SME
Streda, 23. október, 2019 | Meniny má Alojzia

Modernizované Maserati Quattroporte je vďaka lepšej aerodynamike rýchlejšie

Koeficient aerodynamického odporu sa vďaka sérii úprav podarilo znížiť o desať percent.

Maserati QuattroporteMaserati Quattroporte(Zdroj: Maserati)

Šiesta generácia Maserati Quattroporte je na trhu tri a pol roka, a tak si Taliani povedali, že je najvyšší čas, aby tento športový sedan podstúpil medzigeneračné omladenie. Vlajkový model automobilky si do týchto dní kúpilo 24-tisíc zákazníkov a v Maserati veria, že modernizácia mu už od tohto mesiaca pomôže získať ďalších.

Zmeny sa na prvý pohľad dotkli prepracovaných nárazníkov s ostrejším tvarovaním. Podobne maska chladiča s chrómovanými lamelami pôsobí hranatejšie. Mierne pozmenené boli aj vonkajšie spätné zrkadlá.

Článok pokračuje pod video reklamou

Novinkou sú elektronicky ovládané klapky medzi vetracími otvormi a chladičom motora. Tie nielen že optimalizujú prívod vzduchu k pohonnej jednotke, ale spolu s ďalšími úpravami zlepšujú aerodynamiku vozidla o desať percent.

V interiéri nájdeme nový multimediálny systém s 8,4-palcovou dotykovou obrazovkou kompatibilný s Apple CarPlay a Android Auto. Zmenilo sa usporiadanie tlačidiel a na stredovej konzole sa ocitol otočný ovládač.

Nový je voliteľný paket asistenčných systémov zahŕňajúci adaptívny tempomat s funkciou Stop&Go, varovanie pred opustením jazdného pruhu a pred nárazom spredu s automatickým brzdením.  

Pre verzie so šesťvalcom sú navyše pripravené balíčky GranLusso a GranSport, ktoré ešte zatraktívnia vzhľad vozidla a zvýšia úroveň luxusu a komfortu na palube. Obe výbavy sú pre vrcholný osemvalcový variant Quattroporte GTS dostupné bez príplatku.

Štandardom pre všetky verzie je senzor kvality vzduchu, ktorý v prípade potreby zabráni nečistotám v ovzduší, aby sa dostali do kabíny.

Pri jednotlivých motorizáciách je možné vďaka zlepšeniu aerodynamiky počítať s mierne kvalitnejšími dynamickými parametrami. Konkrétnejšie, benzínový osemvalec 3.8 l (390 kW, 710 Nm) z dielne Ferrari pracujúci pod kapotou špičkovej verzie GTS ponúkne po novom maximálnu rýchlosť 310 km/h.

Na opačnom konci výkonového spektra stojaci zážihový šesťvalec má aktuálne o 15 kW viacej. Dostávame sa tak na číslo 258 kW, vďaka čomu na 100 km/h zrýchli už za 5,5 sekundy. Dostupný však bude len na vybraných trhoch.

Verzie S a S Q4 s týmto agregátom majú k dispozícii výkon 302 kW a krútiaci moment 550 Nm a rozbehnú sa až na 286 km/h, čo je zlepšenie o 6 km/h.

V ponuke nechýba ani turbodiesel 3.0 V6 s výkonom 202 kW a 600 Nm krútiaceho momentu. Maximálna rýchlosť Quattroporte diesel sa posunula na 252 km/h. Slabšia verzia so 184 kW zvládne rýchlosť 242 km/h. Všetky motory naďalej spolupracujú s 8-stupňovou automatickou prevodovkou ZF.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Eva Kováčová: Motivácia vzdelávať sa je spojená s nádejou
  2. Unikát medzi značkami. CUPRA
  3. Komerčné priestory v Jarabinkách: Istí zákazníci = isté tržby
  4. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky
  5. V prvom roku fixný výnos až do 8,5 % ročne
  6. Zabudni na prvoplánové kostýmy. Tu sa budeš skutočne báť
  7. Rehabilitačná lekárka radí: Aj sedieť treba vedieť.
  8. Ako jazdí VW T-Roc s výkonom 300 koní?
  9. Pitný režim je dôležitý. Čo robiť, ak nám čistá voda nechutí?
  10. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  1. Eva Kováčová: Motivácia vzdelávať sa je spojená s nádejou
  2. Grafickí dizajnéri ukázali, ako možno zmeniť charakter miesta
  3. Komerčné priestory v Jarabinkách: Istí zákazníci = isté tržby
  4. Zabudni na prvoplánové kostýmy. Tu sa budeš skutočne báť
  5. Rehabilitačná lekárka radí: Aj sedieť treba vedieť.
  6. Zdravotné stoličky Adaptic sú v predaji tiež na Slovensku
  7. IT je dokonalá ukážka slovenskej kreativity. Tretia časť
  8. Ako jazdí VW T-Roc s výkonom 300 koní?
  9. V prvom roku fixný výnos až do 8,5 % ročne
  10. Pitný režim je dôležitý. Čo robiť, ak nám čistá voda nechutí?
  1. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo 18 169
  2. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti) 13 162
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch 9 945
  4. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov 9 088
  5. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 8 418
  6. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu 6 035
  7. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 % 4 948
  8. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 4 787
  9. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 4 652
  10. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 4 638

Hlavné správy zo Sme.sk

Matovič zverejnil celú údajnú komunikáciu Glváča s Kočnerom

Komunikácia mala prebehnúť v období roku 2014 až 2017.

Martin Glváč.

Súdna rada má už dnes rozhodnúť o Jankovskej

Gál žiadal pre bývalú štátnu tajomníčku najprísnejší trest.

Monika Jankovská.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Danka ste mali zastaviť skôr

Voľby by mali byť o odvrátení bankrotu.

Peter Tkačenko

Danko reagoval na neúspech v parlamente, útočil na premiéra

Most-Híd nepodporil tri návrhy zákonov z dielne SNS.

Andrej Danko.
Cynická obluda

Hrozí nám Kollár vo vláde?

Kalkulačka povolebných koalícií bez Smeru je momentálne veľmi krutá. Ale zároveň aj veľmi milosrdná.