Desať rokov vývoja predchádzalo skonštruovaniu tohto neprehliadnuteľného off-roadu. Avtoros Šaman so štyrmi poháňanými a riadenými nápravami vznikol kde inde ako v Rusku.
Predstavou výrobcu je, že poslúži nielen dobrodruhom, poľovníkom, ale napríklad aj záchranným tímom. Kúpiť ho je možné za približne 100-tisíc eur.
Avtoros Šaman 8x8 All Terrain Vehicle, merajúci 6,3 m na dĺžku, 2,5 m na šírku a 2,7 m na výšku, disponuje svetlou výškou 450 mm. Zvládne bočný náklon 47 stupňov a stúpanie pod uhlom 45 stupňov.
Jeho pohotovostná hmotnosť je 4,8 tony. Na tvrdom podklade odvezie ďalších 1500 kg nákladu, na mäkkom povrchu približne jednu tonu.
Napriek týmto číslam je Šaman k terénu relatívne šetrný. Určite viac ako podobne schopné vozidlá jazdiace na pásoch. Môžu za to nízkotlakové pneumatiky, ktoré navyše vo vode fungujú ako pádla. Vo výbave nechýba ani funkcia ich automatického dofukovania v závislosti od terénu.
Off-road poháňa štvorvalcový turbodiesel Iveco F1C s objemom tri litre produkujúci 131 kW a 350 Nm krútiaceho momentu. Sila smeruje na všetky kolesá cez 6-stupňovú manuálnu prevodovku .
Maximálna rýchlosť je obmedzená na 70 km/h, na vode s využitím lodnej skrutky nepresiahne 7 km/h. Šaman spotrebuje na sto kilometrov 25 litrov paliva. Aj preto má nádrž s objemom 260 litrov.

Asi najzaujímavejšou vlastnosťou a zároveň najväčšou devízou vozidla je systém riadenia ponúkajúci tri režimy. Prvý s riadením predných štyroch kolies je určený na cesty a na stabilnú jazdu pri vyšších rýchlostiach.
Režim Off-road je zas ideálny v prípade potreby otočiť sa na malom priestore. Umožní natáčanie zadných náprav v protismere k predným. Treťou možnosťou je Crab Mode a natáčanie všetkých kolies v jednom smere.
V snahe vyhovieť rozličným požiadavkám zákazníkov, ponúka výrobca kabínu vo dvoch verziách - Tourist a Hunter. Turistický variant má osem samostatných sedadiel s lakťovými opierkami a trojbodovými bezpečnostnými pásmi. Kabína v prevedení Hunter je vybavená lavicami, ktoré po rozložení poskytnú lôžko pre štyri osoby.