Modernizované Maserati Quattroporte je vďaka lepšej aerodynamike rýchlejšie

Koeficient aerodynamického odporu sa vďaka sérii úprav podarilo znížiť o desať percent.

Maserati Quattroporte(Zdroj: Maserati)

Šiesta generácia Maserati Quattroporte je na trhu tri a pol roka, a tak si Taliani povedali, že je najvyšší čas, aby tento športový sedan podstúpil medzigeneračné omladenie. Vlajkový model automobilky si do týchto dní kúpilo 24-tisíc zákazníkov a v Maserati veria, že modernizácia mu už od tohto mesiaca pomôže získať ďalších.

Zmeny sa na prvý pohľad dotkli prepracovaných nárazníkov s ostrejším tvarovaním. Podobne maska chladiča s chrómovanými lamelami pôsobí hranatejšie. Mierne pozmenené boli aj vonkajšie spätné zrkadlá.

Novinkou sú elektronicky ovládané klapky medzi vetracími otvormi a chladičom motora. Tie nielen že optimalizujú prívod vzduchu k pohonnej jednotke, ale spolu s ďalšími úpravami zlepšujú aerodynamiku vozidla o desať percent.

V interiéri nájdeme nový multimediálny systém s 8,4-palcovou dotykovou obrazovkou kompatibilný s Apple CarPlay a Android Auto. Zmenilo sa usporiadanie tlačidiel a na stredovej konzole sa ocitol otočný ovládač.

Nový je voliteľný paket asistenčných systémov zahŕňajúci adaptívny tempomat s funkciou Stop&Go, varovanie pred opustením jazdného pruhu a pred nárazom spredu s automatickým brzdením.  

Pre verzie so šesťvalcom sú navyše pripravené balíčky GranLusso a GranSport, ktoré ešte zatraktívnia vzhľad vozidla a zvýšia úroveň luxusu a komfortu na palube. Obe výbavy sú pre vrcholný osemvalcový variant Quattroporte GTS dostupné bez príplatku.

Štandardom pre všetky verzie je senzor kvality vzduchu, ktorý v prípade potreby zabráni nečistotám v ovzduší, aby sa dostali do kabíny.

Pri jednotlivých motorizáciách je možné vďaka zlepšeniu aerodynamiky počítať s mierne kvalitnejšími dynamickými parametrami. Konkrétnejšie, benzínový osemvalec 3.8 l (390 kW, 710 Nm) z dielne Ferrari pracujúci pod kapotou špičkovej verzie GTS ponúkne po novom maximálnu rýchlosť 310 km/h.

Na opačnom konci výkonového spektra stojaci zážihový šesťvalec má aktuálne o 15 kW viacej. Dostávame sa tak na číslo 258 kW, vďaka čomu na 100 km/h zrýchli už za 5,5 sekundy. Dostupný však bude len na vybraných trhoch.

Verzie S a S Q4 s týmto agregátom majú k dispozícii výkon 302 kW a krútiaci moment 550 Nm a rozbehnú sa až na 286 km/h, čo je zlepšenie o 6 km/h.

V ponuke nechýba ani turbodiesel 3.0 V6 s výkonom 202 kW a 600 Nm krútiaceho momentu. Maximálna rýchlosť Quattroporte diesel sa posunula na 252 km/h. Slabšia verzia so 184 kW zvládne rýchlosť 242 km/h. Všetky motory naďalej spolupracujú s 8-stupňovou automatickou prevodovkou ZF.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  3. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  4. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  7. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  8. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  3. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  6. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  7. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  8. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  9. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  10. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 17 312
  2. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 15 722
  3. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 14 280
  4. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 12 134
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 7 847
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 6 921
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 412
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 5 985
  9. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 3 346
  10. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke? 3 333

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Rodičia trojičiek: Nie je jednoduché prejsť po ulici bez povšimnutia

Deň s trojičkami sa takmer nedá naplánovať.

PRIMÁR

Od štyridsatky po sedemdesiatku. Ako sa mení sexualita?

Kvalita závisí od psychiky milencov.

PLUS

Američania spozorneli. Slovenský princ je hodný Oscara

Veľký šľachtiteľský príbeh sa začal celkom nenápadne.

Neprehliadnite tiež

F1: V Monaku vyhral Vettel na Ferrari, tretina jazdcov pretek nedokončila

Po deviatich rokoch Raikonnen opäť štartoval z pole position.

Tesla začala vysvetľovať, že Model 3 je horší ako Model S

Jedno z najočakávanejších áut nakoniec nie je také skvelé.

BMW oživuje ikonu deväťdesiatych rokov, luxusné kupé radu 8

Novinka využíva tradičné dizajnové prvky novým spôsobom.

Na rakúskej výstave sa veterány naživo reštaurovali

Organizátori vymysleli spôsob, ako prilákať čo najviac veteránov.