Nissan vyvíja nové palivové články. Vodík nahradí bioetanolom

Dôvodov takéhoto konania je viacero, od zníženia nákladov na výrobu až po predĺženie dojazdu automobilu.

Nissan vyvíja systém palivových článkov využívajúci namiesto vodíka bioetanol(Zdroj: Nissan)

Nissan pracuje na alternatívnom pohonnom ústrojenstve s využitím palivových článkov. Na tom by nebolo nič extra zaujímavé, keby ako zdroj energie slúžil stále populárnejší vodík. Japonci však namiesto neho skúšajú bioetanol v novom systéme palivových článkov nazvanom SOFC (Solid Oxide Fuel Cell).

Dôvodom takéhoto konania je podľa Nissanu zníženie nákladov na výrobu a predĺženie dojazdu na viac ako 600 km.

Navyše prevádzkové náklady by mali byť len o niečo vyššie ako v prípade elektromobilov a o dve tretiny nižšie v porovnaní s vozidlami s benzínovými motormi.

Technológia pritom môže ťažiť z existujúcej infraštruktúry. Nevyžaduje budovanie siete vodíkových čerpacích staníc ani drahé vysokotlakové nádrže.

Palivové články typu SOFC v podstate stále produkujú elektrickú energiu chemickou reakciou vodíka s kyslíkom, avšak s tým rozdielom, že vodík nie je čerpaný "zvonku", ale vzniká priamo v systéme z bioethanolu, uloženého v nádrži. Okrem etanolu je takto možné využiť napríklad aj zemný plyn.

Problémom podľa Nissanu nie je ani to, že sa v tomto procese do ovzdušia okrem vodnej pary dostáva aj CO2. Tieto emisie totiž znovu absorbujú rastliny (cukrová trstina, kukurica), z ktorých sa bioetanol vyrobí. Automobilka chce systém SOFC uviesť na trh do roku 2020.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  5. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  8. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  2. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  10. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 8 319
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 5 712
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 3 206
  4. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 2 680
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 2 256
  6. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 1 306
  7. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 1 100
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 1 029
  9. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 1 015
  10. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 1 004

Téma: Elektromobily


Článok je zaradený aj do ďalších tém Autonómne autá a budúcnosť dopravy

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Populista, podvodník ale aj blízky človek. Babiša vnímajú ľudia v Smere rôzne

Marián Kéry zo Smeru považuje Andreja Babiša za populistu.

KOMENTÁRE

Smer opäť prevalcuje župy a opozícia je v pohode

V jednom sa Josif Vissarionovič Džugašvili nemýlil: kádre rozhodujú o všetkom.

SVET

Český komentátor pre SME: Naša demokracia Babiša prežije

Babiš nerozumie demokracii, tvrdí Jindřich Šidlo.

Neprehliadnite tiež

Prešli sme sa pohrebiskom klasických áut uprostred švédskej prírody

Vraky sú dnes spomienkou na majiteľa aj domovom lesných zvierat.

Nové Audi A7 Sportback dostane ku všetkým motorom hybrid

Predaj odštartuje so šesťvalcovým motorom 3,0 TFSI.

Takmer tretina nových áut nemá rezervné koleso

Pri defekte sa musia vodiči spoliehať na lepiacu sadu.