Fernando Alonso prekonal pri havárii preťaženie 46G

FIA zverejnila viacero zaujímavých informácií o nehode Fernanda Alonsa pri rýchlosti cez 300 km/h.

(Zdroj: TASR/AP)

Odkedy dvojnásobný majster sveta Fernando Alonso prestúpil do McLarenu, šťastie sa od neho odklonilo. Spojenie McLaren – Alonso nefungovalo už pred rokmi, keď sa ich cesty prvýkrát spojili.

Kontroverzie medzi ním a a jeho vtedajším tímovým kolegom Lewisom Hamiltonom ho nakoniec stáli v sezóne 2007 titul. Rovnako ako Hamilton zaostal na konci sezóny iba o bod za víťazným Fínom Räikkönenom.

Pred sezónou 2015 Alonso znova podpísal kontrakt s McLarenom. V spojení tohto tímu a dodávateľa motorov Honda videl veľký potenciál. Návrat Hondy do F1 však zatiaľ nevychádza a McLaren mal najmä zo začiatku problém preteky vôbec dokončiť.

K tomu sa počas minuloročných predsezónnych testov pridala vážna nehoda. Alonso stratil v rýchlosti 150 km/h kontrolu nad monopostom a nabúral do bariéry. Pri nehode prekonal údajne preťaženie až 30G a pre zranenie vynechal úvodné preteky v sezóne.

Prešlo niečo vyše roka a Alonso mal na začiatku sezóny opäť ťažkú nehodu. Ako je známe, pri pokuse o predbehnutie Estebana Gutiérreza došlo ku kontaktu monopostov. Alonso si zlomil záves pravého predného  kolesa a nasledoval nekontrolovateľný náraz.

Napriek všetkému mal v tomto prípade dvojnásobný majster sveta obrovské šťastie. Z totálne zdemolovaného monopostu vykráčal po svojich. Tento týždeň zverejnila FIA viacero zaujímavých informácií, súvisiacich s nehodou.

Havaroval pri rýchlosti 305 km/h

Alonso začal s predbiehacím manévrom pri rýchlosti 313 km/h. V čase kontaktu s monopostom Estebana Gutiérreza bola jeho rýchlosť 305 km/h.

Po zlomení pravého predného závesu zatočil monopost doľava a narazil do bariéry. V tomto momente bola zaznamenaná hodnota preťaženia 45G. Vysokorýchlostná kamera, zachytávajúca 100 obrázkov za sekundu, odhalila dva kontakty Alonsovej prilby s ľavou časťou hlavovej opierky.

To presne zodpovedá nameraným hodnotám preťaženia. Od roku 2014 majú jazdci F1 v uchu miniatúrne zariadenie na meranie preťaženia. Je uložené v silikónovom géli a presne zaznamenáva preťaženie, pôsobiace na hlavu jazdca.

Káblom je prepojené s riadiacou jednotkou vozidla a v reálnom čase sú informácie posielané medikom a výskumníkom, zaoberajúcim sa bezpečnosťou pilotov.

Vo vzduchu strávil skoro jednu sekundu

Už v čase nehody tak majú predstavu, k akému vážnemu nárazu došlo. Tieto údaje sú potom spolu s ďalšími informáciami analyzované a pomáhajú pri vývoji nových bezpečnostných prvkov.

Ale poďme naspäť k Alonsovej nehode. Po úvodnom náraze do bariéry pokračoval kĺzaním bokom do štrkovej zóny. Monopost zavadil ľavou časťou o štrk a prišlo k ďalšiemu obrovskému preťaženiu 46G.

Nasledovala 540° otočka cez “strechu“ a Fernando sa spolu s monopostom ocitol na 0,9 s vo vzduchu. Pri pristáti nasledovalo ďalšie preťaženie, tentokrát “len“ 20G.  Ešte rotácia cez zadnú časť a monopost konečne zastavil.

Od úvodného kontaktu po zastavenie prešlo niekoľko sekúnd. O krátku chvíľu už Alonso stál vedľa monopostu bez vážnejších zranení. Nasledovalo objatie s Gutiérrezom a pozdravenie fanúšikov. Za posledných 20 rokov sa bezpečnosť v F1 zvýšila až neuveriteľne. 

Fernando Alonso mal počas kariéry viacero vážnych nehôd. Medzi tie ťažšie sa počíta aj táto z Brazílie 2003.

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Príďte diskutovať o budúcnosti Európy v slovenských mestách
  3. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja
  4. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  5. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  6. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  7. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  8. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  9. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Príďte diskutovať o budúcnosti Európy v slovenských mestách
  2. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja
  3. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  4. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  5. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  6. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  7. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  8. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  9. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  10. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 15 840
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 3 604
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 2 646
  4. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 2 438
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 422
  6. Ako na refinancovanie hypotéky 923
  7. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 884
  8. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 526
  9. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 494
  10. Splnený sen 434

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Z Bonaparte do štátnej rezidencie? Fico plánuje bývanie aj pre Kisku a Danka

Šéf Úradu vlády Igor Federič kedysi vybavoval pre premiéra luxusnú vilu pri Bratislavskom hrade. Fico sa bránil, že by sa tam nikdy nenasťahoval.

KOMENTÁRE

Čechov teraz čaká obdobie ich mečiarizmu

České voľby popierajú tézu, že za nástup populistov môžu štandardné strany.

SVET

Anarchisti, hackeri či liberáli? Prečo Česi volili Pirátov

Pustite nás na nich, vyzývala Pirátska strana.

Nová kniha Michala Havrana: Obesíme ťa

Denník SME pripravil v utorok 24. októbra špeciálne vydanie. Kúpite ho v stánkoch s knihou Michala Havrana za 3,99 €.

Neprehliadnite tiež

F1: V USA vyhral Hamilton pred Vettelom, je o krok bližšie k titulu

Diváci mohli vidieť viacero predbiehacích manévrov.

Prešli sme sa pohrebiskom klasických áut uprostred švédskej prírody

Vraky sú dnes spomienkou na majiteľa aj domovom lesných zvierat.

Nové Audi A7 Sportback dostane ku všetkým motorom hybrid

Predaj odštartuje so šesťvalcovým motorom 3,0 TFSI.