Mercedes už začiatkom roka potvrdil, že pripravuje vodíkovú triedu GLC F-Cell. Že to neboli len plané sľuby dokazuje konceptom GLC F-Cell plug-in, ktorý predstavil na akcii "Road to the Future" v Stuttgarte.
Vodíkové SUV stojí na základoch bežného GLC, ale na rozdiel od neho disponuje len pohonom zadných kolies. Hoci vozidlo jazdí primárne na vodík, vďaka systému plug-in, ktorý nabíja lithium-iontové batérie s kapacitou 9 kWh, zvládne približne 50 km dlhú trasu aj na plne elektrický pohon.
Celkový dojazd aj s využitím vodíka je maximálne 500 km. Prispievajú k tomu dve karbónové nádrže, do ktorých sa zmestia po štyri kilogramy paliva. Umiestnené sú na podlahe vozidla a ich naplnenie zaberie podľa výrobcu len tri minúty.
Sériovú podobu Mercedesu GLC F-Cell plug-in spoznáme už na budúci rok. SUV sa najprv objaví na trhoch v Nemecku, USA a Japonsku. V roku 2018 zavíta aj do ďalších kútov sveta.

Mercedes týmto spôsobom pokračuje v nastúpenom trende prinášať na trh vozidlá s nulovými emisiami. Jeho deklarovaným cieľom je zákazníkom do roku 2020 ponúknuť štyri elektromobily. Prvý z nich sa v podobe konceptu predstaví už na jesennom parížskom autosalóne. Pôjde o elektrické SUV, ktoré má zamierené napríklad na Teslu Model X.