Parkovací systém Bosch môžete naučiť, ako má parkovať

Bosch posúva schopnosti aktívneho parkovacieho asistenta o úroveň vyššie.

(Zdroj: Bosch)

Nemecká, na technológie zameraná firma Bosch predstavila svoj vlastný aktívny parkovací asistent. Stalo sa tak ešte v apríli tohto roka.

Ako je známe, Bosch patrí medzi dôležitých dodávateľov pre automobilový priemysel. Okrem samotných súčiastok dodáva aj komplexné riešenia a v posledných rokoch sa zameral na autonómne vozidlá.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Zaparkovali sme BMW 730d pomocou diaľkového ovládania

Aktívny parkovací asistent na diaľkové ovládanie nie je prevratnou novinkou. V sériových vozidlách ho už ponúka BMW, Mercedes aj Tesla. Bosch však posúva schopnosti tohto systému ďalej.

Rovnako, ako v prípade Mercedesu, aj Bosch zvolil spárovanie systému s aplikáciou smartfónu. BMW napríklad využíva špeciálny kľúč s dotykovým displejom.

Zatiaľ nie je známe, kedy Bosch poskytne tento systém pre sériové vozidlá (hovorí sa o roku 2019), ale je jasné, že technologicky prekonáva súčasných parkovacích asistentov.

Novinka má zvládnuť autonómne parkovanie aj na vzdialenosť 100 m. Dôležitou funkciou je schopnosť učiť sa. Ak parkujete napríklad doma, stačí systému raz ukázať, ako má zaparkovať. Systém si zapamätá štartovaciu pozíciu, cieľ aj trasu.

Keď vodič nechá auto aspoň približne v oblasti štartovacej pozície, vozidlo potom zvládne naučenú trasu rovnakým spôsobom. Stále však kontroluje okolie a prípadné prekážky. V prípade väčšej prekážky zastaví a preruší manéver. Ak je objekt malý, statický a vozidlo musí len minimálne zmeniť zaužívanú trasu, parkovanie bez problémov dokončí.

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  5. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  8. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  2. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  10. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 11 993
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 5 868
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 2 833
  4. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 2 133
  5. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 1 769
  6. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 1 653
  7. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 1 134
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 943
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu 757
  10. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 654

Téma: Umelá inteligencia


Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Historické fiaská aj rekordné úspechy. Česko má po voľbách víťazov i porazených

V novom českom parlamente zasadne deväť strán. Nie všetky sú so svojim výsledkom spokojné.

KOMENTÁRE

Balada o zrade, alebo bez Babiša to nepôjde

Andrej Babiš vyhral v premiérskom referende.

SVET

Politológ: České voľby? Fenomenálny úspech populizmu

Babiš vyhral, lebo kauzy prezentoval ako snahu o zničenie, tvrdí Miloš Gregor.

Neprehliadnite tiež

Prešli sme sa pohrebiskom klasických áut uprostred švédskej prírody

Vraky sú dnes spomienkou na majiteľa aj domovom lesných zvierat.

Nové Audi A7 Sportback dostane ku všetkým motorom hybrid

Predaj odštartuje so šesťvalcovým motorom 3,0 TFSI.

Takmer tretina nových áut nemá rezervné koleso

Pri defekte sa musia vodiči spoliehať na lepiacu sadu.