Modernizované Maserati Quattroporte je vďaka lepšej aerodynamike rýchlejšie

Koeficient aerodynamického odporu sa vďaka sérii úprav podarilo znížiť o desať percent.

Maserati Quattroporte(Zdroj: Maserati)

Šiesta generácia Maserati Quattroporte je na trhu tri a pol roka, a tak si Taliani povedali, že je najvyšší čas, aby tento športový sedan podstúpil medzigeneračné omladenie. Vlajkový model automobilky si do týchto dní kúpilo 24-tisíc zákazníkov a v Maserati veria, že modernizácia mu už od tohto mesiaca pomôže získať ďalších.

Zmeny sa na prvý pohľad dotkli prepracovaných nárazníkov s ostrejším tvarovaním. Podobne maska chladiča s chrómovanými lamelami pôsobí hranatejšie. Mierne pozmenené boli aj vonkajšie spätné zrkadlá.

Novinkou sú elektronicky ovládané klapky medzi vetracími otvormi a chladičom motora. Tie nielen že optimalizujú prívod vzduchu k pohonnej jednotke, ale spolu s ďalšími úpravami zlepšujú aerodynamiku vozidla o desať percent.

V interiéri nájdeme nový multimediálny systém s 8,4-palcovou dotykovou obrazovkou kompatibilný s Apple CarPlay a Android Auto. Zmenilo sa usporiadanie tlačidiel a na stredovej konzole sa ocitol otočný ovládač.

Nový je voliteľný paket asistenčných systémov zahŕňajúci adaptívny tempomat s funkciou Stop&Go, varovanie pred opustením jazdného pruhu a pred nárazom spredu s automatickým brzdením.  

Pre verzie so šesťvalcom sú navyše pripravené balíčky GranLusso a GranSport, ktoré ešte zatraktívnia vzhľad vozidla a zvýšia úroveň luxusu a komfortu na palube. Obe výbavy sú pre vrcholný osemvalcový variant Quattroporte GTS dostupné bez príplatku.

Štandardom pre všetky verzie je senzor kvality vzduchu, ktorý v prípade potreby zabráni nečistotám v ovzduší, aby sa dostali do kabíny.

Pri jednotlivých motorizáciách je možné vďaka zlepšeniu aerodynamiky počítať s mierne kvalitnejšími dynamickými parametrami. Konkrétnejšie, benzínový osemvalec 3.8 l (390 kW, 710 Nm) z dielne Ferrari pracujúci pod kapotou špičkovej verzie GTS ponúkne po novom maximálnu rýchlosť 310 km/h.

Na opačnom konci výkonového spektra stojaci zážihový šesťvalec má aktuálne o 15 kW viacej. Dostávame sa tak na číslo 258 kW, vďaka čomu na 100 km/h zrýchli už za 5,5 sekundy. Dostupný však bude len na vybraných trhoch.

Verzie S a S Q4 s týmto agregátom majú k dispozícii výkon 302 kW a krútiaci moment 550 Nm a rozbehnú sa až na 286 km/h, čo je zlepšenie o 6 km/h.

V ponuke nechýba ani turbodiesel 3.0 V6 s výkonom 202 kW a 600 Nm krútiaceho momentu. Maximálna rýchlosť Quattroporte diesel sa posunula na 252 km/h. Slabšia verzia so 184 kW zvládne rýchlosť 242 km/h. Všetky motory naďalej spolupracujú s 8-stupňovou automatickou prevodovkou ZF.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  2. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  3. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  4. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  5. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  6. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  7. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  8. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  9. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 9 608
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 086
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 354
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 427
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 385
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 879
  7. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 595
  8. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 463
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 438
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 859

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

SaS sa približuje k antisystémovému voličovi, odchodom Mihála stráca výhodu

Z mnohých výrazných osobností, ktoré boli v strane od jej vzniku v roku 2009, v nej dnes zostávajú už len niekoľkí.

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, Cargo neuspelo

Štátny prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo.

KOMENTÁRE

Aby nás z čara prieskumov nevytrhol ľud v uliciach

Kaliňák je stále ministrom, Bašternák na slobode.

SVET

Keď už sa dostanete do štádia hladomoru, je príliš neskoro

OSN po šiestich rokoch znovu vyhlásila hladomor.

Neprehliadnite tiež

Nie v každej hmle treba zapnúť hmlovky

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkice. Treba nad nimi premýšľať osobitne a nezapínať jedny naraz s druhými.

Zamestnanci pracujúci v Googli na roboaute: odišli sme, lebo nám platili príliš veľa

Ľudia z projektu Waymo si nechali vyplatiť obrovské prémie a prešli ku konkurencii.

Praha analyzovala dopravu v meste, určila kritické miesta

Až 60 percent ľudí by dokázalo prísť do centra na bicykli za 30 minút, boja sa terénu aj krádeží.

Nemecko trvá na zachovaní nezávislosti Opelu od PSA Group do roku 2020

Vedenie Peugeot-Citroen sa stretlo s odborármi Opelu


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop