Na českej D1 vám zmerajú úsekovú rýchlosť

Nový systém vypočíta vašu priemernú rýchlosť. Pokuty následne zasielajú miestne úrady.

Ilustračné(Zdroj: TASR)

Česká D1 prechádza rozsiahlou rekonštrukciou. Množstvo úsekov so zúženými pruhmi a obmedzenou rýchlosťou na 80 km/h komplikuje dopravu.

V rámci zvýšenia bezpečnosti si miestne úrady posvietia na tých, ktorí v týchto úsekoch nedodržujú maximálnu povolenú rýchlosť. Informáciu priniesla redakcia idnes.cz.

Článok pokračuje pod video reklamou

Ostrá prevádzka začala v júni

V úseku medzi mestečkom Ostrovačice a dedinou Kývalka osadili potrebnú technológiu na meranie úsekovej rýchlosti ešte začiatkom mája.

Prvý mesiac systém fungoval len v testovacej prevádzke. Od 6. júna však už motoristom hrozia pokuty za prípadné prekročenie rýchlosti. V priemere túto časť D1 využije denne až 46-tisíc áut.

Toleranca je 10 km/h

Systém pre svoje fungovanie využíva dve kamery, umiestnené vo vzdialenosti 3 km od seba. Prechádzajúce autá vyfotia, vypočítajú ich priemernú rýchlosť a informáciu odošlú miestnym úradom, ktoré následne vystavia pokutu.

Pokutu zatiaľ možno dostať iba v smere z Brna na Prahu, ale potrebné zariadenia sú osadené aj v opačnom smere a je otázkou času, kedy budú uvedené do ostrej prevádzky.

Systém toleruje prekročenie rýchlosti do 10 km/h a pokuty sa majú pohybovať v intervale 600 až tisíc českých korún (približne 22 až 37 eur). 

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 35 652
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 698
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 16 874
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 15 481
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 564
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 554
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 4 533
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 494
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 2 993
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 662

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Môj dom, môj hrad. Sternbergovci si to môžu povedať už 800 rokov

So súrodencami sa tu pretekali na trojkolkách, pre miestnych robili omše. Na súkromnom hrade Český Šternberk hradný pán stále býva.

SVET

Únia zatvára hranice. Opúšťa tým myšlienky Schengenu

Z núdzových opatrení sa stávajú dlhodobé.

PLUS

Prísne tajné. Ako sa zrodila najhoršia zbraň v dejinách

Ako sa vznikla najhoršia zbraň ľudstva.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.