Ruský Avtoros Šaman 8x8 vie plávať aj jazdiť bokom

Manévrovacie schopnosti off-roadu zlepšujú štyri riadené nápravy. Pod kapotou má motor z dielne Iveca.

Avtoros Šaman(Zdroj: Avtoros)

Desať rokov vývoja predchádzalo skonštruovaniu tohto neprehliadnuteľného off-roadu. Avtoros Šaman so štyrmi poháňanými a riadenými nápravami vznikol kde inde ako v Rusku.

Predstavou výrobcu je, že poslúži nielen dobrodruhom, poľovníkom, ale napríklad aj záchranným tímom. Kúpiť ho je možné za približne 100-tisíc eur.

Avtoros Šaman 8x8 All Terrain Vehicle, merajúci 6,3 m na dĺžku, 2,5 m na šírku a 2,7 m na výšku, disponuje svetlou výškou 450 mm. Zvládne bočný náklon 47 stupňov a stúpanie pod uhlom 45 stupňov.

Jeho pohotovostná hmotnosť je 4,8 tony. Na tvrdom podklade odvezie ďalších 1500 kg nákladu, na mäkkom povrchu približne jednu tonu.

Napriek týmto číslam je Šaman k terénu relatívne šetrný. Určite viac ako podobne schopné vozidlá jazdiace na pásoch. Môžu za to nízkotlakové pneumatiky, ktoré navyše vo vode fungujú ako pádla. Vo výbave nechýba ani funkcia ich automatického dofukovania v závislosti od terénu.

Off-road poháňa štvorvalcový turbodiesel Iveco F1C s objemom tri litre produkujúci 131 kW a 350 Nm krútiaceho momentu. Sila smeruje na všetky kolesá cez 6-stupňovú manuálnu prevodovku .

Maximálna rýchlosť je obmedzená na 70 km/h, na vode s využitím lodnej skrutky nepresiahne 7 km/h. Šaman spotrebuje na sto kilometrov 25 litrov paliva. Aj preto má nádrž s objemom 260 litrov.

Asi najzaujímavejšou vlastnosťou a zároveň najväčšou devízou vozidla je systém riadenia ponúkajúci tri režimy. Prvý s riadením predných štyroch kolies je určený na cesty a na stabilnú jazdu pri vyšších rýchlostiach.

Režim Off-road je zas ideálny v prípade potreby otočiť sa na malom priestore. Umožní natáčanie zadných náprav v protismere k predným. Treťou možnosťou je Crab Mode a natáčanie všetkých kolies v jednom smere.

V snahe vyhovieť rozličným požiadavkám zákazníkov, ponúka výrobca kabínu vo dvoch verziách - Tourist a Hunter. Turistický variant má osem samostatných sedadiel s lakťovými opierkami a trojbodovými bezpečnostnými pásmi. Kabína v prevedení Hunter je vybavená lavicami, ktoré po rozložení poskytnú lôžko pre štyri osoby.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  3. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  5. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  6. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  7. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  9. Top First moment dovolenky na leto 2018
  10. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  1. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  2. Vianočný bázar chalaňov
  3. Vianočné mecheche 2017
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  5. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  6. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  7. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  8. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  9. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  10. Rekonštrukcia v zime? Prečo nie?
  1. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 7 468
  2. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 6 185
  3. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 3 949
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 328
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 2 167
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018 2 025
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 890
  8. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 1 671
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť 1 592
  10. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 1 360

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Rok 1996: Sledovali nás a odpočúvali

Denník SME bol pre Vladimíra Mečiara od začiatku ako červená muleta pre býka.

DOMOV

Dobré ráno: Nové Hviezdne vojny? Ako sa z hanby stal zázrak

Hviezdne vojny môžu byť filmom roka.

ŽENA

Dobrý deň, vyzlečte sa

Na pracovných pohovoroch som získala pocit, že so mnou nie je niečo v poriadku.

Neprehliadnite tiež

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.

Fiat Punto dostal nula hviezdičiek za bezpečnosť, najhoršie hodnotenie v histórii

Sklamali aj viaceré modely, ktoré v základnej výbave dostali iba tri z piatich hviezdičiek za bezpečnosť.

Autá dostanú novú povinnú výbavu: núdzové volanie eCall

Každé auto si bude vedieť privolať sanitku v prípade nehody.