SME
Pondelok, 28. november, 2022 | Meniny má Henrieta

Modernizované Maserati Quattroporte je vďaka lepšej aerodynamike rýchlejšie

Koeficient aerodynamického odporu sa vďaka sérii úprav podarilo znížiť o desať percent.

Maserati QuattroporteMaserati Quattroporte (Zdroj: Maserati)

Šiesta generácia Maserati Quattroporte je na trhu tri a pol roka, a tak si Taliani povedali, že je najvyšší čas, aby tento športový sedan podstúpil medzigeneračné omladenie. Vlajkový model automobilky si do týchto dní kúpilo 24-tisíc zákazníkov a v Maserati veria, že modernizácia mu už od tohto mesiaca pomôže získať ďalších.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zmeny sa na prvý pohľad dotkli prepracovaných nárazníkov s ostrejším tvarovaním. Podobne maska chladiča s chrómovanými lamelami pôsobí hranatejšie. Mierne pozmenené boli aj vonkajšie spätné zrkadlá.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Novinkou sú elektronicky ovládané klapky medzi vetracími otvormi a chladičom motora. Tie nielen že optimalizujú prívod vzduchu k pohonnej jednotke, ale spolu s ďalšími úpravami zlepšujú aerodynamiku vozidla o desať percent.

V interiéri nájdeme nový multimediálny systém s 8,4-palcovou dotykovou obrazovkou kompatibilný s Apple CarPlay a Android Auto. Zmenilo sa usporiadanie tlačidiel a na stredovej konzole sa ocitol otočný ovládač.

Nový je voliteľný paket asistenčných systémov zahŕňajúci adaptívny tempomat s funkciou Stop&Go, varovanie pred opustením jazdného pruhu a pred nárazom spredu s automatickým brzdením.  

Pre verzie so šesťvalcom sú navyše pripravené balíčky GranLusso a GranSport, ktoré ešte zatraktívnia vzhľad vozidla a zvýšia úroveň luxusu a komfortu na palube. Obe výbavy sú pre vrcholný osemvalcový variant Quattroporte GTS dostupné bez príplatku.

SkryťVypnúť reklamu

Štandardom pre všetky verzie je senzor kvality vzduchu, ktorý v prípade potreby zabráni nečistotám v ovzduší, aby sa dostali do kabíny.

Pri jednotlivých motorizáciách je možné vďaka zlepšeniu aerodynamiky počítať s mierne kvalitnejšími dynamickými parametrami. Konkrétnejšie, benzínový osemvalec 3.8 l (390 kW, 710 Nm) z dielne Ferrari pracujúci pod kapotou špičkovej verzie GTS ponúkne po novom maximálnu rýchlosť 310 km/h.

Na opačnom konci výkonového spektra stojaci zážihový šesťvalec má aktuálne o 15 kW viacej. Dostávame sa tak na číslo 258 kW, vďaka čomu na 100 km/h zrýchli už za 5,5 sekundy. Dostupný však bude len na vybraných trhoch.

Verzie S a S Q4 s týmto agregátom majú k dispozícii výkon 302 kW a krútiaci moment 550 Nm a rozbehnú sa až na 286 km/h, čo je zlepšenie o 6 km/h.

SkryťVypnúť reklamu

V ponuke nechýba ani turbodiesel 3.0 V6 s výkonom 202 kW a 600 Nm krútiaceho momentu. Maximálna rýchlosť Quattroporte diesel sa posunula na 252 km/h. Slabšia verzia so 184 kW zvládne rýchlosť 242 km/h. Všetky motory naďalej spolupracujú s 8-stupňovou automatickou prevodovkou ZF.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Jediná slovenská univerzita s akreditáciou AACSB
  2. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc
  3. Know-how študenta: Zažiť, získať prax a spoznať svet.
  4. Zažívali domáce násilie a nikdy nepracovali. Ako dlho trvá naučiť ich to?
  5. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nemusia
  6. Univerzita Komenského v Bratislave: Výzva prijatá!
  7. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám
  8. Obnovte svoj dom so službou Obnov dom so SSE
  1. Obnovte svoj dom so službou Obnov dom so SSE
  2. Tesco pokračuje v raste, otvára dve nové predajne
  3. Adios, smetiaky! Tento domáci kompostér mení odpad na substrát
  4. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste
  5. Štátne rezervy uvedú nový systém pomoci v krízových situáciách
  6. 7 prekvapení, ktoré prináša bývanie v Helenkách
  7. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  8. eTabletka - 6 dôvodov pre nákup liekov z pohodlia domova
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 26 065
  2. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 7 458
  3. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 6 821
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 3 586
  5. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME 2 678
  6. Platíte za poistenie, ktoré naozaj potrebujete? 2 030
  7. Jediná slovenská univerzita s akreditáciou AACSB 1 815
  8. Blíži sa najväčšia investičná konferencia roku 2022 1 669
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Renault Austral

Lákať chce výbavou aj ovládaním Google.


25. nov
MG ZS

Zamrzieť môže spotreba aj infotainment.


25. nov
Fiat Tipo

Litrový trojvalec prekonáva staršiu atmosféru v každom ohľade.


23. nov
Pozreli sme si trojicu inzerovaných jazdených elektromobilov.

Z nízkeho počtu najazdených kilometrov sa netreba tešiť.


22. nov

Blogy SME

  1. Eva Gallova: Trochu humoru, potrebujeme, dobre?
  2. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu.
  3. Blanka Ulaherová: Byť mačkou v Istanbule
  4. Ján Škerko: Terorista Putin, kúrenie v krbe, výdavky na vojnu a ...
  5. Helena Michlíková: On to nevie ?
  6. Robert Štepaník: diel 78 - rubrika: moje najhranejšie (v septembri 2022) - časť 1
  7. Julius Kravjar: Akademické podvody netreba podceňovať
  8. Štefan Vidlár: Aj my
  1. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 14 857
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX 6 552
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 051
  4. Ján Valchár: Ukrajinci zmasakrovali ruských vojakov - no a čo? 5 486
  5. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 4 856
  6. Jana Melišová: V závoji hmly 3 746
  7. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 3 681
  8. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 530
  1. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  6. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  7. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 50. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 2/3, prvý polrok 1929
SkryťZatvoriť reklamu