Do cieľa Le Mans ostáva päť hodín, technické problémy odstavili už desať tímov

Favoriti súťaže ešte musia o víťazstvo zabojovať.

(Zdroj: TASR / AP)

LE MANS, BRATISLAVA. Na okruhu La Sarthe jazdia autá už devätnástu hodinu. Prvú hodinu strávili za safety carom čakajúc na oschnutie trate po silnom daždi, no odvtedy pretek pokračuje len s občasným výjazdom safety caru kvôli nehodám. Od štartu pršalo len raz, nadránom, trať je inak suchá.

Včerajšie poobedie a dnešná noc priniesla pútavé a čisté jazdenie. Vo vytrvalostných pretekoch sa agresívne, kontaktné manévre nevyskytujú a iné to nie je ani teraz. Prioritou ostáva dôjsť do cieľa o 15. hodine vcelku.

Jedinú vážnejšiu nehodu mal Tommy Milner na Chevrolete Corvette so štartovným číslom 64. Milner vyviazol bez zranení, no auto nemohlo ďalej pokračovať.

O prvé miesto v kategórii LMP1 aj celkové víťazstvo bojuje jedno Porsche 919 a dve Toyoty TS050. Vzhľadom k relatívne malým rozostupom sa však poradie ešte môže meniť - rozhodnúť môže aj taktika zastávok v boxoch.

Druhé Porsche 919 zaostáva kvôli problémom s elektrikou, ktoré ho sprevádzajú celým pretekom. Z dvoch súkromných tímov súťažiacich v LMP1 jeden odstúpil a druhý je v celkovom poradí úplne posledný.

Obzvlášť zaujímavý bude súboj o prvé miesto v triede GTE Pro, šancu vyhrať má Ferrari aj Ford, ktorý sa do Le Mans vrátil po takmer polstoročí. Najrýchlejší Ford za Ferrari zaostáva asi o desať sekúnd - Fordu ublížila najmä penalizácia prejazdom cez boxy za to, že počas tankovania nemal vypnutý motor.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Vytrvalostné preteky v Le Mans začínajú, na štart sa postaví 60 áut

Zo 60 štartujúcich posádok už odstúpilo 10, kvôli nehodám aj technickým problémom. Viaceré autá strávili kvôli opravám v boxoch tak dlhý čas, že stratili šancu na rozumné umiestnenie.

Priebeh preteku môžete sledovať naživo na portáli Le Mans, oficiálnom Twitteri alebo televíznej stanici Eurosport, záznamy z on-board kamier vysielajú tímy Porsche aj Ford.

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 111
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 277
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 147
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 053
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 803
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 558
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 381
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 152
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 851
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 629

Hlavné správy zo Sme.sk

SPIŠ KORZÁR

Deň, ktorý navždy zmenil Vysoké Tatry. Takto to vyzeralo pred trinástimi rokmi

Víchrica zničila 19. novembra 2004 až 12-tisíc hektárov lesa.

TECH

Vo vesmíre znie strašidelné pískanie. Vedci zistili, odkiaľ pochádza

Väčšina častíc je zachytená v pásoch.

ŠPORT

Kaddáfí zachránil nemecký klub. Niečo za to však chcel

Nemecký hokejový tím zachránil diktátor.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.