Príprava nového modelu od A po Z je náročný súbor procesov. Automobilky si, samozrejme, svoje vedomosti chránia. Aspoň v hrubých kontúrach prezradil vo svojej tlačovej správe Seat, ako prebieha návrh nového modelu. Zameral sa v nej však len vyslovene na návrh dizajnu.
Celý proces sa začína stretnutím, na ktorom sa zadefinuje nové vozidlo. Všetko ostatné sa odvíja práve od tohto bodu a stanovených požiadaviek na pripravovaný model. Pokračuje sa s prípravou náčrtov, prednosť pred počítačmi má ceruzka a papier.
V priebehu štyroch rokov vytvoria návrhári Seatu až 1000 náčrtov. Keď sa nájde perfektný obrázok, tak sa do práce zapojí počítač. V digitálnom pretvorení náčrtu dostane budúce vozidlo objem, proporcie. Pri vytvorení počítačového 3D modelu sa nerieši len vzhľad, ale už sa vozidlo monitoruje aj z pohľadu techniky.
Následne začnú práce na hlinenom modeli. V životnej veľkosti váži až štyri tony, dvojnásobok hmotnosti skutočného auta. Jeho tvarovanie vyžaduje aj ručnú prácu majstra a počas celého procesu sa zapracovávajú prípadné zmeny.
Finálnym produktom z hliny je tzv. zamrznutý model. Ide o konečnú verziu, ktorá verne zobrazuje tvary budúceho vozidla. Celkovo sa počas procesu minie až 5000 kg hliny.

Počas navrhovania farieb sa počíta so 100 verziami a minie sa pritom 1000 litrov farby. Zákazníci si v konečnom výsledku môžu vybrať iba z dvanástich odtieňov, ktoré sa dostali do finále.
Nasleduje výber materiálu a farieb, použitých na sedadlách. V interiéri musia byť v dnešnej dobe všetky základné prvky orientované na vodiča. Ako prvé sa určí miesto pre dotykovú obrazovku a ostatné sa odvíja od toho.
Dizajnéri interiéru sa sami seba pýtajú, kde by chceli mať položený telefón, okuliare, či fľašu s vodou. Nestačí, aby sa interiér páčil, musí byť aj praktický. Výsledkom mnohých simultánnych procesov je nové auto. Celé to trvá asi 1400 dní.