Nissan vyvíja nové palivové články. Vodík nahradí bioetanolom

Dôvodov takéhoto konania je viacero, od zníženia nákladov na výrobu až po predĺženie dojazdu automobilu.

Nissan vyvíja systém palivových článkov využívajúci namiesto vodíka bioetanol(Zdroj: Nissan)

Nissan pracuje na alternatívnom pohonnom ústrojenstve s využitím palivových článkov. Na tom by nebolo nič extra zaujímavé, keby ako zdroj energie slúžil stále populárnejší vodík. Japonci však namiesto neho skúšajú bioetanol v novom systéme palivových článkov nazvanom SOFC (Solid Oxide Fuel Cell).

Dôvodom takéhoto konania je podľa Nissanu zníženie nákladov na výrobu a predĺženie dojazdu na viac ako 600 km.

Navyše prevádzkové náklady by mali byť len o niečo vyššie ako v prípade elektromobilov a o dve tretiny nižšie v porovnaní s vozidlami s benzínovými motormi.

Technológia pritom môže ťažiť z existujúcej infraštruktúry. Nevyžaduje budovanie siete vodíkových čerpacích staníc ani drahé vysokotlakové nádrže.

Palivové články typu SOFC v podstate stále produkujú elektrickú energiu chemickou reakciou vodíka s kyslíkom, avšak s tým rozdielom, že vodík nie je čerpaný "zvonku", ale vzniká priamo v systéme z bioethanolu, uloženého v nádrži. Okrem etanolu je takto možné využiť napríklad aj zemný plyn.

Problémom podľa Nissanu nie je ani to, že sa v tomto procese do ovzdušia okrem vodnej pary dostáva aj CO2. Tieto emisie totiž znovu absorbujú rastliny (cukrová trstina, kukurica), z ktorých sa bioetanol vyrobí. Automobilka chce systém SOFC uviesť na trh do roku 2020.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  2. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  3. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  4. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  5. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  6. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  7. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  10. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  2. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  3. Cíťte sa v priestore príjemne
  4. Ktorý odšťavovač má najvyššiu výťažnosť?
  5. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  6. Ako si vybrať wc a umývadlo?
  7. Poslanec M. Borguľa bojuje proti netransparentnému tendru
  8. Grantová výzva na vykonávanie činností informačných centier
  9. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  10. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  1. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 5 819
  2. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 770
  3. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 3 600
  4. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 559
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 208
  6. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 3 035
  7. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 2 849
  8. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 002
  9. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 020
  10. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 873

Téma: Elektromobily


Článok je zaradený aj do ďalších tém Autonómne autá a budúcnosť dopravy

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Spolupracuje aj s firmou Apple. Peniaze na výskum ale nedostal

Spoločnosť Highchem s pätnástimi zamestnancami a vyše miliónovými tržbami nemá podľa hodnotenia dostatočné odborné kapacity.

Neprehliadnite tiež

Peugeot 301 je lacný sedan, za ktorý sa nemusíte hanbiť (test)

Facelift mu dodal eleganciu a trochu luxusu.

Prečo rôzne značky predávajú to isté auto?

Niektoré autá sa predávajú pod rôznymi značkami v rôznych krajinách, niektoré môžeme vidieť s rozdielnym logom výrobcu aj u nás.

Mercedes spúšťa systém, s ktorým vystúpite z auta a ono sa odparkuje

Hľadanie parkovacieho miesta sa stane minulosťou.

Šéf Dacie prezradil, aká bude budúcnosť automobilky

S väčšími ani menšími Daciami sa už nepočíta.