosti tamojších voličov, hovorí pre SME politický geograf TIBOR MADLEŇÁK.

DOMOV

Nemýľte sa, toto nie je vaše Slovensko, zaznelo Kotlebovi pod oknom

Na to, aby zlo víťazilo, stačí, aby dobrí ľudia nerobili nič, pripomenul prezident Andrej Kiska.

DOMOV

Lipšicovi zamietli dohodu o vine a treste

Generálna prokuratúra zamietla obvinenému dohodu o vine a treste.

Neprehliadnite tiež

Cesta autom do Chorvátska 2017

Najpohodlnejšia cesta do Chorvátska je cez Maďarsko. Najrýchlejšie sa do Chorvátska dostanete cez Rakúsko.

Bratislavský závod Volkswagenu má nového dodávateľa kolies

Robotická linka obuje koleso za menej ako 18 sekúnd.